İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - playmobil54

Sayfa: [1]
2
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 08 Haziran 2015, 14:27:10 »
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)

(Alıntıdır)


Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.


Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.


6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)



merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..

3
MERHABA VW KULLANICI ARKADAŞLARIM.
ARACIMI 3 AY ÖNCE ALDIM 99 MODEL POLO 6N 1.6 8V
ALDIĞIMDAN BERİ STOP SORUNUNDAN KURTULAMADIM.
BURADA FORUMDA SİZLERDEN GELEN SORU CEVAPLARI İNCELEDİM.
YAPILAN YORUMLARDAN BU İŞİ ÇÖZEN RESUL ABİYE ULAŞTIM.
KENDİSİ İLE GEBZEDE BULUŞTUK DÜN. 31.05.2015 ..
YANINA GİDENE KADAR İSE ARAÇTAKİ SIKINTI HAT SAFHADAYDI.
6-7 KERE STOP EDE EDE GİTTİK YANINA..
KENDİSİNE BURADAN TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYORUM..
BOBİN-BOĞAZ KELEBEĞİ -ADAPTASYON İNCE AYAR VE BAKIMLARINI ÇOK ÇOK İYİ YAPTI VE
İLK DEFA ARAÇ 24 SAATTİR SORUN YARATMADI :)
0533 489 01 19


Sayfa: [1]