Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Polo98

Sayfa: [1] 2
1
Polo 6N / Ynt: arabada kitli kaldım :(
« : 07 Mart 2012, 09:56:25 »
Arkadaşlar wd40 yerine size tavsiyem "bison".Şans eseri aldım ama çok iyi çıktı.Özellikle kış için çok ideal.Tabi sizdeki problem gibi değil.Benim kapılar donuyordu.Bundan alıp sıktım kış boyu rahat ediyorum.Donma gibi bir problem yok.
Bu arada ön camı indirip mandaldan açabilirdiniz  8)

2
Polo 6N / Ynt: geri giderken gelen ses
« : 07 Mart 2012, 09:36:56 »
Vahim bir durumun yok zaten.Porya sadece bir tahmin.bnm arabanın arka kampanalardan da ses geliodu bir ara poryadanmış tamir edildi.Tamir edilebilen bir parça olduğu için korkmanıza gerek yok.Tabi poryadansa  :)

3
Polo 6N / Ynt: Hararet sorunu
« : 06 Mart 2012, 14:20:05 »
Öncelikle herkese selamlar,
Benim aracım 99 model 6n kasa polo başımdan gecen olay ise şöyle,
Aracımı satın aldıgımdan beri hararet göstergesi 80 de sabit kalırdı ve yol boyunca hiç değişmezdi.Cuma sabah yalova'dan kocaeli'ne dönerken ( yoğun trafik ve yoğun kar yağışı vardı yollarda tuz ve kar birikintileri mevcuttu ) takriben 30-40 km/saat ile ilerlerken bir fıssttt diye ses geldi hani motor gaz yer ama araba gitmez ya onu gibi, kar birikintisi arabayı zorladı diye düşündüm ve yola devam ettim.Biraz sonra kaputtan dumanların yükseldigini farkettim ve hemen sağa çektim kaputu açtım neyseki yanık dumanı değil buharmış,hararet göstergeme baktım 100 civarında duruyordu.Biraz bekledikden sonra yola devam ettim gösterge 100 den aşagıya doğru 70 e kadar indi.Ondan sonra sabitligini yitirdi artık yola çıktıgımda 70-90 arasında oynayıp duruyor.Ustaya götürdüm herşey normal dedi.Sorun acaba neyden kaynaklanıyor? ne yapmam lazım ?
Biraz hikaye tadında oldu ama olayı tam anlatmak istedim,şimdiden teşekkürler.

Aslında iki taraflı bir sıkıntı olabilir.Hararetin oynama sebebi termostat olabilir.
Kaputtan çıkan buhar ise motora kar veya buz sıçramış olabilir ya da yola çıktıktan bir müddet sonra araç durunca buharı farkettiyseniz
egzos fanifoltuna sızan su donmuştur ısıyla beraber buharlaşıyordur.Tabi tekrarlamıyorsa! :)

4
Polo 6N / Ynt: geri giderken gelen ses
« : 06 Mart 2012, 14:03:10 »
Bence poryalardan geliyordur.Sadece tahmin.  :)

5
Polo 6N / Ynt: Merkezi Kilit Arızası
« : 20 Ekim 2011, 21:14:59 »
Yardım lütfen
mehabalar
sizin öncelikle şunu denemeniz gerekir.anahtarla aynı anda kapılar açılıyor veya kapanıyor mu?
eğer açılıyorsa merkezi kilit ünitenizde bir problem olduğunu düşünmüyorum.uzaktan kumandanın arabadaki modülünde bir problem olabilir.
Açılmıyorsa; mavi hava hortumunu düz tornavida yardımıyla üniteyle birleşim noktasındaki beyaz kelepçenin altına gelecek şekilde yukarı doğru biraz zorlayarak çıkartabilirsiniz.Kolay kırılacağını düşünmüyorum 2 kez çıkarıp taktım çünkü :)
üniteyi çıkarmadan alt kapağı açıp yukarıda yazdıklarımı uygulayarak,aç-kapa da nasıl bir tepki verdiğini görün.Duruma göre yazdığım diğer yöntemleri uygulayın.Tabi bunları yaparken eliniz yatkın değilse yanınızda,eli yatkın olan biri olursa daha sağlıklı bir işlem yapmış olursunuz.Umarım yazdıklarımın bir faydası dokunur.
:)

