Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - kuzey

Sayfa: [1] 2
1
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 01 Ekim 2007, 02:54:24 »
inşallah adaptasyon için para ödemiyorsunuz aksi taktirde yazık olacak paranıza ; aracınızdaki parçaların hiç biri beyin dahil söküp takmakla adaptasyon istemez. sadece bazı devreler yeni değiştirildiği taktirde adaptasyon ister bunların arasında boğaz kelebeği yok , yine söyleyeyim , aracın rolanti motoru yada hararet müşürü bazulduğunda , termostat fişi gevşediğinde i oksitlendiğinde , pc ye bağlandığında gaz kelebeği hatası yazar ama bu gaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini göstermez , ayrıca boğaz kelebeğini soketlerini söktünüz (4 tane 10 cmlik vida tutuyor hava filitresi kutusunun altında ) tiner yada gazla temizlediniz ve tekrar taktınız adaptasyon gerekmez.

2
Polo 6N / Ynt: gaza basınca motor stop ediyor
« : 21 Eylül 2007, 01:50:28 »
bu olaya nasıl normal denir pek anlayamadım ilk ihtimal hararet mşrünün soketinde oksitlenme , ikinci ihtimalde hararet mşürünün ilk çalıştığında yanlış değer vermesi , 4-4 lük bir arabada ne kadar soğuk olursa olsun bu sorundur ben 13 yıllık polomda hiç gaz vererek çalıştırmam kendi rolantisi zaten onu ayarlar hele çalışan arabaya gaz verilipte stop etmesi zaten problem göstergesi.

3
Polo 6K (Classic) / Ynt: marş problemi yaşıyorum
« : 21 Eylül 2007, 01:40:00 »
selam bu sorun ateslemeden değil , anahtar girişinin altında ımnoblizerın (yanlış yazdımsa kusura bakma zaten söyleyemiyorumda) altındaki manyetik sokettendir adı var ama bilmiyorum , bu soket marşa bastında arabanda hiç bir gelişme olmuyorsa arızalıdır yanı elektirik açılır fakat ateşleme namına bir tık olmaz , yerlisi 5ytl orj 60ytl civarında takmak için direksiyon mili tamamen çıkıyor ben 5 ytl lik almıştım 3 yıldır sorun yok , buda pololarda sık karşılaşılan bir olaydır ,marş basıyorda çalışma geç oluyorsa bundan değil tabii.

4
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 13 Eylül 2007, 22:59:12 »
boyle uzaktan konuşmak kolaydır ama ben aynı sorunları yaşadım servis boğaz kelebeği değişecek dedi güvenmedim kendim gidip rolanti motoru aldım olay bitti . sen servisinden sadece rolanti motorunu değişmesini iste . başka hiç bir şey yapmasınlar adaptasyonda yaptırmana gerek yok. adamlar pc ye bağlayıp orda yazanlara göre işlem yapıyor işin kolayı tabi onlarda haklı ama bu sorunun çözümünü ben böyle aştım rolanti motoru boğaz kelebeğine takılan parçadan ibaret ben benim eski motoru iş yerinde bulamadım belki atmıştır biri diye aramayı kestim ,sen rolanti motorunu değiş güzel haberleri burdan ver bize.

5
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 12 Eylül 2007, 00:29:38 »
attitut1  benim sorunlarımın aynısını anlatıyorsun bir de şunu dene ve cevabını yaz o zaman kesin olarak rolanti motoru diyeceğim ; direksiyonu tam kır durduğun yerde devirde düşüş ve stop etne durumu varmı 3-4 defa yap ve kaç kerede kaçkere ne sorun olduğunu yazarsan iyi oılur mesela 5 kere tam sol yaptım 3 kere stop etti gibi

6
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 09 Eylül 2007, 01:32:41 »
attitut1  aracının tam sorunları nedir anlatırmısın belki yardımcı olabiliriz ,aslında bu resimde rolanti motorunu ben göremedim üstte görünen soket demiştim ama değil o gaz kelebeğinin kendi soketine benziyor. üşengeçliğim tuttu sizin için en kısa zamanda söküp resimlerini koyacağım.

7
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 07 Eylül 2007, 01:29:16 »
sortie34 resimde sağdaki yer değil üstteki 4 pinli bölüm rolanti motorudur bazı araçlarda 6 pınlı olabiliyor bendeki 6 pinli olan herhalde çünkü daha farklı duruyor onunda resmini en kısa zamanda koyacağım ,
resimdede görüldüğü gibi 2 iki vidayla tutturulmuş bir parça görmediğimiz taraftada vida vardır , yani değişebilen bir parçadır illa boğaz kelebeğini almaya da gerek yok. böylece sadece gerçek problemli parça değişmiş ,paramızında büyük bölümü cebimizde kalmış olacaktır. hatta kendiniz değişin eliniz alışsın. çok kolay 3 vida ve bir soket adaptasyonda istemeyen bir parça.

