Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......  (Okunma sayısı 82775 defa)

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #28 : 05 Şubat 2008, 19:05:04 »
Dizel motorlarda da detonasyon olur...Hatta gaza ilk sert basıldığında atılan siyha duman da detonasyon anında olur. Yani hava yakıt karışımdanki ufak bir sorun, zengin ya da fakir olması motor için kırıcıdır. Tabi bunun kırıcı olması her zaman olmaz, tölere edilebilen oranlar vardır.

Örnek olarak turbo uygulanmış ya da turbo otomobillerin videolarında gaza oturdulduğunda dizel motır gibi siyah bir tükürme olabilir, buda bir karışım sorunudur. Beyin bir anda gerekli karışımı oranlayamaz...

Siyah duman, yanma odasında olan bir problemi gösterir, mavi yağ yanığıdır...
...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #29 : 05 Şubat 2008, 19:11:02 »
o zamn detonasyon karışım farklılığımı tam olarak.
yoksa karışımın(benzinli motorlarda)  ısı veya  sıkıştırmadan dolayı kendince patlaması.
türkiyede duman atmayan dizelde yok gibi  :)
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2008, 19:16:13 Gönderen: corrado »
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #30 : 05 Şubat 2008, 19:20:14 »
Kalitesiz yakıt, oktan düşük olunca erken patlıo... TR de duman sorunu biraz bundan... Pompa arızaları ve gerekli bakımın zamanlı yapılmaması da etken sanırım.

Düşük oktan benzin ( günümüz turbo motorları ve yüksek sıkıştırmalı modifiyeli araçlarda ) sıkıştırma ile patlayarak ( dizel motor gibi ) kırıcı olabiliyor...

Kendinden patlama yapması zaten ya yakıt kötü demektir ya da ECU,  karbüratörlü ise  manuel sistemlerde sorun var demektir. Doğru zamanlamanında en verimli yolu...Sonadan turbo uygulamalarında beyin in yeniden programlanması dır, bu sayede avansa da müdahele edilebilir. Ateşleme sorunu oradan kalkar.
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2008, 19:23:20 Gönderen: Sile-R »
...

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #31 : 06 Şubat 2008, 02:32:28 »
Coskun abi tesekkurlerimi iletiyorum size.Cok guzel bir paylasim olmus.Tabi buna ek olarak anlatim uslubunuzu da eklersek hikaye tadinda okumaktan zevk aldigim bir yazi olmus.Bu tur teknik konulara her zaman ilgi duydum ve kafamdaki bazi soru isaretlerinin cevabini buldum.Deneyimlerinizi bizlerden mahrum birakmayin.
Saygilar.

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #32 : 06 Şubat 2008, 10:04:18 »
Coskun abi tesekkurlerimi iletiyorum size.Cok guzel bir paylasim olmus.Tabi buna ek olarak anlatim uslubunuzu da eklersek hikaye tadinda okumaktan zevk aldigim bir yazi olmus.Bu tur teknik konulara her zaman ilgi duydum ve kafamdaki bazi soru isaretlerinin cevabini buldum.Deneyimlerinizi bizlerden mahrum birakmayin.
Saygilar.

Elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım ayrıca saygı bizden....

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #33 : 06 Şubat 2008, 12:49:36 »
Kalitesiz yakıt, oktan düşük olunca erken patlıo... TR de duman sorunu biraz bundan... Pompa arızaları ve gerekli bakımın zamanlı yapılmaması da etken sanırım.

motorinde oktan olmaz.bahsedilen motorinse tabi.
motorinde kükürt seviyesi çokluğu veya azlığı mevzu bahistir.

Düşük oktan benzin ( günümüz turbo motorları ve yüksek sıkıştırmalı modifiyeli araçlarda ) sıkıştırma ile patlayarak ( dizel motor gibi ) kırıcı olabiliyor...
Kendinden patlama yapması zaten ya yakıt kötü demektir ya da ECU,  karbüratörlü ise  manuel sistemlerde sorun var demektir. Doğru zamanlamanında en verimli yolu...Sonadan turbo uygulamalarında beyin in yeniden programlanması dır, bu sayede avansa da müdahele edilebilir. Ateşleme sorunu oradan kalkar.

