İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - mehmetcevahir

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21
1
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve  sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...

Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...
dikakt edersen senin anlattığın sorunla konu başlığında anlatılan sorun farklı şeyler

Aynı  sorun Bndede Var Araba Gazdeyken Vitesi Boşa Aldıgımda Devir 1000 in Üstüne Bikaç defa İNip Cıkıyor Sonrada Stop Ediyor.Göstermedıgım usta kalmadı bogaz kelbegını temızledık Biraz düzelir gibi yaptı ama yıne yapıyor.Sana Sorumm Şu olucak Bu Yırtık Hortum Bilgisayara baglayınca Cıkmadımı..?

Yarın İlk İŞim Bu Hortumları Kontrol Etmek Olucak :)
bigisayardan çok şey beliyorsunuz gibime geliyor :) bilgisayar sadece araç ecusuna bildirilen elektronik bilgileri okuyabilir. bir hortumun kırık olduğunu sadece bakarak anlayabilirsiniz.

ha bi de mesajları baştan sona okursanız sorunlarınızla ilgili daha açıklayıcı bilgilere ulaşabilirsiniz. zira anlatılan sorunların birden farklı sebepleri olabiliyor. hatta çoğunlukla basit bir lpg ayarı ile çözülebiliyor eğer başka bir sorun yoksa. lpg ayarlarındaki sorun ise genellikle benzin enjektörleri basınç ayarları ile lpg enjöktörlerinin basınç ayarlarının birbirini tutmaması şeklinde karşılaşılabiliyor.

2
merhabalar arkadaşlar uzun süredir golf4 ümü sattığımdan foruma uğrayamıyordum. şimdiki aracım 2000 model honda accord 2.0 ex v-tec 147 hp 187 nm tork. ilk mesajda bahsettiğim sorunlar stop etmeye kadar varmasada az da olsa şimdiki aracımda da ortaya çıkmaya başladı ne yazık ki. benzinde hiçbir sorun yok. lpg sistemini ise 9000 km önce sıralı sistem zavoli taktırdım. tabi bu konudan müzdarip biri olarak epeyce bir araştırma ve tecrübe sahibi oldum. kimi zaman çözebildik sorunları kimi zamansa çözümsüzlük devam etti. yeni şeyler tecrübe ettiğim için bu mesajı yazma ihtiyacı duydum belki forumdaki arkadaşlara faydalı olur düşüncesi ile. aracın bütün her yerini kontrol ettiğimiz halde bakmayı unuttuğumuz bir yer olduğunu yeni farkettim. "akülerimiz" normal şartlar altında akülerimizi belli amper seçenekleriyle kullanıyoruz. çoğunluk 60 amper kullanıyor.ama tabi tekrar belirtiyorum normal şartlarda. ancak biz araçlarımıza sonradan standart dışı ekipmanlar takıyoruz. sis lambalarından tutun da ses sistemine kadar. bunlardan en önemlisini ise göz ardı ediyoruz. "LPG sistemlerimiz" lpg sistemleri de diğer elektronik sistemler gibi aracımızın akımını paylaşıyor. özellikle kış ayları aküler için zorlayıcıdır. hava şartlarının normal değerlerin çok çok altına inmesi akülerimizin hem ömrünü azaltmakta hem de güçlerini kaybetmelerini sağlamakta. özellikle de şehir içi kısa mesafelerde kullanılan araçlara ait aküler bu sorunu daha fazla yaşamakta. hal böyle olunca zaten aracın normal çalışma sistemini dahi devam ettirebilecek gücü sağlayamayan akülerimiz ekstra donanımlar yüklediğimiz araçlarımızda yetersiz kalabiliyor. sorunların özellikle rolanti esnasında ortaya çıkmasına gelince ise durumu şöyle açıklayabilirim: araç çalışma sistemi için ihtiyaç duyduğu elektrik ihtiyacını ilk çalıştırma esnasında aküden karşılıyor. ancak akünün görevi orada bitmiyor. araç çalışmaya başladıktan sonra elektrik ihtiyacın çoğunluğu alternatörden karşılanıyor. alternatörün besleme gücünü aşan durumlarda ise aküden gerekli akım çekiliyor. zira alternatör bir yandan aracın akımını beslerken bir yandan da aracın aküsünü şarj etmeye çalışıyor. özellikle rolanti esnasında alternatörün ürettiği akım azaldığından araçtaki elktronik sisteminin ihtiyacı olan akım aküden dengelenmeye çalışıyor. akümüzün güç durumu yeterli değilse de araç nerdeyse stop etmeye varan durumlarla karşılaşıyor. sorunu özellikle lpde yapmasının sebeplerine gelince lpg sisteminin de belli bir miktar güç çekmesi ve aracın ihtiyacı olan elektrik gücünü paylaşması. özellikle dikkat ederseniz rolanti esnasında klimayı açtığınızda farları açtığınızda ya da otomatik olarak radyatör soğutma fanlarının devreye girme esnasında aracın zorlandığını rolantinin titrediğini ekran aydınlatmalarının ya da farların sönükleştiğini göreceksiniz. bu sorunun eğer başka sorun yoksa  lpgli araçlarda akü amperinin yükseltilerek ortadan kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim aracımın aküsü zaten ömrünü doldurmak üzere normalde 60 amperlik akü bulunuyor üstünde. ancak ben bunu 72 ampere çıkaracağım yakın zamanda. değiştiridğim zaman araçta ortaya çıkacağını düşündüğüm izlenimlerimi buradan paylaşmayı düşünüyorum. herkese selam ve saygılar...

