İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - degauss

Sayfa: [1] 2 3
1
Polo 6N2 / Ynt: Kapı kilidi arıyorum
« : 03 Nisan 2012, 18:33:07 »
içinde kırılan bi parça yoksa wd40 işinizi görecektir hocam, mekanizmayı söküp bol WD - 40 ile temizlemek yağlamak bence çözüm.. kolay gelsin  :tamamdir

Aynen, iyi bir WD40 banyosu sorunu çözecektir. Ancak kırık parça varsa herhangi servisten alabilirsin ben öyle yapmıştım. Benim kırık parça vardı serviste iç mekanizma takım halinde satılıyor ve fiyatıda makul düzeyde idi, tavsiye ederim.

2
Polo 6R / Ynt: aux girişi hakkında
« : 28 Mart 2012, 16:10:29 »
Yanlız RCD510 da AUX girişini kullanmadan önce SETUP menüsünden aktif etmek gerekiyordu sanırım. Bir ara deneme yapmıştım bir türlü ses alamamıştım, sonradan kurcalarken gördüm o menüyü. Diğer modellerde de olabilir.

3
Polo 6N2 / Ynt: Balata veya Disklerden gelen ses
« : 27 Mart 2012, 10:18:04 »
Diskle koruma sacı arasına taş girmiş olabilir. Bende de hep oluyordu, çakıllı bir yola girdimi disk ile koruma sacının arasına bir taş parçası kaçıyor ve bir daha çıkmak bilmiyor. Bazen yolun kenarına çekip az geri gidince çıkıyor ancak bazen hiç çıkmıyor. Tornavida ile sacı esneterek yada lastiği sökerek çıkarılabiliyor. Ben çözüm olarak o koruma saçlarını hafif açmıştım, sonra bir daha girmedi taş.
İmkanın varsa gözle disk ile balata arasına ve koruma sacı ile disk arasına bak. Tabi illa taş olacak değil, belki başka problem olabilir.

4
Koltuk ıslanmıyor olabilir sen birde arka sol koltuğun ayak basılan yerdeki döşemeleri kontrol et, elinle tabana doğru iyice bastır, eğer ıslaklık varsa koltuğun altından süzülmüş olabilir. Eğer kuruysa başka ek yeri nerede vardır be bilmiyorum, salih arkadaş söylemiş orayıda kontrol edebilirsin. Daha olmadı su eksiliyormu diye bak, eksiliyorsa arabayı kuru bir yere çekip altından biryerden damlatıp damlatmadığına bakabilirsin.

5
Sürücü tarafındaki havalandırmayı sökmek için önce lamba anahtarını sökmen gerekiyor. Lamba anahtarını sökmek için, lambaları açmak için çevirdiğin anahtarı bu kez bastırarak saat yönünde çevirmen gerekiyor. Böylece anahtar tutunan tırnaklarını geri çekiyor. sonra bu pozisyondayken anahtarı kendine doğru çek. Bikaç defa denemen gerekebilir. Arkasından kabloları çıkar. Anahtatarın yuvasının içinde ayrıca bir vida olacak. Onuda söktünmü havalandırma ızgaralarını çıkarabilirsin. Aklımda kaldığı kadarıyla yazdım umarım bişey atlamamışımdır. kolay gelsin

6
Polo 6N2 / Ön cam krikosu tamiri
« : 18 Mart 2012, 14:52:49 »

Merhabalar,
6N2 aracımda birkaç kez ön kapı cam krikolarını tamir etmek durumunda kalmıştım. İmkanı olan ve bu işe zaman ayırabilecek arkadaşlar için yaptığım işlemleri fotoğraflamıştım, buyurun..

