İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - g_vg

Sayfa: [1]
1
Genel / yeni fiesta
« : 31 Ekim 2010, 12:19:29 »
arkadaşlar merhaba
elimizde GOLF IV var,haricinde yakın zamanda sıfır bir araç almayı düşünüyoruz, gönül isterdiki sıfır golf yada passat alalım ama fiyat farkı ödeme seçenekleri bizi  "ford fiesta1.4tdci" a götürüyor,
çevrenizde bu araçtan alanlar varmı acaba? memnunlarmı?
değerli fikirlerinizi öğrenmek isterdik
saygılarla...

2
Seat / 3 silindir sorunu...
« : 28 Eylül 2010, 16:24:20 »
arkadaşlar merhaba
ben 2006 -2008 arası 1.4 dizel bir ibiza almayı düşünüyorum, fakat bir arkadaşım bazı ibizaların 3 silindirli olduğunu ve kronik sorunları olduğunu söyledi,
 alırsan 3 silindirli olmasın dedi, bi kaç ibiza buldum ama 3 silindirli, içime kurt düşürdü, bu 3 silindir olayı ile ilgili ne söyleyebilirsiniz acaba emin olamıyorum?
baktığım araçlardan soğumaya başladım.

3
Genel / lastik seçiminde yardımcı olacak önemli bilgiler
« : 25 Mart 2010, 17:56:33 »
Hız Sembolü ve Kategorisi


Hız sembolü, bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği maksimum hızı ifade eden bir kodlamadır. Hız sembolleri tablosunda ise harflerin belirttiği maksimum hızlar verilmiştir. Hız kategorisi ise ölçü tanımlaması içinde gösterilen, lastiğin 240 km/saat üstü hızlarda kullanılabileceğini ifade eden kodlamadır.

185 / 60 R 14 82 V

255 / 40 ZR 17 (94)



 

Lastikte yük indeksi hız sembolünün önemi

Tüm lastik üreticilerinin yazılı ve sözlü tavsiyelerine rağmen, piyasada; araçtaki orijinal lastikten daha düşük yük indeksli ve hız sembollü lastik kullanma eğilimi vardır. Böyle bir uygulama, araç el kitapçıklarında da belirtildiği gibi teknik olarak uygun değildir. Piyasa, lastik yanağında belirtilen servis tanımlamalarının (yük indeksi ve hız sembollerinin) önemini kavramış değildir. Teknik kataloglarda belirtilenin aksine, birçok araç kullanıcısı; teknik olarak yaptıklarının yanlış olduğunu bilerek, ekonomik nedenlerle aracın orijinal lastiğindeki servis tanımlamalarından daha düşük lastikleri takmaktadır. Kendilerine sorulduğunda verdikleri cevap ise:

v Aracımın hızı ve orijinal lastiklerin hız sembolü “H” (210 km/saat) veya “V” (240 km/saat) olmasına rağmen, ben aracımı sadece şehir içinde ya da uzun yolda düşük hızlarda kullanıyorum, şu an benim için en ideal lastik “S” (180 km/saat) veya “T” (190 km/saat) hız sembollü olandır.

v Hem aracımı daha düşük hızda kullanacaksam neden daha fazla ücret ödeyerek orijinal lastiklerle aynı yük indeksli ve hız sembollü lastik takayım? Üstelik bunun yasal bir sakıncası da yok !

Bu durumda, lastik yanaklarında belirtilen servis tanımlamalarının önemini anlatmak ve araca en uygun lastiği vermek ve de aksi durumlarda ne gibi sakıncaların doğabileceğini açıklamak; müşteri nezdinde uzman olan, yetkili lastik satıcısının sorumluluğundadır. Lastik işi ile uğraşan herkesin lastik kullanımı, bakımı ve onarımı konularında bilgi sahibi olması gerekir. Araçta yol ile teması sağlayan tek eleman lastiktir. Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans olumsuz yönde etkilenir.

Orijinal lastik; araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir. Daha düşük servis tanımlamalarına sahip lastiğin kullanımı, aşağıdaki olumsuzlukları doğurur:

Araca daha düşük hız sembolüne sahip bir lastik takıldıysa, termo-mekanik baskı arttığından lastik daha fazla ısınır ve lastiğin yapısındaki karışımların bozulmasına neden olur. En tehlikelisi ise; sürücü, bu tür bozulmaların farkına varamaz ve lastiğin performansına ihtiyaç duyduğu bir tehlike anında, ölümle sonuçlanabilecek kaza ile karşı karşıya kalabilir.

