Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - alperyüksel

Sayfa: [1]
1
Golf IV / Yağ kaçakları ve conta değişimi
« : 16 Ocak 2016, 01:48:59 »
Herkese hayırlı geceler ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
Mesele şu ki bir süredir yağ dolum kapağının oralardan manifolda doğru yağ ilerlemesi vardı. Bu durum iyice artmış ve araç yere yağ damlatmaya başlamış. Lifte kaldırıp baktığımızda motorun alt kısımlarına yağ bulaştığını gördük. Aracımın bakımlarıyla ilgilenen ustam külbütör ve manifold contalarının değişmesi gerektiğini söyledi.Araçta gözle görülür bir yağ eksiltme şu an için söz konusu değil.Yetkili serviste orjinal conta fiyatının yaklaşık 150 Tl tuttuğunu öğrendim. Aracı hafta içi hiç kullanmıyorum hafta sonları gezinti amaçlı kullanıyorum pek fazla km de yapmıyorum. Bu arada araç 2001 akl lpgsiz.Bu tip bakım ve onarımlarda mevsim şartları özellikle motor aksamındaki conta değişim ve  ömrü açısından önemli olabilir mi yoksa çokta binilmediği ve genellikle araç yattığı için ve yağ eksiltmede söz konusu olmadığına göre havaların ısınmaya başladığı dönemi mi beklemek daha sağlıklı sonuç verir?
Bilgi ve tecrübesi dahilinde konuyla ilgilenip paylaşımda bulunmak isteyenlere şimdiden teşekkür ediyorum.
Mutlu bir hafta sonu geçirmeniz ümidiyle :)

2
Golf IV / Switch mi yoksa başka bir sorun mu
« : 18 Ekim 2015, 13:13:27 »
Herkese hayırlı pazarlar.
Sorun şu:Normalde kapıyı açtığımda ya da anahtarı kontaktan çıkardığımda tavan lambası yanardı.Ancak bu günlerde kapıyı açtığımda kapı aydınlatmaları yanmasına rağmen tavan aydınlatması yanmıyor anahtarı çıkardığımda da tavan lambası yanmıyor.Bununla ilgili olabilir mi bilmiyorum ama geçtiğimiz günlerde immobilizer arızası vermişti.

Geçen sene buna benzer bir sorun switch değişimi ile halledilmişti.O arızada kapı ve tavan aydınlatması yanmıyordu ancak kontak anahtarını çektiğimde tavan aydınlatması yanıyordu.Bunda ise aydınlatma kapı ile değilde tavan aydınlatması ile ilgili ve immobilizer arızasından hemen sonra ortaya çıktığı için pek bilemedim doğrusu.

Siz bilgi ve tecrübe sahibi olan değerli dostların bu durumla ilgili bir tahmini var mıdır?
İlgilenen ve paylaşımda bulunacak olanlara teşekkürler...

3
Golf IV / Sizce değer mi?
« : 17 Temmuz 2015, 22:50:23 »
Herkesin bayramını kutlarım.
Gelelim asıl konuya.2001 trend manuel ,lpgsiz ,tam bakımlı ve henüz 63 000 km de bir golfüm var.Aracım tamamıyla orjinal önemsiz çizik boyaları var. Bunlar + ları - leri ise tamamen kozmetik; tavanda vernik yanığı kabutta hafiften solma ufak tefek ezik ve çizikler.Aslında aracıma çok titiz bakıyorum ve severek keyifle biniyorum.Ancak akşam üzeri çok iyi bildiğim 2004 model pasific çelik grisi bir golfün haberi geldi satılık diye.Araç yaklaşık 130 000 kmde manuel lpgsiz ve tam bakımlı hatasız bir araç sadece kabut değişik başka hata boya yok bu değişimin nedeni kazadan değil.Bana söylenen rakam 30 bin tl. Sizce değişim yapmaya değer mi?Bu aracın ilanı internette yok.
Görüşlerini paylaşan herkese teşekkürler...

