Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......  (Okunma sayısı 42201 defa)

Çevrimdışı murat_2242

  • bir gün herkez pololu olacak..
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #14 : 01 Şubat 2008, 21:28:38 »
doğrudur abi çok pahalı bu parçalar. :tamamdir

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #15 : 01 Şubat 2008, 22:53:47 »
ya kusura bakmayın yanlış da anlamayın birşeyi çok merak ettim,

Manta ya enjeksiyon sistemi guzel bir iş olmuş fakat bana aşırı torktan piston kolunun nasıl eğilebileceğini anlatabilir misiniz?

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #16 : 01 Şubat 2008, 23:13:55 »
ya kusura bakmayın yanlış da anlamayın birşeyi çok merak ettim,

Manta ya enjeksiyon sistemi guzel bir iş olmuş fakat bana aşırı torktan piston kolunun nasıl eğilebileceğini anlatabilir misiniz?

Şöyle izah edeyim bir vidayı gömmeniz için iki türlü güç sarfetmeniz gerekir bir taraftan bastırmak için güç uygularken bir taraftanda çevirmek için güç uygulamanız gerekir aksi takdirde vidalıyamazsınız. Bu durumda bu durumu otomobile uyguladığınızda vidayı çevirmek için harcanan güç tork bastırmak için uyguladığınız harcadığınız güçde hp'dir, karank milinin çevrilmesini yani torku sağlamak piston kollarının görevidir patlama sonunda pistonlar aşağı doğru inerken kol vasıtasıyla krank milini çevirirler. Kollar bu patlamanın gücüne göre imal edilir eğer siz normal patlamanın dışında daha güçlü bir patlama yaratırsanız kollar bu basınca dayanamaz ve yay şeklinde eğrilmeye başlar bu arada eğer bu eğrilme belli bir ölçünün üstüne çıkarsa yanma hücresi genişleyeceğinden patlama yeterli sıkıştırmayı sağlıyamıyacağından motor çalışmaz. Yani şöyle düşünün düz bir çubuğu yay şeklinde eğerseniz iki nokta arasındaki mesafe azalır dolayısıyla sıkıştırma hacmi fazlalaşır tam sıkıştırma sağlanamaz

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #17 : 02 Şubat 2008, 10:16:17 »
tamam kırmızıyla yazılan yer doğru mantık olarak, ama ben daha aşırı torktan piston kolu eğen bir araba görmedim,

Sizde iyi bilirsiniz, belki ateşleme/patlatma(avans/rotar) zamanınız yanlıştı, yani yukarıdada belirttiğiniz gibi "piston aşağıya doğru inerken krank milini çevirir" den ziyade daha piston aşağı yonelmemişken -ust olu noktayı gecmemişken- aşırı basınc/yakıt tan patlama olursa krangın dönüş yönünün tersine bir Tork olacağı için en zayıf olan yer 'bazen kol' yamulabilir/kırılabilir.

ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız

veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)

Böyle detaylı yazdım ki motor mekanikten fazla anlamayanlarında aklında bişiler oluşsun diye

Ama yinede cok güzel bi çalışma, tebrik ve teşekkur ederim


Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #18 : 02 Şubat 2008, 11:35:33 »
tamam kırmızıyla yazılan yer doğru mantık olarak, ama ben daha aşırı torktan piston kolu eğen bir araba görmedim,

Sizde iyi bilirsiniz, belki ateşleme/patlatma(avans/rotar) zamanınız yanlıştı, yani yukarıdada belirttiğiniz gibi "piston aşağıya doğru inerken krank milini çevirir" den ziyade daha piston aşağı yonelmemişken -ust olu noktayı gecmemişken- aşırı basınc/yakıt tan patlama olursa krangın dönüş yönünün tersine bir Tork olacağı için en zayıf olan yer 'bazen kol' yamulabilir/kırılabilir.

ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız

veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)

Böyle detaylı yazdım ki motor mekanikten fazla anlamayanlarında aklında bişiler oluşsun diye

Ama yinede cok güzel bi çalışma, tebrik ve teşekkur ederim


Şöyle izah edeyim düz bir çubuğa üstten baskı yaptığınızda direnme gücü kırılınca yaya şeklinde eğrilmeye başlar. Bildiğiniz gibi piston kollarıda üstten pistonlara alttanda kranka bağlıdır daha güçlü bir patlamanın yarattığı aşırı yük (dizel motorlarda turbo daha çok tork olarak kendini gösterir yaklaşık olarak güç 15 - 20 hp tork 40 - 50 mn artış sağlar) pistonlara oradanda kollara binecektir bu durumda kolların en zayıf yeri olan orta kısım bu torka dayanamayacak ve çubuk misali yay gibi eğrilmeye başlayacaktır. Yanlız bu eğrilme yay gibi olmuyor tabi 1. ve 4. piston 1.2 mm 2 ve 3. piston 0.7 mm eğrilmiş. Ha bide dediğin gibi dizel motor filitreden içeri su alırsa kolları eğer.
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2008, 11:37:16 Gönderen: coco »

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #19 : 03 Şubat 2008, 00:53:18 »
AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,

Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?

Bence bir araba fazla torktan kol eğmez, başka bi problem vardır %99.9

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #20 : 04 Şubat 2008, 13:29:12 »
AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,

Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?

Bence bir araba fazla torktan kol eğmez, başka bi problem vardır %99.9

Çokda iddia etmiyorum ama bu konuda gerek motorcular gerekse rektefeyecilerden aldığım bilgi bu daha önce tartıştığımız sitelerdede bu konuda itiraz gelmedi ama yinede başka bir alternatif düşünemediğimiz halde dediğin gibi'de olabilir.

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #21 : 04 Şubat 2008, 13:58:13 »
motorda modifiyeye gidildikce standart olan tüm parçaların taşıdıkları başınç,yük vb gibi değerler mutlakaki artacaktır.buda mutlakaki deformelere buna bağlı olarakta parcanın kullanım süresine olumsuz etki edecektir.antalyanın en iyi ustalarından duyduğum kadarıyla vw grubunun tüm motorlarında kullanılan kollar olması gerekenden daha sağlıklı üretilip kullanılmaktaymış..bi hevesle turbo araştırması yaparken 2ayrı ustadan bunu işittim.kullanılması gereken gücün üstünde yüke binen kolun mutlakaki bir sekilde patlak vermesi gerekecektir.

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #22 : 04 Şubat 2008, 22:30:23 »
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)


anladığım kadarıyla suatın demek istediği turbo  yapıldıktan sonra 30000 km  boyunca problem çıkarmayıp birden olayın gerçekleşmesi.aşırı torkla olayın gerçekleşmesi mümkün değil der.
yoksa kol eğilir bükülür kıriılır her şey mümkün
 şöyle düşünsek  kol mesela ne kadar eğilirse hissedilir oluyor.
çoşkun abi senin arıza nasıl göstergi kendinini ses vuruntu
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #23 : 04 Şubat 2008, 23:33:58 »
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)


anladığım kadarıyla suatın demek istediği turbo  yapıldıktan sonra 30000 km  boyunca problem çıkarmayıp birden olayın gerçekleşmesi.aşırı torkla olayın gerçekleşmesi mümkün değil der.
yoksa kol eğilir bükülür kıriılır her şey mümkün
 şöyle düşünsek  kol mesela ne kadar eğilirse hissedilir oluyor.
çoşkun abi senin arıza nasıl göstergi kendinini ses vuruntu

Bakın yaklaşık 30.000 problemsiz kullandım yani bu 30.000 içinde her hangi bir problem çıkmadı turbonun takılmasından sonra arıza falan yapmadı ben o anlamda söyledim problemsiz çalıştı diye yani turbo problem çıkarmadı gayet sağlıklı çalıştı daha sonra motor yavaş yavaş yağ yakmaya ve soğuk havalarda zor çalışmaya başladı. Bu sebeplerden dolayı motor açıldı ve motor açıldığında çıktı kolların eğri olduğu. Ancak eğri derken şöyle izah edeyim kolların uzunluğunu 2500 mm olarak düşünün eğrilme nedeniyle krankla piston arası iki tanesi 2498mm iki taneside 2498.5mm oldu yani kollar kısalmadı krankla piston arasındaki mesafe azaldı. Dolayısıyla piston aşağı çekildiği için üst ölü noktaya çıktığında kapakla arasındaki mesafe açıldı ve sıkıştırma zayıfladı zor çalışmasının sebebi bu. Eğilme hemen olmuyor zaten olmasıda mümkün değil aşırı tork pistonların kafasına vura vura zamanla eğiyor kolları. Suti diyorki bende niye olmuyor baştada dedim turbo benzinli araçlarda tork'u fazla etkilemez sadece hp'yi arttırır ama dizel araçlarda aşırı tork bindiriyor. 120 nm'lik pistona 170 nm uyguluyorsun yani yaklaşık %40 az bir rakam değil yani bu rakam benzinli motorlarda %10 cıvarlarında bile değil dolayısıyla benzinli motorlarda kol dizel motorlarda olduğu kadar kadar etkilenmez. . Birde bunlara ilave her dip gaz yapışında aşırı yakıt yüklüyorsun zira turbo araçlar atmosferik araçlara nazaran yüksek devirlerde daha fazla yakıt harcıyor eh benim gibi turbonun zevkini almak için her vites değiştirmede 4500 çevirirsen...............
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2008, 23:38:20 Gönderen: coco »

