1
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 03 Temmuz 2008, 14:04:18 »
Bendeki bilgi Alman Auto Bild dergisindendi. Seneler önce okumuştum. Diğer 16V 1.4 motordaki kapakla aynı kapağı işleyerek Sportline'lara takıyorlarmış. Skoda'da da aynı şekilde yapılıyormuş. "Fabrikada neden taşlansın ki, kapak yaparlar" sorusu mantıklı olmakla beraber yeni bir kapak yapmak için yeni bir kalıp üretilmesi gerekiyor. Fabrikada üretilen motor parçalarının kalıpları 3. parti firmalara yaptırılıyor, bu da çok maliyetli bir iş. Yeni bir kalıp üretim bandında yeni bir düzenleme demek ve kalıp maliyetleri ile birlikte düşününce mevcut kapağı işlemek (taşlamak) üretimdeki optimizasyon ve verimlilik açısından daha mantıklı. Sanırım bu nedenle VW zaten az üretilen Sportline serisi için mevcut kapağı taşlama yöntemini seçmiş.