İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - deepdrastic

Sayfa: [1] 2
1
Golf II / Wide Band (hava/yakit karisimi) göstergesi
« : 23 Aralık 2012, 15:28:49 »
nezamandir aldim alicam aldim derken lambda bozuldu iyimi eheheh :D neyse wideband narrow band göstergesini aldim
egt de var karisim ayarini biraz gidiklayarak az yakar cok kacar mod 2 akismetre biri yazlik biri kislik yazlikta spor performans filtre kislikta orjinal filtre euhueheu zevke bak  ;D

montaj pinout nz motor digijet beyin 5. pinout oluyor sinyal ucu oraya girecek 1v cikis

gösterge ciplak gldi eski tekli pod umu biraz sekle sokarak gözle rahat görülür bir yere yerlestiricem





göstergede ister lambda ölcüm degeri isterseniz voltaj okuyabiliyor tabiiiki ben lambda degerine ayarladim :D









kablolarina islem yapmali kisa geldi :D


2
Golf II / tekleme gaz yememe (Yigilma)
« : 19 Kasım 2012, 14:32:05 »
2 gündür böyle birsey cikti düsük devir giderken gaz verince yemiyor silkeliyo ama debriyaja basip biraz gaz verince düzeliyo nadiren oluyor havalarin sogumasi dicem ama motor sicakken oluyor soguk iken zaten fazla basilmiyor varmi bu tarz bir durum yasayan

4
Golf II / Emme Manifoldu (hava/yakit sistemi)
« : 14 Kasım 2012, 23:59:55 »
buseferki olay emme manifoldu söküp temizlemeye karar verdim ilk basta civata sökmekten ibaret gibi gelsede öyle degilmis  :D sag tarafinda manifold üzerinde bir levha var buna 3 tane soket tuturulmus + bu soketler enjektörlere sensörlere vs bagli önce onlari sökmlei sonra hortumlar vs tabi gaz kelebegi sökülmeden manifoldu sökemezsiniz ve catch tank ta manifolda vidali bloka bir hortumu giriyor birtane üst kapaga en üstte de hava borusuna ayrica 2 tane sase de somunla manifolda tuturulmus bunlarida sökünce manifold elinizde

dikkat edilmesi gereken noktalar var akü kutup baslari sökülmeyecekse manifoldu sökerken mars motorunun + kutbuna degmesi an meselesi ben 2 kez cizirdattim :D sökmek daha iyi beyin zarar görmesin diye

sökme adimlari resimleri cekemedim ki cekmemin de anlami pek olmaz herkezde NZ tip motor yok o yüzden yapilan islemlerin resimleri daha önemli
 manifoldun durumu disi icinden daha temiz vurgulayayim :D





catch tank
motor üst kapaga takilan hortumu gebermis degisecek


enjektörler söküldü


bu parcayi temizlemek baya zor hele ici peeh bu resimde icine daha el atamadim


ve icide temizlendi fakat baktim olmuyor dremele tel firca ucu taktim ulasabildigi yere kadar onunla ic kanallari temizledim eskisine göre suanki hali cok farkli


catch tank isi de tamam bol balata spreyi yedi icinde köpürmüs yag vardi bu aletin görevi motor yag üflerse o yagi tekrar bloka iletmek
hortum ve tank dis yüzey sünger ile izole edilmis süngerler biraz yiprandigi icin cirt ile saglamlastirdim sakiz gibiolmus hortum da degisti


buda final herseyini topladim gaz kelebegi temiz cikti hafif kir vardi balata spreyi ile ucurdum onlari


diger araclarda manifold contasi nasil bilmiyorum ben her ihtimale karsi aldim metal bisi verdiler söktüm baktim aynisi oda metalmis almisken contasinida degisecem

yarin takma isi var pofff kablolar hortumlar kelepceler ehehe


5
Golf II / Trubo ama elektrikli
« : 25 Ekim 2012, 21:58:23 »
arkadaslar uzun bir yazi yazmistim yalan oldu birden sayfa yeniledi yazi gitti ben yorulayim siz yorulmayin :D

kisa tutucam buseferkini

piyasada adi gecen elekrikli turbo adindaki ürünler kimine göre para düzeni kimine görede ise yaramaz haksizda sayilmazlar fiatlarida baya yüksek

mesala söyle bir ürün var
http://www.ebay.de/itm/elektro-Turbolader-Ansaugluftverdichter-Power-Booster-/400312343761?pt=DE_Autoteile&hash=item5d34799cd1#ht_3375wt_1397

