Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - tr.teknikressam

Sayfa: [1] 2
1
Golf III / Ynt: 1997 mk3 stop etme sorunu.
« : 30 Ocak 2017, 14:58:52 »
Selamünaleyküm,arabam 1997 mk3 otomatik vites.Yolda giderken stop ediyor,beş on dakika sonra çalışıyor.Marş basıyor ama ateşleme yapmıyor,arkadaşın biri 30 numaralı röleye bak dedi baktım bozuk.Yenisi ile değiştirdim,Sorun yine devam ediyor.Sizce nedeni ne olabilir?

Aleykümselam dostum hiiiiiç uğraşma direkt "krank sensörü"nü değiştir. "devir sensörü" olarak da biliniyor. 80-130 lira arasında olması lazım orjinal ve yan sanayisinin. ben bu sorunu eski golfümde yaşadım. orjinal siemens de taktım ama onu da yaktı. yan sanayisi daha uzun ömürlü oldu ne hikmetse. hatta ben delirmek üzereydim benim konu da bu linkte:

http://www.vwtr.net/forum/golf-iii/viteste-giderken-stop-ediyor-golf-mk3-spor-t37256.0.html;msg479081#msg479081

2
Golf III / Ynt: Hangi Amortisör?
« : 03 Kasım 2016, 14:43:35 »
Lastiklerin aynı olduğunu belirtmiştim dostlar. Eski araçtan söküp direkt taktığım lastikler. İki araç da tamamen aynı yani. Ama önceki aracımda ne yapmışlarsa süspansiyon çok sert ve yol tutuşu harikaydı. Yeni aracımda amortisörler vs. sağlam. Yani aslında çok net şekilde yaylardan veya amortisörlerden kaynaklı. Zira diğer hiçbir ihtimal bu kadar büyük fark oluşturamaz. Ama çözemedim işte, zaten yakın zamanda yeni jant lastik alıp sırf keyfine tüm amortisörleri de yenileyeceğim. Bu araca uygun Sert amortisör diye bir seçenek var mıdır acaba onu merak ediyorum.

3
Golf III / Hangi Amortisör?
« : 01 Kasım 2016, 14:59:38 »
İyi günler arkadaşlar.
 
Önceki golf 3'ümde benden önceki adamlar ne yaptıysa aracın yol tutuşu çok sert ve harikaydı. Şimdiki aracım komple orjinal olduğu için çok yumuşak süspansiyonu. lastikler eski aracımla aynı olmasına rağmen araç resmen depremdeki bina gibi sağa sola sallanıyor. Makas atarken kumpir kaşarı gibi sünüyor resmen. İnanılmaz bir fark var. Ben taş gibi olsun istiyorum çünkü baya agresif kullanıyorum, alışkanlık.

Şimdi soru şu: Aracın yüksekliği ile oynamadan, spor yay takmadan, coilover takmadan, bu adamlar bunu nasıl başarmış olabilir? Yayları mı ısıtmışlardır yoksa amortisör ile mi alakalıdır? Amortisör ile alakalıysa hangi marka amortisör bunu yapar? selamlar saygılar..

4
Golf III / Ynt: Lastik ebadı hakkında
« : 01 Ekim 2016, 08:40:28 »
205 ve 16 olsun diyorsanız 40 yanak en uygunu bizim araçlar için. Orjinal lastik çapının %3 ten fazla farklı olması tavsiye edilmez.

40 yanağı da başka aracımda denemiştim bana göre şehir içinde işkence. İnsan "ya çukur varsa" falan diye hız yapmaya bile korkuyor. O halde benim için en iyisi 195x50x16 olacak. Almak isteyene not düşeyim Falken ze-914 alacağım baya yabancı kaynaklardan da araştırdım yazlık lastik f/p olarak çok övülmüş.

5
Golf III / Ynt: Lastik ebadı hakkında
« : 21 Eylül 2016, 09:24:31 »
Sert frenli dönüşlerde veya çukurlarda sıkıntı sürter ::)

205 olmasından dolayı mı yoksa 55 olmasından dolayı mı? 205x50x16 veya 195x55x16 yapsam nasıl olur acaba?