175/65 R 14 82T ölçüsünde servis tanımlamalarını (82 T) incelersek;

Yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi ölçü ifadesinden hemen sonra gelen sayısal değer yük indeksidir. Örnekte bu değer “82” = 475 kg.’dır.

Yukarıdaki örnekte, ölçü ifadesindeki yük indeksinden hemen sonra gelen harf hız sembolüdür. Örnekte, bu harf “T” = 190 km/saat’ tir.

Eğer araca, orijinal fabrika çıkışı 175/65 R 14 82H P4000 TL takılmışsa yenileme sırasında 175/65 R 14 82T P2500 TL lastik takılmamalıdır. Çünkü, yeni takılan lastik orijinale göre 20 km/saat daha düşük hız sınırına göre dizayn edildiği için mukavemeti daha düşüktür.

Kış lastiklerinde (M+S) veya Rainforced lastiklerde hız sembolleri orijinal lastikten daha düşük olabilir. Bu durumda, lastik üzerinde belirtilen maksimum hız sembollerine uyulmalıdır. Yedek lastik özel tip olabilir (Temporary Only), bu durumda da lastik üzerindeki hız sembolü geçerlidir.

Araç lastiklerinde emniyet limitleri çok yüksektir. Ancak daha düşük yük indeksli lastik takılması durumunda, lastiğin çalışması sırasında emniyeti tehlikeye düşüren sakıncalar doğabilir. Çünkü lastikler araç altında sürekli olarak değişken yüke maruz kalır. Virajlarda, eğimli yollarda ve frenleme esnasında lastik başına gelen yük, statik durumunda gelen yükten çok daha fazladır. Dinamik yük altındaki lastik deforme olur (karkasın şekil değiştirmesi, ezilmesi) ve ısınır. Lastikte oluşan bu gerilmeler bazen emniyet sınırlarını zorlar. Araca takılan orijinal lastik bütün bu gerilmeleri rahatlıkla karşılar. Ancak daha düşük yük indeksli lastikte ise problem çıkabilir. Eğer araca, orijinal fabrika çıkışı 215/65 R15 100T TL lastik takılmışsa, yenileme sırasında 215/65 R 15 95H lastik takılmamalıdır. Bu yapılırsa, fabrika çıkışı 800 kg yük taşımaya göre dizayn edilmiş lastik takılan bir araca, 690 kg yük taşıma kapasiteli lastik takılmış ve böylece lastiğe % 16 oranında aşırı yükleme yapılmış olur.

Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı, lastik değişimlerinde, bir tavsiyede bulunmadan önce lastik yanak yazılarına muhakkak dikkat edilmelidir.

Lastikte hız kategorisinin önemi

Otomobil lastiklerinin ölçü tanımlamasında, VR (210 km/saat üstü) ve ZR (240 km/saat üstü) ile ifade edilen hız kategorileri vardır. Bunlar eski tip işaretlemelerdir.

Otomotiv sektöründeki gelişmelere paralel olarak artan araçların gücü ve dolayısıyla hızına bağlı olarak yeni lastiklerin geliştirilmesi zorunlu olmuştur. Bu lastikler önceleri en üst hız limitindeki araçların lastiklerinden daha fazla hız yapabilen araçlar için geliştirilmiş lastiklerdir. Ancak, araçların hız limiti sürekli artmış ve bu hız limitlerini simgeleyen kodlar da buna bağlı olarak ilave edilmiştir. Araçlarda en üst hız limiti 210 km/saat iken, bu hız limitini aşan bir araç geliştirildiğinde VR ifadesi koyularak 210 km/saat’ın üstünde kullanılabilecek lastikler geliştirilmiştir. Daha sonra gerek maliyet gerekse lastikten alınan performansın optimizasyonu faktörleri nedeniyle aracın yapabileceği azami hızla sınırlı lastiklerin talebi artmış ve yeni hız sembollerinde lastiklerin üretimi yapılmaya başlamıştır. Aynı durum ZR (240 km/saat üstü ) hız kategorisi için de geçerlidir.