6
Polo 6N / Merkezi Kilit Arızası
« : 14 Ekim 2011, 14:51:33 »
Evet arkadaşlar herkesin başına gelen problem benimde başıma geldi.Kapılar çalışır durumda iken anahtarla açtığımda tüm mandallar kapanıyor veya açılıyordu oluşan problemle beraber mandallar hiç bir şekilde çalışmadı ve sol kapı anahtarla dahi kilitlenmedi.Tüm kapıları manuel olarak kilitledim.Sorunun kaynağı ise sağ arka çamurluğun üzerinde bulunan üniteye su kaçması.Bir kaç ustayla görüştüm tamir veya çıkma bulunabilirse değişim için.Ortak problem ise 200 liralık bir maliyet.Yenisi zaten 400 lira ile 600 lira arası.

Aracımda oluşan bu problemin çözümüne gelirsek.Öncelikle bagajın sağ tarafındaki ilk yardım bölümünü açalım.Stop lambalarıyla çamurluğun bombesinin arasında ki boşlukta bulunan üniteyi yavaşça çıkaralım.Ünitenin üzerinde ki aküden gelen güç kablosu ve pompaya giren hava borusunu nazikçe çıkarın.
Tezgah yada herhangi bir masanın üzerinde çalışırsak daha rahat olur.Ünitenin kapağını açalım.Kapağı açtığımızda bir devre göreceksiniz.Nazikçe yavaşça oynatarak kendinize doğru çekin.Devre kırmızı ve mavi kablolarla hava pompasına bağlı motora lehimlenmiştir.
Eğer devrede ıslaklık varsa bir fan yardımıyla kurutunuz.Saf alkol ile devreyi bolca yıkayın.Bir fırça ile oluşan oksitleri temizleyin.Devre üzerindeki lehimleri kontrol edin.Eğer havya ve biraz lehimle,lehimleri tazelerseniz daha sağlıklı olur.Tüm bu işlemler bittikten sonra araca takınız kapağı kapatmadan dikkatle test edebilirseniz sorunu görmek adına daha yararlı olur.Anahtarı çevirdiğinizde devre üzerinde ki röleler harekete geçiyorsa devre sağlamdır.
 
Motoru devreye bağlı kablolarından tekrar bağlamak üzere ayıralım.üzerindeki plakaları da ayıralım ve motoru 12v DC 2A lik voltajla motoru test ediniz.Çalışıyorsa şanslısınız demektir.Devreyi tekrar eski haline getirip kutu içerisine yerleştiriniz ve deneyiniz.
Merkezi kilit sisteminiz çalışıyorsa üniteyi su dan korumak için önleminizi alınız.

Motor çalışmıyorsa; Aynı motoru bulabilme şansınız var özellikle Ankara konya sokak bu konuda aşmış durumda hatta bobinlerini tekrar sardırabilirsiniz.
Devre çalışmıyorsa; devrenin üzerinde ki çalışmayan parçaları tespit ettirerek değiştirebilirsiniz.Maliyeti emin olun bu ustalara vereceğiniz ücret kadar çıkmaz.

Umarım faydalı olabilmişimdir :)
Herkese saygılar.

7
Bende de Aee motor 1.6 8v otomatik polo var.Çok araştırdım .Bir çok ustayla konuştum.Hatta buraya başlık açtım ve taktırmanın bu sorunlardan dolayı pek akıllıca olmadığını gördüm.Stop etme problemi lpg taktıranların çoğunda görülen bir hata.Sorun çıkmaz diyip de takan ustalar kendini ustayım diye kandıran arkadaşlar.Amaçları sadece para.Gerçekten işi bilen bir usta bulursanız da araç kendine gelene kadar 3-4 ay sanayi yollarını aşındırırsınız.Dolayısıyle tavsiye etmem.

