Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: K-Jetronic sistemi ayarları ve bu sisteme LPG  (Okunma sayısı 209593 defa)

Çevrimdışı barkit

  • Hayat yaptığınız seçimlerdir...
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #56 : 31 Mayıs 2010, 23:30:07 »
cektık kı bılıoz kardeşim  ;D tecrubeye hasıl boyle seyler,beklerım basım ustune gelınce burdan haberlesırız buluısuruz,ısallah beyınde falan sıkıntı cıkmaz  :( yoksa yandı gulum keten helva
parmak bassam olmaz mı!

Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #57 : 31 Mayıs 2010, 23:38:24 »
Ben bi baktım arabama, barkit abi senin dediin gibi sıcaklığı arttıkça rölanti artıyo. Subaplardan olsaydı rölanti sürekli oynardı bence...
 Bi ustaya gösterdim motoru, motor güzel dedi fakat benzine geçmesi için enjektör beyni bozuk olabilir dedi, boş bi zamanında götürecem, şansımıza artık...

İzmir'e geldiğimde seni bi yakalayam abi yaa, faydalı bilgiler alabilirim senden   ( :
sadece enektör değil  pompa+dağıtıcı+filitre+ısıtcı dikkat et   :tamamdir
SCIROCCO  GTS MK2 1,8 8V

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #58 : 01 Haziran 2010, 12:26:43 »
 ööfff kopmuşunuz gidiyosunuz valla.. Motorla ilgili tam sorunlarınıza yardımcı olmaya çalışayım..

 1. Takılan LPG sistemi zaten yeri yanlış motorun ek hava noktasından giriş yapılmış ve düz hortum ile verildiği içinde gaz yoğunluğu ayarlanamıyor. Kışın aracın ilk çalışması baya sıkıntılıdır kaldıki şuan bile baya marş basılması gerekir...

 2. LPG K-Jet e takılamaz gibi bir olayı yok sadece takamazlar olayı var TR de.. Bunun nedenide araca karburatörlü muamelesi yapılıp ona göre sistem takılması ve benzin tertibatını felç etmeleri..

 3. LPG sistemi ilk startı Benzinle almak zorunda bizim araçta. Motor sıcaklığı normale geldiğinde otomatik LPG ye dönüşmeli ve K-Jet için üretilmiş Mixer takılmalı bu mixer gaz kelebeklerinin önüne takılır... Bu mixer gazın yoğunluğunu ayarlayıp emme manifolduna yollar malum enjektörler direk püskürtüyor pistonlara bu yüzden bu dediğim mixer gazı K-Jet üzerinden gelen yüksek vakumlu hava ile karıştırıyor..

 4. Araçlarınızın rolentisi Radyatör veya termostat ile lakalı değil direkman K-Jetronik sistemiznizde ek hava ve ek benzin adaptörleri ile alakalı.. Soğukken 1000 devir ısınınca 1500 devir e çıkması bu parçaların arızalı yada tesisatında bir sorun olduğunu gösteriyor.. Motor soğuk iken devriniz 1200-1300 olmalı ve bu parçalar kışın 2-3dk içinde ek havayı ve benzini keser yazın ise 15-30sn gibi kısa sürede...

 5. 4 üncü seçenekte yazdığım problemler olduğunda aracınız tam bir benzin katili olur.. Ama sistem düzgün olduğunda aracınızın uzun yolda 100km de 6LT tüketimi geçmemesi gerek..

 6. Direksiyonun sertliğide kutudan kaynaklı.. 2 tip kutu var çok turlu ve az turlu genelde az turlu olan hidtoliktir ve iptal edildiyse ağır olması normal..