Günümüzde yüksek performas lastikleri VR ve ZR ifadeleri ile simgelenir. Lastikte bu ifadelerin lastiğin hız kategorisini mi yoksa sadece radyal yapıyı mı belirttiği ölçü tanımlamasındaki gösterim şekline göre değişir.

a) 225/55 ZR 16 (95)

Örneğinde; ölçü tanımlaması içinde yer alan ZR, hız kategorisini temsil eder ve lastiğin 240 km/saat ve üstü hızlarda kullanılabileceğini belirtir. Parantez içinde yazılan (95) ise yük indeksini gösterir. Buradaki yük indeksiyle katalogda belirtilen, lastik başına gelen yük 240 km/saat hıza kadar geçerlidir. Lastikle bu hız aşıldığında yükün azaltılması gerekmektedir. Eğer yük indeksi yoksa, lastik üreticisi firmaya danışılmalıdır.

b) 225/55 ZR 16 95W

Örneğinde ise yük indeksi ve hız sembolü açık olarak verilmiştir. Bu lastikte 270 km/saat maksimum hız sınırlaması vardır. Burada ZR ifadesi sadece lastik gövdesinin (karkas) yapısını (Radyal) belirtir.

225/55 ZR 16 95W 225/55 R 16 95V

Ölçü tanımlamasında ise, hız sembolü hariç herşey (kesit genişliği, seri, yapı, jant çapı ve yük indeksi) aynıdır.

Bu durumda, orijinal lastiği 225/55 ZR 16 95W olan bir araca yenilemede 225/55 R 16 95V servis tanımlamalı bir lastik takılamaz. “W” 270 km/saat, “V” 240 km/saat.

Lastik yenilerken, orijinal lastiğin servis tanımlamalarına sadık kalınmalıdır. Eğer lastiğin orijinalliği konusunda bir şüphe varsa; araç el kitapçığına bakılmalı, araç üreticisi firmaya ya da lastik üreticisi firmaya danışılmalıdır. Piyasada değiştirme safhasında veya eşdeğer lastik kullanımında, “V” ve “VR” işaretli lastikler mutlaka aynı ölçü ve “W” veya “ZR” hız sembollü lastiklerle yenilenmelidir. Tersi durumda, sözü edilenden daha düşük karakteristiğe sahip lastik ile kesinlikle değiştirilmemelidir.“VR” hız sembollü lastik takılı araç, eğer onaylanmış azami hızı 240 km/saat’I aşmıyorsa “V” hız sembollü lastik takılabilir; daha yüksek hıza sahip bir araç ise W veya ZR sembollü lastik takılmalıdır. “ZR” sembollü lastik takılmış otomobilin onaylanmış (homologe edilmiş) hızı eğer 270 km/saat’i aşmıyorsa “W” hız sembollü lastik takılabilir. Bununla beraber, 235/50 ZR 16 95 W ölçüsünde olduğu gibi, lastik değişiminde ZR hız kategorisine veya W hız sembolüne sahip lastikler takılabilir.

DOT Açılımı ve Lastiğin Üretim Tarihi

DOT XJ J3 XJJX 0103 ifadesinde

DOT A.B.D. ve Kanada onay sembolü

XJ Üretici firma ve üretildiği fabrika kodu

J3 Lastik ölçüsünü belirten kod

XJJX Lastik tipini belirten kod

0103 Üretim tarihini (2003'in 01. Haftasını) göstermektedir.


Jant Bilgileri ve Özellikleri
Araçlarda lastik ve jant ayrılmaz iki üründür. Lastiklerin çalışması esnasındaki kuvvetler jantlara da aynı oranda etki yapar, keza lastik ve jant tek bir parça gibi hareket eder. Lastik ile jant kesinlikle birbirine uyumlu olmalıdır. Ölçülendirme lastiğin janta veya tekerlek olarak araca takılması durumunda yapılır.

Tubeless radyal otomobil lastikleri, hızlı, keskin viraj alma sırasında oluşan yan kuvvet sonucu veya düşük şişirme basıncı ile kullanım sırasında lastik topuğunun yuvasından kayarak jant kanalına düşmemesi için tubeless setine sahip “Tubeless Jant”lara takıllırlar.

Jant Yazı ve İşaretlemeleri

Jantın üzerinde kullanıcıyı bilgilendirici ve uyarıcı bazı bilgiler vardır;

“5½ J X 14 CH 36 0203 70259” örneğinde:

5½ Kesit genişliği (inç)

J Jant damak (flanş) profili

14 Jant çapı (inç)

X Tek parçalı (monoblok, tubeless) jant

CH Janttaki "tubeless seti" tipi

36 Jant off-seti (mm)

0203 Jantın üretim tarihi (ay-yıl)

70259 Jantın seri numarası

Jant TipleriPirelli otomobil lastiklerinin (bazı desenlerde) hem “tube-type” hemde “tubeless” tipi mevcuttur. Ancak günümüzde hemen hemen tüm otomobil lastikleri tubeless olarak üretilmektedir. Emniyet açısından bu önemli bir ihtiyaç olmuştur. Tubeless lastikler mutlaka özel topuk yuvası ve setleri olan jantlara takılmalıdır.