-> Buradaki işlemleri ön camları değiştirmek ya da camı sökerek film çekmek için de kullanabilirsiniz. (bu durumda krikoyu sökme işlemlerini atlayın)

ÖNEMLİ NOT --> Buradaki tüm işlemler tamamen amatör bir ruh ve araba sevgisiyle yapılmıştır :) Bu işlemleri yapmak için uygun ortam, araç gereç gerekli olabilir. Elbette birazda el yatkınlığı lazım. Öyle yol kenarında bir tornavida ile yapılacak iş değildir. Buradaki bilgiler profesyonel yönergeler değildir, eksik gedik bilgiler olabilir, bu nedenle bu işe kalkışacak arkadaşlar tüm sorumluluğu kendileri bizzat şahsen üstlenmiş olurlar :) Uzun lafı kısası: bişi olursa bana kızmayın :D :D :D

Elimde çok fazla resim olduğu için forumu resme boğmayayım diye sağ ve sol kapı resimleri karışık olabilir. Nasıl olsa sökme takma işlemleri bakımında bir farkı yok. O nedenle sağ sol kapı ayırımı yapmadan anlatacağım.

Öncelikle kapı döşemesini sökmemiz gerekiyor. Bunun için fazladan özel olarak bir yıldız topaç tornavidaya ihtiyacınız olacak. Döşemeyi sökmek için öncelikle aşağıdaki resimde görününen parçaları sökmemiz gerekiyor. Burada 1. Kapı kilit çubuğunu 2. Gözden uzak ve saklanmış bir yıldız vida 3. Cam açma kapama anahtarları 4. Kapı kolundaki kapak ve içindeki vidalar.



Şimdi adım adım sökelim. Kapı kolundan başlayalım. Kapı kolunun üstünde bir kapak var. zaten belli oluyor. Ancak bu kapağı sökmenin püf noktası, alt kenarında düz tornavida ucu sokmak için bir çentiğin olması. Önce buraya uygun bir düz tornavida ile buradan hafif kapağı yukarıya doğru kaldırıyoruz.



Ancak siz benim resimde kapak kenarlarındaki tornavida izlerini görmeyin :) onlar bu çentiği keşfetmeden önceki denemelerim :D Kapağın alt kenarı hafif kalktığında iz yapmayacak bir malzeme ile yukarı doğru kanırtarak kaldırmaya devam edin. Kapak her tarafından eşit miktarda  kaldırılarak olduğu gibi paralel bir şekilde çıkıyor. 



Sonra bu kapağın altında iki adet yıldız vida göreceksiniz. ikisinide sökün.



Cam elektrik anahtarını sökmek için, bu anahtarın önünden yada arkasından düz tornavida ile önce bastırın, sonra hafifçe yukarıya doğru çekin. Böylece tırnağından kurtularak çıkacaktır. Zaten bir tarafı çıkınca hemen sökülüyor.





Sökünce kablo soketini çıkarın. Sokette tırnak olabilir. Malum sarsıntıdan kendi kendine çıkmasın diye aracın birçok soketinde tırnak vardır. Sökerken önce bu tırnağa basıp veya çekip soketi öyle çıkarmanız gerekir.



Kilit çubuğunu ise sadece vida söker gibi çevirerek çıkarıyoruz. Çıkana kadar sökme yönünde çevirin. Bu yöntemi ayrıca boylarını ayarlamak içinde kullanabilirsiniz :)



Kapının üst ve menteşelerine bakan tarafında (ilk resimdeki 2 numaralı yer) bir yıldız vida var ancak buraya standart boydaki tornavidalar girmiyor. Bu nedenle bir topaç tornavida ile sökmeniz gerekir. Zaten küçük bir vida. aman kaybetmeyin :)


 
Bu aşamada, aşağıdaki resimde görünen yerleri sökmüş olmalıyız inşallah



Şimdi hiçbir alet kullanmadan, elle bu döşemeyi dik olarak kendimize doğru çekerek çıkaracağız. Bu döşemeyi tutan çepeçevre 7 adet klips var. Döşemenin önce altından tutarak alt tarafını kendinize doğru çekin. Çıtçıtlı paltonuzu çıkarır gibi çıkacaktır.



