Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - quattro

Sayfa: [1] 2 3
1
Genel / Kalorifer Sorunu !!! ???
« : 16 Kasım 2015, 22:33:50 »
Selam arkadaşlar araç VAG bünyesinde bir araç olmadığı için sorumu buradan soruyorum.Araç Alfa Romeo Boxer motor bir araç sorumum söyle aracın harareti belirsiz zamanlarda ( yaz-kış ) bir anda 120 ye kadar çıkıp hararet lambasını yakıyor ve fan açmamış oluyor araç klimalı çift fan var ve 1 ve 2 kademeli ikisinide açmamış oluyor , radyatörün alt ve üst hortumunu kontrol ettiğimde ikisininde sıcak olduğundan termostatın açmış olduğunu düşünüyorum bu arada kalorifer ılık üflüyor yada soğuk araçta hava olduğundan yapabileceği söylendi ve sağolsunlar neredeyse yarım gün rölantide gaz vererek uğraştılar sistem tamamen boşaltıldı antifirizi yenilendi borulara hava tutuldu termostata da bakmışlar temizlemişler hatta kalorifer hortumundan lpg regülatörüne giden hortuma hava alma vanası takmışlar şimdi fan açıyor 1. kademede ama bazen 90c ye bazen 100 c ye geliyor hararet ve ılık üflüyor kalorifer bunun üzerine aracın kaloriferi makinaya bağlanıp temizlendi çok birşey çıkmadı bu işemden sonra yine hararet 120 lere çıktı hararet lambası yandı usta havasını aldı fan açtı düzerldi geri 120cye çıktı ama usta motorda şuan anca 90c 1-2 gün kullan soğsun çeksin suyu dedi ve şimdi hararet 90c da fan açıyor 1.kademede ama ısıtma ılık hatta bazen araç fan açtığı halde soğuk üflüyor kalorifer bazende ılık.aracın lpg geçmesinde bir problem yok geçtikten sonra geri benzinede geçmiyor.yanlız birde şöyle birşey var araç diyelim ısındı ortalama 4 km de ısınıyor yani gösterge yükseliyor ama biraz devirli sürersem misal 85c den 80c ye düşüyor yada 100c den 80c lere.acaba diyorum termostat mı kaçırıyor.hararet müşüründe sorun var desem yüksek hararet müşürü ile hararet müşürü farklı yerlerde hararet 110c ye geldiğinde yüksek hararet lambasıda yanıyor fan müşürü ise zaten radyatörde onunda uçlarını kısa devre ederek denedik 1. kademe de 2. kademede çalışıyor  yani kademe rezistansıda sağlam.bu arada hararet 120lerde iken su kaynatmıyor baya bir sıcak ama kaynama yok hatta çalışırken genleşme tankının kapağı açıldığında su yükseliyor ama geri çekiyor bazen atıyor kaptan ama attıktan sonra çekiyor geri ustalar sıcakken normal böyle olması kapak açık diyorlar.farkındayım uzun oldu ama detaylı bir şekilde anlatmak istedim.yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.benim aklımda ki termosat yada şu lanet olası lpg sisteminin bir hatasından gibi.

2
Genel / Klima kompresörü kilitlenmesi hakkında.
« : 30 Nisan 2015, 12:07:02 »
Selam arkadaşlar geçen gün klimam çalışmadığı için bir klimacıya gittim önce gazının olmadığını söyledi sonra eline bir tornavida alarak klima kompresörünün kayışından itmeye çalıştı ve bu kompresör kilitlemiş hayırlı olsun dedi.bende o döndürmeye çalıştığın kayış kranga bağlı ve motor çalıştığında zaten dönüyor dedim oda yok bu kilitlemiş dedi ama benim içime sinmedi kilitlese bile arıza tespiti tatmin etmedi beni zaten kayış tahrikli.Eski aracımda yine kayış tahrikli  dönerken kompresör klimayı devreye aldığımda ortasındaki kasnağı da çevirmeye başlardı bunun kasnak yapısı daha farklı muhtemelen ayrıca tamir ederim olmazsa çıkmasını buluruz dedi ve ortalama 600 tl fiyat istedi.pistonlu tip bir kompresör tamir takımı olmadıkca zaten nasıl tamir edecekse..yorumlarınız nelerdir arkadaşlar? bunu nasıl test ederiz sanırım en güzeli sökülüp elle ve gözle bağımsız kontrolü.