Böylelikle yüksek hızda yanlardan gelen büyük güç altında veya düşük havalı kullanımda lastiğin topuğunun janta oturan bölümünün yerinden oynaması önlenmiş olur. Bu tip jantların tiplerine göre şekilde gösterildiği gibi doğru yönden takılıp sökülmesi gerekir



Lastik Takma ve Sökme İşlemleri
Yukarı ^
TAKMA İŞLEMİ (MONTAJ): Lastik topukları ve jantın her iki damağına, kaydırıcı (bu işlem için özel olarak üretilmiş solüsyon), fırça ile sürülmelidir. Lastik şişirme işlemi supap iğnesi takılı olarak yapılmalıdır. Azami şişirme basıncı 51 PSI (3.5 Bar) kuralına dikkat edilmelidir.

Eğer lastik topuğunun jant damağına tam olarak oturmadığı görülüyorsa, lastik havası tamamen boşaltılmalı, kaydırıcı olarak sulandırılmış sabun tekrar sürülmeli ve lastik daha önceki konumuna göre jant üzerinde döndürülerek iğne takılı olarak şişirme tekrarlanmalıdır.

SÖKME İŞLEMİ (DEMONTAJ):Topuk düşürme işlemine muhakkak jantın supabının takılı olduğu yerden başlanmalıdır. Supap bölgesinden yapılacak topuk düşürme işlemi jantın her iki tarafı için de geçerlidir. Aynı zamanda, jant üzerinde üreticisi tarafından herhangi bir bilgi verilmiş ise buna uyulması gerekir.

Bu tavsiyelere uyulmadığı taktirde, lastik topuğunda tamiri mümkün olmayan hasarlar meydana gelebilir. Topuğu hasar görmüş bir lastiğin kullanılması ise çok tehlikelidir.

Uygun bir takma-sökmede, jant özelliklerinin bilinmesi zorunluluktur


ALINTIDIR: sallioglu03.sitemynet.com

4
Golf IV / kapı kilidi ve camlar
« : 21 Mart 2010, 08:10:19 »
arkadaşlar aracım sapıttı,(99 golf IV comfortline)
durduk yerde kendi kendine kapı kilidi ve camları açıyor ama alarm devrede kalıyor
dün akşam hemen sanayinin yolunu tuttum
sol kapı kilidi zaten sıkışmıştı anahtarla açılmıyodu e malum devamlı kumandayı kullandığım için onu yaptı kapı kilidinin içindeki butonlardan birindede sorun vardı
(hani şu sağa yada sola cevrili tutunca kapıları camları açıp kapanmasını sağlayan butonlardan biri) onuda tamir etti
lakin sorun çözülmedi diğer kapılara ve tesisata bakamadık geç oldu
kapı kilitlerine tek tek bakıcaz dedi,tesisata bakıcaz,alarmdanda olabilir,beynine kadar gidebilir dedi tamirci
bugun pazar tamirci açık olsa bile parçacılar açık olmıyacagından iş pazartesiye kaldı ama sabah baktım yine camları kapıları açmış
merkezi kilidi devre dışı bırakmıştık bugun bende camların sigortasını çıkardım alarmsız manuel kilitledim kapıları
benzer kapı kilidi sorunlarına baktım ama tam olarak aynını bulamadım
arkadaşlar sizce sorun nerden olabilir daha önce başına gelen varmı acaba?

5
Aranıyor / golf IV pasific jantı aranıyor
« : 16 Mart 2010, 16:31:03 »
arkadaşlar başlıktada belirtmiş olduğum üzere golf IV comfortline aracıma uygun fiyatlı pasific jantı arıyorum
bu arada iyi durumdaki pasific jantlarına verilcek fiyat nedir ne kadar eder fikir verirmisiniz
şimdiden teşekkürler


