İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - devran

Sayfa: [1] 2
1
Karşılaştırmalar / mk4 Gti & clio sport 2.0
« : 03 Temmuz 2009, 10:31:19 »
arkadaşlar bu 2 araç her yönden kapışsa hangisi alır ? (2 side 2001 model olarak değerlendirilecek)

donanım
konfor
güvenlik
performans
yol tutuş
yakıt sarfiyatı yönünden hangisi daha iyidir ??? 2 sinide + ve - leriyle detaylı biçimde söylerseniz sevinirim

clio sport 172 ps & mk4 150 ps kapışşa hangisi alır ???

3
Genel / KARBON KAPLAMA
« : 08 Haziran 2009, 17:03:02 »
arkadaşlar ben bu karbon işini uzun zamandır düsünyodum,

http://www.megkaplama.com/

bu işletmeyle görüştüm ve fiyat aldım
kapı kolları
kapı açma kolu çerçeveleri
kapı pimleri
havalandırma ızgaraları
radio ve klıma çercevesi
küllük kapakları
torpido açma kolu
komple 650 tl fiyat çekti tabi bu baya fazla geldi ama adamın yaptığı şeyleri görünce kesinlikle bu paraya değeceyi kanaatındayım ama yüksek lüx class araçlarda olan piano black kaplamayı görünce onun çok daha kalite göründüğünü farkettim


sizce passata karbon kaplamamı yoksa piano blackmi daha iyi durur?

4
Genel / KASKO yardım?
« : 04 Haziran 2009, 20:36:45 »
mrb. arkadaşlar bizim aracın belli yerlerinde hasarlar var bunları yaptırsam 2milyara yakın tutacak...eğer kasko yaptırsam bunları kaskodan ücretsiz yaptırabilirmiyim ?

resimlerde de görüceksiniz.
2 stop hasarlı
ön sağ çamurluk hasarlı
ön ve arka tamponlar ufak vuruklardan dolayı çizik ve ve boyası çatlak
ön camda taş gelmesınden dolayı ufak bi çatlak var
ön sürücü ve sol arka kapıda boydan boya çizik var(şerefsızin biri 1 metre kadar çizmiş  >:(
kaputta 3 adet ,taş çarpması yuzunden göçük var

ek olarak
ön sinyal ve farlar güneş yüzünden acayip soluklar...


arkadaşlar bana acil yardım edin bugün aracı yıkadım kabak gibi hepsi sırıtıyor  :'( :'( :'(

bunları yaptırmaya kalkarsam yandım ki ne yandım.hemen yaptırmak istiyorum çünkü çok göze batıyorlar  :-[

RESİMLER
http://img30.imageshack.us/gal.php?g=img0156q.jpg

5
Aranıyor / passat 3B orj. sol stop???
« : 22 Mayıs 2009, 16:29:24 »
passat orj. sol stop arıyorum

6
Genel / SS yardım?
« : 21 Mayıs 2009, 22:46:44 »
arkadaslar bunu daha önce arastırdım ama pek bi bılgıye ulasamadım arif abi ye de msj cektım ancak foruma gırmıyo sanırım cvplandırmadı...en son çare konu acıyorum benım sorum SS kitine para vermeyımde kendımız vites demirinin kesip kısaltsak SS kiti  ile aynı sonuca ulasmıs olurmuyuz ve sağlıklı olurmu ?

http://img235.imageshack.us/img235/6776/39913529xf3.jpg

http://img102.imageshack.us/img102/5830/97898952en7.jpg

7
Sohbet / TASARIYA 'NO' DIYELİM !!!
« : 21 Mayıs 2009, 22:38:13 »
http://www.msnbc.msn.com/id/21253084

Ermeni tasarısından önce soykırım vardır yada yoktur gibi bi şık sunularak kullanıcıya acan msnbc sitesine No şıkkını tıklayarak ülkemize sanal ortamda destek olalım arkadaslar....

8
Genel / ses izalasyonu nasıl yapılır
« : 07 Mayıs 2009, 13:44:45 »
- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı

Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda.

Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor...

Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj)
İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda !

Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz.
http://memimage.cardomain.net/member_images/9/web/801000-801999/801226_8.jpg
BTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir
http://www.btmpolpan.com/
Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise:

1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..)

2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır)

3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..)

4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..)

Özellikler;
- En : 10-15-20-30-60 cm
- Boy : 10 m boyunda rulo bant
- Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında
- Üst kaplama : AL Folyo
- Alt Kaplama : PE Folyo
- Isı Aralığı : -20 C / + 90 C
- Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.)

BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.)
http://www.b-quiet.com/big/mustang3.jpg
Şimdi gelelim gözenek meselesine...

Yalıtım malzemelerinde;

ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür.

SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler...

Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına...
Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması.

Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün.
BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır.

Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır.

İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız
http://www.b-quiet.com/big/corvette4.jpg
2- ISI yalıtımı

Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor.

Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir.

Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir.

Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin.

ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin.
Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz.

http://www.thermaflex.com.tr/
http://www.ode.com.tr/

Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz.
Dikkat edilmesi gereken;

1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız...

2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..)


3- AKUSTİK Yalıtım

Geldik en önemli bölüme...

Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz.

Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam.

Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun...

Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz.

Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim...

Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.)

Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız.
http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000CPJZYA.01-A2WWWQUWZT1QBQ._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg
Bunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün.

ThermaFlex: Firex, Echobon...
Ode: Nfaf...

M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor.

Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak...

Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir.

EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin.

 

Tavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..)

EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir.

 

Akustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise,

1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması.

2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir.
http://memimage.cardomain.net/member_images/3/web/2319000-2319999/2319067_2_full.jpg
Özetle;

Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok...

Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır.

Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır.

SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır.

Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir.


Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır.

KAYNAK: http://autoclubturkey.com/forum/showthread.php?t=57174&page=3

9
Genel / TEMİZLİK SETİ( YARDIM)
« : 30 Nisan 2009, 19:09:17 »
arkadaşlar slm size akıl danışmaya geldim  :sevgi: şimdi kendime temızlik seti düzenlemeye karar verdim şuan araç baya kötü durumda pislikten gecılmıyo  ;D aracın içini ben temızlemıcem zaten döşemeler berbat durumda bi oto kuaföre gıdıcem komple detaylı iç temızlık yaptırcam onlar tartısmasız iç mekanı daha ıyı temızlıyolar vakum ve buhar aletleriyle temızlıyolar neyse benım soruma gelırsek ben aracın dış kısmınla hobby olarak uğraşmak vakıt gecırmek ıstıyorum,pasta cila yenileme vs...

almak istedıgım ürünler:
jant-lastık temızleyıcı ve parlatıcı
pasta ve cila(ayrı ayrı ve elle uygulanabilir olanlarından)
cilalı şampuan
plastık aksam parlatıcı ve besleyici
fiber bez vs...

arkadaşlar bu ürünleri hangı markadan secmelıyım ve fıyat konusunda bılgım yok bole bi set bana kaça gelir?
ayrıca bunlardan başka yararlı ürün varsa tavsiyelrinize açığım...


10
Passat / PASSAT 1.8 FİLİTRE VE EGZOZ
« : 30 Nisan 2009, 19:00:52 »
arkadaşlar ben bu yaza bizim ağır oğlana egzoz ve filitre takmak istıyorum bana marka ve modelde yardım edermısıniz...

1.filitre olarak hangi markada ses performansı ve verim alirım
2.egzoz markası ne önerırsınız(egoz sıfır yada 2.el farketmez uygun fiyatlı olursa bütçeyi sarsmamış olurum max.200 tl)

egzozda yanlız bikaç kriterim var. egzoz çok bağırmayacak,genel günlük 2500-3000devirde kulanıyorum aracı bu devırlerde ses istemiyorum. yuksek devırlerde tok ve güçlü bi ses istiyorum ayrıca bide  silencırlı egzoz istıyorum  uzun yolda kafa ağrıtmasın  :)


arkadaşlar birde sıralı zavolli lpg var açık hava filitresi sorun olurmu? bikaç forumda lpg li araçta açık hava fılıtresi sorun oluyo demişlerdi ayarını bozuyomuş...

11
Sohbet / 3.Time Attack buluşması izmirde
« : 26 Şubat 2009, 21:12:09 »
Merhaba arkadaşlar. Time Attack ailesi olarak İzmir'e geliyoruz.