peki bunu kendimiz yapsak desem ee ise yaramiyor kismini ne yapicaz :D

kendimiz yapacagimiz icin bazi seyleri degistirmek te elimizde olacaktir

piyasadakileri arastirdim hepsinde fircali motor var dogrudan aküden besleniyorlar üfledikleri hava tamam az degil ama cok ta degil yüksek emisli motorlarda belki negatif yönde etki edecek düsünseniz basiyorsunuz devir 5000-6000 bu pervane o devirdeki emilen havayi aktarabilecekmi aktarmayi birakin ya yetersiz kaliyorsa ve girecek havaya da engel oluyorsa o zaman benzin alarmi calar motor zengin calisir az performans la cok yakar olursunuz :D

kendimiz yapalim peki sonuc ne olacak derseniz yani ben hp olarak bakmiyorum olaya hedeflenen hp 10-20 kesinlikle olmayacak tahmini konusuyorum belki 10 alinir ama sanmam :D 5hp alsak oke is görür arac daha az yakacaktir bu sonucu verirse ki sehir ici olarak düsünün bence yerinde ve fiat acisinan ucuz bir uygulama olacak
amacimda tamamen ekonomi amaclidir

ben eski bir modelci olarak hala modelciyim de pek ugrasmiyorum neyse model araclar konusunda bilgim oldugu icin bu sözde turbo icin bir ucak motorundan yola ciktim ve piyasadakilerden kat kat daha güclü olanini buldum

öncelikle fircali motor yerine fircasiz motor olacak
fircasiz motor dogruan aküden beslenemeyecegi icin arada hiz kontrol motor sürücü devresi olacak
ve son olarak devreyi tetikleyecek kontrol ünitesi
ha birde motor gövdesi kücük 50-60mm capinda filtre borusunun icine sigar cidali kelepce ile turularak montaji saglanir
kontrol ünitesinde potans vardir potansi gaz pedalina yada kelebek koluna baglamak mümkün gaza 2000 devire gelecek konuma salildiginda fanimiz tam devrinin yari hizindan itibaren acsin ve gaza bastikca fan daha da hizlansin seklinde gaza monte edilebilir

kullanilacak fircasiz motor ve buna uygun pervane piyasda satilandan daha kücük dah hafif ve daha güclü

benim kullanacagim fan ünitesi teraziye 1.1kg hava basinci üretiyor eh düsünün 1kiloluk ucagi ucuruyor hatt daha ilginc olan birsey var bu fan ünitesi herhangi bir hava akimi kanat vs olmadan tam devir calisinda havaya biraktiginizda ucuyor bagli olan kablo agirligi dahil bildiginiz havada kaliyor

piyasadakiler havalanmanin disinda oldugu yerden bile kipirdamiyor :D

kendi yaptigim fan ünitesi muhtemelen yakita faydasi olacaktir ama denemeden görmeden bilemeyiz bu yüzden takipte kalin fikir ve görüslere acigim hatta one ya cok sacma diyenler bile cekinmeden yazabilir sonucu görene kadar gikim cikmaz :D iyi veya kötü sonucu görmeden ballandirmaya yada karalamaya gerek yok ama piyasadakiler fos hakikatten :D


6
Golf II / panjur ve alt citasi boyandi
« : 20 Ekim 2012, 13:18:57 »
dün bir anlik karar ile boyamaya karar verdim

matmi yapsam derken en iyisi parlak olsun dedim ve sonuclar resimlerde













arabayada cig düsmüs mat yapmis :D iyi oldu panjuru ön plana cikartti

7
Golf II / vites baglanti kismi
« : 17 Ekim 2012, 22:08:03 »
kelepce tarzi olan parcayi söktüm sanziman tarafi topuz gibi olan yerde lastik conta tarzi birsey var onu kalinlastirdim

o kelepce gibi olan parcayida elden gecirdim


resimde görünen top kafa baya asinmisti ve vites kolunda sag sol yapinca bosluk yapiyordu
dremel zimpara ile simparalayip sonrada lehim makinemi taktim fise ya tutarsa diye giristim parca isindi ve bakir tele degmis gibi lehim ile bütünlesti sasirdim :D
asinmis bölümü kabaca lehim ile top gibi doldurdum sonra yine dremel silindir zimapara ile seklini verdim araca taktim wuuuuu sanirsin yeni araba vitesi oynama yok :D

buda arkadasimin bana hediye ettigi vites topuzu tabi bu halde degildi yüzükten cizik cizik iz olmus haldeydi simpara yapip astar attim bida zimpara yapip birkac kat boya ile boyadim gri bölümler cant boyasi kirmizi da arabamin kodunda kirmizi :D