3
Selamlar sorum hakkında biraz birşeyler buldum gibi ama kafayı yemek üzereyim sizinle paylaşıyorum şimdi bobin üzerinde ki 1-2-3-4 numaralı çıkışlar kendi silindirine buji kablosu ile aktarılmakta ama benim aracımda 1-1 e 2-2 ye 3-4 e 4-3 e takılmış karşılığı silindirde bu düzende ustalara durumu söylediğimde öyle birşey olamaz öyle olsa araç çalışmaz çalışsada patlama yapar üst devir çeviremez gibisinden yorumlar aldım hatta usta ben bir değiştiriyim yerlerini gör ne oluyor o zaman dedi ve bu aracın eski ustası motorun teklemediğini sarsıntılı çalıştığını bunların böyle olduğunu idda etti ama ben aracın servis manuallarından da gördüğüm kadarı ile yanlıştı ve ne olursa olsun dedim doğrusu bu diyerek kendim bobin üzerinden 3ü3e 4ü4e taktım ve bastım marşa araç çalıştı herşey eskisi gibiydi yine sarsıntı vardı ama sanki gidişi bir tık daha iyi gibi geldi ( psikolojik de olabilir ) sonra araç çalışırken 3. silindire giden kabloyu bobin üzerinde çıkarttım ama motorun çalışma tepkisi hiç değişmedi ateşleme vardı atlama yapıyordu tık tık tık bobin iyi gibiydi ama biryerde bir hata vardı ..bujileri değiştirmek düz tip bir motor gibi değil maalesef yerleri altta ve zorda onlarıda kontrol edicem ama.Şimdi benim anlayamadığım şu eğer araç bugüne kadar kullandığım sürece 2 silindir çalışıyor olması lazım değil mi? neden derseniz 2 silindirin kablosu ters takılı buda ateşleme yaptırmaz değil mi? ve düzelltiğim halde kabloları motorun çalışmasında bir tepki olmadıysa hala 2 silindir yada 3 silindir çalışıyorsa bu araç nasıl devir çeviriyor? nasıl şehir içinde 4 viteste 50 km/h hızla zorlanmadan gidebiliyor nasıl 120-140 km hızlara ulaşıyor ( üstünü denemedim ) gaz tepkileri iyi sayılır hatta üst devirlerde daha iyi.yorum ve görüşlerinizi bekliyorum.

4
Evet çok noktadan enjeksiyon doğrudur ama yönetimi her enjektör için değil de 2+2 şeklinde (semi sequential injection)

5
Haklısınız ateşlemesi Motronic M 2.10.3 ecusu ile yönetiliyor semi-enjection a sahip.

6
İlginiz için çok teşekkür ederim ama maalesef sivastayım ben ve sivasta boxer motoru gören bu neymiş der gibi bakıyor onun için iş başa kaldı fiat servisi daha bilgisayara bağlayamıyor.ama arayıp bilgi alabilirim konuyu ankara da ar servise sormuştum alfa romeo özel servisi onlar emme manifoldundan hava alıyor olabilir dediler çünki manifolt ve boğaz arasında 4 tane lastik var.rölantide dalgalanma yok ayağımı gaz pedalına koyar koymaz teklemeli gaz yiyor ama gaza bastığınızda misal 40000d/d da normal bağırıyor yani.

7
Araç 1996 model alfa romeo 145 1.7 16v sıralı lpg olduğu için sensörleri ortak kullanıyor diye biliyorum.ateşleme benimde aklıma geliyor buji kablolarına çekip baktılar sorun yok dediler ama tarzanca oldu bobine sağlam dediler bujilerden olabilir belki boğaz kelebeği 2 tane bende ama pozisyon sensörü bir tane.

