Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......  (Okunma sayısı 42853 defa)

Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« : 30 Ocak 2008, 19:04:27 »
Biraz merak birazda modifiye tutkusu 98 model 1.9 dizel Skoda Felicia'ya turbo uygulaması getirdi aklıma, tabi en büyük etken üzerindeki makinenin VW grubundaki makinelerle aynı olduğunu öğrenmemle oldu. Önce bi araştırma yaptım ve 1.9 versiyonda orjinal Garrette T2 turbo olduğunu öğrendim. Sonra bi 1.9 turbo bulup inceledim benim makineyle aralarında ufak tefek değişiklikler vardı ama halledilmeyecek bir şey değildi. Daha sonra konuyu bahsettiğim tamirci arkadaşa açtım oda zaten dünden razı 15 yaşındayken K70'e enjektör taktığını bilirim. Elinde hemen hemen her türlü çıkma parça mevcut. Önce filitreyi ve manifoldları söktük turbo manifoldların yerine uyum sağlaması problem olmadı daha sonra karterde delik açtık turbo yağlaması için aparat yapıp dönüşü bağladık giriş içinde yağ filitresinin üzerindeki yedek çıkışı kullandık. Egzost bağlantısını söküp egzostcuda manifolda göre flanş yapıp esnek egzost borusu ile turbonun egzost çıkışını bağladık. Tabi bu arada ufak tefek tadilatlarda yapıldı. Uygulama yapıldı ama bi problem çıktı, turbonun kafası kaputa değdi hemen kaputu kesip deliğin üzerine Subaru'nun havalandırma kanalından koyduk en gırgırıda bu oldu millet hava olsun diye koyduğumu düşünüp akılları sıra benle kafa yapıyorlardı bende açıp turboyu gösteriyordum hallerini siz düşünün artık......
Gelelim sonuca benim Sıdıka şaşırdı nereye gideceğini bilemez oldu bu sefer durma problemi çıktı, alet durmuyor zamanla alıştık tabi bu arada bildiğiniz gibi Felicia'larda müthiş bir tutunma kabiliyeti var en büyük avantajımda o oldu düz yolda fazla sürat yapmadığım için virajlara sol ayak dip gaz girip peşime takılanlara plaka ezberletiyordum hatta darglardan dönerken Polo'su olan bi arkadaş benle beraber dönecem diye bariyerleri sıyırmıştı. Şileye tırmanmaya giderkende yine bi Polo gidene kadar kovalamıştı beni.
Macera yaklaşık 30.000 km sürdü daha sonra makineyi elimize aldık aşırı tork piston kollarını yay gibi yapmış silindirlerin içi ise tünel gibi olmuştu. Tabi komple motor yapıldı ve tüm malzeme Turbo motor için kullanılanlardan seçildi

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #1 : 30 Ocak 2008, 20:07:44 »
Süpermiş ya :)

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #2 : 30 Ocak 2008, 22:02:47 »
aşırı torktan piston kolları?  ???

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #3 : 30 Ocak 2008, 22:12:00 »
Abi elinize sağlık güzel çalışma olmuş ama sonunda motoru kucaklamak hiç iyi olmamış resimleri falan varmı acaba?

Çevrimdışı Ouzoo

  • Bayılırım otobüs kokusuna
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #4 : 30 Ocak 2008, 22:15:42 »
Abi resmen yaşattın heyecanı bizlere sağol :)Resimleri varmı acaba, turbodan sonra kaç hp güç aldınız dyno'ya soktunuzmu aracı?
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #5 : 30 Ocak 2008, 23:14:19 »
benimde aklımda olan bir uygulama uzun zamandır.
tabi aklıma girmesi  bu araçla oldu açıkcası.
ben 30000 km yede razıyımda biraz daha profesyonel yapılırsa  bence daha da uzun ömürlü olur.
seninkinde yanlış hatırlamıyorsam abi intercooler falan yoktu.
en azından ilk yaptığında.daha sonra takmış olabilirsin.
birde o 30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #6 : 30 Ocak 2008, 23:32:43 »
Mevcut güç neydi daha sonra ne kadar yükseldi, buna bağlı 30.000 kim hiç fena olmayabilir.

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #7 : 31 Ocak 2008, 01:17:13 »
resimleri falan varmı acaba?................Maalesef hiç aklıma gelmedi

turbodan sonra kaç hp güç aldınız dyno'ya soktunuzmu aracı..............Yok valla gerekeni aldığım için gerek görmedim

30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı...........Hiç bir problem yaşamadım

Mevcut güç neydi daha sonra ne kadar yükseldi........Mevcut 64 hp 124 nm idi sanırım güç 90 hp tork 180 nm felan oldu







Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #8 : 31 Ocak 2008, 01:21:51 »
benimde aklımda olan bir uygulama uzun zamandır.
tabi aklıma girmesi  bu araçla oldu açıkcası.
ben 30000 km yede razıyımda biraz daha profesyonel yapılırsa  bence daha da uzun ömürlü olur.
seninkinde yanlış hatırlamıyorsam abi intercooler falan yoktu.
en azından ilk yaptığında.daha sonra takmış olabilirsin.
birde o 30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı.

Evet  yoktu daha sonrada koymaya fırsatım olmadı bu arada çalışmasında hiç bir problem yaşamadım.  Profosyenelce derken'de yapılacak şey çalışan aksamı yani pistonları, kolları ve segmanları turbo koymadan evvel turboya göre olanlarla değiştirmek buda yaklaşık 3000 YTL

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #9 : 31 Ocak 2008, 01:24:09 »
Bu arada yaklaşık 15 sene evvelde ustalara kızıp evin bahçesinde karbiratörlü mantaya enjektör sistemi uygulamıştım

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #10 : 31 Ocak 2008, 21:53:45 »
birde nekadara mal olduydu abi..
turbo falan çıkmaydı yanılmıyorsam.
pisyon sekmanı ile yaklaşık ne tutar.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı murat_2242

  • bir gün herkez pololu olacak..
Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #11 : 01 Şubat 2008, 12:58:39 »
abi herşey çok güzel eline sağlıkta madem turbo taktın bide blow off taksaydında  çufff sesine doysaydın...

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #12 : 01 Şubat 2008, 20:13:27 »
birde nekadara mal olduydu abi..
turbo falan çıkmaydı yanılmıyorsam.
pisyon sekmanı ile yaklaşık ne tutar.

Şu andaki maliyetini bilemiycem ama o zaman 250 YTL'ye mal olmuştu piston segman hariç daha sonra motora 1.000 YTL harcamıştım. Yanlız bu rakamlara itibar etmeyin zira bunlar bana özel fiyatlar.

Ynt: Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« Yanıtla #13 : 01 Şubat 2008, 20:14:40 »
abi herşey çok güzel eline sağlıkta madem turbo taktın bide blow off taksaydında  çufff sesine doysaydın...

$250 dediler bende kıyamadım.........