bu kısımda yine benzinle alakalı gibi.
diesel motorda zaten sadece hava çekilip üzerine basınçla motorin püskürtüldüğü için detone işi olmaz gibime geliyor.
çokda araştırmış değilim konuyu ama mantığım böyle der.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #34 : 06 Şubat 2008, 13:37:32 »
motorinde oktan olmaz.bahsedilen motorinse tabi.
motorinde kükürt seviyesi çokluğu veya azlığı mevzu bahistir.

bu kısımda yine benzinle alakalı gibi.
diesel motorda zaten sadece hava çekilip üzerine basınçla motorin püskürtüldüğü için detone işi olmaz gibime geliyor.
çokda araştırmış değilim konuyu ama mantığım böyle der.


Gereğinden erken patlması herzaman sorundur...Benzin ve Dizel araçlar içinde...
...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #35 : 06 Şubat 2008, 16:49:39 »
Gereğinden erken patlması herzaman sorundur...Benzin ve Dizel araçlar içinde...

onda hemfikirimde şafak.
dieselde  erken patlarmı.
kafama takılan soru bu.
patlarsa enjektörun erken işemesi lazım.öyle olursada dediğim gibi başlı başına bir arıza .
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #36 : 06 Şubat 2008, 19:48:07 »
Şafak kardeşimiz bunu demek istedi her halde zira bende dizel motorlarda detanasyon olmaz diye biliyorum ve yaptığım araştırmalar neticesinde aşağıdaki bilgilere ulaştım....

DİZEL MOTORLARINDA VURUNTU
Benzin motorlarında vuruntu anlatılırken, ateşleme buji ile yapıldığından bu ateşleme dışında ortaya çıkan bir kendiliğinden tutuşma olayının vuruntunun başlangıç olduğu belirtilmişti. Dizel motorlarında tutuşma normal olarak kendiliğinden olduğuna göre dizel vuruntusu benzin motoru vuruntusundan tamamen farklı bir karakter arzetmelidir.
Gerçekten dizel motorlarında yakıt sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım benzin (Otto) motorlarındaki kadar homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Bu zaman TG nden daha uzun olduğu müddetçe, yanma başladıktan sonra basınç yükselme hızı benzin motorlarında son gaz bölgesindeki kadar yüksek olmaz ve yanma olayı normal seyrinde gelişir. Ancak TG buharlaşma süresine kıyasla eşit veya daha uzun olursa o zaman bütün karışım bir anda yanmaya hazır olacağından yanma hızı dolayısıyla basınç yükselme hızı çok yüksek olur. Buna dizel vuruntusu (Diesel knock) denir. Bunun neticesi ani ve yüksek yük tatbik durumundaki gibi büyük gerilmeler ve şiddetli titreşimlerdir.

Alıntıdır.....

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #37 : 06 Şubat 2008, 19:59:34 »
benim anlatmak istediğimi bugun dükkanda konuşurken bir arkadaşım ozetledi,

Zamanından once gelen basınc...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #38 : 07 Şubat 2008, 23:06:54 »
o olabilir suat.
neticede çoşkun abi yeni bir map veya manuel yada elektronik boost control de kullanmamış.
ama 30.000 iyi rakam bence.
bir denemeye değer
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #39 : 08 Şubat 2008, 01:20:12 »
o olabilir suat.
neticede çoşkun abi yeni bir map veya manuel yada elektronik boost control de kullanmamış.
ama 30.000 iyi rakam bence.
bir denemeye değer

Sanırım aşırı sert kullanmamın da etkisi olmuştur, her seferinde dip gaz yapıp 4500 çevirmeseydim belki daha uzun süre dayanabilirdi.

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #40 : 09 Şubat 2008, 00:05:38 »
Sanırım aşırı sert kullanmamın da etkisi olmuştur, her seferinde dip gaz yapıp 4500 çevirmeseydim belki daha uzun süre dayanabilirdi.

işte, keşke bu sonuca tecrube etmeden varsak,

ama zevk, hepimiz cok zevk alıyoruz bence bu işten  :)

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #41 : 09 Şubat 2008, 13:45:32 »
işte, keşke bu sonuca tecrube etmeden varsak,

Motor erken biticek diye düşünecek olursak o zaman turbo takmanın bir zevki kalmıyor'ki.... ^-^.