8
Golf II / kalorifer temizlik ve rezistör tamiri
« : 17 Ekim 2012, 21:12:02 »
kis geliyor soguklarda kaloriferi acinca pof diye toz gelecek bende izgara ve cevresindeki düzenleri sökerek temizliyeyim dedim

yikadim pakladim arabada kalan kisimlarida elimin girdigi kadar bezle silmeye calistim sonrada iclerine sprey bastim

kapaklardaki süngerler tamamen cürümüs dustakji sudan bile etkilenip parcalandilar koptular gitti :D

iste kapak ve süngersiz hali


buda ev kapisi yapiskanli fitil :D


aradaki bosluga yerlestirip yapistiriyoruz zaten kendinden yapiskanli


ilk kapak bitti


sonrada digerleri




eskisinden iyi oldu :D  

yarin takicam hazir oralara girmisken hoparlor yerlerinide halledeyim onlarinda izgarasinin altindaki beze benzer sey tamamen cürümüs dagilmis onlari zemitleyip hoparlörlere plasti dip uygulicam böylece kagit kismi nemden günesten vs ömrüne ömür katilmis olacak hoparlorler orjinal bu arada o yüzden bu caba :D  


9
Otomobilim / Mk II & III bulusma resimleri Berlin
« : 15 Ekim 2012, 01:29:32 »
Pazar takilmasi cafe muhabbet yikama temizleme ve gece cekimi
























10
Golf II / yeni devir saati
« : 01 Ekim 2012, 12:26:02 »
önceden taktigm devir saati bozuldu zaten degistirecektim de almisken dedim biraz daha degisik birsey olsun


Video
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151108348573802
videoda göründügü gibi aydinlatmasi orjinal dimmer a bagladim harici gösterg takip aydinlatma kontrolu isteyen varsa yerini söylerim hatta far anahtarini sökün lacivert beyaz kabloyu bulun aydinlatma + sini ona degdirip gösterge isigini kisip acin islem yapiyorsa odur sigorta panelinden ayni kabloyu bulun sigorta panelinin üt kisminda yeri ben tek tek aramak yerine far anahtarini cekerek hangi kablo oldugunu kolayca buldum :D direk parklara baglamak isteyen 3. sigorta parklara ait



kablolari da baya uzun bobine kadar ulasiyor

11
Golf II / kampanali fren balata degisimi
« : 30 Eylül 2012, 23:14:20 »
herkeze selam

sol arkada sürekli bir sürtme sesi beni deli etmeye basladi ayar vs varmis frenle alakali ona bir bakayim dedim yada frene basinca balata acikmi kaliyor diye düsündüm
actim ayar aradim bulamadim düz tirnavida ile ayarlaniyormus ama ben öyle birsey göremedim balatalarda rahat hareket ediyordu derken bitanesinin demirden ayrilmis oldugunu farkettim düz torna vida ile kontrol amacli hafiften kanirtayim derken daha tornavida ucu girmeden balata indi assagiya :D



simdi gelelim bunlarin ayar olayina varmi ayari falan varsa nerden nasil yapiliyor???

EDIT: balata degisimi resimlerle adim adim :D
evet bugün diger tarafi da yaptim ve yararli bir paylasim olacagini düsünüyorum
kampana vs söküldükten sonra böyle birsey görüyoruz benimki balata tozu ile kaplanmis degil koruyucu bir sprey kullanildi boya degil yani


silindirlere kontrol bu tarafta daha az oksitlenme var


kenardaki pimpleri cikartip büyük bir pense ile balatanin birinden tutup cikariyoruz


el freni teli cikmasi gerek gergi kolunu acin evir cevir kolayca cikiyor


yaylari sök




silindirleri pistonlari temizledik


bakir pasta uygulamasi balat demirinin temas alanlari


yaylari takiyoruz


elfreni telin bastirip acilan kismi karga burunla tutun ve teli yerin kolayca takin balatalari yerlerine oturtun


yayi takmak icin balata ayni resimdeki gibi disarida kalacak balatalari tutan pimleri takmayi unutmayin



ve hareket bu sekil balatayi yerine takiyoruz


balatalari asagi yukari tam yerlerine ayarlayin


ve son hareketli kisimlara da bakir pasta


ayar kamasini en yukariya alin nokta delik tam gözükecek sekilde kampanayi kapatin rulmanlari vs yaglayin vidasini vs ayarini yapin
arabaya gecin el frenini 4 tik tik tik tik cekin kampanayi cevirin zor dönecek birkac kez freni pompalayin elfrenini indirin pedali pompalayin elfrenini birkackez tam cek birak balatalar yerine oturacak


simdi fren havasini almak gerekecek


havayi almak icin 2 kisi olmak lazim
bir kisi icerde sizin komutunuzla pedala basmali

islem aynen söyle

sen +
icerdeki- olsun

+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset bir kisim hava ve yag atacak hemen sikistir)
+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset busefer daha az hava ve daha fazla yag cikacak)
+pompala
-evet
+basili tut (sibobu gevset artik havanin cikmis olmasi lazim yag akacak o sekilde sikistir)

islem tamam son kontrolleri yapin rulman vidasinin ayarini

tekerlegi takin
elinizle saglam cevirin ve durdurun
asagidan yukaridan tutup oynatmaya calisin bosluk varsa vidayi sikistirin
tekrar cevirin durdurun
sallaniyormu diye kontrol edin bosluk yok ve rahat dönüyorsa islem tamam
kontra kapagini uygun delige getirip pimi takin kapag da biraz gres doldurun kapatin

hayirli yolculuklar kazasiz belasiz
200km sonra frenleriniz cok iyi tutar halde olur