8
Golf IV / Ynt: yedek benzin deposu
« : 15 Temmuz 2011, 23:51:53 »
ortada kalmanıza gerek yok :).Depoda 10 litrelik ayrı bir bölüm var ve buraya yakıt doldurup kullanabiliyorsunuz.Fakat servis tavsiye etmiyor.Yedek depeo olduğunu iddia eden ustalarda sallıyor.Tasarlanış şekli olarak havalandırma bölümü orası.Ben yaklaşık 2 litre kadar doldurup kullandım ama bugünden sonra kullanmayacağım.Depoya zarar verebileceğini söylediler.Pompacılara hiç bir şey demiyorum çünkü biraz daha fazla yakıt satayım diye dolduralım diyorlar.Muhtemelen sattığı yakıttan pirim usulü ücret alıyorlar.Kısacası böyle bir depo var(aslen havanlandırma bölümü) ama kullanmanızı tavsiye etmiyorum. :)

9
Golf IV / Ynt: yedek benzin deposu
« : 15 Temmuz 2011, 17:40:57 »
Bugün servise gittim.Arabamın muayene kontrollerini yaptırmak için.Yedek depo olayını sordum.Yok öyle birşey dediler.10 litrelik bir boşluk olduğunu söylediler.Havalandırma bölümüymüş.Yakıt doldurulabiliyor fakat doldurulmasını tavsiye etmiyorlar.Depoya zarar verebilirmiş.Net bir bilgidir arkadaşlar.Paylaşmak istedim.

10
Polo 6N / Ynt: Boya Çiziği
« : 30 Haziran 2011, 12:22:21 »
Aracın rengine göre alıyorsun.Biz kırmızıyı denemiştik.Muhtemelen hepsi aynı sonucu verir.

11
Polo 6N / Ynt: Boya Çiziği
« : 30 Haziran 2011, 10:14:44 »
merhaba arkadaşlar,
Çizik olayı ile ilgili bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.Simoniz denen bir kalem var ve hiç bir işe yaramıyor.Yurt dışında 5 liraya satıyorlar.Ama Bauhouse da bir ürün gördüm cidden çok başarılı.Sonax marka altında kalemi var.Önce kalemle çiziğin üzerinden geçiyorsunuz sonra solusyonla tekrar üzerinden geçiyorusunuz sonuç çok iyi.Orada ki satış elemanı denemesini yaptı yanımda hem kalemi hemde sonaxı.sonax gerçekten çok iyiydi.Yolunuz oraya düşerse bir bakın derim.Ben oraya gittiğimde bir çok şey almıştım arabayla ilgili 20 lira fln olması lazım fiyatı daha sonra alırım dedim ama yakın zaman da alacağım. :)

12
Polo 6N / Ynt: hararet sorunu
« : 27 Haziran 2011, 14:22:41 »
Merhabalar,
Arkadaşlar geçici bir çözüm olarak şunu önereceğim.Eğer ki yolda hararet problemi karşılaşırsanız, klimanın ayarını sıcağa getirip camları da açıp en yakın tamirciye kadar gidebilirsiniz.

13
Polo 6N / Ynt: Polo ve LPG
« : 27 Haziran 2011, 11:57:00 »
Ardaşlar verdiğiniz cvplar için teşekkürler tabi devamını bekliyorum.Çünkü ne kadar çok bilgi olursa o kadar yararı dokunur :).Ankara'da tavsiye edebileceğiniz usta var mı? Teşekkürler :)

14
Polo 6N / Polo ve LPG
« : 25 Haziran 2011, 23:04:59 »
Öncelikle herkese merhabalar,

Siteye yaklaşık 1 ayönce üye oldum ve yazılanları takip ediyorum.Bilgisi olan arkadaşlara sesleniyorum ya da lpg taktırıp memnun olan arkadaşlara.Bende Polo 98 1.6 aut var ve tahmin edersiniz ki çok yakıyor.Lpg taktırmak şart oldu. Bu yüzden de ince eleyip sık dokuyorum.Çünkü Polo nun bazı modellerine özellikle motor numarası aee ile başlayanlarda problemler oluyormuş ve bir çok usta tavsiye etmiyor :-\.Bu konuda bilgisi olan ya da buna rağmen taktıran arkadaşlar varsa ve taktırdıkları markayı da belirtirlerse çok makbule geçecek.Özellikle benim aracıma sahip arakadaşlarında cevaplarını bekliyorum.Saygılar. :)

Sayfa: [1] 2