6
Golf III / Ynt: Lastik ebadı hakkında
« : 20 Eylül 2016, 10:42:01 »
Arkadaşlar hortlatıyorum ama bir sorum var aynı konudan devam edelim.

205x55x16 takmayı düşünüyorum. acaba sağa sola dönüşlerde iç tarafa sürtme yapar mı? araç orjinal olduğu için çamurluğun (yüksekliğin) sorun olacağını sanmıyorum ama dönüşler kafamı karıştırıyor. deneyen var mı acaba?

Ayrıca 185 kullanan arkadaşlar lütfen vazgeçin, 3 adet golf 3'üm oldu ve "arabayı yorar" söylemleri tamamen hikaye. en az 195 taban olsun aracın tutuşunun nasıl mucize gibi değiştiğini göreceksiniz.

7
Golf III / AFT ile ABF KARŞILAŞTIRMASI
« : 15 Ağustos 2016, 17:27:38 »
Merhaba arkadaşlar.

Ben ani hızlanmaları çok severim ve o ivme olmazsa hiçbir keyif almam araçtan. AFT motor bana bunu tam olarak sağlıyordu. vites fark etmeksizin gaza dokunduğumda araba öne atlıyor. Aynısını ABF motorda yapabilir miyim acaba?

8
Golf III / SATILDI. Golf 3 HELLA FAR mk3
« : 31 Mart 2016, 10:30:30 »
SATILDI.

9
Torpidoyu mandalın altından tornavida ile açtıktan sonra yanlış hatırlamıyorsam içinde ve dışında ikişer tane vida var onları açıp torpidoyu söktükten sonra kilit mekanizmasının arkası görünüyor. Onun da 2 vidası var, o vidaları da söktükten sonra kilit mekanizması torpidodan ayrılıyor. Kırığın durumuna göre 502 gibi sıvı veya sunfix gibi katı bir yapıştırıcıyla yapıştırabilirsiniz. Ben birkaç defa 502 ile yapıştırdıktan sonra mandalın tutucu ayakları kırıldı, onu da sunfixle yeni ayak yaparak hallettim. Şuan sıkıntısız kullanıyorum.

Çok teşekkürler hocam bakalım yağmur bi dinse inip bakcam bunların hepsine :)

10
Bulamazsanız ve yapıştırılabilecek gibiyse yapıştırın.Ben öyle yaptım 4 aydır kullanıyorum,sıkıntı yok.

benim de içindeki tırnak kırıldı dostum bunu nasıl söktün? bir zarar veririm diye sökemiyorum ben?

11
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 26 Şubat 2016, 09:04:33 »
Kalın yağ illa ki motora karşı daha fazla direnç göstereceği için arabayı yavaşlatır, ama bu günlük kullanımda çok hissedilir mi bilmiyorum. Ben de 1-1.5 sene boyunca bagajda yağla gezdim. Daha sonra dediğim gibi bazen yağı kontrol etmeyi unuttuğum için kontrolleri yaptırdıktan sonra segman attırmaya karar verdim. Şu an şükür sıkıntım kalmadı. Uzun vadede aracınızı değiştirmeyi düşünmüyorsanız illa ki bir gün motora işlem gerekecek. Eskiden buralar daha canlıydı, bir sıkıntısı olan oldu mu birçok kişi aktif olduğu için daha fazla kişiden daha fazla yorum geliyordu. Şimdi sanırım millet işten güçten çok vakit bulamıyor.

fiyatı ne kadar tutar acaba segman atmanın? benim motor da aft ve ben 2. şeride sadece makas atacaksam geçerim :) sınırlarda kullanırım aracı yani baya zorlarım o yüzden beni yavaşlatmasından korkuyorum. benim bütün keyfim bu çünkü..