Gelme amacımız ise Time Trial turnuvası düzenliyor olmamız. Ocak ayında start verdiğimiz Time Attack organizasyonunun 3. ayağını İzmir'de gerçekleştirmek istiyoruz. Bu konuda tüm dragturk.com İzmir üyelerinin destek vereceğini biliyorum. Aracınızda modifiye olsun ya da olmasın pistte kendinizi denemeniz gerektiğini düşünüyoruz. Bunun için sadece İstanbul ile kalmayarak bu organizasyonu ayağınıza kadar getiriyoruz. 8 Mart 2009 Pazar günü Autodrom İzmir Yarış Pisti'nde düzenlenecek olan time trial turnuvası pistin tamamında gerçekleşecek. Yani belirli bir bölümünde değil, olabildiğince fazla mesafede düzenlenecek. İlk önce ralli pilotlarının önderliğinde kısa bir apex eğitiminin ardından ısınma turları atılacak. Isınma turları sonrasında sınıflara göre belirlenen araçlar 20şer saniye arayla piste salınacak. Birbirinizi geçme imkanınız olacak fakat bunu güvenli düzlüklerde yapabileceksiniz. Pisti 3 kere zamanlama tutularak döneceksiniz. 3 zamanınızın ortalama zamanı hesaba katılacak ve puanlamaya yansıyacak. Birinci olan yarışmacı bir sonraki Time Attack organizasyonunda ücretsiz yarışma hakkına kavuşacak. Yarış ücreti 100 TL olarak belirlendi. Tekrar ediyorum. Bu time trial turnuvası pistin tamamında düzenlenecek. Bu eğlenceli güne yarışmacı olarak katılmak için ilk önce ön kayıt yaptırmanız gerekli. Yarışmaya İstanbul'dan katılacak olan araçlarda var. Konvoy halinde gidilecek ve bir gece konaklayıp ertesi gün piste çıkılacak. Keyifli bir gün geçirilecek. Eminim tüm İzmir'liler pistte bizlerle olacak ama diğer illerden de katılımları bekliyoruz. Organizasyonla ilgili detaylı bilgiyi www.enhizlisensin.com adresinden alabilir, formu doldurabilirsiniz.

Katılımlarınız sonraki olası İzmir organizasyonları için de fikirlerimizi sağlamlaştıracaktır. Görüşmek dileğiyle arkadaşlar.


(A L I N T I D I R)

12
Passat / PASSAT KAPI KOLLARI BOYAMA (RESIMLI)
« : 19 Şubat 2009, 11:40:22 »
Slm arkadaşlar baya bi suredır nete gıremıyodum bu yuzden koyamadım resımlerı.baya bı aksılıkler oldu benı mazur görün...montajı kankimle birlikte yaptık.yazıya başlamadan önce montajı 2 kişi yapmanızı tavsiye ederim işinizi yarı yarıya kolaylaştıracaktır.burda dıkkat edıcegınız en onemlı husus şöför kapısı ve kontrol panelı...bu bölumu demontaj ve montajını yaparken en sona bırakın...çünku dıger kapıları soktugunuzde bellı bı tecrube kazanıyosunuz...mesela kankımle ılk kapı 10 dk surdu dıger 3 kapı 10dk mızı bıle almadı,toplarkende aynı şekilde :)

MALZEMELER:
1 numara zımpara,
1 adet kaliteli  sprey boya
astar için 2 adet sprey beyaz boya.
(dipnot:boyanın tarihi geçikse eğer pütürlü kalabılır,tarıhe dıkkat edın ve boyaları başka marka boyayla da karıştırmanızı tavsiye etmem...)

SÖKME :::
İlk olarak arka kapıları ve sağ kapıyı sokuyoruz...kapı kolları 2 parca kapının ustundekı kapakları(resım6) tornavıda yardımıyla cıkarıyoruz.cıkardıktan sonra ıcındekı 2 buyuk vıdayı sokuyoruz...ve son olarak kapının en altında bulunan alyan vıdalarını alyans takımıyla soktugumuzde sokulcek vıda kalmıyor...alt taraftan tornavıda yardımıyla tırnakları attıyoruz.daha sonra yan tırnakları atırıyoruz(kapılar tırnaklarla tutturulmuş)tırnaklar çok saglam, sakın kırılır dıye korkmayın tık tık atıyo zaten... :)daha sonra kapıyı 5 10 cm aralıyorz ve soketlerı-kapı açma telını cıkarıyoruz...ve sökme işlemi tamam :)
şöför kapısını sokerkende tırnakları kesınlıkle zorlamıyoruz el yardımıyla attırmaya calısıyoruz...olmassa tornavıdayla cok cok dıkkatlı tırnakları yerlerınden cıkartıyoruz...ama panel hemen gelmıyor...kapıyı tuttugumuzda avuç içinde kalan kaucuk bı parca var ,onuda tornavıda yardımıyla cıkarrtıgımızda panel tamamen cıkmış oluyor daha sonra dugmelerin  arkasındakı soketı sokerek panelden kurtulmus oluyoruz daha sonrada panelın altına dosemeyı kapıya sabıtleyen 3 buyuk vıda var onlarıda sokuyoruz...geri kalan işlem diğer kapılarla aynı,aynı şekilde soküyoruz...

1 http://img21.imageshack.us/img21/1131/19304224ka6.jpg

2 http://img7.imageshack.us/img7/3275/65091547th3.jpg

3 http://img26.imageshack.us/img26/9034/82949490uw1.jpg

4 http://img21.imageshack.us/img21/5425/10rz6.jpg

ASTAR VE BOYAMA :
ilk olarak söktüzümüz kolları zımparaladıktan sonra astarı atıyoruz.2 kat astar attıktan sonra üstüne ilk kat boya.en az 15 dk bekledikten sonra 2. kat boyayı atıyoruz. 30 dk bekledikten sonrada 3. kat boyayi atiyoruz.3.kat boyayı attıktan sonra 24 saat kurumaya bırakıyoruz.

