Bende 97 Polo Sportline var. 1.4 16V 100BG. Sportline modelinde tek motor seçeneği var. Kapı olarak benimki 5 kapı mesela. Temiz bulursan tavsiye ederim. Bundan önceki aracım 2003 Comf. 1.4 16V 100 BG ve daha önceki de 96 1.6 Polo idi. 1.6 Polo ile arasında çok fark var tabi. Performans olarak çok memnunum. Bu motorlar fabrika çıkışı silindir kapakları taşlanarak geliyor. Bir kaç ufak değişiklikle artı 25BG güç elde ediliyor ve 100BG olarak fabrikadan çıkıyor. Tuning ile +10-30 BG alınabilir sanırım. Aracın motorunun en önemli özelliği yüksek devirlere çıkması ve bunun için çok sabırsız olması
Şöyle bir şans var kullanımda, aracı max 3000-4000 devir ile kullanarak çok önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlanabilir 1.6'lara göre. İtiraf etmeliyim ki ben çok devirli kullanıyorum. Bu araç dakikada 7000 devirlere hiç zorlanmadan çıkıyor, diğer Polo'larda bu kesinlikle mümün değil, devir saati farklı. En sevdiğim özelliği müthiş ivmelenmesi, trafikte pek az araç kafa tutabilir. 1.6 Litre 100HP motorlu tüm markaların tüm modellerini geride bırakıyor. Ancak motor hacminin küçük olması hemen hemen 160 km/saatlere çıkınca zayıflığını gösteriyor. Yüksek hacimli 100-115HP araçlar ancak benimle 170-180 km üzerlerinde kapışabiliyorlar. En sevmediğim özelliği kabindeki aşırı motor gürültüsü. Benim için çok büyük bir sorun olmasa da arabama binen arkadaşlar çok rahatsız oluyorlar. Polo'larda karşılaşılan ortak problemleri forumlardan görebilirsin, yağmur suyu kanallarının yapraklarla tıkanması, ateşleme bobini sorunu, farların aydınlatmaması gibi sıralayabiliriz. 6N Polo gördüğüm en kaliteli ve tasarımı en başarılı Polo kasası. 2003 Polo'yu sıfır almıştım ve içinden gelen gıcırtı tıkırtı sesleri deli etmişti... Özetle Polo Sportline kullanıcısı olarak kesin tavsiye ederim. Başka yardıma ihtiyacın olursa bana yazabilirsin: mail(at)erdemyilmaz.com.tr