Gönderen Konu: YAKIT ?  (Okunma sayısı 3441 defa)

Çevrimdışı GB666

  • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
YAKIT ?
« : 13 Nisan 2012, 14:26:04 »
arkadaslar merhaba bir sorum olacak..1.6 115 hp golf v aracim var daha once araci biraz sert kullaniyordum ortalama 100 km`de yakit 9.4 olarak gosteriyordu..biraz sakin kullanmaya baslayinca`da 8.9` a kadar dustu..Simdi bu oran enaz  kaca kadar dusuyor bilgisi olan varmi..birde 9.4 ile 8.9 arasindaki oran yakitta ne kadar bu dusus iyi mi ? Simdiden herkese tesekkur ederim allaha emanet olun.

Logged

Çevrimdışı pala80

  • İleti: 106
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #1 : 13 Nisan 2012, 18:05:00 »
ben 8.2 yapabilmiştim yalnız devir 2 bin civarı kullanım ve vitesi 3 bine varmadan 2.5 gibi değişerek. ama bir de şu var genel olarak ustalar çok düşük devir vites geçişi yada kullanım tavsiye etmiyor; motor sağlığı açısından. ben de 1.5 devir gibi değil de ekonomi için 2-2.5 arası kullanıyorum. tabi 6 ya alıp da 150 gibi gidersen 3-3.5 devir oluyor. ama uzun yolda sonuçta genel olarak zaten ekonomik sayılır, 100-120 civarı kullanımla 5.5 gibi görmüştüm...

Çevrimdışı pala80

  • İleti: 106
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2012, 18:12:49 »
tabi senin bahsettiğin şehiriçi olmalı.ben de ilk örneğimde ş.içi için bahsettim. tabi kullanım sık ışıklı yada çevre yolu v.b. gibi değişiyor., yaz-kış yani motor soğuk-sıcak,filtrelerin yeni yada eski v.s. faktörler etkiler.çok ayrıntılı bilmesem de en normal ekonomi motor normal sıcaklığındayken 1.80-2.30 arası kullanım biliyorum.tabi max. hız 120 yi geçmezse...
bence sendeki düşüş çok değil. benim gibi 8.2 gibi yakalayabilirsin. zamanla burda paylaşırsın...

Çevrimdışı atiTheSun

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #3 : 16 Nisan 2012, 13:31:12 »
şehir içinde öndeki araçla arana, gerektiginde gazı keserek frene gerek kalmayacak sekilde yavaslayabilecegin bir mesafe bırakırsan çok iyi olur. gazi kestiginde araç kompresöre yükleniyor ve anlık yakıt tüketimi 0 oluyor. frene basmak, aracın kazandıgı enerjiyi boşa atmak gibi oluyor. tıkanmayan ama ara ara yavaslayıp ara ara hızlanan bir trafikte ciddi faydasını göreceksin.

Ankara'da özellikle alt geçitten çıkan araçların, önlerinde bir engel olmamasına ragmen psikolojik olarak frene bastıklarına şahit oluyorum. frene bastıgınız her durumu tespit edin ve sebebini araştırın. bunu frensiz halledebilmek için sürüş stilinizi değiştirin. şirket aracı kullanmıyorsunuz, bu şekilde nazik davranmak hem yakıtınızı azaltır, hemde aracınızın ömrünü uzatır. en azından daha az sorunlu parça olur elinizde.

her gün gidip geldiginiz yolun karakteristigini ögrenin. diger şeritlerden kendinize referans araçlar seçin. bir kaç gün gözlemleyin. bazen düsündügünüzün aksine, başka bir şeridin daha hızlı gittigini farkedersiniz..

sadece aracınızın önüne bakmayın. ileriyede bakın. ilerden giden aracın tepkilerine göre ayagınızı erken gazdan cekebilir ve frene ihtiyac duymayabilirsiniz. önünüzde kasalı araç varsa kurtulun. onlar muhtemelen şirket aracıdır ve önündekinin dibinden gitmeyi severler. sizi hem tedirgin ederler, hemde zincirleme kazaların başlıca aktörleridirler. siz onun önündeki aracın tepkisini göremeyeceginiz için, sadece o araca göre davranmak zorunda kalırsınız ki, siz önünüzdekine carpmaktan kurtarsanız bile, arkanızdaki size carparak, sizi sıkıştıracaktır.
hem yakıt, hem güvenlik için dikkatte fayda var.

benim tecrübelerim, birçok sürücünün sadece önüne odaklandıgı, ilerdeki bir olumsuzlugu farketmekte geciktikleri yönündedir. bu ilerdeki diye kasdettigim olumsuzluk 10 metrede, 100-200 metrede olabilmektedir. bomboş ve üç şeritli yolda saga çekip reflektörümü 100 metre geriye koymama ragmen, reflektörümün dibine kadar gelip çarpmamak için aniden direksiyonu kıran bir çok yolcu otobüsü ve araçla karşılaştım.

ayrıca, trafigin rahat oldugu saatlerde ve rahat güzergahlardan gitmeyi tercih edin. trafik yogunlugu sadece yakıtınızı degil, sinir katsayınızıda arttırır..

Çevrimdışı atiTheSun

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #4 : 16 Nisan 2012, 14:00:55 »
yakıt oranlarından bahsedeyim, gece 11 civarı, çankaya yıldız'dan batıkentteki evime hoşdere caddesi, çetin emeç bulvarı, konya yolu, eski şehir yolu ve anadolu bulvarını kullanarak 4.9-5.2 arasında ortalama yakıtla gidiyorum. tersi istikamet, gündüz vakti (sabah işe gidiş saatinden sonraki saatlerde) 7.0-8.0 arası olmakta, cinnah caddesi yakıt miktarını yükseltmektedir.

Lastik hava basıncım 34 bar. 32'de araba yıgılıyor. ne yol tutuşu kalıyor araçta, ne etkili fren mesafesi, nede serilik.. bence bizim araçlar için 32'de kalmamak lazım. zaten 36-38 falan olması lazım lastigin (195*65*15) maximumu. 34 ideal. lastikci 32 basıyor default..

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #5 : 19 Nisan 2012, 22:18:00 »
32 normal kullanımda 195/65/15 için tavsiye edilen basınç, 2,1bar diyor. 36civarı ise araç çok yüklü ise geçerli depo kapağında yazıyor. Anlayacağın bütün testler 32ye göre. 36bar da araç kütük gibi olur.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı atiTheSun

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #6 : 20 Nisan 2012, 14:06:10 »
Bende 36 basmıyorum. 36 max bildigim kadariyla. 34 basıyorum ve bana uygun geliyor. Viraja giriş hızımda bile 32 ile 34 arasındaki farkı anlayabiliyorum. Yakıtım azaldıgı gibi, hızlanmam daha iyi. Konfor kaybı oldugunu hissetmiyorum. Aslında denemeside ücretsiz. Bir deneyin, begenmezseniz 32 ye indirirsiniz.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: YAKIT ?
« Yanıtla #7 : 21 Nisan 2012, 03:01:50 »
uzun yolda 34 BASIYORDUM HANkook varken rahatsız ediyordu. Şimdi michellen var bide bunda denemek lazım
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di