İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - degauss

Sayfa: [1]
1
Polo 6N2 / Ön cam krikosu tamiri
« : 18 Mart 2012, 14:52:49 »

Merhabalar,
6N2 aracımda birkaç kez ön kapı cam krikolarını tamir etmek durumunda kalmıştım. İmkanı olan ve bu işe zaman ayırabilecek arkadaşlar için yaptığım işlemleri fotoğraflamıştım, buyurun..

-> Buradaki işlemleri ön camları değiştirmek ya da camı sökerek film çekmek için de kullanabilirsiniz. (bu durumda krikoyu sökme işlemlerini atlayın)

ÖNEMLİ NOT --> Buradaki tüm işlemler tamamen amatör bir ruh ve araba sevgisiyle yapılmıştır :) Bu işlemleri yapmak için uygun ortam, araç gereç gerekli olabilir. Elbette birazda el yatkınlığı lazım. Öyle yol kenarında bir tornavida ile yapılacak iş değildir. Buradaki bilgiler profesyonel yönergeler değildir, eksik gedik bilgiler olabilir, bu nedenle bu işe kalkışacak arkadaşlar tüm sorumluluğu kendileri bizzat şahsen üstlenmiş olurlar :) Uzun lafı kısası: bişi olursa bana kızmayın :D :D :D

Elimde çok fazla resim olduğu için forumu resme boğmayayım diye sağ ve sol kapı resimleri karışık olabilir. Nasıl olsa sökme takma işlemleri bakımında bir farkı yok. O nedenle sağ sol kapı ayırımı yapmadan anlatacağım.

Öncelikle kapı döşemesini sökmemiz gerekiyor. Bunun için fazladan özel olarak bir yıldız topaç tornavidaya ihtiyacınız olacak. Döşemeyi sökmek için öncelikle aşağıdaki resimde görününen parçaları sökmemiz gerekiyor. Burada 1. Kapı kilit çubuğunu 2. Gözden uzak ve saklanmış bir yıldız vida 3. Cam açma kapama anahtarları 4. Kapı kolundaki kapak ve içindeki vidalar.



Şimdi adım adım sökelim. Kapı kolundan başlayalım. Kapı kolunun üstünde bir kapak var. zaten belli oluyor. Ancak bu kapağı sökmenin püf noktası, alt kenarında düz tornavida ucu sokmak için bir çentiğin olması. Önce buraya uygun bir düz tornavida ile buradan hafif kapağı yukarıya doğru kaldırıyoruz.



Ancak siz benim resimde kapak kenarlarındaki tornavida izlerini görmeyin :) onlar bu çentiği keşfetmeden önceki denemelerim :D Kapağın alt kenarı hafif kalktığında iz yapmayacak bir malzeme ile yukarı doğru kanırtarak kaldırmaya devam edin. Kapak her tarafından eşit miktarda  kaldırılarak olduğu gibi paralel bir şekilde çıkıyor. 



Sonra bu kapağın altında iki adet yıldız vida göreceksiniz. ikisinide sökün.



Cam elektrik anahtarını sökmek için, bu anahtarın önünden yada arkasından düz tornavida ile önce bastırın, sonra hafifçe yukarıya doğru çekin. Böylece tırnağından kurtularak çıkacaktır. Zaten bir tarafı çıkınca hemen sökülüyor.





Sökünce kablo soketini çıkarın. Sokette tırnak olabilir. Malum sarsıntıdan kendi kendine çıkmasın diye aracın birçok soketinde tırnak vardır. Sökerken önce bu tırnağa basıp veya çekip soketi öyle çıkarmanız gerekir.



