Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 235212 defa)

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Yellow_Driver
Haklısın 1.6 16v motorlar AKL kodlu değil.
Kısaca motor kodlarını ve yıllarını sıralarsak şu şekilde .Hem sizin sayenizde diğer arkadaşlarda yanlış bıldıklerını duzeltmış olacaklardır.
AKL 1.6 8V  1999-2001 MANUEL
AEH 1.6 8V 1999-2001 OTOMATİK
BCB 1.6 16V  2001/2 2005 MANUEL
AZD 1.6 16V  2001/2 2003 MANUEL
BFQ 1.6 8V  2001/2 2005 OTOMATİK
AUH 1.6 8V  OTOMATİK Nadir gördüğüm için tam olarak hangi yıllarda çıktığını hatırlamıyorum.

      hocam benim bildiğim bu motorlar içinde en problemli olan BFQ motor diye biliyorum. model yükseltecek veya yeni araç alacak olursak hangisini tercih etmememizi tavsiye edersiniz veya tersten sorarsak;
      hangilerini tercih etmekte fayda var

Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
sayın ustalarım

bu kodların herhangi bir farkı var mı?Mesela BCB ile AZD nin?Sonuçta ikiside 16 V li motor..
Alper bey bakıldığı zaman bir fark yok gibi dursada bazı elektronik parçaları ve bir kaç ufak mekanik parçası farklı ama beygir gücü ve torku aynı AZD motor kodlu motorlar ilk EURO4 motorlar oldugu için bazı problemler çıktı o nedenle BCB motor kodlu aracı çkardılar .
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
      hocam benim bildiğim bu motorlar içinde en problemli olan BFQ motor diye biliyorum. model yükseltecek veya yeni araç alacak olursak hangisini tercih etmememizi tavsiye edersiniz veya tersten sorarsak;
      hangilerini tercih etmekte fayda var
Orada yazılı bütün motorlarında bazı kronik sorunları var ama en sorunsuzu BCB kodlu olanları Tabiki bu motorunda kronik problemleri var ama çözümü basit ve masrafı az sorunlar.BFQ motorlardakı sorunlarda çok ağır masraf çıkaran sorunlar değil ama otomatik vites almak istiyorsanız başka şansınız yok .
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
teşekkürler eyüp bey

benim araç BCB kodlu..

Çevrimdışı ydnbngl

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
2003 model golf primeline sahibiyim.90.000km bakımında şanzıman yağı değişti ve şuan 115.000km de.Araç 2. vitesten 3. vitese geçerken şarsıntılı geçiyor diğer viteslere geçerken hiçbi sıkıntım yok.Yokuşta geri kaçırmıyor.Arada sırada yavaşlarken 20 km nin altına inerken kendisi otomatik vites küçülttüğü için bi vuruntu oluyor ve bu vuruntu bazen çok sert oluyo sanki alttan birisi çekiçle vuruyormuş gibi.Son olarak bugün düz yolda giderken vites kendiliğinden boşa çıktı.D de takılı gözüküyor fakat devir birden artıyo araç aynı hızla gitmeye devam ediyor.Sorunu bulmamda yardım ederseniz çok sevinirim.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
2003 model golf primeline sahibiyim.90.000km bakımında şanzıman yağı değişti ve şuan 115.000km de.Araç 2. vitesten 3. vitese geçerken şarsıntılı geçiyor diğer viteslere geçerken hiçbi sıkıntım yok.Yokuşta geri kaçırmıyor.Arada sırada yavaşlarken 20 km nin altına inerken kendisi otomatik vites küçülttüğü için bi vuruntu oluyor ve bu vuruntu bazen çok sert oluyo sanki alttan birisi çekiçle vuruyormuş gibi.Son olarak bugün düz yolda giderken vites kendiliğinden boşa çıktı.D de takılı gözüküyor fakat devir birden artıyo araç aynı hızla gitmeye devam ediyor.Sorunu bulmamda yardım ederseniz çok sevinirim.
Muhtemelen aracınızın şanzımanda arıza kaydı vardır o arıza kaydı size sorun hakkında ip ucu verecektir test cihazına bağlanması gerekiyor.Fakat tahmin üzerine bişey söyliyecek olrsam 2.vites te sadece bu sorunu yaşadığınıza göre ya ikinci vitesin selenoid (hidrolik yönlendirici) valfi sıkışmış veya gerektiği gibi çalışmıorsur.Diğer sorunda şanzıman ile şanzıman kontrol ünitesi arasındaki şerit şeklindeki kablolarda sorun olabilir ölçümlerinin yapılması gerekir.Bu tip sorunlarda tahmin yürütmekte zor oluyor arızayı görebilsek daha çözüme yönelik tahminler yapabilirim ama aklıma gelenler bu kadar.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı ydnbngl