5 http://img21.imageshack.us/img21/7821/45314613wb4.jpg

6 http://img27.imageshack.us/img27/6592/46160476lw8.jpg

7 http://img25.imageshack.us/img25/9765/21300527yj0.jpg

8 http://img22.imageshack.us/img22/9649/67539332lt2.jpg

MONTAJ:

Bu aşamadan sonra geldik montaj işlemine.gözünüz sakın korkmasın montajı çok kolay herşeyi soketli yapmışlar.(vw en ince ayrıntıya kadar dusunmus...soketler farklı boyutta yanı yanlıs takmanıza ımkan yok :) ve en cok korkulan sey genelde kapıyı acarsam cam mekanızması gıbı vs.. zor duzeneklerı dagtırsam korkusu oluyor...vw muhendıslerı herseyı dusunmuş :) cam gızlı!!! yanı resımlerdede goruceksınız cam mekanızması gızlenmiş...kapıları takmadan önce ılk yapacagınız sey kolları arkadan sabıtlıyen 2 kucuk vıdayı takmak(resım11)eger bu vıdaları unutursanız kapıyı bızım gıbı bastan sokmek zorunda kalabılırsınz :)  neyse daha sonra once soketlerı daha sonra ise kapı açma mandalının telını takılıyoruz(sızı en zorluycak kapı açma kolu)bu kısım mantıgı anladıktan sonra muthiş kolay ama bılmeyenlerın baya bı canını sıkabılır :)tel ve soketlerı taktıktan sonra kapının önce ust kısmını kapıya sıfır oturacak sekılde rayına oturduyoruz yukarısı oturduktan sonra yan ve alt kısmı tırnaklı oldugu ıcın bastırarak yerıne oturtuyoruz.daha sonra kapının altındakı alyan vıdaları takıyoruz en son kapı kolu ıcınde kalan 2 buyuk vıdayı takıp kapı kollarının kapaklarını bastırarak kapatıyoruz ve işlem tamam...şöför kapısınıda aynı şekilde topluyoruz...

yazının başında da dediğim gibi tırnaklara dikkat...

http://img24.imageshack.us/img24/1372/16439331yb9.jpg

10 http://img23.imageshack.us/img23/5371/93606792kr5.jpg

kapı kollarını arkadan tutan 2 ufak vıdanin yerleri...

11 http://img7.imageshack.us/img7/4561/11lm6.jpg


SONUÇ :

12 http://img25.imageshack.us/img25/1631/12wh8.jpg

arkadaşlar bukadar anlatabıldık...emın olun anlatması kankımle benim için; sokup toplamaktan daha zordu :) arkadaşlar vıdeo da var ama bi türlü upload edemedik yapabılcek arkadaş varsa bana yardımcı olursa sevınırım,vıdeoda hersey gayet bellı oluyo...ayrıca bole bı uygulama yapmak ısteyen olursa izmir bulusmasında gostererek detaylı şekilde anlatırım...

13
Aranıyor / 2000 model passat sol stop acil !!!
« : 07 Şubat 2009, 20:52:29 »
arkadaşlar ben ızmırde oturuyorum gecen gun okuzun bırı kocaman yoldan gecemedı geldı durduk yere surttu gectı. stop kırıldı..stopun sıfırıda baya pahalı geldi... elınde fazla sol stop olan varsa bana pm atabılırmı fıyatyla beraber...

14
Passat / !!!!ARKADAŞLAR ACİL YARDIM!!!!!
« : 07 Şubat 2009, 20:40:17 »
arkadaslar bugun aksam nıyetı bozdum ılk once kolları cıkarıcaktım baktım kolay sokuluyo  4 kapıyıda soktum tamamen  :)
 kapı kollarını cıkardım kapıların içlerini cıkardım koydum kenarı sımdı benım sorum.... izmirde bıldıgınız guvendıgınız ve hesaplı bir dosemecı varmı???bızım dosemeler bıraz deforme oldu. ya yaptırıcaz yada yenıden doseme kaplatıcaz,o dosemelerı yarın yaptrmamız lazım...yarın peder bey evde,sokmusken hepsını bıkerede yapalım dedık yarın bıde plastık yerlerı kendım boyuyacam ılk once sprey astar atıcam sonra marshallın mat sıyah boyasıyla boyuyacam.inş guzel olur...yapıncada fotoları paylasırım sızınle arkadaslar...











Sayfa: [1] 2