İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - buzel

Sayfa: [1]
1
Bora / Ynt: amortisör
« : 04 Nisan 2017, 02:05:47 »
Boge alabilirsiniz.  arka takozlara gerek yoktur büyük ihtimalle ama ön takozları da değiştirin. ön takozlar zamanla eziliyor. Değiştirince takozlardaki bilyalar daha rahat hareket eder, direksiyon yumuşar, araç yükselir.

2
Bora / Ynt: 8 valf mi 16 valf mi?
« : 04 Nisan 2017, 02:03:14 »
Lambda sensörü, pek gerekli bi parça değil, zaten yenisini taksanız bile araç tüplü ise tekrar bozulacak. Yakıtın zengin-fakir karışım durumunu atık gaza göre motor beynine bildiriyor o sensör, bende 1.8 99 model golf vardı iptal ettirmiştim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

lambda sensörü, diğer adıyla oksijen sensörü aracın en önemli parçasıdır.  Aracın performansını yakıtını herşeyini bu parça belirler.  Bu parça doğru çalışırsa, araç en ideal hava-yakıt karışımını yapar, en iyi şekilde yanma olur, aracınız güzel kaçar, az yakar. 
bu parça bozuksa aşırı fakir karışımla  performans'tan düşeceği gibi aşırı zengin karışım yapıp  size performanslı da hissettirebilir. Lakin bu cebinizi aşırı yakar.  motor ömrünü çabuk doldurur, katalizör çabuk dağılır vs.

Kısaca lambda sensörü deyip geçmeyin.
bu parçanın ömrü 150-160 bin km'dir.  yenilerinin 250bin km civarında ömrü vardır.   
tekrar bozulur inancı yanlıştır, Eğer lpg ayarının düzgün olursa, tekrar hata falan almazsınız.   eğer lpg ayarınız sorunlu olursa, motorda aşırı ısınma olur, ve bu ısınmadan kaynaklı oksijen sensörü ömrünü daha kısa sürede doldurur.

Sensörün ne hata verdiğine bakın, donanım hatası mı, karışım hatası mı vermiş. Karışım hatası ise, lpg ayarınız bozuktur, lpg ayarı yaptırın.  donanım hatası ise sensörü değiştirin. 

3
Bora / Ynt: otomatik vites değişmiyor
« : 28 Nisan 2016, 16:54:19 »
Devir sensörünü indirmek için şanzımanın inmesine gerek yok.  yetkili servisten orjinal almanızı öneririm.

Bu parça su flanşının altındaki bölgede. bu civardaki hortum patlarsa ve sensör üzerine sıcak su gelirse sensör büyük olasılıkla bozuluyor. hemen bozulmasa da 2-3 gün içinde bozuluyor.
tecrübeyle sabittir. Hortum patladıktan 3 gün sonra devir sensörü arızası aldım ve değiştirdim.  devir sensörü bozulduğunda araç 3.vites'de takılı kalıyor ve vites değişimi yapmıyor.

4
Bora / Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« : 05 Ocak 2016, 00:48:00 »
edincol nickli arkadaşımız güzel açıklamış.
ben de yağ konusunda tecrübemi aktarayım; Bora'ma şimdiye kadar 3 senede toplam 5 bakım yaptırdım, sırayla castrol magnetec 10w-40,  yetkili servis yağı(yine 10w40 oluyor), castrol magnetec 5w30,  castrol edge 5w30 ve bu son bakımda da (birçok usta bu araca gerek yok dese de ben ısrarla) Motul Xcess 5w40 kullandım. Kesinlikle ve kesinlikle motul'da araç daha bir atikleşti, motor daha rahat çalışıyor, araç daha güzel hızlanıyor, devirleniyor. Bunu açıkca söyleyebilirim.
Motul'un diğer bir özelliği; kaynama noktası diğer yağlardan daha yüksek. bu da şu demek oluyor: LPG benzine göre yandığında daha fazla ısı açığa çıkarıyor, motor yağının daha yüksek ısılara ulaşmasına sebep oluyor. Özellikle uzun yolculuklarda, uzun süreli yüksek devir kullanımında sürekli yüksek ısı ve basınca maruz kalan yağ daha çabuk ömrünü yitirip, yağ eksiltme/yağ yakma dediğimiz olayın olmasına sebebiyet veriyor.  özellikle de kaynama noktası düşük olan yağlar, bu ısı ve basınç altında daha çabuk tükeniyor.
Kaynama noktası daha yüksek olan yağlar ise(benim yukarıda bahsettiğim motul)  yüksek ısılarda bile yağlama özelliğini yitirmeden görevini çok güzel yerine getiriyor. Açıklamalarda, özellikle yüksek ısı sebebiyle lpg'li araçlar için önerildiği yazıyor. fiyatı biraz pahalı olsa da denemenizi tavsiye ederim. 1 ay önce motul bayisinden pazarlıkla 5 litresini 200 liraya aldım. 4 buçuk litresini araca koydum, yarım litresi bagajda duruyor.

bu arada yukarıda castrol magnetec yağ ile ilgili fiyat bilgisi okudum. Kesinlikle yağı internetten almayın.* Piyasada çok fazla sahte yağ olduğunu duydum. bidonuna, bandrolüne varıncaya kadar tıpa tıp aynısı yan sanayi olarak üretiliyormuş. tabi içeriğinin alakası yok.  20 lira 30 lira fazla para verin, gidin kendi satış bayisinden alın derim.

