İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - aRIf

Sayfa: [1] 2 3 4 5
1
Polo 6N / Ynt: torpido hatası ve modifiye
« : 02 Haziran 2008, 23:21:50 »
Katalitik nerede senin arabanda? Eger katalitikte problem var ise ciddi anlamda isinir hatta kim kirmizi olur. eger yakin biryerlerde ise motorun oralarda falan belki isiyi iceri veriyordur. Bu olay normal degil allah korusun yangin cikar arabanda.

Torpidonun arkasinda bir surude kablo var belki bir kisa devre falan durumuda soz konusu olabilir baktirt ne olur ne olmaz en kisa zamanda.

2
Audi / Ynt: Audi B5 A4 Short Shifter Takilisi
« : 02 Haziran 2008, 08:05:50 »
Sagolun.

En son biraktigimdan baska bir tek 3" komple egsoz la degistirdim Borla'yi o kadar.
Turbo buyuyeli cok oldu :)

3
Golf IV / Ynt: soğuk motorda çalışma sorunu
« : 01 Haziran 2008, 23:42:49 »
Idle CoNtrol Valve denilen bir sensor var. Senin arbanda varmi bilemiyorum. Rolantiyi ayarlayan bir parca. Onda bir problem olabilir. MAF varsa onuda bir temizlet derim.

4
Passat / Ynt: Sizce ne yapsam?
« : 01 Haziran 2008, 09:31:55 »
once bir pistonlarin basincini olctur bakalim durum ne alemde. 300bin km cok onemli birsey degil ozellik 1.8T icin. Durumu iyi bir 1.8T motoru yagini suyunu koydugun zaman sorunsuz calisir. Cok guzel motor. gerekli masrafini yap, omur boyu kullan.

5
Golf III / Ynt: hava kütle ölçer hakkında...
« : 01 Haziran 2008, 09:28:52 »
Alet pahalli bir alet, hemde cikardigi sorunlari baska parcalarda asagi yukari cikarabiliyor, her zaman vag-com'da hatada vermiyor ne yazikki. Temizletilmesi ilk yapilacak is. Varsa ayni arabadan bir tanidiginizda parcayi deneyebilirsiniz. Yada kablosunu cikarin ve arabayi calistirin bakalim ayni sorunlar halen olacakmi. 01+ ustuler MAF sensorsuzde calisiyor ama deli gibi benzin yakiyor.

6
Otomobilim / Ynt: MK1` im
« : 01 Haziran 2008, 09:21:02 »
masallah masallah

7
bunun gibi birsey, yani hazirlarida var bunun ama para vermeye deymez, herhanbi bir ustani yapabilecegi birsey.


8
ha bujileride unutma bu arada.

9
Bu saydiklarin senelik bakima girmiyor yanliz :)

Triger kayisi senin arba icin kac ama 60k yada 100k da bir, yag filtreside her yag degisiminde, hava filtreside her 20k miydi neydi sanirim.

Yilda bir triger kayisi degistirirsen biraz pahalli olur :)


10
Audi motoruna gore konusursak yag basinc ve sicakligi yag filtresinin hemen ustunden alicaksin ikisinide T baglatman lazim eger uyari isiklarinin yanlasini istemiyorsan. Benim araba icin hic birseyi delmeye gerek yok, seninkinede oldugunu sanmiyorum zaten hale hazirda oyle sensorler mevcut arabanda sadewce T ile yenisini ekliceksin o kadar.

11
Audi / Audi B5 A4 Short Shifter Takilisi
« : 31 Mayıs 2008, 10:36:19 »
Audi icin Neuspeed ve B&M gibi sirketler var ss satan fakat fiyatlarini inanilmaz. $120 ile $200 arasinda degisiyor sadece siradan bir parca icin.
 
E-bay dan alip kullanan ve memnun kalan bir cok audi kullanicisini gordukten sonra bende $30 verip Audi icin bir ss aldim.
 
Gelenler kisaca bunlardi;

 
-vtes topuzunu saat yonunun zittina cevirerek yerinden cikariyoruz.
-vtes boot'unu derisini de yerinden cikariyoruz sadece 2 tane clips tutuyor cekerseni gelir.

 
-vidalari cikardiktan sonra plastik parcayi cekip yerindn cikarin, cikarirken dikkar edin cunku arkadasinda tutkallanmis sunger var ona zarar gelmesin.
-SImdi isin biraz zor kismina geldik

-Once bu iki vidayi cikariyoruz burada bir zorluk yok

SImdi isin zor kismi, aslinda o kadarda zor degil ama vida dusurmemeye dikkat edin. Bu vitesin, sanzimana baslantisini saglayan iki vida bunlarida yerinden dikkatlice cikarin. soldaki vidanin altinda metal bir parca var vidayi cikardikran sonra onun dusmemesine dikkat edin. duserse parcayi almaniz bayagi zor olabilir.
-Butun vidalari cikardiktan sonra komple vites parcasini yerinden cikarabilirsiniz.

-Vitesin yuvarlak kisminin etrafinda duran siyah metal halkayi dikkatlice yerinden cikarin sonra vitesi o metal parcadan ayirabileseniz yoksa yerinden cikaramassiniz.

-Vitesin altindaki diger metal parcayide yerinden sokuyoruz bu parca vitesle, sanzimani birbirine bagliyan parca.
-Sonra islemleri aynen gerisi geriye yapiyoruz yeni parcalar ile ve is bitiyor.
Hersey bittikten sonra sakina her vidayi siki siki yapip arabayi denemeyin. once birazcik bolluk birakin kendi rahatliginiza gore vitesi ayarlayin. en son butun vidalari iyiye sikin ve komple herseyi kapatin. bu islem basip geri vitese alma isinide yok ediyor bastirmadan geri vitese gecebiliyor araba.
 
Audi'nin normal vites araligi (3.ve 4.vitesler)

 
Short Shifter ile vites araligi (3. ve 4. vitesler)

 
 
Ben gercekten pisman oldum bu isi neden en basta yapmadim diye.
Araba kullanmaya ayri bir zevk getiriyor.
SIze tavsiyem bu isi sizde kendi arabaniza en kisa zamanda yapin veya yaptirin
Gercekten memnun kalacaksiniz. :)

12
Audi / Pistonlarin basincini olcmek
« : 31 Mayıs 2008, 10:34:07 »
Gecenlerde icime kurt dustu sanki arabada bir problem var gibi dedim o zaman bi olcelim bakalim pistonlarin basinci olmasi gerektigi gibimi yoksa pistonlarda problemmi var.
 
Bu teste "Compression Test" deniyor ingilizcede.
 
Sonucta araba olmasi gerektiginden cok daha guc uretiyor cok daha fazla basincla, ne olacagi ne yazikki supriz oluyor.
 
Motor ne sicak nede soguk olmali, eger araba park halinde ise o zaman 10dk falan calistirin soguk ve sicak motorda alinan veriler tam dogru olmayabilir.
 
Oncelikle arabanin buji kablolarini sokup, butun bujileri yerinden cikariyoruz.
Buji kablolarini bir yere deymiyecek sekilde guvenli bir sekilde bir yere baglayin/sabitleyin.
 
Injectorlerinde butun elektrik kablolarini cikartin yoksa test sirasinda devamli benzin basariz silindirlere. 4 silindirli araba icin 4 tane kablo cikarmaniz lazim genelde kablolarla enjectorler arasini ufak metal bir klips tutar onu cekip cikarin sonra kabloyu cekip cikarabilirsiniz.
 

 
Buda test aletimiz;

 
Sira ile pistonlara takiyoruz ve arabayi calisitiryoruz tabiki araba calismiyor ama devamli crank ediyor. 5-6 kere yapip en yuksek degeri not ediyoruz. Sira ile diger pistonlarada bakiyoruz. Testi 2 kere yapmanin faydasi var karsilastirmak icin. Bu testi yaparken buyuk ihtimal CEL (Check engine light) motor ariza isigi yanacaktir onuda sondurmeniz gerekecek genelde akuyu 30dk ligina sokmek bu sorunu cozer.
 

 
Benim test degerlerim;
 
Parantez icindekiler ikinci testim
Ilk degerlerin biraz dusuk olmasinin sebebi bu isi ilk defa yaptigimdan cekindim, sonra dedim arif elini cekinden alistirma yap su isi dogru duzgun, ikinci testler daha gercekci oldu :)
 
| 0 | -> 175 (180)
| |
| 0 | -> 166 (170)
| |
| 0 | -> 164 (180)
| |
| 0 | -> 159 (186)
 
Arabanin orjinal degerleri yani fabrika cikis degerleri 10-13 bar yani 147-191psi. Eger pistonlarin basinci 7 bar veya 102 psi altinda ise o zaman problem var demektir. Benim degerler kisacasi benim eski arbanin hala fabrika cikis verilerinde calisitgini gosteriyor :) (Masallah diyelim)
 
Kendi arabanizin degerleri farkli olabilir tabiki endise etmeyin.
 
Benden bugunluk bukadar
 
Yapacaklara kolay gelsin :)

13
Gecen kis arabanin agriza isigi yanmisti, baktigimda cooling sensor yani radyator sensorunde hata veriyordu. Kisa yeni girdik ve hemen tekrar agriza isigi cikti. Bende artik degistimenin zamani geldi dedim.
 
Degistirmesi gercekten cok kolay cunku kolay erisilebilen bir yerde, bir karga burun ile butun isi yapabiliriz.
 
Isleme baslamadan once motorun soguk oldugundan emin olun!
 
Motora onden baktigimizda okun gosterdigi yerde biraz iceride

 
Buda nedere oldugunu daha iyi anlamaniz icin;

 
Sensoru tutan ufak plastikten bir klips var onu karga burun yardimi ile cekip cikarabilirsiniz, dikkat edin dusmesin yoksa bulmasi zor olabilir :)
 

 
Klipsi cikardiktan sonra sensor kablosunuda dikkatlice cikarin duz tornavida yardimci olabilir. Eski sensoru cikarttiginizdada sensor etrafinda olan plastik contaninda beraberinde geldiginden emin olun, motorun icine kacmasin. Daha sonra islemleri tersine tekrarliyarak yeni sensoru takabilirsiniz. Arabayi calistirip su falan akitmadigindan emin olun.
 
Sagdaki eski sensor (gordugunuz gibi metal kismi iyice kararmis) soldakide yeni sensor. Audi ve VW ailesinde sik ve tamiri kolay bir problem.
 

 
Kolay gelsin :)

14
Audi / Audi A4 B5 Krank Sensoru Degisimi
« : 31 Mayıs 2008, 10:31:24 »
Krank sensoru kisaca ECU'ya bujileri ne zaman ateslemesi gerektigini soyler. Eger bu parca arizali ise, mars basar ama araba bir turlu calismaz, benim cuma gunu basima geldigi gibi. Ufak bir arastirmadan sonra problemin krank sensoru oldugunu buldum, ve yenisi ile degistirdim. Degistirmek zor bir is degil ama pis bir is oldugu kesin. Krank sensorunun bir pisligi bazen motor ikaz isigini yakmamasi o zaman benim gibi deli oluyorsunuz 1-2 gun sorun nerde diye.
 
Krank sensoru yag filtresinin hemen altinda. Biraz gizlemis kendini daha once hic farketmemistim orada oyle bir sensor oldugunu yag filtresini degistirirken.
 
Ise antifiriz tankini yerinden sokerek basliyoruz, toplam 3 tane bida tutuyor, ve yildiz tornavide ile cikartabilirsiniz, tanki yan yatirmadan oncede altindaki sensor kablosunu cikartmayi unutmayin.
 

 
Tanki cikardiktan sonra manzara asagidaki gibi olacak. Bizim sokmek istedigimiz sensor, ortadaki krem renkli olan. Onu nazikce yerinden cikarip baglantisinida sokuyoruz. Sensorun kablosu 2-3 tane kelepce ile sIkIstirilmis onlarida yan keski ile sokmeniz lazim, gercekten zahmetli bir is cunku erismesi baya zor ve diger kablolarida yanlislikla kesmemeye cok dikkat edin yoksa isiniz uzar :)
 

 

 
Kabloyu takip ettigmizde sensorun yerini bulacagiz, daha once dedigim gibi yag filtresinin altinda, iste 1-2 resim tam olarak nerede oldugu ile ilgili
 

 

 
Sensoru bir hex vida tutuyor, asagidaki aletlerin biri ile cikarabilirsiniz ama baya zahmetli cunku cok genis bir alana sahip degilsiniz
 

 
Eski sensoru cikarip, yerine yenisini takiyoruz ve butun islemlerin testten yapip isi bitiriyoruz.
 
Iste eski ve yeni sensorulerin resimleri
 

Sayfa: [1] 2 3 4 5