8
1,5 aydır bilgisayara bağlayıp hata kodu almadınız mı ?
Tabii ki kendim bağladım hatta data kablosu ve yazılımını alıp ama sadece bilinmeyen hata adında ve kesik kesik yada voltaj yok şeklinde açıklamalı bir hata çıkıyordu onada tüp devreye girdiğinde olduğu için ona yordum ve maf,lambda,cps sensörü filan denendiği için (fişleri çekilerek ve ölçülerek bakıldı) bir sonuca ulaşamadım.ayağınızı misal 15000d/d da sabit tutmak istediğinizde gaz veriyorsun çok az bit tepkime oluyor biraz daha veriyorsunuz birde 20000d/d ya çıkıp 10000d/d düşüyor ama ayak sabit sonra tekrar yükseliyor 20000d/d ya umarım anlatabilmişimdir.yolda giderken hissetmiyorum bazen gazdan ayağımı çektiğimde araç seyir halinde iken bir el sanki arabayı bir tutup bırakıyor.benzinde de lpg dede durum aynı.

9
Arkadaşlar 1,5 ay oldu hiçmi kimsenin başına böyle bir sorun gelmedi yada bilgisi yok ben anlamadım.

10
Selam arkadaşlar sorumu genel bölümünden yazma sebebim vag dışı bir araç ile ilgili sorunumuz şu araçta tekleme var gaz verdiğim gazan daha az titriyor ve hem gazda hem benzinde (gazda daha stabil) araç rölantide çalışırken gaz verdiğimde devir hemen tepki vermiyor biraz daha pedala bastığımda birden yükselip geri düşüyor bu arada ayağım sabit ben biraz daha fazla gaz verdiğimde yine aniden yükselip düşüyor yani misal devir saatini 2000d/dk yapmak istediğiniz de sabitleyemiyorsnuz ama lpg de pedal daha tepkili tutulabiliyor ama yine ani yükselişleri var.rölantide gaz pedalına dokunmadan çalışırken devir saati sabit ve dalgalanma motor teklese bile yok lpg ye geçincede aynı sadece çok az devir yükseliyor lpg de.yolda giderken bir anormallik yok gibi yada hissedilmiyor.araç fiat grubunun tam enjeksiyonlu bir modeli hafta sonu obd ye bağlanacak bakalım çünki ilk kontağı çevirdiğimde enjektör lambası sönmüyor motor çalıştıktan sonra sönüyor normalde sönmesi lazım diye biliyorum bu yüzden benzin pompası rölesinden de şüpheliyim ama araç benzinde çalışıyor.ayrıca yüksek hızlara çıkmayı denediğimde (lpg deydi) yine enjektör lambası yanıyor ve yavaşlayınca sönüyor.sizlerle paylaşmak ön bir bilgi almak istedim şimdiden teşekkür ederim.

11
yok araç sürekli kullanılmıyor en iyi ben bir çıkartıp freni gereksiz olarakta kullanıyım.o gün baya pompaladım zorladım durduğu yerdede yaptım sanırım ondan oldu o zaman hidrolik kaçağı ama seviyesi normal yine.

12
ani frenlere tepki çok zayıf bendede pedal sert fakat araba çalışır halde iken basınlı tutunca ayağımı yumuşuyor pompalılyıncada sertleşiyor normalmi anlayamadım bir gariplik var.birde geçen gün antifirizin bomesini ölçtürmek için kaputu açtığımda fren hidrolik kabının kapak çevresinde akıntılar fark ettim bilgisi olan varmı bu konuda?

13
Audi / Ynt: 2007 audi a3 1,6 ambiante sportback far sorunu.
« : 21 Kasım 2012, 01:23:53 »
park lambalarını diyorsunuz sanırım sağ ve sol şeklinde seçilince hangi yön seçildi ise yanması lazım normalde öncelikle sigortasını kontrol edin sigorta sağlam ise lambaları kontrol edin ikiside sağlam ise ölçü aletiniz  varsa yada 12v kontrol kaleminiz parkları yaktığınızda lambanın takılı olduğu duya 12v geliyormu onu kontrol edebilirsiniz.ben sanırım sağ ve sol iki tarafta yanmadığını anladım yazınızda sigortasında olma ihtimali yüksek gibi.

14
resimleri ekliyorum ilk resim halindende belli olduğu gibi yeni disk diğerleri ise eski disk ve deforme olmuş yüzeyi..





Sayfa: [1] 2 3