İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - qb5tp

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 14
1
Polo 6N2 / Ynt: 1.4 motora 1.6 bogaz kelebegi???
« : 21 Kasım 2009, 00:41:18 »
araç sıcak hava alırsa mı çok yakar soğuk hava alırsa mı  ??? ben benim aracın çok yaktığını düşünüyorum ama nedenini daha bulamadım  :-\

Alınan hava barındırdığı oksijen açısından önemlidir. Isınarak genleşmiş hava birim hacimde soğuk olana göre daha az oksijen barındırır. Bildiğim kadarıyla intercooler sistemler de havayı soğutarak motora gönderen sistemlerdir..
Ancak, kış aylarında motor aşırı soğuduğu için normal karışımla düzenli çalışamaz. Eski sistemlerde jikleyle müdehale edilirdi. Şimdi bunu elektronik kontrol üniteleri otomatik olarak yapıp daha zengin karışımla motoru çalıştırırlar (motor ısısı normale dönünceye kadar).
Sonuç olarak soğuk hava az yaktırır ama soğuk motor değil diyebiliriz.

2
Polo 9N2 - 9N3 / Ynt: 182 de niye kalır? polo 1.4 75HP
« : 04 Haziran 2009, 13:53:54 »
Kubilay senin araç 75hp mi hiç denedin mi 180i geçmeyi. Fabia 75HPler geçebiliyor.
Evet benimkisi de 75hp ama biliyosun bu fabrika verisi, şu an kaç beygirdir bilemeyiz,aracın bakım durumu da önemli tabi,  deniz seviyesinden yükseldikçe bile güç düşüyo biliyosun. Fabianın rüzgar direnci çok az farklı olabilir ama 20 km farkettireceğini sanmıyorum. Bir de deneme anında rüzgarı arkana almak ciddi farklar yaratabilir, rüzgarın şiddeti de önemli tabi. Bu yüzden hız rekor denemelerinde geliş gidiş ölçüm yapılıp ortalaması alınıyor diye biliyorum. Bir de göstergelerdeki yanılma payı da yüksek, bunu da unutmamalı.
Aracı ilk aldığımda 160 km/s 'i dirhem geçmiyordu. Eski sahibi triger değişimi yaptırırken usta senteyi kaçık takmış. Trigeri değiştirdikten sonra denediğimde 175 görmüştüm. Yalnız benim lastikler 60 yanak, orjinal ebadı 55. Bundan dolayıda hızı  %3,3 eksik gösteriyo. Bu da 181km/s falan yapıyo. Aynı zamanda lastik büyüdüğünde lastik sonundan alınacak güç de bir miktar düşüyor.  http://www.miata.net/garage/tirecalc.html.
Kısacası aracın 160 larda falan takılıp kalmıyosa teknik bi arızan yoktur. Bunu bu kadar kafaya takıp sürekli denemeye çalışma bence. Kendinin ve trafiği paylaştığın insanların hayatını boşyere riske etme derim.

3
Polo 6N / Ynt: ABS Işığı
« : 03 Haziran 2009, 19:42:42 »
arkadaşlar benimde aracıma arkadaya biri oturdugunda abs ışıgı yanıyor arkada oturan inince 2 dk sonra sonuyor sizde nedir kazıklanmak istemiyorum aracım 97 polo sportline

Erdem Bey arka koltukları kaldırdığınızda altında arka sensör kablolarını göreceksiniz. Sensör jaklarını kontak spreyiyle temizleyip biraz sıkıştırın. Eliniz değmişken akü üzerindeki sigortaları da temizlemekte (zımpara-kontak spreyi) fayda var. Sorununuz kesinlikle çözülecektir.

ya arkadaslar cıldıracagım . abs lambası bıt turlu sonmedı. beyın degıstı ertesı gun tekrar yandı ? sensorlerden de degıl, 3 defa aynı servıse gosterdım servıse gırıyor beynı tekrar elden gecırıyorlar her tarafına bakıyorlar o an sonuyor 2 gun sonra tekrar yanıyor. bunun ne gıbı bır mantıklı acıklaması var. servıse verdıgım para da cabası ama sonuc sıfır aynı ılk gun servıse goturdugum gıbı

Akü üstündeki sigorta kutusunu kontrol etmişmiydiniz. Oradaki temassızlıklar beyin arızası hatası gösterebiliyor.

valla hiç zımpara ile uğraşmadım gittim yenisini aldım şu an ışık söndü ama sanırırm abs çalışmıor sorun beyindenmi kaynaklanıyor :s yada bene çalışmadığını sanıyorum firen yaptığımda tkırdı sesi gelmiyor

Tekerlekler kilitlenmediği sürece ABS devreye girmez. Frene daha sert basarak kontrol edebilirsiniz ama uyarı ışığı kontağı açtığınızda yanıyor ve sonrasında sönüyorsa, yanmadığı sürece ABS çalışıyor demektir.

