Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.  (Okunma sayısı 40939 defa)

Çevrimdışı yellow_driver

  • Otomobil
    GOLF 6 1.6 TDİ
    Şehir
    Mersin
1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« : 10 Şubat 2012, 22:49:57 »
arkadaşlar, aracım 2011 leon 1.2 tsi. geçen pazar günü (5 şubat 2012) Mersin'den Rize'ye yola çıktım. sabah 5.00 yola çıkış, akşam 18.00 varış. toplam 13 saat ancak 10 dakika kayseri girişi, 10 dakika merzifon girişi ve 40 dakikada ordu olmak üzere 1 saati mola yani toplam 12 saat hareket. yolculuk başında sıfırladığım yol bilgisayarı yolculuk sonunda ortalama 98 km/h hız, ortalama 6.9 lt/100km yakıt tüketimi gösteriyordu. yaklaşık 1130 km de 330 TL lik yakıt tükettim. şehir içlerinden geçerken ki dur-kalklar ile şehir içlerinden geçerkenki hız sınırları(70km/h) haricinde 110 km/h in altına düşmedim. eski aracım 4 kasa golf 1.6 lpg ile 280 km lpg yaktığım yolda havanın soğuk olmasını da göz önüne alırsak, 330 tl benzinle rizeye gelmek beni tatmin etti. ayrıca golfle aynı şartlarda 1 saat kadar geç varıyordum, bazı rampalarda 4. vites 80-90 lı hızlara düşüyordum. 1.2 tsi nin cc ile rampada 110 un altına düşmeden çıkabilmesi ve viraj kabiliyetinin daha iyi olması da erken varabilmemde bir etken tabi. eğer kendimi tutupta hız sınırında gitmek yerine ekonomi olsun diye 100 km/h hızla gidebilmeyi becerebilsem (yani eski golfümle aynı hızlarda gitmeyi becerebilsem) lpg ile aynı yakacak zannımca. bence gayet başarılı ve kullanımı keyifli bir motor ve de zamanla sağlamlık testinden de geçerse herhalde bir daha atmosferik motor kullanmıyacağım.
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2012, 22:51:17 Gönderen: yellow_driver »

Çevrimdışı o.bilge

  • Bir Alex değil.
Ynt: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« Yanıtla #1 : 11 Şubat 2012, 02:07:22 »
genel olarak vw ile kalite farkı nedir peki?

Çevrimdışı yellow_driver

  • Otomobil
    GOLF 6 1.6 TDİ
    Şehir
    Mersin
Ynt: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« Yanıtla #2 : 11 Şubat 2012, 14:01:55 »
mekanik aksam (motor, şasi,... yani tüm metal aksam aynı) kaputun altında 1 tane seat amblemi yok. hep vw, audi) plastik kalitesi kapılarda golften zayıf. konsolun da ön kısmı 2009 dan sonraki makyajlılarda yumuşak plastik hatta taybin olduğu kısmın etrafı bile ancak öncamla bağanan noktada sert plastik var 10 cm kadar zamanla onlar ses yaparsa yapar. onuda 4 kasa golfümda yaptığım gibi 1 cm kalınlığında çift tarafı yapışkanlı sünger alıp, bağlantı yerlerine koyup, sıkıştırırarak giderebilirim gibi geliyor. tabi şimdilik ses yok ama ilerde olursa. bu arada polo ve boralar ispanya üretimdi zaten. pololar hala ispanya, jettalar ise meksika. yani bu yerler herşeyikendi üretip, araç imal etmiyor. aracın parçalarının büyük çoğunluğu almanyadan  gönderiliyor ve montaj bandından geçiyor. şunu da ekliyim. ben 4 kasa golf sahibiyken (4,5 sene kullandım) parçalarımı kendim alır ustama yaptırırdım. mersindeki en büyük vw-audi parçacısından alırdım hemde sanayide. parçaları isterken ruhsatı verirsiniz ve motor koduna göre verirler. benim aldığım parçaların hepsinin kutusunda golf 4-a3-leonP1-fabia1.6 veya octavia gibi bu 4 markada (audi-vw-seat-skoda) motor ve parçaların ortak kullanıldığı araçların yedek parçaları da aynı fabrikada üretilip, kutularına uygun oldukları modeller yazılıp, gönderiliyor. bu arada bir otomobilde 24000 civarı parça bulunur. bu dört markada bu parçaların 16000 civarı ortak. yani kaliteyi arttıran kısım marka değeri ve içerdeki döşeme kalitesindeki (maun, ahşap, deri, kadife veya düz kumaş, yumuşak plastik) farktır. son olarak daha 1 ay önce ev arkadaşımın dayısına 0 km jetta aldık. onunda kapıları sert plastikti, golfler ise kapıda kauçuk kaplama var.bence vw en kaliteli olduğu araç golf ve passat.
satış rakamlarını incelerseniz octavia ve leon satışlarındaki artış, insanların parasını boş yere vermek istememelerinden ileri geliyor ;) jetta yerine octavia, golf yerine leon. tabiki param çok olsa adı golf olsun isterim. daha çok olursada mercedes olsun isterim :)
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2012, 14:06:03 Gönderen: yellow_driver »

Çevrimdışı white quattro

  • S-Line white quattro
Ynt: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« Yanıtla #3 : 12 Ağustos 2012, 19:45:53 »
1.2 tsi bu aralar kafama acayip yatıyor..
sanırım quattro'yu bu seneki yazlık iznimden sonra satıp sıfır Leon alıcamm  :tamamdir
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2012, 19:52:14 Gönderen: white quattro »
quattro

Ynt: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« Yanıtla #4 : 10 Mart 2014, 16:50:01 »
1.2 tsi bu aralar kafama acayip yatıyor..
sanırım quattro'yu bu seneki yazlık iznimden sonra satıp sıfır Leon alıcamm  :tamamdir
+1453    aynı düşüncedeyım belki 1,2 jetta da olabılır

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: 1.2 TSİ uzun yol verilerim.
« Yanıtla #5 : 10 Mart 2014, 18:13:18 »
2009-2012 model yılında 1.4  TSI (125HP) ve 1.8 TSI (160HP) motor seçenekleri, 2012 ve sonrasında 1.2 TSI (105HP), 1.4 TSI (160HP) ve 1.8 TSI (180HP)  motor seçenekleri var. Bahsedilen araç 2012 model olabilir.  Ben de kataloğun yalancısıyım.

Bence de 1.2 TSI (105HP) motor seçeneği çok mantıklı, 1550 - 4100 dd arası 175 nm tork değeri mükemmel. Yakıt ve vergi avantajı da çok iyi.

Bu arada, bu motorlar 2014 den itibaren, yeni kasalarda kullanılmak üzere, 109 HP 5000 dd ve 175 Nm 1500-4000 RPM değerde güç üretecek şekilde ufak bir değişikliğe uğradı. Örneğin 2014 Polo larda bu şekilde.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2014, 18:34:20 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.