Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Burzum

Sayfa: [1] 2 3 4
1
Sohbet / Ynt: SONUNDA BUDA GELDİ BAŞIMA
« : 06 Nisan 2008, 14:17:48 »
Kör ölür, badem gözlü olurmuş.  :-\

cabrio63 doğru diyor Firestarter yanlış bir atasözü üstelik yarım da... Bu buraya hiç gitmemiş düzelt istersen yanlış anlaşılmasın kardeşim...

2
Kardeşim doğru diyorsun da zaten adamlar salt fiyat çekiyorlar; ama işlem sırasında ya da sonrasında çıkacak masraflar olabilir hesaba katılmıyor... Rakamlar biraz aşağı çekiliyor. Sağlıklı değil bence de...Dur bakalım hayırlısı :) Pazartesi sanayi sitesini bir güzel gezme fırsatım olacak, kendim bire bir görüşecem konuyu...

3
Arkadaşlar şanzımanı değiştirmeyeceğim, sadece bir bakım ve kontrole girecek.
Boya ve kaportacılarla görüştüm yaklaşık 750-800 ytl kaporta ve boya gibi görünüyor(Opak olacak). Ancak bana biraz fazla geldi. Neredeyse sadece boyaya girecek araba dış boya sadece kaporta çok temiz.   :(

4
Arkadaşlar tavsiyeleriniz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim  :)
Arabamı seviyorum ve ona gereken ilgi ve özeni göstererek kullanmak niyetindeyim.
Bu mekanik bir araç olduğu halde nasıl bir usta anlamaz böyle bir otodan kafam almıyor :D
Ama en azından bu forum arkadaşlığı ve birbirimize olan desteğimiz sayesinde kafamız rahat ediyor biraz... :sevgi:

Herkese sevgiler , saygılar  :tamamdir

5
Burzum inşallah istediğinden daha iyi olur ama bencede şanzumanla oynama ekonomik olsun derken çok daha fazla paran gidebilir ama şöyle düşünürsek otomatik şanzuman daha pahalı takas etme imkanın olabilir araştırmak lazım


Doğru da ben parça ve usta konusunda ciddi sorun yaşıyorum. Burayı görmeniz lazım Vanlı olan ya da yaşayan var mı onlara sormalı!!! Bizim araçlara dönüp bakan yok. Bilen de yok ne yazık ki. Ben o nedenle sizlerin yardım ve görüşlerinizi bekliyorum.
Benim arabaya skoda diyen usta var burda:DNasıl araştırcaz ki.
Ben şanzımandan vazgeçtim bile abi. Düşününce sizin dedikleriniz mantıklı geliyor.

Diğer işlemler için gerekenler ne kadara patlar bana acaba  :(

6
Rengi aynı zaten inşallah öyle olur. :)
Golf görünce kafamda bir şimşek çakardı çocukluğumdan beri.
Büyüdük şartlar, hayat, maddi durumlar derken istediğimizi istediğimiz gibi yapamaz olduk. Böyle olunca da elimizdekinin en iyisi için uğraşmak kaldı bize... Olur umarım yavaş yavaş... :D

7
Aslında benim düşüncelerime tercüman oldun. Ben de şanzıman konusunda kararsızdım. Hatta forumda daha önce de bunu belirtmiştim. Şanzıman otomatik olunca bir de aracın yaşını düşününce insan biraz endişeleniyor. Teşekkürler :)



8
Sohbet / Ynt: Lütfen Tüm Üyeler Okusun ve Yazsın
« : 01 Nisan 2008, 21:26:42 »
Kemal , Antalya , 28 yaş , 1981 Golf CL 1500 cc 70Hp
Şu an Van'da görev yapmaktayım.
Sevgiler , saygılar...  :tamamdir

9
Golf I / Önerileriniz ve Bilgilerinize İhtiyacım Olabilir
« : 01 Nisan 2008, 20:39:30 »
Arkadaşlar bazılarınızın da bildiği gibi 1981 model 1500 cc 70 hp bir mk1 sahibiyim. Aracım ve ben biraz uzaklardayız şu an  ;D Öyle her istediğim parçaya ya da aksesuara istediğim anda ulaşamıyorum.
Aracıma bazı bakımlar ve bir iki ekleme yapmak istiyorum. Açıkçası maddi olarak ne kadara çıkabileceğimi kestiremediğimden öncelik sırası hazırladım kendime göre... :D

1. Karbüratör değişimi gerekiyor. Sorun yaşıyorum. Tekleme, stop etme, sabahları çile çekmek falan vs...
(Benimki tek boğaz belki bir çift boğaz olabilir ya da temiz bir orjinal...)