6
Genel / araclarımızdaki kısaltmalar ve anlamları
« : 23 Eylül 2009, 12:07:56 »
ABS: Fren anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen sistem.
AIRBAG: (hava yastığı): Kazalarda son derece yararlı ek koruma sistemi.
TURBO: Motor yanma odasına normalden daha fazla hava ve yakıt verilerek motorun gücünün artırılmasını sağlayan sistem.
OVERDRİVE: (ekonomi vitesi): Düşük yakıt tüketimi sağlayan vites.
KATALİTİK KONVERTÖR: Motordan çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürüyor.
TUBELES: Şambyeli olmayan lastik.
TORK: Döndürme kuvveti.
HP-PS-BG (beygir gücü): Motorun gücünü ifade eden terimler.
IMMOBILIZER (elektronik motor kilidi): Kontak anahtarının çıkarılmasının ardından hırsızlığa karşı motorun elektronik olarak kilitlenmesini sağlayan sistem.
INTERCOOLER: Turbo motorlarda havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucu.
CRUISE CONTROL: Araçları belli bir hızda tutan ve sürücünün ayağını gazdan çekmesine olanak tanıyan sistem. Hız sınırlayıcı.
ABC: Otomobilin yana yatmasını, süspansiyonun içindeki havanın basıncı ile oynayarak engelleyen elektronik sistem.
A/C: Klima.
ACC: Trafikteki diğer araçların hızına uyan ve aradaki mesafeleri düzenleyen sistem.
ASR: Çekiş sağlayan tekerleklerin boşa dönmesini engeller ve sürüş stabilitesini yükseltir.
AWD: 4 tekerlekten çekiş.
DISTRONIC: Elektronik takip sistemi. Sistem öndeki araçla olan mesafe tehlikeli şekilde azalınca motor gücünü azaltıyor ya da fren yapıyor.

DSP: Sürücünün kullanım tarzına göre vites değişimini hızlı ya da konforlu yapan akıllı otomatik şanzıman.
"DDAS" terimi ise otomobil kullanırken uyuklamaya başlayan ya da sağlığı bozulan sürücüyü tehlikeden korumak için geliştirilen sistem olarak adlandırılıyor.
Bu sisteme sahip otomobilin sürücü bileğine bir algılayıcı takıyor, algılayıcı sürücünün kalp atışlarını izliyor. Kalp atışlarının yavaşlaması ya da düzensizleşmesi halinde sistem sürücüyü ikaz ediyor.

EAS (aktif direksiyon kilidi): Acil durumlarda sürücünün aracının kontrolünü kaybetmesini engelliyor.
EBD-EBV: Elektronik fren gücü dağıtıcısı.
EDLS: Elektronik diferansiyel kilidi.
EPS: Elektrik motorlu hidrolik direksiyon sistemi.
ESP: Elektronik savrulma önleyici sistem.
ETC: Elektronik traksiyon kontrolü.
ETS: Elektronik stabilite sistemi. ASR ile ilişkili olarak çalışıyor.
GPS: Uydu yardımı ile aracın yerini ve pozisyonunu belirliyor.
MPI: Çok noktalı enjeksiyon. Yakıtın en uygun şekilde yanmasını sağlar.
MPV: Çok amaçlı araç.
SLS: Otomobilin yüksekliğini otomatik olarak ayarlayan sistem.

TAS: Bu sistem bağlı olduğu GSM hattı sayesinde kaza anında otomatik olarak yardım çağrısı gönderiyor.
TIPTRONIC: Şanzıman ister otomatik ister manuel kullanılabiliyor.
TPC: Elektronik lastik basınç kontrolü.
YAĞMUR SENSÖRÜ: Camlar ıslandığında silecekleri otomatik olarak çalıştırıyor, tavandaki pencereyi kapatıyor.
ASC: İlk kalkış ve hızlanma sırasında patinajı önlüyor.
ASDC: Hızı otomatik olarak kontrol eden lazerli sistem. Önde giden araçla arada güvenli mesafe kaybolduğunda veya başka bir deyişle, önde giden araca fazla yaklaşıldığında sürücüyü uyarıyor.
PDC: Park mesafe kontrolü
ITS: Yandan gelebilecek darbelere karşı koruyuculuk yapmak üzere konulan hava yastıkları.
ITL: Yollardaki sarsıntıyı en aza indiren süspansiyon sistemi.
IDS: Gösterge panelindeki tüm bilgileri ön cama yansıtan sistem.
GCC: Otomobilin farlarının aydınlattığı alanın dışında kalan görüntüyü kızılötesi olarak yol bilgisayarının ekranına aktaran sistem.
ECAS: Elektronik kontrollü, havalı süspansiyon. Aracın yerden açıklığını azaltıyor ya da çoğaltıyor.
ECS: Elektronik kontrollü süspansiyon
 EDC: Elektronik amortisör kontrolü.
EDS: Karlı, buzlu, kumlu zeminlerde aracın çekişten düşmesini önleyen çekiş kontrol sistemi.
FPS: Kaza anında yakıt akışını kesen ve yangını önleyen sistem.