4
Golf IV / Senelik bakım hakkında
« : 22 Mayıs 2015, 22:24:56 »
Herkese hayırlı akşamlar. Aracımı(2001 golf) nasipse pazartesi senelik bakıma sokacağım.Şu an için kafama takılan soru fren ve direksiyon yağı değişimi.Tam olarak 2 sene önce değiştirmiştim ve yağ neredeyse su gibi olmuştu. O günden bu güne aracım tam olarak 10 bin km yaptı. Acaba değiştirmeli miyim ya da değişmesi gerektiğine neye göre karar verebiliriz?
İlgilenen, bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkürler, saygılar...

5
Golf IV / Fazla dikiz aynası olan var mı?
« : 09 Mayıs 2015, 20:36:17 »
Herkese hayırlı akşamlar. Akşam üzeri sol dikiz aynam kırıldı. Aracım kaskolu ancak kaskoyu kullanmaktan ziyade uygun ve orijinal bir çıkma ilk tercihim olabilir. Renk antrasit mavisi elinde fazla olup da satmak isteyen olursa benimle buradan iletişime geçerse memnun olurum.
Herkese mutlu ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum...

6
Golf IV / Boğaz kelebeği ve pozisyon sensörü
« : 09 Kasım 2014, 14:42:49 »
Herkese hayırlı pazarlar.

Sorum şu: Boğaz kelebeği ve pozisyon ya da konumlama sensörü ayrı parçalar mıdır?  Olası bir arıza durumunda sadece bu sensör mü değişir yada sensör arızalı olsa bile boğaz kelebeği komple mi değişir? Çünkü aracımda(golf 4 akl 8v lpgsiz) bilgisayarda gaz kelebeği konumlama arızası göründü. Bu soruyu da boğaz kelebeğinin işlevini az çok bilmeme rağmen fiziksel yapısını tam olarak bilmediğim için soruyorum.

İlgilenen ,bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür eder saygılarımı sunarım.

7
Golf IV / Sorunlarla yaşamayı öğrenmek
« : 26 Ekim 2014, 10:16:14 »
Herkese hayırlı pazarlar.
Bugün biraz pazar sohbeti havasında yazmak istedim. Aracımı aldığım ilk günden bugüne kadar yaşamış olduğum sorunlar aklımdan geçti. Önceleri bir sorun ya da arıza ortaya çıktığında bunu kabullenemiyordum. "Bakımlarını günü gelmeden yaptırdığım ve titizlikle kullandığım aracımda böyle bir sorun nasıl olur? " diye kendi kendime bu soruyu soruyordum ve bu beni rahatsız ediyordu. Ama şöyle kendimize bir baktığımızda ne kadar dikkat etsek de zaman zaman hastalanıyoruz ve bazen hastalığımızın farkına çok sonraları varıyoruz.Örneğin şeker ,kolesterol ,tansiyon gibi. Hiç hastalanmasak bile yıllar geçtikçe yılların yorgunluğu üzerimize çöküyor. İşte araçlarımızda böyle. Bütün bunları dün yetkili serviste arıza tespit cihazıyla tarama sonucunda ortaya çıkan boğaz kelebeği arızasından sonra düşünmeye başladım. Küçücük bir sorun için gittiğim serviste böyle bir sorunun daha olduğunu öğrendim. Küçük sorun dörtlü düğmesinin değişmesiyle halledilirken boğaz kelebeği sorunu arızanın silinmesiyle gidebildiği yere kadar gidip artık gidemez duruma gelince yapılmak üzere ertelendi. Aslında bana bu arızayı söylemeseler bunu belkide uzun bir süre anlayamazdım. Çünkü araç arızalı ,sorunlu bir araç gibi davranmıyordu ve hala da davranmıyor. Bu arada haddim olmayarak siz değerli insanlara tavsiyem "serviste her şey pahalı ,serviste yaptıracağıma dışarıda yaptırırım daha ucuza hallederim ,çıkmasını ya da yan sanayisini alır takarım" gibi bir takım ön yargılı ve sizi iki defa yoracak düşüncelere kapılmayın ve her yerden illa ki fiyat alın. Çünkü dün yaptırmış olduğum dörtlü anahtarının yetkili servisteki değişimi ile dışarıda bir yerlerde yapılmasının maliyeti arasında hemen hemen hiç fark yoktu ,kaldı ki serviste garanti sürecide işleyecek. Bunu daha önce de dışarıda yaptırmış olduğum triger seti ve su pompası değişiminde yaşadım. Yetkili serviste yaptırmış olsaydım tam bir sene sonra su kaçırmaya başlayan su pompasını garanti kapsamında değiştirirdim ve böylece cebimden iki kere para çıkmamış olurdu ve iki kere yorulmamış olurdum.
Şimdi artık sorunu bilip ,bununla yaşamayı öğrenmiş olmak bana huzur veriyor. Bu gün itibarıyla aracımla ilgili bazı sorunlar hala var fakat artık önemsemiyorum ve daha da önemlisi bu sorunlar artık beni aracımdan soğutmuyor ve binip keyfini çıkarıyorum.
Yazımı okuma zahmetinde bulunup kendide birşeyler eklemek isteyen herkese teşekkür ederek saygılarımı sunarım :)