Sonra yanlardan yukarıya doğru çıkarmaya devam edin. Ancak normal komundayken üstteki kilit kolu bu döşemeyi tutar. Kilit kolunu elle açık pozisyona getirip döşemeyi çekmeye devam edin. En üst kısmını çıkarmak için hafif yukarı doğruda itmeniz gerekiyor. Bu şekilde el yordamıyla çıkarın.



Kapı döşemesini söktükten sonra, sünger (yada köpük gibi) bir malzemeden iç döşeme görünecek. Bu döşeme kapıya sakız gibi ilginç bir macunla yapıştırılmış durumdadır. Ancak bu istenildiği zaman sökülüp tekrar yapıştırılabilen bir malzemedir.
İç döşemeyi sökmek için ise önce klipslerin şapkalarını çıkarmamız lazım. Aşağıdaki ikinci resimde göründüğü üzere klips şapkaları bir yöne doğru yatay olarak çekilerek çıkıyor. Birde hoparlör ve elektrikli aynalara giden kablo soketlerini de sökmeyi unutmayın.




Nazik malzemeden yapılmış iç döşemeyi, doğası gereği nazikçe üst kenardan başlayarak çıkarın. Acele etmeyin ve zor kullanmayın aksi halde bu malzeme yırtılmaya yatkındır. Klipslere denk gelen yerlerde tıpkı palto düğmesi söker gibi çıkararak ilerleyin.



İç mazleme çıkınca tüm mekanik aksam görülecek. Şimdi hoparlörü aşağıdaki resimde görünen vidalardan sökün. Ya da isterseniz önce sadece hoparlörü sökün sonra bu plastik parçayı sökün. Hoparlöre ayrı özen gösterin, yırtılabilir zarar görebilir. Sökünce hemen laap diye çekmeyin, arkasında soketi var. Yavaşça yatırıp soketini sökün öyle çıkarın



Kilit kolunu sökmek için sadece üstteki tırnağı hafifçe kendinize doğru çekin ve çekiliyken kol mekanizmasını sağa doğru kayrırın. Yuvasından kurtulunca naylonu ile birlikte çıkacaktır. Kolu söktükten sonra kıvrak bir bilek hareketiyle U şeklinceki kancasından çıkarın. Bu arada kancanın geçtiği delikteki küçük beyaz plastik parçayı düşürmeyin.



Şimdi cam anahtarlarını, söktüğünüz kablo uçlarına tekrar takın. Böylece söküp takma işlemleri için camı yukarı aşağı kaydırabileceğiz.




Camı biraz aşağı alınca kırık parçalar bir güneş gibi kendini gösteriyor. Zaten bu kriko düzeneğinde başka bozulacak malzeme yok. Rayların üzerinde camı taşıma görevini bu zavallı plastik parçalara vermişler. Onlarda azcık zoru görünce sukoyveriyorlar :D




Kötü haber. bu parçaları değiştirmek için cam krikosunu sökmek gerekiyor. Bunun için terimiz soğumadan devam edelimki hastalanmayalım terli terli :)

Ancak krikoyu sökmeden önce camı çıkarmamız gerekiyor. Önce camı uygun bir hizaya getirip camı tutan metal parçanın üstündeki vidayı gevşetin. Bu parça camı sadece sıkarak tutuyor, ancak çok uzun zamandır sökülmediyse lasitkler yapışmış olabilir. Sprey yada tornavida ucu ile hafif kaldırarak önce camı bu metal çenelerden kurtarın. Sonra camı üst taraftan elle yukarı doğru kaldırıp camı yuvasından kurtarıp üstten tamamen çıkarın.

Krikoyu sökmek için, lokma takımı ya da ingiliz anahtarı ile (iki ağızlı burada rahat çalışmaz) aşağıdaki resimdeki dört vidayı söküyoruz. Aslında mühendislik görü ile bakıldığında bu vidaları sökmeye gerek yok, sadece gevşetmeniz yeterli. Çünkü vidaları gevşetik az kenara kaydırınca vida şapkasının geçebileceği bir delik tasarlanmış oraya. Bende öyle denedim ancak olaya muvaffak olamayınca komple söktüm vidaları :D



İşin bu aşaması anlatılmaz, yaşanır. Bu aşamyı geçip geçemeyeceğiniz tamamen bulmaca çözme yeteneğinize kalmış :D Ben yarım saatten fazla her türlü kombinasyonu deneyerek kriko mekanizmasını bu alengirli kapıdan çıkarmayı başardım :D
Tabi çıkarma denemelerine başlamadan önce kriko motorunun kablo soketini çıkarmayı unutmayın.




