Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: LPG Yakıt Tüketimi  (Okunma sayısı 10312 defa)

Çevrimdışı ksaltanfb

  • Otomobil
    2001 Trendline
    Şehir
    İstanbul
LPG Yakıt Tüketimi
« : 22 Nisan 2015, 08:52:47 »
Herkese Merhaba ,

Aracım benzinli .  Yıl sonunda satıp, tdi comf. golf 6 almayı planlıyodum .  Ancak şu sıralar aklımda aracıma tüp taktırıp 2-3 sene kullanmak var .  Benzinde İstanbul şehir içi 55 kuruşun altına inemiyorum (sakin kullanmama rağmen) şehirler arası da 33-35 kuruşun altına inemiyorum.    Zavoli veya lovato gibi kaliteli bir tüp taksam  yakıt tüketimim ne kadar düşer.   Şehir için 30-35 kuruşa  , şehirler arası 20 kuruş civarına iner mi ?

Çevrimdışı emirdede

  • Otomobil
    99 GOLF MK IV AUT.
    Şehir
    Mersin
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #1 : 22 Nisan 2015, 09:55:45 »
Ben otomatik golf te,0,28 krş civarı yakıyordum şehiriçi...lpg de min. %40 tasarruf sağlarsınız.

Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #2 : 22 Nisan 2015, 10:10:33 »
Aracı ne kadar zamandır kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben 4.5 yıl 80 bin km yol yapmıştım eski aracımı aldığım gibi lpg taktırdım. Bunun 70 bin km sini lpg de kullandığımı varsayıyorum. 10 bin km de ise lpg amortisi. 1 km de benzin 50 lpg 30 kuruş yaksa 60 bin km de 30 bin liralık benzin 18 bin liralık lpg yakacak. Aradaki fark 12 bin lira. Varın gerisini siz hesap edin.

Lpg uygulamasındna önce aracınızı temiz bir bakımdan geçirin. Mümkünse bobin buji buji kabloları vs değiştirin ve öyle uygulama yaptırın.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #3 : 22 Nisan 2015, 11:11:46 »
BRC veya Prins gibi kaliteli bir marka, doğru montaj ve hassas ayar yapılırsa, performans olarak benzinden hissedilir bir fark olmadan, daha ekonomik ve çevreci bir şekilde aracınızı kullanabilirsiniz.

LPG dönüşümünden önce ben de kesinlikle, Metin hocanın yorumuna katılarak, bütün gerekli bakımların yapılarak öncelikle benzinde tam sorunsuz ve bakımlı bir sistem sağlandıktan sonra LPG dönüşümü yapılmasını tavsiye ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı ksaltanfb

  • Otomobil
    2001 Trendline
    Şehir
    İstanbul
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #4 : 22 Nisan 2015, 11:28:51 »
Peki hangi lpg kitini takmamız gerekiyor ? Bir çok seçenek mevcut .  Karbüratörlü lpg kiti , direk enjeksiyonlu lpg kiti gibi birçok seçenek görünüyo sitelerde . Bizim aracımıza uygun olanı hangisi ?

Çevrimdışı ilGhiNC

    Otomobil
    2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
    Şehir
    İstanbul
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #5 : 22 Nisan 2015, 15:51:59 »
Hocam LPG kitinin markası o kadar mühim değil. Biz Atiker taktırmıştık Golf4 ümüze. 3 sene kullandık ve tık demedi. Tüketimi de çekişi de süperdi. Sadece filtresi çabuk doluyor. 10 bin kilometrede bir mutlaka değişmeli.  :tamamdir
 
Ama şunu açık ve net söylüyorum: Eğer TDI Golf6 alabilecek durumunuz varsa hiç uğraşmayın. Satın Golf4 ü ,alın temiz manuel TDI Golf6. Arada teknoloji ve zaman farkı var. Hatta deyimi yerindeyse dağlar kadar fark var. Hem TDI seri bir araç. Sizi performansıyla da tüketimiyle de tatmin eder. Golf4 zaten hantal bir araç. Bir de az yaktıracağım diye uğraşınca iyice ölüyor şehir içinde.  :-\
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #6 : 22 Nisan 2015, 17:28:50 »
Arkadaşlar lütfen araştırma yapmadan bilgi vermeyelim, kit markasının önemli olmamasının yanıltıcı olduğunu düşünüyorum.