2. Şanzımanı değiştirmeyi düşünüyorum ;benimki otomatik şanzıman, düze çevirmek istiyorum daha performanslı ve ekonomik olacağını zannediyorum.

3. Aracın kaportasında çürük yok ancak yaşı gereği vuruklar, ezikler, çizikler mevcut(Az sayıda) Kaportaya sokmak istiyorum. Buna ek olarak dış boya yaptırmayı düşünüyorum(Opak)

4. Ön cam, iki far, karlık ve far kaşı kule gergisi takmayı ve kapı iç döşemeleri, kapı kolları ve cam açacaklarını yenilemek istiyorum.

5. Motor bakımı ve kontrolü( Bir problemi yok sadece göstereyim diyorum bir temizlik ve bakım)

Bunlar başlıcaları daha farklı şeyler de olabilir zamanla örneğin jant ve lastik değişimi gibi...

Aksesuar ( Ön cam, farlar, far kaşı, karlık...)ve parçaları (karbüratör ve şanzıman takımı) bulabiliceğim sağlam bir yer var mı? Siparişle çalışabileceğimiz bir yer.

Bu işlemler ortalama bana kaça patlar? Özellikle karbüratör ve şanzıman değişikliği hakkındaki düşünceleriniz nelerdir, öğrenmek isterim   :)

İlginize şimdiden teşekkür ederim ;)

10
Bunun çeşitli nedenleri olabilir.
Bujiler ,buji kabloları, akü ya da marş motoru bunlardan olabilir büyük ihtimalle.
Distrübütörden de olabiliyor diye hatırlıyorum ateşleme uçlarında oksitlenme olabiliyor zamanla zımparalamak gerekiyor.
Soket sorunu da yaşıyor olabilirsin bu en son olasılık bu araçlar o kadar sık soket sorunu çıkarmaz.
Özetle bujilere, aküye , marş motoru veya distribütörü bir kontrol ettir kardeşim.
Sorunsuz sürüşler dilerim.
                         
                        :tamamdir

11
Sohbet / Ynt: SONUNDA BUDA GELDİ BAŞIMA
« : 15 Mart 2008, 14:38:28 »
Allah rahmet eylesin kardeşim. Onu her zaman en güzel anlarınız ve sizlerle mutlu ve sizler mutluyken hatırlaman dileğiyle... Başın sağolsun...

12
Golf I / Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« : 28 Şubat 2008, 00:20:37 »
Alman gerekenler dış aks kafaları muhtemelen körüklerde yırtılmıştır. Onları da değiştirirsin. Zaten bunlar set halinde satılıyor. Bilyeler için bir şey demek zor ama uğultu ya da gıcırtı gibi bir ses varsa acil baktırsan iyi olur. Yağsız kalmış olabilir.

Senin radyatör değişmiş sanırım kardeşim. Normalde radyatörün su girişi yok çünkü. Radyatöre giden bir depo var, bilirsin bazı araçların yedek deposu vardır ve radyatörden su ilavesi için radyatör kapağı... Ama bizim araçlarımızda radyatör kapalıdır diye biliyorum sadece depodan su ilave edebilirsin. Yedek depo yoktur kısacası.
Sorun olur mu bilmem. Bence iyi bir ustaya danış fikir al. Bence depo olmazsa devr-i daimde sorun çıkabilir. Radyatörü bir göster kardeşim.

Bunların dışında da fazla masraf yapmanı önermem şu an için. Ha ben kullanırım bu aracı dersen de yavaş yavaş toplarsın acele etme. Özellikle parça konusunda, usta illaki bulunur. Bu araçların sistemi karmaşık değil. Zamanla sen de öğrenip ufak tefek sorunlarını halledebilirsin yani.
 ;)

Fotoğraflara daha dikkatli baktım da valla senin radyatör hakkında mutlaka daha bilgili biri vardır. Ben net bir şey söyleyemicem ???

13
Golf I / Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« : 27 Şubat 2008, 15:49:06 »
öncelikle herkese selam siteye daha önce üye olmaya çalıştım ama üye alımı yoktu galiba moderasyondaydı

