İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - coco

Sayfa: [1]
1
Genel / Neden modifiye........
« : 06 Şubat 2008, 12:24:47 »
Neden modifiye.......kendime sorduğumda ise şu cevabı verdim kendime "insanları şaşırtmak" standart bir Skoda'nın modifiye edilerek kendinden güçlü araçlarla savaşması.......siz ne dersiniz.

2
Skoda / Skoda'ya body kit.......
« : 06 Şubat 2008, 11:25:46 »
Arabayı aldığımda standart kasa vardı ve çok temizdi ancak etekler kötü durumda idi her tarafı göçük içindeydi yani kaportacının müdahele etmesi gerekiyordu. Etekler en zor yerdir düzeltilmesi çok zor. Bende fiber işi yapan yeğenime gittim napabiliriz diye etek çıtaları varmış hemen onlardan taktık hem arabanın görüntüsü güzelleşti hemde vuruklar çıtaların altında kaldı daha sonra Ulugöl'deki bie arkadaş çok güzel olmuş buna bide cam üstü lazım dedi o arada arka camın ortasına takılan spoiler gördüm tavandaki kısa olan orj. spoileri söküp geniş spoileri taktım daha sonra arka camın ortasına gelen spoileri koydum ön kaputtada turbo havalandırma deliğini büyütüp üstüne Subaru'nun turbo havalandırma kapağını taktım. Tavanı kestirip ithal açılır tavan koydurdum. ön ızgaraları kestirip yerine baklava desenli tel koydum en son bi'de çelik cant takıp daha geniş ince yanak lastik uyguladım. Eğer yolda görürseniz üstündeki her şeyi ben yaptım tabi başka bir şey ilave edilip arabayı maymuna çevirmedilerse Beyaz renkli 98 model 1.9 dizel Skoda Felicia 34 UL 9550 .

3
Genel / Bu'da enjeksiyon uygulaması........
« : 06 Şubat 2008, 11:06:27 »
Açık pazardan 1976 model 2.0L 100 hp enjeksiyon sistem bi Manta aldım daha sonra motorda çıkan bi yangın sonucu sistem zarar gördüğü için karbiratöre çevirdik bi müddet sonrada sattım. Bi zaman sonra Ali Deveci'nin yarıştığı Mantayı aldım ama araç standart hale getirilmişti yani kasa yarış kasası ama makine standart 2L 90 hp karbiratörlü. Bu arada kuzenim geldi Almanya'dan "abi bunların enjeksiyonlu olanları" diye başlayınca kafama takıldı acaba buna takılabilir'mi diye. Hemen işe koyuldum yaptığım araştırmalar sonucu ancak iki kişinin ismine ulaşabildim Onno usta ve Mustafa diye biri önce Onno'ya gittim "elimde çok iş var uğraşamam" dedi bu sefer Mustafa'ya gittim o'da deli para istedi adam haklı bu işi ancak iki bilemedin üç kişi yapabiliyor. Kuzen dedi'ki "sen bu işi yaparsın elinden geliyor". Bi an düşündüm elimde daha önce yanan Manta'dan kalma bazı parçalar mevcut, eksik olan beyin ve enjektör bağlantı parçaları. Birden aklıma geldi o aralar grup N'de enjeksiyonlu arabaların yarışması yasak ve yarışan bir sürü Manta var hemen Serdar Bostancı'ya gittim bana "valla parça işini hallederiz ama yapabileceğini sanmıyorum" dedi hatta ne işyaptığımı sorup "bankada çalışıyorum" deyince güldü ama yinede eksik parçaların hepsini temin etti ve beş kuruşda para almadı. C.tesi öğleye doğru kuzenle birlikte makineyi sökmeye başladık öğlenden sonra söküm işini bittirip akşam üstüne kadar ama malzemeyi bağladık. Pazar günü enj.sistemini elektrik bağlantılarını ve beyni bağladım saat 4 gibi iş bitti kuzene "bas marşa lem" dedim araba çalışmadığı takdirde bok atıcam "ülen uğursuz herif senin yüzünden çalışmadı" diye o da işin farkında "sen bas" diyo neyse sen'di ben'di derken Yavuz geçti direksiyona bastı marşa gır gır gır tık yok ben çöktüm kuzen çöktü ikimizdede tık yok birbirimize bakıyoruz işim pis tarafı ertesi gün işe gidicez araba yok. Neyse Yavuz dedi'ki "abi kafamız çok karıştı illaki bi yerde bi hata yaptık, bi çay içip sakinleşelim sonrada tekrar bi elden geçirelim". Beyinin bağlantısı çok zor oldu çünkü elimde ne şema var nede beynin üzerinde bir işaret ben elektrik bilgilerime göre bağladım ondan şüpheleniyorum, çaylarımızı içtik sakinleştik ben tekrar beyne giriştim ama standart bağlantılara göre bir şey bulamıyorum bağlantı için başka bir ihtimal yok bu arada gözüm benzin pompasına ilişti ve birden "buldum laaaaaaaaaayn" diye bağırmışım kuzen bardağı düşürmüş elinden. Aceleden + ile -'yi ters bağlamışım dolayısıyla beyne benzin basamıyor, bağlantıyı düzelttim ama genede tırıs tırıs vaziyetleri devam ediyor. Bu sefer ben geçtim marşa ve motorun gürültüsü bahçeye yayıldı bahçeye diyorum çünkü bu işi evin bahçesinde yapıyoruz.  Ertesi gün Onno'ya gittim baktı baktı ve "benzin pompa motorunu deponun oraya koyarsan daha iyi olur, havuz içinde tehlikeli yaratır, başka problem yok" dedi. Ondan sonrada Mustafa'ya gittim kıllık olsun diye parayı kabul ettim zannetti kaputu açınca kime yaptırdığımı sordu "ben yaptım dedim" inanmadı.