12
Golf II / Cold Air intake K&N
« : 23 Eylül 2012, 17:03:51 »
selamlar herkeze

hava filtresi takma hevesim vardi dah serin ve daha iyi hava almasi acisindan böyle bir uygulama yerlestirdim

hava filtresi K&N 51i
energy tube boru kiti universal

filtre tam önde ve cok iyi hava alabilecegi yerde egzoz manifolduna uzak fakat araya aluminyum kesilecek o kisim daha bitmedi














13
Golf II / arka teker rulman ayari (kampanali)
« : 16 Eylül 2012, 18:50:52 »
rulmanlarim yeni fakat arada kontrol etmekte fayda var bence sizde kontrol edin

sol arka cok siki sag taraf ta bosluk olusmus rulmanlar sifir bugün söküp ayar yaptim siki olan rulman isinmis simdi ayarladim ilerki zamanlarda bakicam ses veya bosluk yaparsa degistiririm

araci krikoya kaldiriyoruz kapagi tornavida ile kanirtarak cikartiyoruz gerekirse cekicle tornavidaya biraz vurun







önce pim cikacak tekrar kullanacagimiz icin düzeltme islemini dikkatli yapmakta fayda var kargaburun lazim olacak




somunu tutan kapak


somun normalde kolay sökülür sikiysa 24lokma anahtar lazim olacak yada yildiz anahtar


somun dan sobra kontra pulvar onuda cikartin


ve rulman tekeri oynatarak rulman disari kolayca cikar


bakim amacli söktüyseniz birgüzel gres ile doldurun


rulmani da sivazlayin


sirasiyla söktügümüz gibi yerine takiyoruz takarken de gres ilavesi yapilsa fena olmaz







simdi ayar kismi var somunu el ile sikin tekerlegin rulmana iyi oturmasi lazim somunu el ile cevirebileceginz kadar el ile sikin
tekerlekgi cevirin sallayin bosluk var ise el ile dönmyorsa anahtar ile hafifce cevirin boslugu alacak kadar dikkat edin fazla sikmayin hafif bosluk olabilir ama asiri sikarsaniz rulman kilitler vs basiniza is almayin tekerlegi cevirdiginizde balata sürtmüyorsa rahat dönmesi gerekir el freni cekik olmasin

ben bosluk olan tarafi el ile sikarak boslugunu aldim sallanma gecti ve teker rahat dönüyor

siki olan tarafi yine el ile siktim cok hafif bir bosluk vardi kargaburun ile somunu tutarak tatli sert cevirdim el agirligi bile degil tekerde bosluk yok ve rahat dönüyor



somunu tutacak olan kapagi takin ve delige denk gelmesini saglayin pimi takarken zorluk cikmasin ayara uyumlu kapaktir denk gelenekadar cikarip farkli farkli pozisyonlarda deligi hizalayin somun cevirerek hizalamayin somun en son ayarladiginiz gibi kalmali


ve pimi yerlestirin


pimi iyi kivirin kapaga degip ses yapmasin



kapagi cekicle kenarlardan vurarak yerlestirin etek kismina tornavida yaslayip cekicle tornavidaya vursaniz kapak ezilmez benimkini önceden ezmisler bende dogrudan vurdum :D





tasan gresleride silin tamamdir

hayirli yolculuklar kazasiz belasiz


14
Golf II / Mk2 5 ileri sanziman
« : 29 Ağustos 2012, 12:47:01 »
selam herkeze su siralar sanzimanla alakali birtakim sorunlar var bir müddet yol yaptiktan sonra vites gecisleri baya baya sertlesiyor sanziman 4 ileri uzun yolda 5. vitesi istiyor ama yok hizlanmak icinde devir artiriyoruz buda yakita yansiyor

sanzimanim problemli anladigim kadari ile asil sormak istedigim orjinal 4 ileri ile devam mi edeyim baska saglam birtane bulup yada 5 ileri bulup onu mu taksam ?

birde 5 ileri hangi sanziman olur hic bir fikrim yok uyan modeli nasil bulurum birde sanziman kodu varmis ne tarafta ben göremedim


arac 1.3 CL golf 2 tek kapi 89 model benzinli

Sayfa: [1] 2