4
Polo 9N2 - 9N3 / Ynt: 182 de niye kalır? polo 1.4 75HP
« : 03 Haziran 2009, 19:14:59 »
Liseden, serbest düşme konusundan yarım yamalak hatırladığım kadarıyla, yüksekten serbest bırakılan cisim, ağırlığı ve sürtünme katsayısına bağlı olarak, ne kadar yüksekten bırakılırsa bırakılsın bir maksimum hız değerini geçemiyordu.
Bunu aynı tip araçlar için uyarlarsak, motor gücü cisim ağırlığı gibi davranacak ve sadece farklı güçlerdeki  araçlar için maksimum hızlarda değişiklik görülebilecektir.
Ders gibi oldu ama umarım anlatabilmişimdir :)

5
Polo 6N2 / Ynt: Doubledin montajı
« : 28 Şubat 2009, 23:16:01 »
Teşekkürler arkadaşlar:) Çin pazarı sayesinde o kadar uygun fiyatlara indiki bunlar, üreticiler cimrilik yapmayı bırakıp standart donanıma koymalılar bence.

6
Polo 6N2 / Ynt: Doubledin montajı
« : 28 Şubat 2009, 15:07:58 »
Anten fotoğrafları eklenmiştir...

7
Öncelikle geçmiş olsun. Geçenlerde arkadaşımın da başına geldi. Ford Fiesta sağ ön cam için servis 200 küsür istemişti, Başkent Oto Cam 75 TL ye değiştirdi. Biraz titiz bi arkadaştır, çok sordu fark varmı diye. İkna edip değiştirdik ama geçenlerde dikkat ettik dar açıyla baktığınızda diğer camlara göre inanılmaz bi dalgalanma var, temper işleminin basitliğinden kaynaklanabilir.

8
Sohbet / Ynt: Uzun zamandan sonra buruk bir merhaba
« : 09 Şubat 2009, 16:55:01 »
Büyük geçmiş olsun. Daha iyilerine binersiniz, can sağlığı olsun.

9
Polo 6N2 / Ynt: Doubledin montajı
« : 09 Şubat 2009, 11:39:52 »
gerçekten harika olmuş ellerine sağlık benimde aklıma düşürdün vallahi :) ne kadar oldu toplam maliyet acaba?

Bu model doubledinlerin en yalın modeli, bluetooth ve navigasyonu yok, o yüzden yenisi 700-800 TL civarı. Ben takasla aldım. Bir de geri vites kamerası fena olmaz ama, işe yarar ve ucuz bişey henüz bulamadım.

10
Polo 6N2 / Ynt: Doubledin montajı
« : 09 Şubat 2009, 11:22:40 »
Aman nazar değmesin çok özendim güle güle kullan.
Çok teşekkürler, daha iyileri sizin olur umarım ama nazar konusunda haklı olabilirsin, kim odaklansa bi sorun yaşadım :)
Eline sağlık.
Anteni nereye taktın orasını anlamadım?
Teşekkürler.  Anteni arka cama yapıştırdım (ilk fotoğraftaki (1) numaralı noktadan giriyo kabloları), son halini yakında eklerim

11
Polo 6N2 / Doubledin montajı
« : 08 Şubat 2009, 22:59:57 »
Başlığa çok aldanmamak lazım, montajı uzun zaman önce yapmıştım, çok zorlayıcı da değildi üstelik ama çok büyük beklentim olmadan sipariş ettiğim TV entenini takarken (asıl sorun bu) paylaşmak istedim. Montajı tek başıma yaptığım için her anı fotoğraflayamadım, televizyondaki el becerisi programları gibi oldu "bakın yapılmışı var" :) .

Önce klavuz niyetine kullanmak için en incesinden bir tv anten ve 1,5 luk kablo alıp sıralı noktalardan geçirdim. Ancak bagaj kapağından çamurluğa geçtiğimiz noktadaki plastik körük biraz dar ve uğraştırdı.






Ön panele doğru ilerliyoruz






Aynen başta da belirttiğim gibi, yapılmışı var. Arada yetiştirememe kaygısıyla fotoğraf çekmeyi bırakmışım.











Televizyon izlemek için bu kadar eziyete kesinlikle değmez, özellikle hareket halinde. Anteni Universal marka almıştım 30 TL civarı, ama diğerlerinde de bi fark olacağını sanmıyorum. Kabloyu bu kadar dolaştırınca kısa geldi tabi, klavuz olarak aldığım anten kablosundan da ek yapmak zorunda kaldım, bu da sinyal kaybına yol açmış olabilir.



MTV yada Youtube dan SD karta kopyaladığım müzik klipleri de yeterli oluyor aslında.



Burda da antenin son halini görüyoruz





Çabanın çoğu, bu karede kablo görmemek adına verildi.


12
Polo 6N / Ynt: Orjinal Vites Körüğü Arıyorum?
« : 21 Ocak 2009, 22:57:16 »
Topuz her ne kadar uyumlu görünse de körüğün alt çevresi golflerde pololardan daha dar sanırım, ona da dikkat etmek gerekiyor. Geniş bir körüğü uydurmak kolay ama dar körüklerde uyum zor gibi.