*Belki çok güvenilir sitelerden alabilirsiniz ama onlara da güven olmayabilir. Çok tanıdık siteler bile artık araya başka tedarikçiler sokuyor.

5
Bora / Ynt: ÇOK ACİL YARDIM / OTOMATİK BORA ŞANZIMAN
« : 06 Ekim 2015, 19:05:54 »
geçmiş olsun. Kazasız belasız sorunsuz kullanırsınız inşallah.

6
Bora / Ynt: çözülemeyen vites problemi
« : 04 Ekim 2015, 20:41:39 »
aracınız triptonik vites sanırım.
Benim Boram da 4 ileri otomatik vites. (2005 model BFQ motor) Benim aracın bir tane hortumu patlamıştı. Tüm antifirizli kaynar su aktı.  bu hadiseden sonra 1 hafta geçmedi aracın vitesleri geçmemeye başladı. 4500 devirden sonra vites atıyordu. araç 3.viteste kalkışı yapıyordu. vagcom ile baktığımda devir sensörü arızası olduğunu gördüm.  Sensörün yeri, patlayan hortumun hemen altındaydı. Hortumdan sıcak su olduğu gibi sensörün üstüne boşalmış ve sensörü bozmuş.
sanırım aynı sorun sizde de oldu.  bilgisayara bağlatın, büyük ihtimal  sizde de arıza görünecektir. sensörü yetkili servisten 105 liraya almıştım. dışarda da 100 liraya taktırdım. 
devir sensörü arızasında araç kendini korumaya alıyor, araç 3.viteste kalkış yapıyor, vites atmıyor, atarsa çok yüksek devirlerde vites atıyor vs.

7
Bora / Ynt: Bora ön havalandırma ızgara
« : 10 Eylül 2015, 10:53:41 »
Merhaba Arkadaşlar, 
Araç gögsünde bulunan vidalar yaz/kış sıcak/soğuk  sebebiyle zamanla gevşiyor.  Bu gevşeyen vidaları tespit edip sıkılaştırırsanız gögüsten gelen seslerin %90'ınını kesebilirsiniz.  Benim 2005 model Boram'da da vardı gögüsten ses gelme sorunu.  Dedim bir yerler gevşemiş anlaşılan. Torpido civarını inceledim, 3-4 vidanın gevşediğini gördüm. Ayrıca bir de birşey farkettim, vida yuvaları ile vida arasında özellikle yay koymuşlar.  vida gevşese de yay iticiliği ile yine gögsü sıkı tutsun diye.  tabi gevşeme fazla olunca yay da çok fazla işe yaramıyor. 
Size tavsiyem  bu vidaları kontrol edip gevşemiş olanları sıkılaştırmanız. 

Aşağıdaki linkte golf4-bora 'nın gögsünün nasıl söküleceğini resimli olarak anlatıyor.Özellikle aşağıdaki resimdeki ana gövdeyi tutan vidaları kontrol etmeniz faydalı olur.

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/body/general_body_repairs_interior/trim_noise_insulation/dash_panel/removing_and_installing_dash_panel/removing/


8
Golf IV / Ynt: BU SIKINTIYI NASIL ÇÖZDÜNÜZ????
« : 07 Ağustos 2015, 11:54:29 »
biraz önce bir klima sorunu daha okudum, akünün alt kısmında bulunan fan rölesi değişmiş, 45 dk'da halledilmiş. 200TL maliyet çıkarılmış.
Bu VW'ı görünce fiyatları yukarı çeken adamlar bunun hesabını nasıl verecek bilmiyorum.  İnsanlar gün boyu çalışıyor, gün boyunca bile 200 lira kazanamıyor!!! el insaf diyorum.

9
Bora / Ynt: BORA KLİMA SORUNU...
« : 07 Ağustos 2015, 11:47:37 »
Adam işi biliyormuş ama 45 dk'lık iş için, bir röle değişimine 200 TL çok fazla.  Röle kaç lira olabilir ki.
El insaf diyorum.  Kim, 1 saati bırak gün boyu çalışıp da 200 TL alabiliyor  !!

11
Golf III / Ynt: golf 3 vento dönüşüm projesi
« : 07 Ağustos 2015, 11:35:58 »
çok güzel olmuş maşallah süper görünüyor.

12
Bora / Ynt: otomatik vites bora stop etme sorunu
« : 25 Haziran 2015, 10:19:34 »
son durum nedir?

13
Bora / Ynt: 2004 bora pacific bakım icmali
« : 09 Haziran 2014, 10:47:49 »
çok güzel fiyat, güle güle kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

Sayfa: [1]