8
Golf IV / Terleme-Üfleme-Motor ömrü
« : 18 Ekim 2014, 23:44:32 »
Herkese hayırlı geceler.
Uzatmadan konuya geçeyim. Külbütör kapağında terleme başlamış yağ dolum kapağının olduğu yerde ve egzoz manifolduna kadar yağ yürümüş. Araç 60 binde lpgsiz sr motor(8v)Aracımla ilgilenen usta bunun normal olduğunu söyledi. Ancak ustamın babası (yaklaşık 35 yıllık motor ustası) motorun buhar yapmaya başladığını yaklaşık 2 sene içerisinde motor isteyebileceğini söyledi. Çekişten çok memnunum ,yağ değişeli 3500 km ye yaklaştı ancak herhangi bir eksiltme yok. Buna ek olarak arabamı devirli kullanırım ara ara 4000-4200 devirlere çıkarım ancak aracımı uzun uzun bağırtmam. Acaba üfleme denilen olay ya da üflemenin belirtisi midir yoksa basit bir conta işi mi?
Bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım...

9
Golf IV / Canım fena sıkkın
« : 08 Ağustos 2014, 23:11:57 »
Herkese hayırlı geceler.
Hemen konuya geçeyim. 3 ay kadar önce akşam tenha bir yolda 60-70 km ile ilerlerken belli belirsiz bir vınlama sesi hissettim. Oldukça pimpirikli ya da titiz biri olduğum için ilerleyen günlerde aracı tüm vites ve hızlarda denemeye başladım ve evet ses vardı. Doğruca özel servisimin yolunu tuttum. Ustam denemeye çıktı. Ses 60 km civarı belli belirsiz gelmeye başlarken en net 110 km civarı duyuluyordu. Çok tatlı ve ince bir uğuldama ya da vınlama gibi ve eğer dikkat edilirse duyulan bir ses ,bazı arkadaşlarımı bindirip sesi dinlettiğimde sesi duyduğunu söyleyen de oldu duymadığını söyleyen de ama ben sesi çok net duyuyorum. Ustam porya bilyalarından olduğunu söyledi. Dün itibariyle ön iki porya bilyasını orjinali ile değiştirdik. Ancak korktuğum başıma geldi ve ses kesmedi. Ustam şanzıman dışında ön düzen ve alt takımdan ses yapabilecek herhangi bir hatanın ya da arızanın olmadığını söyledi ve canım çok fena sıkıldı. Çünkü golfümü el bebe gül bebe kullanıyordum ve 42 000 km de aldığım aracım şu an 58 000 km de özellikle bu km de bu sesin ortaya çıkması canımı çok sıktı. Ses 100-110 km gibi hızlarda hem viteste hem de boşta geliyor. Ustam şanzımanın açılmasının  ,incelenmesinin ve şanzımana yapılacak bir müdahalenin minimum 400-450 tl gibi bir rakamdan başlayacağını söyledi.
Şimdi buradan siz tecrübeli ve bilgili dostlara soruyorum ne yapmalıyım?
 İlgilenen ve paylaşımda bulunan herkese teşekkürler...

10
Golf IV / Karter Yağ Tapası
« : 08 Haziran 2014, 00:55:48 »
Herkese hayırlı geceler.
Geçtiğimiz günlerde aracın yağ değişimi ve diğer yıllık bakım işlemlerini yaptırdım. Aracın yağını boşaltmak için karter yağ tapasını açtılar ve yağı oradan tahliye ettiler. Yağ tapasını değiştirmeden tekrar kapattılar ve yağı doldurdular. Ancak yağ tapasınından yağ kaçağı başladı. Yere damlamıyor. Ancak tapanın etrafına bulaşmış durumda.Servise sormak istedim ama ustam yurt dışına çıktığından soramadım.
Bu durumda ne yapılması mantıklı olur? Acaba yeni tapa takılsa bu durum ortadan kalkar mı?  Başına böyle bir durum gelen var mı?
Tecrübelerini ve bilgilerini paylaşan herkese teşekkürler ve saygılar.