4
Sohbet / Oğlumla konuştum.........
« : 31 Ocak 2008, 01:34:30 »
Bu günden sonra 21 günü kaldı Diyarbakır'da aslanlar gibi asker.

5
Skoda / Dizel SKODA'ya turbo uygulaması.......
« : 30 Ocak 2008, 19:04:27 »
Biraz merak birazda modifiye tutkusu 98 model 1.9 dizel Skoda Felicia'ya turbo uygulaması getirdi aklıma, tabi en büyük etken üzerindeki makinenin VW grubundaki makinelerle aynı olduğunu öğrenmemle oldu. Önce bi araştırma yaptım ve 1.9 versiyonda orjinal Garrette T2 turbo olduğunu öğrendim. Sonra bi 1.9 turbo bulup inceledim benim makineyle aralarında ufak tefek değişiklikler vardı ama halledilmeyecek bir şey değildi. Daha sonra konuyu bahsettiğim tamirci arkadaşa açtım oda zaten dünden razı 15 yaşındayken K70'e enjektör taktığını bilirim. Elinde hemen hemen her türlü çıkma parça mevcut. Önce filitreyi ve manifoldları söktük turbo manifoldların yerine uyum sağlaması problem olmadı daha sonra karterde delik açtık turbo yağlaması için aparat yapıp dönüşü bağladık giriş içinde yağ filitresinin üzerindeki yedek çıkışı kullandık. Egzost bağlantısını söküp egzostcuda manifolda göre flanş yapıp esnek egzost borusu ile turbonun egzost çıkışını bağladık. Tabi bu arada ufak tefek tadilatlarda yapıldı. Uygulama yapıldı ama bi problem çıktı, turbonun kafası kaputa değdi hemen kaputu kesip deliğin üzerine Subaru'nun havalandırma kanalından koyduk en gırgırıda bu oldu millet hava olsun diye koyduğumu düşünüp akılları sıra benle kafa yapıyorlardı bende açıp turboyu gösteriyordum hallerini siz düşünün artık......
Gelelim sonuca benim Sıdıka şaşırdı nereye gideceğini bilemez oldu bu sefer durma problemi çıktı, alet durmuyor zamanla alıştık tabi bu arada bildiğiniz gibi Felicia'larda müthiş bir tutunma kabiliyeti var en büyük avantajımda o oldu düz yolda fazla sürat yapmadığım için virajlara sol ayak dip gaz girip peşime takılanlara plaka ezberletiyordum hatta darglardan dönerken Polo'su olan bi arkadaş benle beraber dönecem diye bariyerleri sıyırmıştı. Şileye tırmanmaya giderkende yine bi Polo gidene kadar kovalamıştı beni.
Macera yaklaşık 30.000 km sürdü daha sonra makineyi elimize aldık aşırı tork piston kollarını yay gibi yapmış silindirlerin içi ise tünel gibi olmuştu. Tabi komple motor yapıldı ve tüm malzeme Turbo motor için kullanılanlardan seçildi

6
Otomobilim / Buda benim yaren........
« : 30 Ocak 2008, 14:16:46 »
2008 model 1.6 16v MeganeII Ekstreme. Yüksek devirlerde sesi içeri vermesinin haricinde bir şikayetim yok.

7
Sohbet / Aklınızda bulunsun.....
« : 29 Ocak 2008, 23:16:30 »
Uzun yılların verdiği tecrübeyle otomobil konusunda edindiğim çevrelerden ve yakınlarımdan yararlanmak isterseniz her zaman yanınızdayım.

Boya.................................Abim...............Ümraniye
Sigorta.............................Yeğenim..........Bağlarbaşı (İsviçre sig.)
Fiber.................................Yeğenim.........Ümraniye
LPG...................................Kankam..........İkitelli (marka farketmez şirketin sahibidir)
Elektrik.............................Abim...............Üsküdar
Yürüyen aksam................Eski dostum....Ümraniye
Fren.................................Eski dostum.....Ümraniye
VW servisi........................Eski dostum.....Kartal (yaklaşık 30 senelik VW'cidir aynı zamanda çıkma parça tedarik eder)

Bu konulardaki iş sahipleri nazımın geçtiği ve güvendiğim çok yakın insanlarımdır. Bunların haricinde gerekirse bu kişilerden destek alabilirim.

8
Sohbet / Herkeze iyi muhabbetler....
« : 29 Ocak 2008, 16:25:49 »
Adım Coşkun yaşım 50 amca yada abi diyebilirsiniz.  Amatör bir otomobilci olarak sizinde amatör ruh taşıdığınıza inanıyorum dolayısıyla aranıza alırsanız sevinirim. Referansım kakyol41

Sayfa: [1]