Kilit çubuğunu ise sadece vida söker gibi çevirerek çıkarıyoruz. Çıkana kadar sökme yönünde çevirin. Bu yöntemi ayrıca boylarını ayarlamak içinde kullanabilirsiniz :)



Kapının üst ve menteşelerine bakan tarafında (ilk resimdeki 2 numaralı yer) bir yıldız vida var ancak buraya standart boydaki tornavidalar girmiyor. Bu nedenle bir topaç tornavida ile sökmeniz gerekir. Zaten küçük bir vida. aman kaybetmeyin :)


 
Bu aşamada, aşağıdaki resimde görünen yerleri sökmüş olmalıyız inşallah



Şimdi hiçbir alet kullanmadan, elle bu döşemeyi dik olarak kendimize doğru çekerek çıkaracağız. Bu döşemeyi tutan çepeçevre 7 adet klips var. Döşemenin önce altından tutarak alt tarafını kendinize doğru çekin. Çıtçıtlı paltonuzu çıkarır gibi çıkacaktır.



Sonra yanlardan yukarıya doğru çıkarmaya devam edin. Ancak normal komundayken üstteki kilit kolu bu döşemeyi tutar. Kilit kolunu elle açık pozisyona getirip döşemeyi çekmeye devam edin. En üst kısmını çıkarmak için hafif yukarı doğruda itmeniz gerekiyor. Bu şekilde el yordamıyla çıkarın.



Kapı döşemesini söktükten sonra, sünger (yada köpük gibi) bir malzemeden iç döşeme görünecek. Bu döşeme kapıya sakız gibi ilginç bir macunla yapıştırılmış durumdadır. Ancak bu istenildiği zaman sökülüp tekrar yapıştırılabilen bir malzemedir.
İç döşemeyi sökmek için ise önce klipslerin şapkalarını çıkarmamız lazım. Aşağıdaki ikinci resimde göründüğü üzere klips şapkaları bir yöne doğru yatay olarak çekilerek çıkıyor. Birde hoparlör ve elektrikli aynalara giden kablo soketlerini de sökmeyi unutmayın.




Nazik malzemeden yapılmış iç döşemeyi, doğası gereği nazikçe üst kenardan başlayarak çıkarın. Acele etmeyin ve zor kullanmayın aksi halde bu malzeme yırtılmaya yatkındır. Klipslere denk gelen yerlerde tıpkı palto düğmesi söker gibi çıkararak ilerleyin.



İç mazleme çıkınca tüm mekanik aksam görülecek. Şimdi hoparlörü aşağıdaki resimde görünen vidalardan sökün. Ya da isterseniz önce sadece hoparlörü sökün sonra bu plastik parçayı sökün. Hoparlöre ayrı özen gösterin, yırtılabilir zarar görebilir. Sökünce hemen laap diye çekmeyin, arkasında soketi var. Yavaşça yatırıp soketini sökün öyle çıkarın



Kilit kolunu sökmek için sadece üstteki tırnağı hafifçe kendinize doğru çekin ve çekiliyken kol mekanizmasını sağa doğru kayrırın. Yuvasından kurtulunca naylonu ile birlikte çıkacaktır. Kolu söktükten sonra kıvrak bir bilek hareketiyle U şeklinceki kancasından çıkarın. Bu arada kancanın geçtiği delikteki küçük beyaz plastik parçayı düşürmeyin.



Şimdi cam anahtarlarını, söktüğünüz kablo uçlarına tekrar takın. Böylece söküp takma işlemleri için camı yukarı aşağı kaydırabileceğiz.




Camı biraz aşağı alınca kırık parçalar bir güneş gibi kendini gösteriyor. Zaten bu kriko düzeneğinde başka bozulacak malzeme yok. Rayların üzerinde camı taşıma görevini bu zavallı plastik parçalara vermişler. Onlarda azcık zoru görünce sukoyveriyorlar :D




Kötü haber. bu parçaları değiştirmek için cam krikosunu sökmek gerekiyor. Bunun için terimiz soğumadan devam edelimki hastalanmayalım terli terli :)

Ancak krikoyu sökmeden önce camı çıkarmamız gerekiyor. Önce camı uygun bir hizaya getirip camı tutan metal parçanın üstündeki vidayı gevşetin. Bu parça camı sadece sıkarak tutuyor, ancak çok uzun zamandır sökülmediyse lasitkler yapışmış olabilir. Sprey yada tornavida ucu ile hafif kaldırarak önce camı bu metal çenelerden kurtarın. Sonra camı üst taraftan elle yukarı doğru kaldırıp camı yuvasından kurtarıp üstten tamamen çıkarın.

Krikoyu sökmek için, lokma takımı ya da ingiliz anahtarı ile (iki ağızlı burada rahat çalışmaz) aşağıdaki resimdeki dört vidayı söküyoruz. Aslında mühendislik görü ile bakıldığında bu vidaları sökmeye gerek yok, sadece gevşetmeniz yeterli. Çünkü vidaları gevşetik az kenara kaydırınca vida şapkasının geçebileceği bir delik tasarlanmış oraya. Bende öyle denedim ancak olaya muvaffak olamayınca komple söktüm vidaları :D



İşin bu aşaması anlatılmaz, yaşanır. Bu aşamyı geçip geçemeyeceğiniz tamamen bulmaca çözme yeteneğinize kalmış :D Ben yarım saatten fazla her türlü kombinasyonu deneyerek kriko mekanizmasını bu alengirli kapıdan çıkarmayı başardım :D
Tabi çıkarma denemelerine başlamadan önce kriko motorunun kablo soketini çıkarmayı unutmayın.




Ahanda mekanizma sonunda kapıdan çıktı. Bozuk parçalarda değişeceklerini anlayınca salıverdi kendini.



Aman bu parçaları sökerken hangisinin sağ taraftan, hangisinin sol taraftan çıktığını sakın karıştırmayın aksi halde ben bile yardım edemem. Çünkü resimlerdeki parçanın hangisi sağ hangisi sol bende bilmiyorum. İşin kötüsü nasıl takarsan tak itiraz etmeden takılıyorlar. Kısacası sağı solu karıştırmayın :D



İnşallah yeni parçaları öncesinden almışsınızdır, yoksa benim gibi döşemesiz ve camsız kapıyla parçacıya gitmek zorunda kalabilirsiniz. Bu plastik beyaz parçaları mümkünse servisten alın, yan sanayi ile çok fiyat farkı yok. Üstelik yan sanayi daha çabuk kırılıyor, 6 ay sonra benim gibi kapıyı yine sökmek zorunda kalabilirsiniz. Ben en son bu parçaları servisten aldım, bir daha arabayı satana kadar hiç sökmedim kapıları.

Krikoyu hazır sökmüşken yatakları güzelce temizleyip telleri hafif greslerseniz bakımını da yapmış olursunuz.



Parçaların nasıl takılacağını zaten sökerken tahmin etmişsinizdir.






Parçaları taktıktan sonra sıra toplamaya geldi. Tek tek nasıl toplanacağını yazmaya gerek yok heralde, nasıl söktüysek tersi sırada adım adım toplayın.

Ancak en toplarken en can alıcı nokta camın ayarlanmasıdır. Ben bu işin sistematik bir yolu olup olmadığını bilmiyorum, tamamen deneme yamulma yöntemiyle camı indire kaldıra bir ayar yaptım ve camı sabitledim. Cam ayarsız olursa ya sıkışma yapıyor, ya tamamen açılmıyor bir kısmı dışarıda kalıyor v.s.

Cam ayarlama konusunda mümkünse birinden yardım alın, benim gibi koca bir gün cam ayarlamaya uğraşmayın :D

Düzenleme notu: patlak resim linkleri yenilendi.



2
Merhabalar,
Eğer arka cam su fıskiyesini çalıştırdığınızda arka cama su gitmiyor ancak cam suyunda eksilme oluyorsa sakın denemeye devam etmeyin. Yoksa benim gibi arka koltuk ve döşemeleri sünger gibi sırılsıklam ıslatabilirsiniz. (Ben bunu anlayana kadar 3 litre suyu koltuğa ve döşemeye boşaltmıştım :)) Suyu kurutması tamirden zor olmuştu. Bu arada, Polo 1.4 2000 Trendline.
 

 
Benim arabada bu sorunun nedeni, arka sol koltuğun solundaki döşemenin altında bulunan hortum ek yerinin çıkmasıydı. Tamirini benim gibi kendiniz de yapabilirsiniz.
 
Önce arka sol koltuğu yatırın. koltuğun sol tarafında kilitlenmesini sağlayan demir parça var. Üzerinde tek vidayı sökerek bu parçayı çıkarın.
 

 
Sonra tek tek bu döşeme parçasını tutan plastik klipslesi çıkarın. Ancak döndürerek mi çıkıyordu yada çekerek mi unuttum. siz çok zorlamadan deneyerek çıkarın. Doğru yolu bulunca fazla itiraz etmeden çıkacaklardır :)
 

 

 
Sonra bu plastik döşemeyi el yordamıyla ve sezgisel olarak çeşitli yönlere çekerek çıkartın.
 

 
Kapı fitilinden kurtulduğunda, emniyet kemerinin geçebileceği bir yarık görülecek. Emniyet kemerini bu aralıktan çıkarın.
 

 
Parçayı çıkardığınızda, sol tarafta kenardan giden kabloların yanında su hortumunu göreceksiniz.
 
 

İlk bakışta ek yerinde sorun gibi görülebilir ancak elle kontrol ettiğinizde bu ek yeri gevşemiş yada çıkmış olabilir.



Ek yerinin birbirine geçen kısımlarına, hortumun içine taşmayacak ölçüde yapıştırıcı sürdüm (Adını hatırlamıyorum ama elimin altında atık su borularını yapıştırdıkları sarı renkte yapışkandan vardı ondan sürmüştüm sanırım) Birde üzerine cırt çekip güzelce penseyle sıktım.



Bu işlemden sonra işin en zor kısmı, plastik parçayı kapı fitilinin altına sokmak. Ben bunu kapalı bir kargaburun ucuyla yaptım. Tıpkı lastikçilerin lastiği janttan ayırırken ve takarken yaptıkları gibi.



Ama belki önce kapı fitili sökülüp sonra bu parça takıldıktan sonra en son kapı fitili tekrar takılabilir. Bu şekilde de yapılabilir ama ben öyle yapmadım ya da aklıma gelmedi.

3
Polo 6R / Polo 6R Ön Sileceklerin Sosyal Problemi
« : 11 Mart 2012, 20:29:29 »
6R sahipleri bilir. Artık silecekler park pozisyonunda kaldırılamıyor, sol silecek kaldırılmaya çalışıldığında kaputa dokunuyor. Ancak kontağı açıp kapatıp hemen ardından silecek kolunu bir kez aşağı pozisyona (1x) getirerek silecekler servis konumuna alınıp ancak o şekilde kaldırılabiliyor.
Az önce başlayan kar yağışı nedeniyle hayırsever bir komşu :melek:! kendi arabasının sileceklerini kaldırmış, ardından komşuma iyilik yapayım diye benim polonun da sileceklerini kaldırmayı başarmış!!
Görür görmez aşağı indim, kaputun kenarı yaralanmış, silecek kolu esnemiş ancak kol yamulmuş mu diye bakamadım, sabah bakacağım artık. Deminden beri düşünüp duruyorun ne yapsam diye, acaba uyarı yazısı mı koysam cama "silecekleri kaldırmayınız" diye  :-\
Özellikle kış aylarında (neyseki az kaldı) böyle bir probleminde yaşanabileceğini tecrübe edindim ve paylaşmak istedim.

4
Polo 6N2 / Buji yuvalarındaki motor yağı
« : 29 Ekim 2008, 15:46:31 »
Merhabalar, gecen günlerde bujilere bir bakayım dedim. kabloları söktüğümle buji yuvalarında bayağı bir yağ biriktiğini gördüm. pek hayra alamet birşey olmadığı belli. elle yokladım, bujilerin azcık daha sıkma payı varmış, biraz daha sıktım. ancak bu yağın nereden gelmiş olabileceği konusunda bir fikrim yok. silindirden mi çıkmıştır yoksa supap baslarinin orada arada conta gibi bisey mi var oradan mı gelmiştir. bu konuda bir tecrubesi veya  fikri olan arkadaşlardan fikir almak istiyorum. henuz servise falan goturmedim zira yakın bir zamanda triger kayışı, buji, yağlar v.s. gibi komple bir bakım için zaten gorureceğim.