Ahanda mekanizma sonunda kapıdan çıktı. Bozuk parçalarda değişeceklerini anlayınca salıverdi kendini.



Aman bu parçaları sökerken hangisinin sağ taraftan, hangisinin sol taraftan çıktığını sakın karıştırmayın aksi halde ben bile yardım edemem. Çünkü resimlerdeki parçanın hangisi sağ hangisi sol bende bilmiyorum. İşin kötüsü nasıl takarsan tak itiraz etmeden takılıyorlar. Kısacası sağı solu karıştırmayın :D



İnşallah yeni parçaları öncesinden almışsınızdır, yoksa benim gibi döşemesiz ve camsız kapıyla parçacıya gitmek zorunda kalabilirsiniz. Bu plastik beyaz parçaları mümkünse servisten alın, yan sanayi ile çok fiyat farkı yok. Üstelik yan sanayi daha çabuk kırılıyor, 6 ay sonra benim gibi kapıyı yine sökmek zorunda kalabilirsiniz. Ben en son bu parçaları servisten aldım, bir daha arabayı satana kadar hiç sökmedim kapıları.

Krikoyu hazır sökmüşken yatakları güzelce temizleyip telleri hafif greslerseniz bakımını da yapmış olursunuz.



Parçaların nasıl takılacağını zaten sökerken tahmin etmişsinizdir.






Parçaları taktıktan sonra sıra toplamaya geldi. Tek tek nasıl toplanacağını yazmaya gerek yok heralde, nasıl söktüysek tersi sırada adım adım toplayın.

Ancak en toplarken en can alıcı nokta camın ayarlanmasıdır. Ben bu işin sistematik bir yolu olup olmadığını bilmiyorum, tamamen deneme yamulma yöntemiyle camı indire kaldıra bir ayar yaptım ve camı sabitledim. Cam ayarsız olursa ya sıkışma yapıyor, ya tamamen açılmıyor bir kısmı dışarıda kalıyor v.s.

Cam ayarlama konusunda mümkünse birinden yardım alın, benim gibi koca bir gün cam ayarlamaya uğraşmayın :D

Düzenleme notu: patlak resim linkleri yenilendi.



7
Polo 6R / Ynt: karter koruma
« : 18 Mart 2012, 11:43:48 »
Açıkçası bende merak ediyorum, hatta bigün tamirciye çekip abi sadece altına bakıcam deyip lifte kaldırasım geliyo :D Şöyle bir eğilip baktım  bu araçlarda plastik bir koruma kaplamışlar arabanın altını. Motor altınada yarım plastik bir koruma var ama ancak sadece yerden sıçrayan su ve çamura karşı bir koruma herhalde. Eğer orjinal karter koruması takılıyorsa bende taktırmayı düşünüyorum. Zira benim memlekette yol yok, olan yollarda içler acısı zaten, arabayı hergün kaldırımlardan atlatıp geçiriyoruz. Eski arabanın birkaç defa altını vurmuştum, bunuda vurmayayım bari..

8
Polo 6R / Ynt: Polo 6R Ön Sileceklerin Sosyal Problemi
« : 17 Mart 2012, 23:14:21 »
Sonunda şöyle basit bir çözüm ürettim. Kapı kenarlarına takılan koruma fitillerinden aldım.



Sonra bu fitilden 10cm kadar kesip tam sileceğin çarpacağı kısma geçirdim.



Neyseki şeffaf olduğu için göze batmıyor.