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #24 : 05 Şubat 2008, 10:43:46 »
internallere zarar veren aşırı tork değil, detonasyon olmuş...


...

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #25 : 05 Şubat 2008, 11:11:54 »
çok eski bir mail fakat sizinle paylaşayım dedim, ben bunu genellikle 'neden kol almıyosun ve neden sizin

VW grubun forged kolları bukadar pahalı bizimkiler 300-400$ ken' diyen Honda cı arkadaşlarla gonderirdim

Alıntı
hello
stock rods have held 35psi and 650whp with arp rod bolts and good tune.
shipping of exhaust manifold would be about $100 to you.
thanksbill
----- Original Message -----
 From: "Ahmet Suat USTA" <...@...>
To: <bill@spturbo.com>
Sent: Wednesday, March 02, 2005 11:48 PM
Subject: Connecting Rods 
 > Hello Mr.Schimmel
>> I have '94 Mk3 Golf VR6 12V and I live in Istanbul/TURKEY
>> I'm going to make my car turbocharged and planning to boost around 18-22  PSI
>> Do I have to change my stock connecting rods with Manley Connecting Rods? at which PSI stock connecting rods can resists
>> and one question about sales,
>> how much is ATP turbo manifold including shipping to Istanbul TURKEY with UPS or DHL or FedEx
>> here is my detailed adress
>> ...
>> thank you so much
>> regards
>> Ahmet Suat USTA

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #26 : 05 Şubat 2008, 11:49:38 »
Motor sonradan uydurulan Turbo yüzünden orj yakıt basması sebebi ile fakire düşüp detonasyon sebebi ile metalleri fazla ısıtır, eğer, özelliklerini kaybetmesine sebep olur... Makinayı kırmak olarak tabir edilir.

Suti'nin aldığı mesaj gibi VW ve diğer üreticilerin atmosferik motorları elbette belli bir basınca kadar sorun yaratmaz ancak bu demek değildir ki Turbonun mekaniğini kurduğunuzda ver boost'u yol al. Asıl işlemler mekanikten sonra geçilen elektronik kısımda başlar, Re map yapılmalı, yada gerekli eprom araca takılmalı, enjeksyon değişmesi gerekli pompa ya da regülatör sistemi olmadan tek başına verimli olamaz. Sıkıştırma konusu da önemli, forget pistonların dayanıklılığı dışında turbo uygulamalarında koprasyon dereğini düşürerek internallere daha az kırıcı yük binmesini sağladığını da unutmamak lazım.

O değilde, Vr6 nın motorda ne çekiomuş yaff 35PSi, 2 Bar'dan daha fazla...
...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #27 : 05 Şubat 2008, 18:47:51 »
iyi oldu bu konu.
bilgileri tazeliyelim eksik kısımları tamamlıyalım.
kendi adıma az çok aşırı besleme sistemleri , avans,ateşleme  üzerine bilgim var ama bir yere kadar tabi.
her gün yeni birşeyler öpreniyoruz neticede.
bu konuda yazılmış sağlam bir türkçe eser varmıdır.bildğiniz duyduğunuz.

konuda gözüme takılanlar.


AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,
Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?

sen de hak verirsinki suat 174 hp benzinli  6 silindir motrdan yine atmosferik olarak 65 hp almakla,
4 silindir dizel motoru turbolayarak 25 hp (yaklaşık) güç almak farklı.
yani motrun orjin halindeki güçle alınan gücün yüzdesi.
zaten konuda torktan eğilirmi ama.

internallere zarar veren aşırı tork değil, detonasyon olmuş...

safak bahse konu motor diesel.
tam bilmediğimden soruyorum.
mantığım almıyor. diesel motorda detonasyon olurmu.olursa nasıl olur.
enjektör zamansız işeyince  diyeceğim ama o zaten başlı başına bir arıza
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2008, 18:59:55 Gönderen: corrado »
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır