İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - enderrimm

Sayfa: [1] 2
1
Jetta VI / yeni jetta yakıt ve performans..!!
« : 17 Eylül 2012, 18:37:30 »
merhabalar.. 1.2 tsi jettaların yakıt değerleri ve performansı hakkındaki gözlemlerinizi almak istiyorum arkadaşlar..kulakdan dolma bilgilere bakılırsa şehir içinde 70 kuruşa kadar yaktıgını iddia edenler var.. 9n3 tdi polomu sattım,.öyle bi araçtan sonra benzinli araca yönelmek tedirgin etsede 1.2 tsi motor biraz cazip gibi..yorum ve görüşlerinizi bekliyorum.. saygılar...

2
Polo ve Lupo / ilginç bir tespit...
« : 06 Temmuz 2012, 14:09:44 »
arkadaşlar..o yere göğe sığdıramadıgımız en boş aracına bile bi dünya para ödedigimiz doğuş otonun biz müşterilerini nasıl sömürücü fırsatcıların eline teslim ettigi konusunda izlenimlerimi paylaşmak istiyorum sizinle...piyasada ikinci el araclara baktıgınızda 2012 model 10.ooo küsürlerde satılık dizel pololar görecesiniz..fiyatlar 38.ooo ile 39500 arası.ilginctir hepside 10-13000 kmlerde.. yani servis bakımı görmediginden  kaydı yok..
       Dün volkswagen bayiinden  sıfır polo beyaz renk trafik sigortasıda dahil 40300 lira fiyat aldım..ama arac agustosun 20 sinde teslim edliyormuş..şimdi bu durumda eğer arac almak zorundaysanız gideceksiniz  piyasada 3000'in üzerinde kiralik araç filosu olan şirketlerden ikinci ele düşmüş ve evveliyatı belli olmayan araçları alacaksınız. üstelik altları vurulmuş tamponlar rötuşlu çamurluklarda oynama yapılmış vs.vs kilometresi bile şaibeli  araçlar..kısaca şu an türkiyede volkswagen binek araç gurubunda böyle bi sektör var..bu durumda doğuş otonun hiçmi sorumlulugu yok.. sıfır araç alacasınız iki ay sonra gelecek..elimiz kolumuz bağlı kala kaldık..ne olaca şimdi__??

3
Arkadaşlar;2005 model tdi polomu satıp 2011 model lancer veya yine polo almayı düşünüyorum..lancer 1.6 benzinli polo ise 1.4... 4 yıldır dizel araca binipde daha sonra bezinl arac almak  yakıt konusunda sıkıntı yaratırmı_??  sizin tavsiyelrinz ne olur_?? yorumlarnızı bekliyorum...

4
Polo 9N / polom çalışmıyor :( :(
« : 20 Ocak 2011, 13:57:38 »
 arkadaşlar yaklaşık bir aydır sabahları motor soğukken arabam cok zor çalışıyo.önceleri dondurucu sogukda bile tek marşta çalışan arabama bi haller oldu,hava soguk olmasa bile sabah ilk çalıştırmada marşı uzatıyo sonra tekleye tekleye zor çalışıyo..kontak aç kapa yaparak kızdırma işlemini 3-4 kez yaparsam çok iyi olmasada biraz daha iyi çalışıyo.ama eskisi gibi değil:( en yakın servis yaklaşık 150 km. :(
        bi fikriniz varmı,neden yapar bunu.bu arada aracım dizel.çekişte falan herhangi bi sıkıntı yok.fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar,şimdiden teşekkürler.....

5
Polo 9N2 - 9N3 / NE DUMANMIŞ AMA....!!
« : 08 Ağustos 2010, 16:51:06 »
                   2005 model Tdi polomda aldım alalı siyah duman vardı..hatta forumumuzda bu konuyla ilgili bir kac kez yazmıştım..arabam şu an 86ooo km de. yağ eksiltme yok hararet yükseltme yok herşey normal ama duman atıyordu arabam.. ilk gösterdiğim yer enjektiör demişti.1540 lira tanesi.işcilikle beraber 2000 lira falan.. :) başka bir yere gösterdim egzostda sorun var dediler katalizör değişecek dedi 250 lira işcilikle beraber.. başka bir yerse üst kapakda kurum oluşmuş kapak sökülecek kurum temizlenecek enjektörler baktırılacak vs.vs kapak söküp takmaya sadece işcilik 850 lira alırım dedi..enjektör bakımı ve kapak taşlama falan fiyata dahil değil.. en son FATİH OTOya gösterdim..arac makineye bağlandı sistem saglam ama duman atıyo...
            usta başka hic bir yere bakmadan direk E.G.R diye bi parca var onu söktü..baktılar bozuk..yenisini takmaya gerek görmediler,iptal ettiler bu parcayı.arabada duman falan kalmadı..cekişide süper oldu.. verdiğim para ise 30 lira işcilik...işte sanayiden  vicdan manzaraları..kısaca herkes paragöz  olmuş aman dikkat....belki böyle sorunlardan muzdarip olan arkadaşlarımız varsa işine yarayabilir fikir amaclı diye yazdım..umarım yararı dokunacak birileri cıkar...

6
Polo 9N2 - 9N3 / 90.000 bakımı..
« : 09 Temmuz 2010, 17:20:44 »
selam arkadaşlar..aracımın 90ooo bakımı geldi fatih otoda filtreler ve yağ değişimide dahil olmak üzere 780 lira para istiyorlar..sizce bu fiyat nasıl..aracım 2005 dizel polo...cevaplarınızı bekliyorum...