9
Merhabalar,
Eğer arka cam su fıskiyesini çalıştırdığınızda arka cama su gitmiyor ancak cam suyunda eksilme oluyorsa sakın denemeye devam etmeyin. Yoksa benim gibi arka koltuk ve döşemeleri sünger gibi sırılsıklam ıslatabilirsiniz. (Ben bunu anlayana kadar 3 litre suyu koltuğa ve döşemeye boşaltmıştım :)) Suyu kurutması tamirden zor olmuştu. Bu arada, Polo 1.4 2000 Trendline.
 

 
Benim arabada bu sorunun nedeni, arka sol koltuğun solundaki döşemenin altında bulunan hortum ek yerinin çıkmasıydı. Tamirini benim gibi kendiniz de yapabilirsiniz.
 
Önce arka sol koltuğu yatırın. koltuğun sol tarafında kilitlenmesini sağlayan demir parça var. Üzerinde tek vidayı sökerek bu parçayı çıkarın.
 

 
Sonra tek tek bu döşeme parçasını tutan plastik klipslesi çıkarın. Ancak döndürerek mi çıkıyordu yada çekerek mi unuttum. siz çok zorlamadan deneyerek çıkarın. Doğru yolu bulunca fazla itiraz etmeden çıkacaklardır :)
 

 

 
Sonra bu plastik döşemeyi el yordamıyla ve sezgisel olarak çeşitli yönlere çekerek çıkartın.
 

 
Kapı fitilinden kurtulduğunda, emniyet kemerinin geçebileceği bir yarık görülecek. Emniyet kemerini bu aralıktan çıkarın.
 

 
Parçayı çıkardığınızda, sol tarafta kenardan giden kabloların yanında su hortumunu göreceksiniz.
 
 

İlk bakışta ek yerinde sorun gibi görülebilir ancak elle kontrol ettiğinizde bu ek yeri gevşemiş yada çıkmış olabilir.



Ek yerinin birbirine geçen kısımlarına, hortumun içine taşmayacak ölçüde yapıştırıcı sürdüm (Adını hatırlamıyorum ama elimin altında atık su borularını yapıştırdıkları sarı renkte yapışkandan vardı ondan sürmüştüm sanırım) Birde üzerine cırt çekip güzelce penseyle sıktım.



Bu işlemden sonra işin en zor kısmı, plastik parçayı kapı fitilinin altına sokmak. Ben bunu kapalı bir kargaburun ucuyla yaptım. Tıpkı lastikçilerin lastiği janttan ayırırken ve takarken yaptıkları gibi.



Ama belki önce kapı fitili sökülüp sonra bu parça takıldıktan sonra en son kapı fitili tekrar takılabilir. Bu şekilde de yapılabilir ama ben öyle yapmadım ya da aklıma gelmedi.

10
Polo 6R / Ynt: Polo 6R Ön Sileceklerin Sosyal Problemi
« : 16 Mart 2012, 20:58:45 »
aracın kataloğunda şöyle yazıyor: kontağı açıp kapatın ve hemen ardından silecek koluna bir defa aşağı basın. ben denedim gerçekten silecekler tam yukarda bir yerde duruyor. Sabaha arabaya binice kontağı açıp silecek koluna bir defa aşağı basınca silecekler yerlerine gidiyor.

Ama ben yinede  şöyle bir önlem düşündüm. kapı kenarlarını korumak için satılan fitillerden sipariş ettim, umarım çok kaba birşey değildir. Gelince 5 - 10 cm kadar kesip tam sileceğin kaputa vurduğu kısma geçireceğim. yanlışlıkla kaldırılsa bile en azından lastiğe çarpar. Tabi yazın pek anlamı yok, kışın takmak lazım aslında lastiği.

11
Polo 6N2 / Ynt: lastık ebatları
« : 14 Mart 2012, 21:16:01 »
bende de 185/55/14 vardı her yıl jant düzelttirmekten bıkmıştım.  Sonra lastikleri yenilerken tavsiyelere uyarak 4 adet 185/60/14 taktırdım. bayağı farketti. en azından çukurlara girince direk jant vurmuyor :) seninde yaşadığın yer benimki gibi yolları çukurlarla dolu bir yerse kesinlikle 185/60/14 lastik tavsiye ederim.