13
Polo 6N / Ynt: Düşük Hararet Sorunu
« : 09 Ocak 2009, 19:53:42 »
Bugun makinaya bağlattım arabayı. Hararet müşürünün ağrızalı olduğunu söyledi usta. 40 TL karşılığında değiştirdik. Sorun ortadan kalmış gibi gözüküyor. Bir kaç gün daha gözleyelim bakalım.

Akşam eve gittiğimde değiştirilen parçanın fotoğrafını çekip koyacağım buraya.
Serhat Bey sizin sorununuz arkadaşlarınkisinden farklı. Hararet göstergeniz bu kadar ani hareket ediyor ve dibe kadar düşüyosa sorun tabi ki hararet müşiridir. Geçmiş olsun.

14
Polo 6N / Ynt: Düşük Hararet Sorunu
« : 08 Ocak 2009, 17:21:46 »
herkeze iyi geceler...karapolonun derdi bitmez :) kardeşim benim :D   sorun içinden çıkılmaz bir hal almış.araba makinalarından pek anlamasamda prensip olarak hararet müşirleri motor soğutma suyusunun ısısını soğutucu çıkışından alırlar.iki suyun soğuk olması yağinda soğuk olması anlamına gelirki motor kalın yağı pek sevmez :) gelelim naçizane görüşlerime...termostat arızalı olsaydı rölantide normal olan sıcaklık değerini sabitleyemezdi.müşir arızalı olsa ısıyı sabit gösterir yada hiç göstermez.su tulumbası motorun devri ile hızını arttırı yada azaltır buda doğal olarak soğutma mecrelarında dolaşan suyun miktarını belirler.rölanti devirde (1000) suyun motorda dolaşım hızı 3000 devirdeki dolaşım hızının 3 te 1 i kadardır.eğerki kayıştan hareket alan tulumba motorla aynı değerlerde hızlanmaz ise (yani kayış sıyırır ise) su 3000 devirde olması gerekenden daha fazla radyatörde kalır ve daha fazla soğur.(unutmayın rölantide suyu fan soğutur) şöyleki örneğin termostata 95 C olarak gelen su (ki motor çalıştığına göre ) radyatörde kalması gerekenden 3 kat daha uzun süre kalacağından 3 kat fazla soğutulur.sizde harareti 65/75 arası görürsünüz.bunun zararı kısa sürede görülmesede yağ ve su arasında ısı farkının yüksek olması büyük sorunlara yol açar.bence (ki budur diyebilirim) senin sıkıntın 1.SU TULUMBASININ YÜKSEK DEVİRLERDE SIYIRMASI yada TULUMBANIN ÖMRÜNÜ TAMAMLAMASI...başka bir sıkıntı olma ihtimali bence yok. :tamamdir
Hakan Bey rölantide çalışan motor,  radyatörden bi hava geçişi olmadığı sürece (fan çalışması yada hareket halinde olmaktan kaynaklı rüzgar) ısınmaya devam eder. Termostat bozuk değilse sadece motor içinde kalan su dolaşım halinde olduğu için daha çabuk ısınacaktır ama termostat bozuk olsa da radyatördeki suyu da ısıtarak dolaşım devam edecektir. Yani termostat arızalı da olsa, motor soğutulmadığı sürece (fan yada hareket halinde olmaktan kaynaklı hava akışı) motor ısısı 90 dereceye kadar çıkar.
Motor sıcaklığı 90 dereceye gelmeden önce radyatöre giren ve çıkan hortumları elle kontrol edin. Eğer ısınmışlarsa (az bile olsa) sorununuz termostattır.
Su tulumbası (otomobillerdeki deyimiyle devirdaim pompası) bizim araçlarda triger kayışından güç alır. Bu kayışın sıyırması ise hararetin düşük kalmasından çok daha büyük sorunlar çıkartır, farkedilmemesi mümkün değildir. Devirdaim sorunlu olduğunda yaşayacağınız en olası sorun antifiriz eksiltmesidir. Yeterli dolaşım yapamasa bile yaşayabileceğiniz problem hararetin düşük olması değil 90 derecenin bile üzerine çıkmasıdır.
Her ne kadar "karapolo" termostatı orjinaliyle değiştirmiş olsa da bu hassas bi parçadır, bozuk çıkması, takarken bozulması yada yuvasına tam oturtulamaması mümkündür ve karapolo'nun sorunu kesinlikle termostatdır :) Yeni termostat takıldıktan sonra bi parça radyatör hortumu termostat kapağına takılarak ve diğer ucundan üflenerek termostatın kapatıp kapatmadığını kontrol ettirmek en iyi yöntemdir.
Bir önceki değişimde termostattan 25 TL almışlar yanılmıyorsam, normalde 15 TL dir fiyatı. Geçmiş olsun...

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 14