3
Golf IV / Ynt: Yokuşta gaz yememe
« : 14 Temmuz 2011, 13:45:32 »
arkadaşlar maf sensörünün fişini çekip bi de öyle deneyin...

4
Golf III / Ynt: Enteresan bir sorun.
« : 13 Temmuz 2011, 16:54:48 »
Tahminimce havanın yoğunluğunu (ısı, nem vs.)

katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir

5
Golf III / Ynt: golf III 1.6 daki farklar
« : 13 Temmuz 2011, 16:29:31 »
avanstan kastı arkadaşın sanırım adaptasyon  ???

6
Golf IV / Ynt: Ankara da bu işi iyi çözen usta
« : 29 Haziran 2011, 13:01:07 »
valla bakmadan bişey demek doğru olmaz ama genellikle z rot lardan yapar bu tür vurma seslerini... z rotun tanesi 25 tl falan...

7
adaptasyon işlemi aslında bir anlamda bilgisayara yeni bir donanım taktığınızda o donanımı bilgisayarınıza driver vasıtasıyla tanıtmak gibi bişey. boğaz kelebeğini araç beynine tanıtmak yani... bilgisayara bağlanarak yapılır.

8
Golf IV / Ynt: mrb
« : 27 Haziran 2011, 13:33:20 »
özellikle bu işle ilgilenen yerlerler var biz temizlettik yeniden farkı olmuyor işi bilen biri yapınca bu işi 20 ila 30 tl ye hakkedşyorlar. hem içten hem de dıştan özel bir maddeyle siliyorlar farı.

9
Golf IV / Ynt: kokpit temizle ve renk farkını giderme
« : 27 Haziran 2011, 13:31:44 »
kardeş aracın golf 4 ise nemli bezden başka hiç bir şey kullanma kokpiti temizlemek için. aksi halde zamana bağlı olarak kokpit üstünde kaplı malzeme deforme olur daha çirkin bir görüntü oluşturuyor.