1979 model bi golf 1 satın aldım alırken satan kişi arkadaşım olduğu için hiç biyere göstermeden ve güvenerek aldım ama bir sürü sorunla karşılaştım
arabanın şasesinde çürüme vardı yaptırdım kaportada çürükler hala mevcut araç lpgli 1.6 gls 5 vites üzerindeki motor 84 model bi arabadan çıkarılıp takılmış ve enjeksiyonlu motor karbüratörlüye çevrilmiş
bunu tekrar enjeksiyona çevirebilirmiyiz yoksa değmezmi
ön akislerin değişmesi lazım ta tak vuruntu sesi ve uğuldama sesi var benzinle çalışmıyor kapı içlerinden çok fazla ses geliyor sanırım bu krikoların bozuk olmasından yada amortisörleri değiştirsem ses kesilme ihtimali varmıdır

arac dış görünüş olarak derli toplu duruyor fakat yolda giderken kaputun acılması sonucu kaputta ve bağlantı noktalarında biraz hasar oluştu

arac biraz yağ eksiltiyor ama motorun çekişinde herhangi bi düşüş yok ikinci viteste uzadığım zaman 110 km hıza ulaşıyor ve uzun mesafede ibre sona kadar dayanıyor

motorun ve karbüratörün fotosu bu karbüratörün neyin olduğu hakkında bilgisi olan varmı acaba?





birde bu modellerde radyör için yedek su kabı bulunuyormu yoksa benimki iptalmi edilmiş araba çalışıp belli bi ısıya geldiğinde hortumlar şişiyor radyatör kapağını açıp havasını boşaltıyorum bunun sebebi ne olabilir?

şimdi ben bu araca masraf yapmalıyım değermi yoksa elden çıkarıp daha toplu aracmı almamı tavsiye edersiniz ve satabileceğim fiyat aşşağı yukarı ne kadardır
ben golf1 in hastasıyım ama maddi olarak imkanım yok bu arabaya belli bi ölçüde yavaş yavaş masraf yaparak kullanabilirmiyim yoksa yaptırdıkça sorunlarmı çıkar

ve son olarak işini düzgün yapan ve bana gercekten yardımcı olabilecek alacağı parayı değilde yapacağı işi ön plana çıkaran bi usta tavsiye edebilirmisiniz

saygılarımla fatih.....

Kardeşim öncelikle hayırlı sürüşler kazadan beldan uzak günler dilerim...

Bence arabanın kaporta sağlamsa ufak tefek şeyler yaptır derim yani çürüğünü çatlağını falan; ama fazla ayrıntıya takılma.
Sanayiye girince işler her zaman dallanır budaklanır... Umduğundan fazla maliyetler çıkar karşına.

Aracının ruhsat bilgilerinin yanlış olması büyük problem değil. Benim aracım da 1500 cc 70 Hp 1981 mk1 olmasına rağmen 1800cc 90Hp 1980 Golf diyor. Bu yaşta araçlar için sorun değil yani...
Senin aracın karbüratör sorunu hava alması olabilir. Bunun bir sürü nedeni var. En basiti karbüratör contası olabilir. Karbüratör bağlantı millerinde sorun olabilir.
Bana sorarsan lpgyle devam et bir ara karbüratörü de göster yapılamıcak bi şeyse de acele etme değişmeye kalksan bir karbüratör sana 150-200+işçiliğe mal olur. Sürekli Lpgde sorun yaşamazsın tahminim. Havalar da ısınıyor. Zaten.

Bizim araçlarımızda radyatörün yedek su deposu yoktur. Radyatöre giden hortumun ucundaki su deposu tektir kardeşim. Çıkarılmamıştır yani. O konuda bir sıkıntı yok yani.

Özellikle ön takımdan gelen sesi hallet bence.
Direksiyonu kırınca lok lok lok diye bir ses geliyorsa aracın dış aks kafalarının değişmesi gerekiyor.
Uğuldama da varsa bilyelerde problem var demektir. Bu önemli bir sorun değildir başlangıçta; ancak zamanla sesler ve uğuldama artacak ve düz yolda da duyulacak hale gelecektir. Şu sıralar çoksa ses ve uğuldama ani kalkışlarıdan, hızlı direksiyon hareketlerinden kaçınmanı tavsiye ederim.
Araba belli bir hararete gelince hortumların bir miktar genişlemesi normaldir. Motor sıcakken de soğutma su kabını açmasan iyi edersin...
Hortumların aşırı şişmesi de sakıncalı bir durum, radyatörü temizletmeni öneririm. En kötü ihtimalle soğutma suyu devri daiminde problem vardır.

Motorun yağ eksiltmesi çok sorun yaratmaz. Ancak düzenli kontrol ve yağ ekleme yapman şartıyla.

İlk iş aks kafaları ve bilyeleri kontrol ettirmelisin bana göre...

Umarım sorunların kısa zamanda sona erer ve aracını gönül rahatlığıyla kullanırsın...
:)


14
Ne akla hizmet eder bilmem ama; bence adamlar arabasından ne kadar istifade edeceğini iyi hesaplamış zamanın da... ;D

Sayfa: [1] 2 3 4