 Şimdilik bukadar siz sorun ben yazayım :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #59 : 01 Haziran 2010, 14:19:44 »
VollBull,
1) Arabana lpg yanlis takilmis o yuzden randiman alamiyosun, bende 1.8 amerikan GT var K-jetronic, mixerden gelen lpg manifolda degil hava giltresine girmeli. Benim arabamda öyle ve herhangi bir sorunu yok, yaz kış 1000 rpm de çalışıyor. Rölantisi de 950 etiketinde yazar

2) Sciroccolar MK2 lerde sübap ayarı yok, onu da yine bu forumlardan bi arkadaş söyledi

3) Direksiyonun sert çünkü cantların büyük, orjinal cantlar 13. Ben de de büyük cant vardı orjinallerini buldum eski bi sciroccodan su anda direksyon kaymak gibi oldu ve araba daha az sarsıyo (yanaklar daha kalın 15 lere göre)

4) Daha fazla para verip yanlış arabayı almışsın, sahibinden bana da mesaj attığını hatırlıyorum çünkü :)

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #60 : 01 Haziran 2010, 16:38:18 »
VollBull,
1) Arabana lpg yanlis takilmis o yuzden randiman alamiyosun, bende 1.8 amerikan GT var K-jetronic, mixerden gelen lpg manifolda degil hava giltresine girmeli. Benim arabamda öyle ve herhangi bir sorunu yok, yaz kış 1000 rpm de çalışıyor. Rölantisi de 950 etiketinde yazar

2) Sciroccolar MK2 lerde sübap ayarı yok, onu da yine bu forumlardan bi arkadaş söyledi

3) Direksiyonun sert çünkü cantların büyük, orjinal cantlar 13. Ben de de büyük cant vardı orjinallerini buldum eski bi sciroccodan su anda direksyon kaymak gibi oldu ve araba daha az sarsıyo (yanaklar daha kalın 15 lere göre)

4) Daha fazla para verip yanlış arabayı almışsın, sahibinden bana da mesaj attığını hatırlıyorum çünkü :)

1 - K-Jetronik te hava filtresinin oradan LPG yi vermek yanlış.. Çok uzun bir yolu var ordan hayatta randıman vermez..
2 - Shimli subap sistemi vardır ayar olayı yok gibi bişeydir aşındımı değiştireceksin..
3 - Direksiyonun sertliği lastik ile pek alakalı deği,l bende orj lastikleri 175/70/13 iken daha ağırdı şuan 195/50/15 var daha hafif hemde %40 oranında diyebilirim..
4 - Tercih ve zevk meselesi bişey diyemem :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #61 : 01 Haziran 2010, 17:08:30 »
ustam eyvallah haklisin hakkaten uzun yoldan geliyor ama gaz nihayetinde bu, sivi olsa ceperlerle yaptigi surtunmeden falan debiyi etkiler diycem. bende rolanti sorunu yok mesela, ankaradan lpg si takilmis aldim arabayi, ama bi onceki dediginde haklisin hakkaten ilk seferde calismiyo 3. marsta calisiyo, onun icin de akun saglam olucak.

direksiyon sertligi konusunda ben direksiyon sert diye lastikleri degistirmedim aslinda, cantlar buyuk oldugu icin tumseklerde camurluga surtuyodu, o yuzden degistirdim, degistirince de direksiyonun bariz daha kolay dondugunu farkettim. Mantiken de 195 tabanin 175 ten daha zor donmesi lazim cunku temas eden yuzeyin ve dolayisiyla surtunmen daha fazla, hele ki park manevrasinda.

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #62 : 01 Haziran 2010, 17:54:04 »
ustam eyvallah haklisin hakkaten uzun yoldan geliyor ama gaz nihayetinde bu, sivi olsa ceperlerle yaptigi surtunmeden falan debiyi etkiler diycem. bende rolanti sorunu yok mesela, ankaradan lpg si takilmis aldim arabayi, ama bi onceki dediginde haklisin hakkaten ilk seferde calismiyo 3. marsta calisiyo, onun icin de akun saglam olucak.

direksiyon sertligi konusunda ben direksiyon sert diye lastikleri degistirmedim aslinda, cantlar buyuk oldugu icin tumseklerde camurluga surtuyodu, o yuzden degistirdim, degistirince de direksiyonun bariz daha kolay dondugunu farkettim. Mantiken de 195 tabanin 175 ten daha zor donmesi lazim cunku temas eden yuzeyin ve dolayisiyla surtunmen daha fazla, hele ki park manevrasinda.