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Muhtemelen aracınızın şanzımanda arıza kaydı vardır o arıza kaydı size sorun hakkında ip ucu verecektir test cihazına bağlanması gerekiyor.Fakat tahmin üzerine bişey söyliyecek olrsam 2.vites te sadece bu sorunu yaşadığınıza göre ya ikinci vitesin selenoid (hidrolik yönlendirici) valfi sıkışmış veya gerektiği gibi çalışmıorsur.Diğer sorunda şanzıman ile şanzıman kontrol ünitesi arasındaki şerit şeklindeki kablolarda sorun olabilir ölçümlerinin yapılması gerekir.Bu tip sorunlarda tahmin yürütmekte zor oluyor arızayı görebilsek daha çözüme yönelik tahminler yapabilirim ama aklıma gelenler bu kadar.
Teşekkürler ilginiz için.Sorunu çözdüğüm zaman tam olarak yazarım.

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
     Arkadaşlar benim araç 100000 km olmak üzere (99550 km de).kimi ustalar şanzıman yağı değişmez diyor, kimisi de şanzımanda problem olursa diyor.
     babamda 2001 benzinli kangoo var (55000 km de). vites geçişlerini hissetmiyorum bile, çok yumuşak. benim 2000 model golfte özellikle 1 ve 2. viteslerde bayağı sert.
     1- ben şanzıman yağı değiştirmelimiyim?
     2- şanzıman yağının belli bir değişim km si var mı?
     Zaten bu yaz ağır bakım yaptıracağım, olmazsa onuda değiştirim diyorum. geçen motor yağı değişiminde ustama demiştim ama bana şanzıman yağı değişmez demişti. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
     Arkadaşlar benim araç 100000 km olmak üzere (99550 km de).kimi ustalar şanzıman yağı değişmez diyor, kimisi de şanzımanda problem olursa diyor.
     babamda 2001 benzinli kangoo var (55000 km de). vites geçişlerini hissetmiyorum bile, çok yumuşak. benim 2000 model golfte özellikle 1 ve 2. viteslerde bayağı sert.
     1- ben şanzıman yağı değiştirmelimiyim?
     2- şanzıman yağının belli bir değişim km si var mı?
     Zaten bu yaz ağır bakım yaptıracağım, olmazsa onuda değiştirim diyorum. geçen motor yağı değişiminde ustama demiştim ama bana şanzıman yağı değişmez demişti. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Eğer aracınız otomatik şanzımansa değişmesi gerekir manuel şanzımanda belli bir km si yok .Şanzıman yağ değişimiyle alakalı daha öncede bir arkadasımız soru sormuştu genıs açıklama yapmıştım on sayfaları bi kontrol edebılırsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
teşekkür ederim.
 ;)