// resim eklemiştim ama nedense görünmedi ??
// simdi oldu galiba :)

5
Polo 6N / Bagaj Lambası Sivici Tamiri
« : 05 Mart 2008, 12:09:49 »
Bagaj lambası yanmıyorsa doğal olarak ilk önce ampülü kontrol etmek
gerekir. Ancak ampül sağlamsa, sigorta atık değilse ve bagaj lambası
hala
yanmıyorsa sorun siviçte olabilir. Hatta bazan yanıp bazan yanmıyorsa
kesin siviç oksitlenmiştir diyorum
ben.
Bagajdaki lamba sivici kapaktaki kilidin içindedir. Dolayısıyla bagaj
kapağının döşemesini vede kilidini sökmek gerekmektedir.



Bunun için resimde görüldüğü gibi önce tutamakların içindeki iki adet
vidayı sökmek gerekir. Vidalar söküldükten sonra kilidin olduğu kısımda
döşemeyi çekerek çıkarabilirsiniz. Girintili tırnaklar kaportadan
kurtulduğunda döşeme çıkıyor, yani ben bu şekilde çıkardım.





Bagaj kapısının iç kısmında, kilidin arkasında bağlantıları
göreceksiniz. Önce kabloyu şekilde görüldüğü gibi çekerek çıkartın.



Daha sonra kilide bağlı mekanik kolu şekildeki ok yönlerinde aşağı
bastırarak çıkarın.



Kilidin bağlantıları söküldükten sonra bu şekilde görünüyor.



Daha sonra bagaj kapağının dışından kilidi sökün. Kilidi sökmek için
şekilde oklarla gösterilen iki kocaman vidayı sökmek yeterli.



Kilidi çıkardığınızda, lamba sivicinin zaten ayrı bir parça olarak
kilidin içine gömülü olduğunu göreceksiniz. Sivici fazla kastırmadan
dik olarak yukarı çekerseniz yaerinden çıkacaktır.

Sivici söktükten sonra şimdi sıra sivici temizlemeye geldi.



Siviç kapağının dört köşesinde ince çubuklar var. Dört tarafından
dengeli bir şekilde bir çakı yüzü yada ince uçlu bir tornavida ile
kapağı açabilirsiniz.



Siviç mekanizmasının ortasında bir mil var. tüm mekanizma bu milin
üzerinde çalışıyor. milin her iki ucunda ince bir çıkıntı var ve bu
çıkıntılar plastik gövdenin her iki kenarındaki  deliklere
oturtulmuş. Kalem ucu yada ince bir tornavida ile milin ucundan
bastırıp çekeren çıkarabilirsiniz. Dikkat:
burada yay çok sıkı değil ama yinede fırlayıp gidebilir, ona göre
dikkatli olun.





Benim sivicim gördüğünüz gibi baya oksitlenmişti. hem kasadaki
kanallar, hemde bu kanallara basan iletken yayları bol bol temizleyici
sprey sıkarak temizledim. Bu kontak temizleyici spreyleri heryerde
bulabilirsiniz. Genelde Philips marka yağlı ve yağsız temizleyiciler
olarak satılmakta. Ben yağlı olanıyla bi güzel temizledim. Tortuları
ince tornavida ucu ile kazıdım.



Anca toplamadan önce azcık gres yağı sürseydim iyi olurdu. ancak
yanımda gres yağı olmadığı için sivici topladıktan sonra içine bidaha
bol bol sprey sıktım.


Düzenleme notu: Resimler patlamış, linkerini tekrar güncelledim. Kusura bakmayınız, uzun zamandır foruma giremediğim için öyle bakımsız kalmış mesajım. Bakarsan bağ olur, boşuna dememişler demek  ;)

Düzenleme notu: patlayan resim linkeri yenilendi.

Sayfa: [1]