Peki arabanız benzinde çalışıyormu ve çalışıyorsa sorun varmı..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı barkit

  • Hayat yaptığınız seçimlerdir...
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #63 : 01 Haziran 2010, 19:05:59 »
ööfff kopmuşunuz gidiyosunuz valla.. Motorla ilgili tam sorunlarınıza yardımcı olmaya çalışayım..

 1. Takılan LPG sistemi zaten yeri yanlış motorun ek hava noktasından giriş yapılmış ve düz hortum ile verildiği içinde gaz yoğunluğu ayarlanamıyor. Kışın aracın ilk çalışması baya sıkıntılıdır kaldıki şuan bile baya marş basılması gerekir...

 2. LPG K-Jet e takılamaz gibi bir olayı yok sadece takamazlar olayı var TR de.. Bunun nedenide araca karburatörlü muamelesi yapılıp ona göre sistem takılması ve benzin tertibatını felç etmeleri..

 3. LPG sistemi ilk startı Benzinle almak zorunda bizim araçta. Motor sıcaklığı normale geldiğinde otomatik LPG ye dönüşmeli ve K-Jet için üretilmiş Mixer takılmalı bu mixer gaz kelebeklerinin önüne takılır... Bu mixer gazın yoğunluğunu ayarlayıp emme manifolduna yollar malum enjektörler direk püskürtüyor pistonlara bu yüzden bu dediğim mixer gazı K-Jet üzerinden gelen yüksek vakumlu hava ile karıştırıyor..

 4. Araçlarınızın rolentisi Radyatör veya termostat ile lakalı değil direkman K-Jetronik sistemiznizde ek hava ve ek benzin adaptörleri ile alakalı.. Soğukken 1000 devir ısınınca 1500 devir e çıkması bu parçaların arızalı yada tesisatında bir sorun olduğunu gösteriyor.. Motor soğuk iken devriniz 1200-1300 olmalı ve bu parçalar kışın 2-3dk içinde ek havayı ve benzini keser yazın ise 15-30sn gibi kısa sürede...

 5. 4 üncü seçenekte yazdığım problemler olduğunda aracınız tam bir benzin katili olur.. Ama sistem düzgün olduğunda aracınızın uzun yolda 100km de 6LT tüketimi geçmemesi gerek..

 6. Direksiyonun sertliğide kutudan kaynaklı.. 2 tip kutu var çok turlu ve az turlu genelde az turlu olan hidtoliktir ve iptal edildiyse ağır olması normal..

 Şimdilik bukadar siz sorun ben yazayım :D

pek ıradyatoru degıstırıp bı boy buyugunu taktırınca rolantının az da olsa duzelmesı garıp degılmı? bıde ben km hesabı bılmem ;D 65 mılı,35 mılı sahır ıcınde,30 mılı otobanda yaptım yaklasık 30 tl lık benzın gıttı,bana ıyı gıbı geldı.(otobandada 140 altına ınmeden)  dıreksıyon hıdrolık degıl ,gayet rahat benım arabada  195-60-14 tekerler var,ole asırı bı agırlıgı yok manevranın...
parmak bassam olmaz mı!

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #64 : 01 Haziran 2010, 19:41:13 »
65 mil * 1,61= 98 km / 30 tl = 32krş yakmışsın gayet normal, Hem şehir içi hem otobanda basmışsın hiçbişey değil..

 Ustanız radyatörü takarken bi güzellik yapmış olabilir ve gaz kelebeğine çaktırmadan temizleyici siprey sıkmış olabilir başka bir açıklaması yok rolentinin düzelmesi....
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı barkit

  • Hayat yaptığınız seçimlerdir...
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #65 : 01 Haziran 2010, 23:42:52 »
o zaman o ustayı ben bı ara opeyım  :D
parmak bassam olmaz mı!