Çevrimdışı icegray

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkdaslar,
Ben uc dort hafta once bir LPG li 99 bora basic aldim. araba cok hor kullanilmis ve dogru duzgun bakim yapilmamis. aklimdakileri forumdan arastirmaya calisiyorum (bir search ozelligi olsa super olurdu ama). Bir kac defa sanayiye gittim fakat neredeyse gittigime pisman oldum.
Sabah arac ilk calistiginda ve sogukta cok sarsintili calisiyor. motordan dizel gibi gurultu geliyor. ilk marsa bastigimda bir gicirti da oluyor bazen.
Aracin benzinden gaza gecmesi yaklasik 5-10dk suruyor ve bazen gecmiyor. gecmeyi denediginde stop ediyor. bir sure benzinde kullandiktan sonra normale donuyor.
Arabayi hareket ettirmek icin debriyajdan ayagimi cekerken arabanin zorlandigini hissediyorum. Yokuslarda cok gaza basmak gerekebiliyor kalkarken. Hatta kalkarken biraz titremede oluyor.
Sanayiye her gittigimde degisik degisik seyler soyluyorlar ve her kurcalayan daha kotu yapiyor.

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkdaslar,
Ben uc dort hafta once bir LPG li 99 bora basic aldim. araba cok hor kullanilmis ve dogru duzgun bakim yapilmamis. aklimdakileri forumdan arastirmaya calisiyorum (bir search ozelligi olsa super olurdu ama). Bir kac defa sanayiye gittim fakat neredeyse gittigime pisman oldum.
Sabah arac ilk calistiginda ve sogukta cok sarsintili calisiyor. motordan dizel gibi gurultu geliyor. ilk marsa bastigimda bir gicirti da oluyor bazen.
Aracin benzinden gaza gecmesi yaklasik 5-10dk suruyor ve bazen gecmiyor. gecmeyi denediginde stop ediyor. bir sure benzinde kullandiktan sonra normale donuyor.
Arabayi hareket ettirmek icin debriyajdan ayagimi cekerken arabanin zorlandigini hissediyorum. Yokuslarda cok gaza basmak gerekebiliyor kalkarken. Hatta kalkarken biraz titremede oluyor.
Sanayiye her gittigimde degisik degisik seyler soyluyorlar ve her kurcalayan daha kotu yapiyor.

öncelikle hayırlı olsun.Aramıza hoşgeldin.Hocam hangi ildesin biemiyorum ama bulunduğun yerde Bosch Car servisleri varsa git baktır.Biraz masraf edersin sonra aklın arabada kalmadan binersin.Herkese aracını götürme.Herkes anlayamayabilir ve seni şaşırtırlar.Tanıdığın iyi bir usta varsa ona git her derdinie baktır.

Gaz ayarı içinde kitin markası ne ise onun servisine götür.

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
     arkadaşlar yılda 3-4 defa bayağı uzun bir yol yapıtorum. kaputun ön kısımlarında taş vurukları olmaya başladı. ona neyse dedik geçenlerde kaputa sert bir cisimle 3 tane çarpı şeklinde bayağı bük çimişler sert bişeyle. ustaya götürdüm pasta denedi, kapatmadı. anlicağınız bayağı derin. usta çizikten dolayı kaputu boyatma aracın değeri düşer dedi.
      sormak istediğim geçenlerde aşağıdaki resimde bulunan aracı gördüm. hemen sahibi de oradaydı sordum, kaputu deri kaplama imiş. adam ticaretle uğraşıyormuş ve sürekli uzun yol yapıyomuş. kaput çizilmesin, taş izleri olmasın diye böle yaptırmış. duruşuda hoşuma gitti ancak araca herhangi bir zarar verir mi. tani motora hararet sıkıntısı veya boyayı soldurma vayahut herhangi başka bişi. hem çizik kapanmış olur, hemde boyatmaktan kurtarırım diye düşündüm ve danışmak istedim. şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
kaput için şeffaf koruyucu filmler var onlardan çektirebilirsin aracının ön kaputuna.
ama kaput çizildi diyorsun sanırım şeffaf koruyucu film çekilsede çizik yine gözükür ama en azından bundan sonra oluşacak taş izlerini önleyebilirsin.

boyama işine gelince boyatmadan resmini çekersin satarkende resmi gösterirsin.  ;)