Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ugurtelefon

Sayfa: [1] 2 3 4
1
Polo 6N / Ynt: Bosch Distribitör mil boşluğu tamiri
« : 04 Eylül 2015, 17:15:17 »
mildeki boşluk buradan belli oluyor
siyah parça bende de kırıktı, takmadık, sıkıntı olmadı

2
Polo 6N / Ynt: Bosch Distribitör mil boşluğu tamiri
« : 05 Ağustos 2015, 10:25:24 »
içini 5-6 kez kendim açtım.
o temassızlık olayı daha önce açtığım konularda bahsetmiştim, bende de vardı.
Maalesef çaresi yok, 2 farklı sensör getirttim, uymadı.

Distribitörü  söktüğünüzde, plastik malzemeye çakılı bir pim var. Aynı o pim kalınlığında bir matkap ucu ile çekiçleyerek çıkarabilirsiniz.
Biraz zordur, plastiğin kırılma riski var. O pim çıkmadan dist. sökülmüyor.

Bahsettiğiniz avans ayar noktalarını biliyorum, ama gündüzleri hiç vaktim olmuyor. Vakit bulabilirsem foto çekerim.

3
Polo 6N / Ynt: Alt Takımdan Gelen Ses
« : 03 Ağustos 2015, 18:04:48 »
Büyük ihtimalle eksoztaki katalizörden geliyor.

Aynısı bende vardı, üniversal dedikleri yan sanayi bir ürün taktılar, 400 TL, 4 ay oldu,sıkıntı yok şimdilik
orijinali sadece çıkma var, yenisi 1,500 civarı dediler,
 

4
Polo 6N / Ynt: Bosch Distribitör mil boşluğu tamiri
« : 03 Ağustos 2015, 10:45:01 »
eveeet
dün sabah arabaya avans ayarı yapmak için başına geçtim
7-8 deneme ile çok güzel bir performans yakaladım.
Distribitörü kademe kademe hareket ettirip, her defasında 2-3 kmlik bir yolda test ettim.
Ve akşama kadar çocuklarla Ödemiş'imizin civar mesire yerlerini (Gölcük,Bozdağ,Birgi vs..) gezdik.

Sonuç itibari ile giderilen sorunlar;

stop etme yok,
klima açıldığında dengesizlik yok
elektrik tesisatına yüklendiğimde rölanti düşmesi yok


2 yılda 3 akü değiştirdim. Teyp açıkken marşa bastığımda teyp (Pioneer) kapanıp açılıyordu.
Şarj dinamosu dahil hepsi elden geçti, sorun bulamamıştık.
Bu sorun yok oldu.
Anladığım kadarıyla, araç rölanti dengesini kurmak için boğaz kelebeğinin motoruna yükleniyor.
Sürekli rölanti ile uğraşınca akü şarj olmak için fırsat bulamıyordu.

Şimdi ise klima açık, klima fanı 4. kademede, teyp açık, parklar açık vaziyette cam düğmelerini sonuna kadar basıyorum, yine de bana mısın demiyor.
Arabam geri geldi.... :)

5
Polo 6N / Bosch Distribitör mil boşluğu tamiri
« : 01 Ağustos 2015, 10:54:30 »
Bir süre önce 6N AEE polomda sıkıntı yaşamıştım. Sorunun Distribitörden kaynaklandığı ortaya çıkınca Resul kardeşimin (speddtstop) yardımlarıyla,sağolsun uygun fiyatlı çıkma bulup işimizi gördük.

O zamanki sıkıntı;
Araç yolda giderken aniden stop ediyor, kendi kendine tekrar çalışıyor, kalp durması gibi.
Arıza kaynağı;
Distribitör içindeki krank konum sensörü, bir kaç tane getirttim ama uymadı. İllaki orijinal istiyor.

Taktığımız çıkma distribitör milinde de boşluk vardı. Öyle 4-5 ay kullandım, işimi gördü.

Bu boşluk olunca çıkan sorunlar;
aracın avansı tam tutmuyor.
kalkışlarda biraz yığılıyor,
tevzi makarasının ateşleme yapan uç kısmı kısa sürede kararıp meme yapıyor, bu kez teklemeler başlıyor.
temizliyorsun, kısa sürede tekrar meme yapıyor.
araç rolentideyken cam düğmelerini sonuna kadar basınca, kalorifer fanını açınca, teyp sesini fazla açınca,uzuanları çakınca,motor devri düşüyor bazen de toparlayamayıp motor stop ediyor.

Bende elimdeki eski kendi distribitörüme bir operasyon yapayım dedim.
Distribitördeki boşluk motora giren tarafta oluyor çünkü o bölge alüminyum. Arka kısım yani kapağa bakan kısım gayet güzel, boşluk yok.
Buraya burç yapılabilecek kadar etli malzeme var, yani ortam uygun gördüm

Sanayide biraz araştırınca, GRAFİTLİ BURÇ dedikleri bir şey ile karşılaştım. Uzun ömürlü, ısındığında kendini yağlayan bir maddeymiş.
Güzel bir ustaya burç yaptırdım, sağolsun 20TL ile işi yaptı. Tamircime gidip 2 distribitörden 1 tane yaptık.
Taktık, geçici bir avans ayarıyla dün 80km yol yaptım. Bahsettiğim sıkıntılar kaybolmuştu.