12
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 25 Şubat 2016, 14:55:07 »
Hocam muhtemelen sizin araçta da %6-7 civarı bir aşınma var, görüştüğüm birçok usta %12-13 lere gelinceye kadar yağ ekleyip binmemi söylediler. Ben ayda 1500-2000 km yol yaptığım için olur da yağ eklemeyi unutursam motor zarar görür diye segman attırdım. Aracı çok sık kullanmıyor veya yağ eklemeyi unutmam diyorsanız 10/40 yağ ekleyerek kullanmaya devam edin bence. Şimdi daha kalın yağ kullanırsanız yağ eksiltmeyi azaltacaktır ama aynı zamanda motorun aşınması artacaktır.

işte ben de bunun için endişeliyim. ben makine teknikeriyim bu arada :) kendi tahminlerim net ama arkadaşlar bu yağı çok övmüş o yüzden açıklamaları dinlemek istiyorum.. bu benim ilk golfüm değil ve eski golfümden farklı olarak muazzam bir ivmelenişi var. çekişinden bu kadar memnun olmamın nedeni bu kadar yağ yakması da olabilir. o yüzden kalın yağ ağırlaştırır diye korkuyorum. sonra geri 10/40'a da dönülmez o saatten sonra. ben aylık min. 1500 km yapıyorum ve bagajda yağ ile geziyorum :)

13
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 25 Şubat 2016, 11:40:47 »
Evet kitapçıkta o şekilde yazar, fakat o tüketime hangi şekilde kullanımda ulaşılacağı da yazar. Örneğin aşırı yüklü araç ile uzun süreler yokuş çıkma durumunda. Ben bu verinin gerçekçi olduğunu düşünmüyorum. Aynı zamanda sizin arabanız da yağ eksiltme sebebi kesinlikle motor iç aksamda oluşan aşınmadır. Aşınmanın temel sebebi motorda yanma sonucu oluşan kurumlanmayı şimdiye kadar kullanmış olduğunuz motor yağının temileyememiş olması ve düşük kaliteli yağın yetersiz yağlama özelliğidir.

kitapçıkta yük durumu vs. gibi bir yazı yok ancak "yağ teknolojisi sürekli gelişiyor ve bu öneri aracın üretim tarihini baz alır" gibi bir ibare var. onlar da farkında fazla olduğunun. yani ben aracımdan yakıt ve çekiş olarak çoook memnunum ama sonuç olarak ben 10/60'a geçsem mi acaba?

14
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 24 Şubat 2016, 13:33:17 »
çok teşekkürler, golf 3 sport, yağ yakma konusunda biraz sabıkalı bu yüzden normal karşılanıyor aslında, yine de fazla tabi kime sorsam 10 binde bile 1 litre çok diyor. sizin dediğiniz yağın artılarını zaten gördüm dediklerinizi araştırarak. sadece aklıma takılan kötü yanlarını soruşum sizi yanıltmasın, öğrenmek amaçlı. bagajda son 1 litre yağım kaldı, o da bitsin direkt dediğiniz yağı alacağım. yalnız bir sorum daha var, ben şimdi bu 10w40 yağı komple alttan boşatıp yeni 10w60 yağı koyduktan sonra, tekrardan bir süre sonra onu da boşaltıp yeniden 10w60ın yenisini doldurma işlemi yapmalı mıyım? bu arada aylık min. 1500 km yapıyorum, fark ederse kendini kısa zamanda belli edecektir. buraya yazarım o zaman da.

Hocam bilgiler için teşekkürler ama son anda aracın kitapçığı aklıma geldi, kitapçıkta tam olarak 1000 litrede 1 litre yakması gerektiği yazıyor :) ben de diyorum araç çok sağlıklı hiçbir sorunu yokken neden bu kadar yakar.. 10/60 yağı sepete eklemiştim tam alacakken kitapçık aklıma geldi.

sayfanın fotoğrafını çektim belki başka arkadaşlara da fayda sağlar burada dursun:
https://i.hizliresim.com/WkW7ym.jpg

1997 golf mk3 sport'un kitapçığıdır.

Sayfa: [1] 2