8
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 07 Eylül 2007, 01:22:28 »
aslında burda anlatılacak çok şey var ama benim gibi tembel bir adam için yazı yazmak zor

polo ladie size şunu söyleyeyim tabi diğer arkadaşlarada boğaz kelebeği öyle 10.000 30.000 km de bir pislenen bir yer değil zira ben ilk temizliğini 98,000 civarında yaptım yani bu olay başıma geldiğimde hatta pırıl pırıl duruyordu , eğer burda is kurum oluyorsa hava filitresini taktığımız kutunun altındaki contada bir açıklık olabilir, hava filitresi tam oturtulmadan yani filitrenin altından üstühnden kaçan tozlar burayı kirletmiş olabilir, eskiyip yırtılmaya yüz tutmuş zamanında değişmeyen hava filitreleri yüzünden olabileceği gibi enjektörden gelen benzindeki pisliklerde buna sebep olabilir demekki bensizn filitremizide sık sık değişmekte fayda var sık dediyse 5000 yada 8000 de bir 5-6 ytl lik parça egzozcular bile 5 dakikada değişebilirler.

arkadaşımın polo clasiğine baktığımda 70.000lerde aracı hava filitresi takarken elimi boğaz kelebeğinin içine daldırdım parmağıma hiç bir şey bulaşmamıştı pırıl pırıldı .

9
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 07 Eylül 2007, 01:05:48 »
bu adaptasyon olayında servisten duyduğum bir konuyu sizlerle paylaşayım , arabadan söktüğünüz parçayı tekrar araca monte ettiğinizde adaptasyon gerekmez , sadece eski yerine yeni parça takılırsa adaptasyon yapılır , bir ikincisi eğer rolanti motorunun fişini araba çalışırken çekerseniz elektronik bölüm jikleyi siler yani bu olaydan sonra araba ilk çalıştığında jikle yapmaz bu olay düzeltilemez. ben bunları bizzat denedim .

10
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 07 Eylül 2007, 00:30:22 »
bugun eski motoru aradım ama bulamadım yarın bulur bulmaz resmini koyacağım , hatta maddem bu kadar bilinmeyen bir parça olmazsa aksaraya gittiğimde yenisinin resmini çeker koyarım. siyah 10cm boyutunda yandan 6 yada aracın modeline göre 4 pinli kablo girişi olan 1-2 cm genişliğinde bir parça boğaz kelebeğine yandan 3 vida ile tutturulmuş ve tutturmaktan başkada boğaz kelebeğiyle alakası olmayan bir parça.

11
Polo 6N / Ynt: Polo, Baskı Balata Bilye
« : 06 Eylül 2007, 05:00:44 »
polonun orjinal deb sti valeo markadır sonradan sach ve luk kullanmaya başladılar fiyat farkı yoktu geçenlerde sordum aksarayda 140 ytl civarında bulabilirsiniz.

12
Polo 6N / Ynt: Çift benzin deposu.
« : 06 Eylül 2007, 04:53:33 »
arkadaşlar orası yedek depo gibi bir şey aynen motorsikletlerde olduğu gibi uzun yola çıkacaklar için avantaj olacak bir özellik , benzin genleşipte 4-5 litrelik genleşme kabına mı akacak komik geldi bana , ben hiç arabayı iki depoyuda ağzına kadar doldurup sonra olduğu yerde 35-40 derecenin altında saatlerce saklayacak şöför görmedim , bu iki depoyuda fulllll yaptık diyelim genleşme olsa benzinin kaçacak yeri yok , peki benzinlikten eve yada işe giderken hiçmi depoda azalma olmayacak cevaplarınızı merak ediyorum

13
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 06 Eylül 2007, 04:43:37 »
şunuda belirteyim polonun rolanti motoruyla citroen aynı modeli kullanıyor , ben hala boğaz kelebeğini değişmeden problem yüzde 99 hallolur kanaatindeyim ayrıca boğaz kelebeği mekanik döküm bir parça gözle görülür bir metal aşınması yoksa ki olması imkansıza yakın aksi halde değişmek saçma geliyor ,çalışma prensibi gaz teline yük geldiğinde yani gaza basıldığında gaz telinin bağlı olduğu yayla açılıp kapanan bir kapak , şimdi neden o zaman biz servislerde boğaz kelebeğini değiştirdiğimizde problem çözülüyor derseniz , satıcılardan poloya boğaz kelebeği verirmisiniz dediğinizde size verilen kelebeğin üzerinde rolanti motoru olması , yani beraber satıp kar paylarını çoğaltmaları  ...................bunlar benim görüşlerim yanlışta olabilir tabiki benim başıma gelenlerden çıkardığım sonuçlar bunlar ,

14
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 06 Eylül 2007, 04:24:34 »
yukarıda bazı arkadaşlar polo da rolanti motoru yüzde 95 yoktur demiş hatta bazıları ilk defa duymuş , hemen açıklayayım motorun stop etmesi yada rolantideki dengesizlik "rölanti motor" undan kaynaklanıyordu bende gaz kelebeğimi söktüm sonra gaz kelebeiğinin üzerindeki rölanti motorunu söktüm yenisini aldım poloya bosh üretiyor sıfırı 2 yıl garantili 135ytl , taktım sonuç son mesajımı yazdığımdan beri mükemmel, arabayı pc ye bağlattığınızda sorun gaz kelebeği olarak görünür fakat bu servislerin size oynadıkları oyundan ibaret hatta adaptasyon gerekir derler bende usta dedi bu konuyuda açayım ustaya abi ben sadece rölanti motorunu taksam olmazmı dedim çalışmaz dedi beraber takacakmışmışız , peki abi ben taksam adaptasyon mecbur mu dedim sen takamazsın adaptasyonsuz kesin çalışmaz dedi, yani işin doğrusu rolanti motoru adaptasyon istemeyen bir parça bazı arkadaşlar için rolanti eski rolanti motorunun resmini koymaya çalışırım .

Sayfa: [1] 2