Daha önce araştırma yaparken topladığım notlarımdan paylaşıyorum, alıntı yaptığım sitenin linkini eklememişim ama aldığım kişinin ismi yazıyor. İntihal yapmış olmayayım.

Murat ŞEHİRLİOĞLU Hocam'dan aldığımız enjektör bilgileri aşağıdaki gibidir.

Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #7 : 22 Nisan 2015, 21:14:07 »
Kit önemli ama montaj daha önemli. Bende 4.5 sene 80 bin km Atiker kullandım problem yaşamadım. Prins le rezil olanda var.

Çevrimdışı ksaltanfb

  • Otomobil
    2001 Trendline
    Şehir
    İstanbul
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #8 : 23 Nisan 2015, 10:00:11 »
Atikerin 2015 te çıkan bi modeli varmış . Versiyon 3 diye geçiyomuş . Şuan onu taktırmayı düşünüyorum . Olumlu şeyler duydum . 1200 fiyat verdiler .(Bi arkadaşın tanıdığı, işçiliği iyiymiş)  1100 e bağlamaya çalışcam.

Çevrimdışı ksaltanfb

  • Otomobil
    2001 Trendline
    Şehir
    İstanbul
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #9 : 23 Nisan 2015, 10:02:13 »
Hocam LPG kitinin markası o kadar mühim değil. Biz Atiker taktırmıştık Golf4 ümüze. 3 sene kullandık ve tık demedi. Tüketimi de çekişi de süperdi. Sadece filtresi çabuk doluyor. 10 bin kilometrede bir mutlaka değişmeli.  :tamamdir
 
Ama şunu açık ve net söylüyorum: Eğer TDI Golf6 alabilecek durumunuz varsa hiç uğraşmayın. Satın Golf4 ü ,alın temiz manuel TDI Golf6. Arada teknoloji ve zaman farkı var. Hatta deyimi yerindeyse dağlar kadar fark var. Hem TDI seri bir araç. Sizi performansıyla da tüketimiyle de tatmin eder. Golf4 zaten hantal bir araç. Bir de az yaktıracağım diye uğraşınca iyice ölüyor şehir içinde.  :-\


Golf 6 yı almak için bi miktar kredi çekmem gerekicek .  Kredi işine girip kendimi sıkmamaya karar verdim . Para biriktirdikten sonra model yükselticem .

Şuan tek amacım şehir içi 26-28 krş  şehir dışı da 20-22 krş  seviyesine düşmek . Arabayı da sakin kullanıyorum.  :-\   inşallah bu değerleri görürüm.
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2015, 10:04:45 Gönderen: ksaltanfb »

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #10 : 23 Nisan 2015, 11:51:47 »
Ben BRC taktırmanızı tavsiye ederim. Fiyat-performans olarak bu marka diğerlerinden öndedir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı barut

  • Şehir
    İzmir
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #11 : 25 Nisan 2015, 09:26:34 »
BRC MY11 + simit tank ve bayide değil genel merkezde yaptırmanı tavsiye ederim.

Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #12 : 25 Nisan 2015, 14:49:59 »
Herkese Merhaba ,

Aracım benzinli .  Yıl sonunda satıp, tdi comf. golf 6 almayı planlıyodum .  Ancak şu sıralar aklımda aracıma tüp taktırıp 2-3 sene kullanmak var .  Benzinde İstanbul şehir içi 55 kuruşun altına inemiyorum (sakin kullanmama rağmen) şehirler arası da 33-35 kuruşun altına inemiyorum.    Zavoli veya lovato gibi kaliteli bir tüp taksam  yakıt tüketimim ne kadar düşer.   Şehir için 30-35 kuruşa  , şehirler arası 20 kuruş civarına iner mi ?
Yıllık kaç km yapıyorsunuz
olursa alman olsun.

Çevrimdışı ilGhiNC

    Otomobil
    2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
    Şehir
    İstanbul
Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #13 : 27 Nisan 2015, 08:06:44 »
Golf4 için ATİKER yeterli bir tercih bence. BRC ye gerek yok. Araç sonuçta 14 yaşında. O kadar masrafı bu yaştaki bir araca yapmayı gereksiz görüyorum ben şahsen. Aradaki 500-600 TL fark ile en az 2500km yol yapabilir :)
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2015, 08:11:12 Gönderen: ilGhiNC »
CRAFTER TDI 163 ps