İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - 34Sportline

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 8
1
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 03 Temmuz 2008, 14:04:18 »
Bendeki bilgi Alman Auto Bild dergisindendi. Seneler önce okumuştum. Diğer 16V 1.4 motordaki kapakla aynı kapağı işleyerek Sportline'lara takıyorlarmış. Skoda'da da aynı şekilde yapılıyormuş. "Fabrikada neden taşlansın ki, kapak yaparlar" sorusu mantıklı olmakla beraber yeni bir kapak yapmak için yeni bir kalıp üretilmesi gerekiyor. Fabrikada üretilen motor parçalarının kalıpları 3. parti firmalara yaptırılıyor, bu da çok maliyetli bir iş. Yeni bir kalıp üretim bandında yeni bir düzenleme demek ve kalıp maliyetleri ile birlikte düşününce mevcut kapağı işlemek (taşlamak) üretimdeki optimizasyon ve verimlilik açısından daha mantıklı. Sanırım bu nedenle VW zaten az üretilen Sportline serisi için mevcut kapağı taşlama yöntemini seçmiş.

2
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 03 Temmuz 2008, 10:32:40 »
böyle bir yazı buldum:
"...ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer bu da performansı düşürür.

bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar..."


İşte bu işlem VW motoruna fabrikada uygulanıyor Sportline'larda...

4
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 02 Temmuz 2008, 15:05:04 »
Erhan, yanıtını bildiğin soruları sorma bence. Burada bilgi paylaşımını hedefliyoruz. Lütfen benim yanlışlarımı düzelt, eksiklerimi tamamla ki okuyan arkadaşlar faydalansın. Birbirimizle atışmayalım. Benim bu forumda yazdığım tüm mesajlara bakın, hep yardımcı olmaya çalışıyorum, ahkam kesmiyorum. Böyle algılandıysa senin tarafından düzeltmiş olayım. Sevgiler.  :tamamdir

5
kapı içi kolları e-bay'den aldım. Polo 6N kapı içi kolları hiç biriyle uyumlu değil. Çok araştırdım, servislere gittim, yedek parça kataloglarına baktım... En sonunda Almanya'dan getirttim. Sanırım Türkiye'deki 1-2 araçtan biri benimki krom kapı içi kolları olan  ;)

6
http://www.sahibinden.com/emsali_yok!_polo_sportline_109_hp_16v_dohcWQQaXQQ8192433WQQpXQQdisplayitem

VWTR'den bir arkadaş alırsa ciddi indirim yapacağım değerini bilecek biri olursa...

7
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 02 Temmuz 2008, 01:09:47 »
Normal 1.4 motordaki silindir kapaklarının taşlanmış hali var AFH'de. Yazılım da farklı, egzos sistemi de farklı... Performans egzosu alırken Polo Sportline için özel üretilmiş bir ürün alınmazsa o performansı unutun demek istedim. Yani en pahalı egzosu bile alsak istediğimiz performansı alamayız AFH motor için üretilmemişse. İnanın basit bir boru parçası değil  ;)

8
Merhaba arkadaşlar. Almanya'dan krom kapı iç kolları getirttim. Harika oldular! Otomobilimi satıyorum arkadaşlar ama değerini bilecek birine, kesinlikle galerilere vermeyeceğim ve noter satışı olmalı.

9
Polo 6N / Ynt: çok sorularım var size :)
« : 01 Temmuz 2008, 18:21:33 »
Cam lastikleri derken kapı camı lastiklerini anlamıştım ben. Silecek lastiklerinden mi bahsediyordunuz :) Aracınıza uygun bir takım alabilirsiniz herhangi bir yerden sorun değil. Jantlar için çelik jant değil, alüminyum alaşım jant almanızı tavsiye ederim. Jant çapını orjinalinden daha geniş almak isterseniz lastik ölçüleri de buna uygun olarak yanak mesafesi daralmalıdır. Lastiklerinizin şu anki çapı hiç bir zaman değişmemeli buna dikkat etmelisiniz. 4 Lastik almalısınız ve 4 lastiğin de marka, model ve tarihi aynı olmalıdır. Tarih ve saat çok önemlidir, 4 lastiğin de hamurunun aynı olması için aynı zamanlarda üretilen lastiklerden almalısınız. Garantileri için de mutlaka fatura almalı ve saklamalısınız. Nereden alırsanız alın, lastikler en az 2 yıl garantili olmak zorundadır, Sanayi Bakanlığı'nın şartıdır. Lastiklerin genişliğini artırırsanız güvenlik özellikle virajlarda artar fakat hızınızda azalma olur.