NOT:Alıntıdır

7
Golf IV / kırık arka küllük çalışması
« : 20 Haziran 2009, 23:44:57 »
benim aracın arka küllüğünün bir kapağı yoktu mekanizmada devamlı dağılıyodu ,yayı falan çıkıp duruyodu
arkadaşım ben bunu yaparım dedi söktü
üstündeki boyayı kazıdık önce alttaki kendi orjinal plastiği daha iyi bi görünüm veriyo
tek kapağı yoktu tornada plastik bi kapak yapmış
devamlı çıkan o kapaklarıda seskur civata ile sabitlemiş
mekanizmayıda toplamış
içindeki parçada kırıktı,onun üstünede paslanmaz sacdan bi parca yapmış iyicenede parlatmış polisaj(ince zımpara) da,içine yerleştirip kenarından plastik eriterek yapıştırmış
ben begendim hem sağlam hem şekilli belki sizlerede bir fikir verir









8
Aranıyor / GOLF IV bagaj döşemesi (perdesi) aranıyor
« : 06 Mart 2009, 15:53:41 »
arkadaşlar 99 GOLF IV  aracım için resimdeki parçadan arıyorum
elinde olani arkadaşlar fiyatla birlikte yazarlarsa sevinirim


9
Golf IV / arac boyası
« : 26 Şubat 2009, 20:26:24 »
arkadaslar aracımı baharda yada yaza dogru komple boyatmak istiyorum
parça boya var renk tonlarında uyumsuzluk oldugundan gözüme çok batıyor
aracım altın rengi kimide bal rengi diyor
ton farkı sorun olmaz ama belirgin bir renk değişikliğine gitsem ne gibi problemlerle karşılaşabilirim acaba?
resimdeki aracın rengi gibi boyatsam mesela
sonuçta ruhsatta sarı yazıyor
oda sarı buda sarı
sol üstteki benim aracım
sizce?


10
Golf IV / yangın söndürme tüpü
« : 13 Aralık 2008, 10:53:49 »
http://www.tuvturk.com.tr/arac.asp   net ten baktığım yeni muayene şartlarında
araca göre yangın tüpü bulundurulmasıda vardı
bizim araclara (MK IV) uygun olan yangın söndürücüyü bileniniz varmı acaba arkadaslar
hani bende yok suan alırken ona göre alayım

11
Golf IV / akü lambası ve bakım
« : 12 Ekim 2008, 01:22:46 »
merhaba arkadaşlar
aracım 99 golf 1,6 comfort
akü lambası devamlı yanar oldu bugunlerde bende yağ değişimi ve akü için gittim servise
hemen önümde akü kontrol edildi,akü de bişi yok dedi usta
ölçüm aleti ile arac calısırken baktık 19-20 volt görünüyo,şarj dinamosu arızalı fazla şarj ediyo akü deki suyunda kaynamasına neden oluyo falan flan bişiler anlattı bakmak lazım dedi akü nün yanmasına bile neden olabilir dedi
fiyat istedim,sökmeden veremem dedi,dinamonun durumuna göre değişirmiş 200 ü geçmez dedi
benzer bir durum yaşayanınız yada tecrübelerinize dayanarak söyleyebilecekleriniz varsa paylaşırmısınız
bu arada
motor yağı değişti,yağ,hava,benzin,polen filtreleri ve bujileri değişti birde cam suyu ekledik,oryantasyon flan yapıldı,170 lira işçilik dahil fatura ödedim
sağolsunlar altını üstünü heryerini kontrol ettiler eksikleri tamamladılar zamanı yaklaşan parçaları göstererek anlattılar
bu fiyat sizce normalmidir

12
Golf IV / xenon fardan radyo hışırtısı
« : 05 Ekim 2008, 12:33:36 »
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katılanlardanım
aracımda aldıgımda üstünde olan xenon var sadece kısalarda
radyo dinlerken xenon ları acınca radyoda feci hışırtı yapıyo kapatınca düzeliyo
buna nasıl bir çözüm bulabilirim acaba?

Sayfa: [1]