Gönderen Konu: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...  (Okunma sayısı 53700 defa)

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #84 : 12 Haziran 2010, 14:44:41 »
ateşleme sistemi derken hocam?

Ben zaten rolanti motoru değiştikten sonra arkasından birşey çıkmasın diye dua ediyorum.

Logged

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #85 : 12 Haziran 2010, 14:46:41 »
Rolanti motorunun bozulmasına neden olan şeyin ateşleme sistemimi olduğunu düşünüyorsun.Bu flanşın hava alıyor olmasıda neden olmuş olamazmı rolanti motorunun bozulmasına?

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #86 : 12 Haziran 2010, 17:33:51 »
rolanti  motorunu değiştirmeni sabırsızlıkla  bekliyorum komadan çıktın neyse  bakım odasındasın şimdilik inşallah iyileşirsin
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #87 : 12 Haziran 2010, 19:34:47 »
inşallah gardaş.Valla bunu sabırsızlıkla bende bekliyorum.Hayırlısı olur inşallah.En çok zoruma gidende bütün herkes benimle dalga geçiyor gittin hurdayı aldın geldin diye. ben o arabanın hurda olmadığını herkesten iyi biliyorum ama bunu kimseye anlatamıyorum.Adamlarda haklı araba geldi geleli sanayiden çıkmadı.Ama az kaldı inşallah..

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #88 : 18 Haziran 2010, 23:10:25 »
Rolanti motoru bugün geldi.iş çıkışı taktırdım.servisteyken sorun yoktu ama yola çıktığımda frene bastığımda rolanti 450-500 devire düşerek aracı titretmeye başladı.sonra stop edip çalıştırmalarımda rolanti 450 devirden başlayarak 900 devire çıkıyor ve 800-900 devir arasında yükselip iniyor.düzelen tek şey motor sıcakken aracı park konumuna aldığımda devir 1500 e çıkarken şimdi 900-1000 devir arasında kalıyor.stop sorunu yok.aracı gaz yemesinde düşük devirlerde hissedilir bir düzelme oldu ama her frene basışımda araç devri düşerek titremeye başladı.bunu rolanti motorunu değiştirmeden önce sadece motor sğukken yapıyordu.anlıyacağınız soruna devam.

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #89 : 19 Haziran 2010, 10:11:58 »
Sabah servise gitmek üzere arabayı çalıştırdım.Araba 450 devirde başladı ve orada kaldı.sonra hafiften gaz verip ayağımı çektim.devir düştü ve ve araba stop etti.daha sonra tekrar çalıştırdım.direk olarak 1000 devirde çalıştı.sonra bir tur attım.otomatik vites olduğu için R ve d konumlarına getirip ayağımı frenden çektiğimde hiç gaz vermeden kendi rolantisinde çok rahat hareket ediyo ki bunu uzun zamandır yapmıyordur.rolanti 950 ve 1000 devir arası çalışıyor.frene bastığım zamanlarda da bu devir arasında ve araçtaki titreme ortadan kalktı.şimdilik servise gitmekten vazgeçtim.araba su an kapının önünde birkaç saat sonra tekrar deneyeceğim bakalım.araç sanırım rolanti motorunun adaptasyonunu -gerek varsa-kendi yaptı yada başka birşey...

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #90 : 19 Haziran 2010, 14:41:16 »
 Ya valla ben burdan kanser oldum senin arabana elimdende bişey gelmiyor böyle.. Çok şanssız birisin o aracı bence bir bosh servisine götürmeya bak soğuk ve sıcak sistemlerinde çalışmayan bişey var gibi.. Bide otomatik vites P ve N konumunda nasıl peki 1200 devir çıkıyormu..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #91 : 19 Haziran 2010, 23:18:10 »
Hocam zaten rolanti motorunu bosch serviste değiştirdim Hocam bir önceki yazımda da belirttiğim gibi arabayı öğlene doğru çalıştırdım ve araba gerçekten harika durumdaydı.vites p ve n konumunda 1000 devir civarında seyrediyordu.daha sonra çarşıda bir an hızlandım ve devri yükselttim arkasından ışıklarda durduğumda titreme tekrar ortaya çıktı ve şu anda aynı durumda.Sanırım tam emin olmamakla birlikte ama yüksek ihtimalle fan devreye girdikten sonrafrene bastığımda  rolantide düşüş ve titreme başladı.