10
Polo 6N / Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« : 01 Temmuz 2008, 17:58:37 »
 :) Sağolasın, bitmiş görünüyor değil mi abicim  :) İşle beraber o kadar zor ki MBA yapmak anlatamam. 1 Yıldır ot gibi yaşıyorum, bu sene iki dönem de 4'er ders alınca fena zorladım kendimi. Görüşürüz artık buralardayım ;)

11
Polo 6N / Ynt: VW Polo 6N Modifiye hk.
« : 01 Temmuz 2008, 17:54:20 »
Polo 6N modern otomobil tarihinin en başarılı modellerinden biri. Dikkatinizi çekerim, ilk çıktığında 4 ay sıra bekliyordunuz kapora yatırıp ve parasını ödediğiniz aracın rengini seçme şansınız bile yoktu! Kırmızı renk için ise ekstra ücret ödemeniz gerekiyordu, bu özel  bir renk. Farklı düşünüyor olabilirim belki ama bir Polo ile uğraşmak paranız olup olmaması ile pek ilgili değil, en azından benim için öyle.

Bu araç uğraşmaya değer bence, hem de kesinlikle. Burada açıklayamayacağım ama boyayı neredeyse bedavaya yaptırabilirsiniz. Öncelikle aracın sağlığına kavuşması için çaba sarfetmelisiniz. Bakımları yapılmalı, triger kayışı ve eskiyen parçaları değişmeli. Modifiye ve aksesuarları en son düşünmelisiniz. Bu araç 3-5.000 YTL toplam harcama ile harika bir otomobil olur. Buna para harcamak olarak bakmamak lazım ama, bu işleri bir hobi olarak görmelisiniz. Her hafta bir şeyler yaptırarak aracın nasıl yepyeni bir hale geldiğini görmek çok keyiflidir ve sağlığına kavuşması, gençleşmesi sizi aracınıza bağlar. Bütün bu bakımlarla uğraşmak size bir külfet gibi görünüyorsa aracı satın derim, yoksa uğraşmaya değecektir, bundan şüpheniz olmasın.

12
Polo 6N / Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« : 01 Temmuz 2008, 17:17:59 »
Arkadaşlar, bazı şeyleri iddia ederken lütfen ayrıntı ve açıklama yazalım. Hangi motora hangi uygulama ile ne kadar güç kazanımı sağlandığını liste gibi yazın ki hepimiz faydalanalım. Ben aracımın performansını artırmak için 2 senedir araştırıyorum böyle değerler görmedim, duymadım. 1997 Model 16V AFH Polo Sportline için tek tek uygulamaları, fiyatlarını ve elde edilecek güç artışlarını yazarsanız hepimiz faydalanırız. Ben bunun için para harcamaya dünden razıyım, para duruyor, harcayacak yer yok yani inan bak gülelim diye bu şekilde espirili yazıyorum tabi ama gerçek bu, şu rakamları görelim, anında gelirim oraya, para hazır.  ;) Sevgiler.

13
Polo 6N / Ynt: 6n arka cam sileceği
« : 01 Temmuz 2008, 17:01:06 »
Ön ve arka cam suları aynı depodan alınır. Arka cam sileceği için kolu ittirdiğinde motor sesi duyman lazım. Motor sesi duyarsan demek ki motorda bir sorun yok :) Hortumdan kaynaklı olabilir ama büyük olasılıkla arka cam sileceğinin dibinde takılı memeye bağlı beyaz sert plastik boru yırtılmıştır. Kronik bir sorundur. Bunu 20-25 YTL'ye değiştirebilirsin. Kendin takma, tavsiye etmem. Mutlaka servis taksın. Hassas parçalardandır...

Not: Kış aylarında su deposundaki su donabilir, bu durumda da tabi ki su pompalanmaz. Suyun donmaması için kış aylarında mutlaka silecek suyu ya da cam suyu kullanın. Ben yaz kış sürekli cam suyu kullanıyorum, mis gibi  :sevgi:

14
Polo 6N / Ynt: Chip tuning
« : 01 Temmuz 2008, 16:51:13 »
Merhabalar arkadaşlar,
Tek söyleyeceğim mutlaka chip öncesinde dyno teste girin (30 YTL). Chip uygulandıktan sonra da teste tekrar girin. Satıcının uygulamada alacağınızı iddia ettiği gücü alamazsanız para ödemeyin. Baştan ödemeniz gerekirse de ölçüm sonucuna göre parayı iade istiyeceğinizi mutlaka ve mutlaka önemle dile getirip uyarın. Sonuçta ödeyeceğiniz 60 YTL sizi 600 YTL'yi boşa harcamaktan kurtarır.

Polo Sportline'daki motor turbo değil, atmosferik bir motor ve zaten fabrika çıkışı silindir kapakları taşlanmış ve gerekli performans artışı sağlanmış. Bu yüzden chip ya da yazılım uygulamasında 7-8 HP alabiliyorsanız buna şükredin.

Performans artışı için bire bir hissettiğim Carbon Clean, yani karbon temizleme uygulamasını şiddetle tavsiye ederim. Bunun yanı sıra aracınıza orjinal Sportline susturucu taktırın. Eski ve içi çürük egzosu çıkarıp yenilediğinizde hem aracınız taze bir ses veriyor hem de performansı çok önemli derecede artıyor. Egzos gerçekten çok önemli. Ama her gördüğünüz egzos değil! Ben orta ve arka susturucuyu değiştirip carbon clean yaptırdım, anında şaşırtıcı performans artışını gördüm.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 8