10
slm arkadaşlar ben polo kullanıcısı olarak aynı sorunla uğraşmaktayım lpg takıldıktan sonra başladı bu olay lpg servisi tüm kontrolleri defalarca yaptı lpgde sistemlerinde sorun yokmuş? benzinde hiç problem. çok nadir olsada benim canımı sıkıyor lpgde durduğum zaman rolanti 900den 700e kadar düşüp geri yükseliyor bazende bir anda stop ediyor. boğaz kelebeğini söküp temizledim adaptasyonu yapıldı vw servisdeki ustam boğaz kelebeği yada lambda sensöründen diyor ama ikiside pahalı bende kendi imkanlarımla önce hava filtre sine giden boruların ek yerleriden hava alankısımları bantla kapattım. boğaz kelebeğini tekrara söktüm iç mekanizma bölümünü beyin tamiri yapan biir arkadaşım söküp kömürlerini ve içini temizledi içinde mekanizma çalışıca birbirie değen bir platin var o açtığımızda yapışıktı ayırdı tekrar birleştirip kapattım montajını yaptım. 2 gündür ne rolanti oynadı ne stop oldu sadec akşam yine durup park ederken rolanti çok hafif titredi. başka bişey yok umarım çözülmüştür. boğaz kelebeği değişmesi gerekiyo denen arkadaşlar bence ellerinden geliyorsa mekanizma kısınlarını söküp kömürlerini temizlesinler platine baksınlar çünkü çok para yazık!
   benim sorum şu lambda sensörünü değişmeme gerek varmı yada bunu lpgye göre ayarı falan varmı? ne yapmam gerek hepinize iyi geceler.
lambda sensörü ve bu sorun arasındaki ilişkiyi ben de epey bir süre araştırdım. doğru dürüst net bir bilgi edinememe rağmen lambda sensörünün egzost manifoltu üstünde motordan çıkan gazlardaki oranları algılayarak motor beynine ordan da dolayısı ile enjeksiyon sistemine ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağı bilgisini göndediğini öğrenmeme rağmen araç lpg de çalışırken lambda sensörünün beyne gönderdiği bilgilerin lpg ecu su tarafından da dikkate alınıp alınmayacağı hususunda takıldım. zira lpg sistemi kendi ecu ve enjektör sistemine sahip önceden tanımlanmış devir aralıklarında ne kadar lpg nin emme manifoldudan motora gönderileceği bellidir lpg sistemlerinde. bu konuda daha ayrıntılı teknik bilgiye sahip arkadaşlar varsa bu konuda bizi aydınlatırlarsa sevinirim. lpg sistemi ile lambda sensörü arasında doğrudan ya da dolaylı olarak bir bilgi akışı var mı? eğer yoksa böyle bir bilgi akışı sizin söz konusu sorununuz lambdadan da kaynaklanmıyordur.

11
Golf IV / Ynt: Yeni Golf IV Adayı :)
« : 22 Haziran 2011, 21:20:29 »
kafamı bozmayın bi mobilet alır bi de üstüne lpg taktırır hepinizi geride bırakırım yakıt tüketiminde  >:(

arabayı da sattım zaten.

12
Golf IV / Ynt: Yeni Golf IV Adayı :)
« : 21 Haziran 2011, 23:19:18 »
landirenzo takılı bende... arabanın nasıl kullanıldığından ziyade ne kadar verimli kullanıldığı önemlidir diye düşünüyorum verimden kastım zaman, ekonomi ve komforu optimal değerlerde buluşturabilmek. aksi halde az yaksın diye 1000 kmlik yolu 90 ila 100 km sabit hızlarda kullanabilecek sabra sahip birini henüz tanımadım. bunu yapabilen biri varsa kendisini sabrından ötürü kutluyorum ancak o kişiinin yanında yolculuk yapmak istemezdim.  :) ha bi de sırf az yaksın diye klima dahi açmayan arkadaşlar var klimalı arabam var diye sevindikleri halde hem de... sonuç: benim arabam 15-16 kuruş yaktı deyip arkadaş sohbetlerinde lpg taktırmayanları gıcık edercesine övünen kimseler.  ;)

13
Golf IV / Ynt: kapı kilidi acil yardım
« : 21 Haziran 2011, 23:03:04 »
kardeş basit bir elektrik işçiliğidir birbirine sürten kablolar olabilir. ustalara gitmeden yapabilecek hiçbir şeyin yok bu işlerden anlamıyorsan . :bekleriz:

14
Golf IV / Ynt: Yeni Golf IV Adayı :)
« : 21 Haziran 2011, 22:57:21 »
golf 4 o kadar da ekonomik bir araç sayılmaz ama yine de yazalım.  ;) şehir içi agresif kullanımda 27 ila 30  Krş. Şehir içi sakin kullanımda 25 Krş. Şehir dışı agresif kullanımda 20 ila 23 Krş. Şehir dışı sakin kullanımda 18 ila 20 krş. LPG ile tabi. Litre fiyatı 2.20 Tl 18 kuruşun altınia düştüğünü söyleyenlere ben inanmıyorum sen de inanma. tabi yüzlerce kilometreyi hep yokuş aşağı gitmiyorlarsa  :halazn:  ;D

ha bi de mk4 te özellikle düşük devirlerde çok da büyük bir performans bekleme bu konuda mk3 arayabilirsin. bir de mk3 ün virajları stok mk4 e göre çok daha iyidir.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21