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #66 : 02 Haziran 2010, 12:04:43 »
sadece enektör değil  pompa+dağıtıcı+filitre+ısıtcı dikkat et   :tamamdir

Timur abii, felaket tellalı gibisin yahu... :)

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #67 : 02 Haziran 2010, 12:07:27 »

4) Daha fazla para verip yanlış arabayı almışsın, sahibinden bana da mesaj attığını hatırlıyorum çünkü :)

Adam Volkswagen servisçisiydi, bakmıştır diye ve modeli en yüksek manuel vites olan araba bu diye aldım... :(
Senin arabanında muayenesi geçik diye sıkıntısı olduğundan dolayı muayeneye sokmadın diye düşündüm, yoksa kaportası güzel görünüyodu arabanın...

Zaten beni kandırmışsa aldığı para boğazından geçmez, o paradan hayır görmez. Genede günahını almayak şimdiden...
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2010, 13:33:58 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #68 : 02 Haziran 2010, 12:14:36 »
ööfff kopmuşunuz gidiyosunuz valla.. Motorla ilgili tam sorunlarınıza yardımcı olmaya çalışayım..

 1. Takılan LPG sistemi zaten yeri yanlış motorun ek hava noktasından giriş yapılmış ve düz hortum ile verildiği içinde gaz yoğunluğu ayarlanamıyor. Kışın aracın ilk çalışması baya sıkıntılıdır kaldıki şuan bile baya marş basılması gerekir...

 2. LPG K-Jet e takılamaz gibi bir olayı yok sadece takamazlar olayı var TR de.. Bunun nedenide araca karburatörlü muamelesi yapılıp ona göre sistem takılması ve benzin tertibatını felç etmeleri..

 3. LPG sistemi ilk startı Benzinle almak zorunda bizim araçta. Motor sıcaklığı normale geldiğinde otomatik LPG ye dönüşmeli ve K-Jet için üretilmiş Mixer takılmalı bu mixer gaz kelebeklerinin önüne takılır... Bu mixer gazın yoğunluğunu ayarlayıp emme manifolduna yollar malum enjektörler direk püskürtüyor pistonlara bu yüzden bu dediğim mixer gazı K-Jet üzerinden gelen yüksek vakumlu hava ile karıştırıyor..

 4. Araçlarınızın rolentisi Radyatör veya termostat ile lakalı değil direkman K-Jetronik sistemiznizde ek hava ve ek benzin adaptörleri ile alakalı.. Soğukken 1000 devir ısınınca 1500 devir e çıkması bu parçaların arızalı yada tesisatında bir sorun olduğunu gösteriyor.. Motor soğuk iken devriniz 1200-1300 olmalı ve bu parçalar kışın 2-3dk içinde ek havayı ve benzini keser yazın ise 15-30sn gibi kısa sürede...

 5. 4 üncü seçenekte yazdığım problemler olduğunda aracınız tam bir benzin katili olur.. Ama sistem düzgün olduğunda aracınızın uzun yolda 100km de 6LT tüketimi geçmemesi gerek..

 6. Direksiyonun sertliğide kutudan kaynaklı.. 2 tip kutu var çok turlu ve az turlu genelde az turlu olan hidtoliktir ve iptal edildiyse ağır olması normal..

 Şimdilik bukadar siz sorun ben yazayım :D

Çok güzel cevaplar yazmışsın şefim, ellerine sağlık... Acaba hangi marka lpgde var bu k-jet sistemine uygun sistem?
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2010, 12:24:14 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
Ynt: Scirocco LPG Hakkında Yardım
« Yanıtla #69 : 02 Haziran 2010, 12:47:20 »
İki soru daha kaynaştıram araya... :)

1. Şu yol bilgisayarı nasıl sıfırlanıyo?

2. Bu soldaki kolda bikaç düğme var, ne işe yarıyo çözemedim, bilgisi olan varsa açıklayabilir mi?  :melek:
   ( F-X  ,  EIN_AUS  ,  <-- AUFN )



« Son Düzenleme: 02 Haziran 2010, 14:06:20 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i