11
Golf IV / Switch arızası ve yıllık bakım maliyeti
« : 16 Mayıs 2014, 23:43:28 »
Herkese hayırlı geceler.
Aracıma geçen hafta yıllık bakım yaptırmıştım. Yapılan işlemleri ve maliyeti sizlerle paylaşmak istedim.
Castrol edge 5w-40 tam sentetik yağ, filtreler(yağ, hava, polen, benzin), ön iki teker porya bilyası (fag marka),sağ-sol tabla burçları ve viraj lastikleri toplam 430 tl (işçilik dahil)
bunlara ek olarakta sağ ön kapı switch değişimi(orjinal çıkma 50 tl + işçilik 30 tl)
Sizce fiyat nasıl?
İlgilenen ve yorumlarını esirgemeyen herkese teşekkürler...

12
Golf IV / Porya Bilyası
« : 19 Nisan 2014, 00:17:53 »
Herkese hayırlı geceler.
Aracımı fazla kullanan birisi değilim sadece hafta sonları keyfe keder. Bunun yanı sıra km de yüksek değil (56 000 km) Ancak son iki haftadır aracta çok hafif belli belirsiz bir uğultu sesi duymaya başladım. Aracımın bakımları ile ilgilenen ustama götürdüm aracı denedi ve benim tespitimi teyit etti ve ön sağ porya bilyasından geldiğini söyledi tabi benim canım fena sıkıldı çünkü aracımı oldukça sakin ve dikkatli kullanırım tümsekli , kasisli ve bozuk yollardan ya geçmem ya da geçmek zorundaysam çok dikkatli geçerim. Neden böyle bir sorun oluştu anlamış değilim açıkçası.
Şimdi siz değerli dostlara sorum şu: Bu arızanın nedenleri neler olabilir? En kaliteli markalar hangileridir?
İlgilenen, bilgi ve tecrübelerini paylaşacak olan herkese teşekkürler...

13
Golf IV / 1.9 TDİ & 1.4 TSI
« : 11 Mart 2014, 00:52:08 »
Herkese hayırlı geceler. Daha önce buna benzer bir konu açmıştım heralde silinmiş.
Aracım 2001 akl manuel (lpg siz). Aracımdan memnunum ve herhangi bir sorunu yok ALLAH'a şükür.Ancak motor performansı sizlerinde bildiği gibi özellikle şehir içi kullanımda tabiri caizse adeta beni çatlatıyor. Bu yüzden acaba gerçekten temiz bir 130'luk golf 4 TDİ ye mi yoksa golf 6 1.4 TSI ye mi (aklımdaki 160'lık olanı) geçiş yapsam bir türlü karar verebilmiş değilim.Sırf bu nedenden ötürü değişime gitmek ne kadar mantıklı olur? Aslında bu değişim için hiç acelem yok zaten oldukça az binen birisiyim(sadece hafta sonları) düşünecek bol bol vaktimde var ama siz değerli dostların bu konudaki bilgi, tecrübe ve yorum  paylaşımları benim için önemli.

                        Golf 4'ü düşünmemin nedeni:Sürüş keyfi,konforu,yoldaki o asil duruşu ve gidişi.
                        Golf 6'yı düşünmemin nedeni:Motor performansı ve dış tasarımı.

Paylaşımda bulunan herkese teşekkürler ve saygılar...

14
Golf IV / Hararet geçmişi
« : 26 Şubat 2014, 22:57:35 »
Forumdaki herkese selamlar.
Aklıma takılan bir soruyu siz değerli dostlarla paylaşmak istedim.
Sorum şu:Bir aracın geçmişte hararet yapıp yapmadığını anlamak mümkün olabilir mi? Eğer bu mümkünse bunu anlamanın yolları neler olabilir?
Bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkürler.
Hayırlı geceler...

Sayfa: [1]