7
Polo 9N / farlardaki çizik..
« : 02 Mayıs 2010, 16:58:09 »
arkadaşlar bu gün arabamı garajdan cıkarırken sol farı sürttüm..iz kaldı öyle göze batmıyo ama canım sıkıldı..kırık yok çizildi sadece.şimdi bunu yaptırmak istesem onarılıyormu,onarılmıyosa sadece farın camını değiştirebilirmiyim,ayrı satlıyormu..__?

8
Seat / sizce hangisi...??
« : 15 Nisan 2010, 21:56:10 »
merhaba arkadaşlar.. 2005 tdi polom var,ben bunu satıp yerine 2008 kordoba almayı düşünüyorum..sizce nasıl olur,mantıklı bir tercihmi.bildigim tek şey ikisininde motoru aynıymış..bu aracdan kullanan yada kronik sorunu varmı bilen varsa eger fikirlerinizi bekliyorum..ilginize şimdiden teşekkurler...

9
Polo 9N / Yedek Parça
« : 13 Ocak 2010, 18:18:34 »
selam arkadaşlar..
1 adet alternatör kayışı gergi bilyası
1 adet egzantirik kayışı
salıncak burc takımı ( 2 adet kücük 2 adet büyük burc)
hava,yag,polen filtresı
1 adet sol aks kafası
2 adet bagaj kaput amortisörü

bunların internetteki satış fiyatı 370 lira...sanayide parcacının verdiği fiyatsa ( 1 tanede devir daim pompası olmak üzere) 560 lira..sizce internetten alınan yedek parcalar ne kadar orjinal.yada almaya değermi.alan kullanan arkadaşlar varsa yorumlarınızı beklıyorum...ayrıca sanayideki fiyat peşin,internetten taksıtle alabılıyoruz...ilginize alakanıza şimdiden teşekkurler....

10
Polo 9N2 - 9N3 / KATALİZÖR
« : 03 Temmuz 2009, 21:11:23 »
arkadaşlar bir aracta katalizörün içinin boşaltılıp boşaltılmadıgını nasıl anlarız,bunun bir yolu yöntemi varmıdır bilginiz varmı___??

11
Polo 9N / İKİNCİ EL ARAC ALMADAN ÖNCE...
« : 15 Haziran 2009, 16:02:09 »
         M.BULUR  ADLI KİŞİDEN ALINTIDIR.....
Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır. Ayrıca yeri geldiğinde arabaya yeni veya daha düşük kilometreli arabadan çıkma direksiyon simidi, vites topuzu veya pedal lastikleri takılıyor.
Arabanın çeşitli yollardan trafikteki kayıtlarını değiştirip model yılıyla bile oynayanlar var!!! Bu işlem kolay olmadığı için değecek bir arabada olması lazım tabii. 2007 yılında bir Mercedes S serisinde karşılaşmıştım böyle bir olayla. Adam arabayı bir yıl önce 2005 model olarak almış (araba birçok S yada E serisi gibi galeri ithalatıydı) bir yıl güzelce binmiş e tabi araba 2007 yılında geldi 2 yaşına. Nasıl yapıyorsa bir yolunu buluyor ve arabanın trafik şubedeki kayıtları dahil 2006 olarak ruhsatını değiştiriyor. 2005 model araba oldu 2006 model eh kilometrede düştü. Ne oldu? Mercedes S 500 gibi bir arabaya 1 yıl hiç kayıpsız bindi.

5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

8)Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         M.BULUR adlı üyemizin forumumuzda benım actıgım bir konuya istinaden vermiş olduğu cevaptır.gercekten ikinci el arac alacak olan arkadaşlara yada yenı almış olanlara yararlı olacagını düşündüğüm yararlı bilgiler iceren bu yazıyı bize gönderen m.bilir adlı şahsa teşekkürler....                         

12
Polo 9N / spoiler
« : 08 Haziran 2009, 20:58:24 »
arkadaşlar fren lambaları yanmasına rağmen spoilerdeki ışıklar neden yanmaz..bunun ayrı bir sigortası varmı acaba..???

13
Polo 9N2 - 9N3 / kalkış ve vites arası gelen ses...!!
« : 28 Mayıs 2009, 23:09:27 »
kalkışlarda debriyaji bırakırken ve vites arası debriyaj kavrama yapacagı anda gelen tık sesinin sebebi nedir arkadaşlar..debriyajı cok yavaş bırakırsam ses yok ama seri kullanmam gerektiğinde bu sesi yapıyo.örneğin durdum kalkış yapıcam debriyajı bırakıyorum belli bir seviyeye gelinceye kadar ses yok tam kavrama yapacak o an yapıyo bu sesı..daha önce böyle bi sorunla karşılaşan varmı sebep nedir acaba..?

14
Polo 9N / poloların hepsimi sert...?
« : 07 Mayıs 2009, 17:38:02 »
selam arkadaşlar..her gecen gün arabamı tanıdıkca kafama takılan detaylarda coğalıyo.ben şunu merak ediyorum; arabamın herşeyi iyi güzel fakat süspansiyon olayını beğenmedim.arac kasislerden gecerken cok gürültü yapıyo.aracın altında tıkırtı gürültü en ufak bişey yok amortisörlerde sağlam,ama dediğim gibi süspansiyon cok sert.tavsiye edeceğiniz birşey varmı ne yapabilirim.....

Sayfa: [1] 2