    soğukken önceden biliyorsun sorun vardı.stop titreme rolanti düşüşü falan.yalnız bu sabah ilk çalıştırdığımda stop etti ama ardından ikinci çalıştırmamda 1000 devirde sabit olarakk çok güzel çalıştı.ve o halde bahsettiğim hızlanma anına kadar gayet güzel devam etti.herşey dört dörtlüktü.Ya bu ne olabilir.bir anda arabanın her düzenini bozacak.ama devre dışı olduğunda araba harbiden canavar gibi.bir sevinip bir üzülmekten bitap düştüm valla...
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2011, 00:20:58 Gönderen: teatrocu »

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #92 : 20 Haziran 2010, 08:51:13 »
Erşan abi İlker abinin sorunu neydi gazla ilgili hani fan devreye girince gazla ilgili bişeyler oluyordu ?Ben o gün gelmediğim için tam olarak bilmiyorum ama olamaz mı ?
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #93 : 20 Haziran 2010, 18:09:32 »
Hocamm bugün arabayla biraz uğraştım soğuk sıcak biraz inceledim.Araba hararet göstergesi 70 ve altında iken ya stop ediyor yada oldukça sarsıntılı çalışıyor-devir 450-600-.hararet 80 e çıktığında rolantide yükseliyor ve sarsıntıda azalıyor-devir 650-800.hararet 90 a çıktığında rolanti 950-1000 deviri buluyor ve sorun tamamen ortadan kalkıyor.Ancak gez dolaş gel hararet 90 herşey normal park edeceksin fan açıyor titreme tekrar başlıyor.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #94 : 21 Haziran 2010, 23:53:56 »
     Fanın orijinalinden farklı olup gereğinden fazla güç çekiyor olabilir mi?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #95 : 22 Haziran 2010, 00:14:18 »
Normalde Motor soğukken devrin 1200 gibi olması lazım sanırım senin soğuk regulatör ünitelerin çalışmıyor.. Motor bölümündeki elektrik tesisatını kontrol edin.. Bide bu olay benzinde demi gazda ise bişey ifade etmez yazdığım..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #96 : 22 Haziran 2010, 00:42:47 »
Aracın fanı orjinal mi bilmem.Yalnız rolanti motoru bozuk dediler ve değiştirdim bu sorun ondan sonra ortaya çıktı.Bundan öncesinde yoktu.Ama bu dediğinide dikkate alırım

Hocam tüp tarih oldu onu çoktan söktürdük.Elektrik tesisatını yarnı kontrol ettiririm.bujiler yeni değişmişti marş almasında hiçbirzaman problem olmadı.ama buji kablolarının durumuna biri iyi demişti onu kontrol ettiririm.Birde aklıma takılan bir önceki bozuk denilen rolanti motorunda idare etmem açısında enjeksiyondan bir ayar yapılıp rolanti yükseltilmişti.Yarın bu ayarı yeni rolanti motoruna göre tekrar bir kontrol ettireceğim.ayrıca frene basınca rolantinin düşmesi olayınada westinghause neden olabilir dediler.olabilirmi acaba?
Birde bu bahsettiğiniz regülatör ünitesinin  çalışmamasına buji kablolarının bozuk olması neden olurmu?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #97 : 22 Haziran 2010, 13:31:56 »
Motor kısmında elektrik tesisatı derken genelde benzin ve hava regulatörleri veya sensörleri kastettim.. Frene basınca rolentinin düşmesi vestinghause yada ona gelen hava hortumunda bir parça var frene basıldığında havanın geri gitmemesini sağlayan ondanda olabilir..

Bizim araçlarda rolentinin ve sentenin ayarı kullanılan yakıt sistemine göre ya motor soğuk iken yada sıcak iken yapılır.. Tahminimce seninde rolenti ayarını sıcaken yapmaları gerek ve 900-950 devir gibi motor sıcak iken sabitlenmeli..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"