Tek sorun şimdilik arabayı bayır aşağı viteste saldığımda çekip bırakıyor. Halbuki ilk avans ayarında bu sorun yoktu.
Akşam geç saat olduğundan ince ayar yapamadık. Az biraz avans oynanacak. O zaman umarım bu da gidecek.


Öncesi



sonrası

   

6
Polo 6N / Ynt: Rölanti Dalgalanması Hk
« : 23 Temmuz 2015, 10:48:03 »
ben ilk lpgyi taktırdığımdan 2-3 ay sonra pompayı bozmuştum
uyaran olmamıştı, en az yarım depo benzin bulunması gerekiyordu
o zaman pompanın sadece içindeki motoru değişmişti.
içindeki filtreler de leş gibiydi.
hatta ilk taktığımız motor zayıf gelmişti, yüksek devirlere çıkamıyordu.
sonraki tam olmuştu.

bu motor sürekli çalıştığı için ömrü kısa oluyor. Ama bizim ilk taktığımızda içinden orjinali çıktı, yaklaşık 10 yıl sorunsuz çalıştı.
Belki LPG olmasa daha fazla çalışırdı.

7
Polo 6N / Ynt: Rölanti Dalgalanması Hk
« : 20 Temmuz 2015, 17:07:48 »
Bence depondaki benzin fazlaca yatmış, yani uzun süre kullanmayınca benzinin oktanı düşer ve bazende eksozdan kötü bir koku gelir.
İstersen hiç bir şey yapmadan depodaki benzini kullan, yenilensin. Sıkıntı muhtemelen azalacaktır.
 

8
bakımdan sonra, özellikle filtre değişiminden sonra stop etme sorunu varsa, aracı bir müddet benzinde kullanıp, lpg kalibrasyonu yaptırın.

Çünkü filtreler tıkalıyken araç belirli bir yakıt oranına göre kendini yavaş yavaş ayarlıyor.
siz filtreyi değiştirdiğinizde gaz motora fazla geliyor, stop ediyor.

Bahsedilen çerçeveden biraz önce bende sipariş verdim
2 kere tamir ettim, ama şekli bozulmaya başladı iyice. Birde üst düğmelerin olduğu yerler iyice cacık oldu. Yenisini hak etti artık. ;)
Birde komple vites topuzu istedim, körüğüyle, eskisinin kafa kısmı yırtıldı yapıştırdım, sıcak havanın etkisiyle tekrar açılıyor. O da yenisini hak etti.

Kısa zaman içinde Resul kardeşimden sıfır km distribitör isteyeceğim

9
benzinde sorun yoksa içinde gazı bitirip, düzgün bir yerden gaz alın
ben shellgaz ya da ipragaz kullanıyorum sıkıntı olmadı

10
Polo 6N / Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« : 01 Mayıs 2015, 14:43:43 »
AEE motorlar çok nokta
AeA motorlar ise tek nokta enjeksiyonludur. Piyasada az var bunlardan, genelde AEE oluyor.

Öncelikle LPG markanız nedir, yazmamışsınız.
LPG kitinin ne gibi özellikleri var bilmek gerekiyor.AEE ve sıralı enjeksiyon olsaydı, iş daha basitti.

1-Araç benzinde güzel LPGde kötüyse, ilk bakılacak yer bence aracın buji ve buji kablolarıdır.

2-Eğerki filtre değişimi esnasında, işi çıraklar yaptıysa, bağlantılara hasar vermiş olma ihtimali de var.

3- birde, araç havayı fazla alırsa, yakıt karışımı bozulur, performans düşer, tek nokta enjeksiyonlarda hemen sıkıntı anlaşılır.
Sıralı sistemlerde hem aracın hemde LPG kitinin ECU'su bu hatayı bir miktar kapatır.
Ama tek noktalarda düzgünce tekrar hava ve gaz ayarı yapılmalıdır.


11
Polo 6N / Ynt: POLO AKDENİZ ?
« : 21 Şubat 2015, 17:20:06 »
+1
Distribitör ya da avans ayarı

Az çektirmedi bana bu arıza   >:(

12
Polo 6N / Ynt: km sayacı
« : 21 Şubat 2015, 17:17:36 »
LCD hasar görmüş, tamir olmaz, değiştirmek lazım.
Belki oto elektrikçilerde çıkma panelden bulunabilir.

13
Polo 6N / Ynt: 99 Polo Silkeleme Problemi
« : 31 Ocak 2015, 10:13:02 »
hemşehrim
daha önce anlattığım gibi, ben sağlam distrbitör takıp bir kaç gün kullandığımda böyle bir sorun görmedim.
iş görmek amacıyla alıp taktığım ve şu an kullandığım dist. de bu sorun hafifden var.

14
Polo 6N / Ynt: KIŞ LASTİĞİ SEÇİMİ
« : 24 Ocak 2015, 10:55:00 »
ben çok önceleri bir ara 185/55/13 lastik ve 5,5'' jant kullanmıştım. Podyelerden (iç çamurluk plastikleri) bir miktar kesmek zorunda kalmıştım.

mükemmel yol tutuşu vardı, ama direksiyon kütük gibi olmuştu :)

Ta ki bir gün 5 kişi yazlık dönüşü bininceye kadar, sürte sürte ne lastik kaldı ne iç podye plastikleri. 150 km yolu içim cızlaya cızlaya bitirdim.
Gelir gelmez, eski orj jantları ve lastikleri taktım. Hidrolik direksiyon geri geldi.

Sayfa: [1] 2 3 4