12
Polo 6R / Ynt: rcd 510 alıyorum sizce nasıl ??
« : 13 Mart 2012, 22:24:09 »
Bendede RCD510 var ama temel özellikler bakımından CD changer hariç bir farkı yok. Zaten SD kart okuduğu için CD changer kullanmıyorum bile, bence gereksiz özellik. Sadece ekranı büyük ve dokunmatik o kadar. Sonuçta sadece radyo ve mp3 çalar.  Eğer değiştirmek istiyorsan RNS510 alırsan uğraştığına değer en azında navigasyon var.  Üstelik orjnal parça.

13
Polo 6N2 / Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« : 11 Mart 2012, 23:42:25 »
Aynı problem benimde başıma geldi, başka polocuların başına aynı şey gelmemesi için bu acı tecrübemi aktarmak istiyorum:
   Havanın -10 ları gördüğü bir sabah arabayı çalıştırıp işe gidecektim. 50 - 100m gittikten sonra yağ ışığı yanıp sönmeye ve sesli uyarı vermeye başladı. Hemen durdum, ancak durunca yağ lambası ve sesli alarmda sustu (ancak motor çalışıyor). ilerliyorum yine yanıp sönüyor. O şekilde iş yeride aşağıda olduğundan rolentide arabayı boşa alıp gittim işe bayır aşağı yağ ışığını fazla yaktırmadan. İşe gidince baktım yaklaşık 1 litre yağ yok olmuş, yağ çubuğu dipte.  neyse aynı tip ve marka yağdan ekledim çubuğun üstüne kadar, çalıştırdım, sorun yok. Akşamı eve dönünce yağın nereye gittiği anlaşıldı. Arabayı park ettiğim yere boşalmış, yağlar yerde. Kaputu tekrar açıp dikkatlice incelediğimde bu yağı yağ kontrol çubuğunun kenarlarından atmış olduğunu gördüm. bir anlam veremedim. Yağ ekleyince sorun çözüldü sandım ve huşu içinde eve girdim...
   Ertesi gün... hava yine -10 larda... yine işe gitmek için arabayı çalıştırdım. tek seferde çalıştı. geri vitese takıp daha bir metre bile gitmeden stop etti. tekrar çalıştırmatı denedim... garip öksürme sesleriyle beraber çalışır gibi oldu ama çalışmadı. tekrar denediğimde motor kilitlediği için (tabi ben farkına varmadım o anda) ve artık marşa bastığımda tüm ışıklar akü bitmiş gibi sönmeye başladı. Akü zayıf sandım ve arabayı orada bıraktım. Ertesi gün tamirciye çektik arabayı ve acı gerçekler ortaya çıktı: ekzantirik mili yatak sarmış ve kilitlemişti. ben ısrarla marş bastığım içinde triger kasnağını koparmış ve sübapları eğmiş..
Sonuç: 2500TL (çıkma üst kapak + süpap takımı + contalar + triger kasnak ve takımı)
Sebep: Yağdan dediler (ama ben 5 yıldır zaten Mobil 1 esp 5w30 kullanıyordum sorun olmamıştı, pek inandırıcı gelmedi ama yinede bu sefer Mobil 1 esp 0w30 yağ koydular, daha inceymiş ve soğukta donmazmış)

Tavsiye: yağ lambası yandığı anda (sonradan yine sönse bile) hemen arabayı kenara çekin ve stop edin ve servise ya da ustaya götürün.

14
Polo 6R / Ynt: POLO yol sesi.
« : 11 Mart 2012, 20:56:23 »
Düz asfalt yolda ses sorunu yok. Ancak parke taşlı ve benzeri yollarda abartılı ve tok sesli bir uğultu yankılanıyor arabanın içinde. Lasitklerle de ilgili olabilir tabi. Benim arabanın üstünde 15" Çelik jant ve Dunlop lastik var.

Sayfa: [1] 2 3