Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - quattro

Sayfa: [1]
1
Genel / Kalorifer Sorunu !!! ???
« : 16 Kasım 2015, 22:33:50 »
Selam arkadaşlar araç VAG bünyesinde bir araç olmadığı için sorumu buradan soruyorum.Araç Alfa Romeo Boxer motor bir araç sorumum söyle aracın harareti belirsiz zamanlarda ( yaz-kış ) bir anda 120 ye kadar çıkıp hararet lambasını yakıyor ve fan açmamış oluyor araç klimalı çift fan var ve 1 ve 2 kademeli ikisinide açmamış oluyor , radyatörün alt ve üst hortumunu kontrol ettiğimde ikisininde sıcak olduğundan termostatın açmış olduğunu düşünüyorum bu arada kalorifer ılık üflüyor yada soğuk araçta hava olduğundan yapabileceği söylendi ve sağolsunlar neredeyse yarım gün rölantide gaz vererek uğraştılar sistem tamamen boşaltıldı antifirizi yenilendi borulara hava tutuldu termostata da bakmışlar temizlemişler hatta kalorifer hortumundan lpg regülatörüne giden hortuma hava alma vanası takmışlar şimdi fan açıyor 1. kademede ama bazen 90c ye bazen 100 c ye geliyor hararet ve ılık üflüyor kalorifer bunun üzerine aracın kaloriferi makinaya bağlanıp temizlendi çok birşey çıkmadı bu işemden sonra yine hararet 120 lere çıktı hararet lambası yandı usta havasını aldı fan açtı düzerldi geri 120cye çıktı ama usta motorda şuan anca 90c 1-2 gün kullan soğsun çeksin suyu dedi ve şimdi hararet 90c da fan açıyor 1.kademede ama ısıtma ılık hatta bazen araç fan açtığı halde soğuk üflüyor kalorifer bazende ılık.aracın lpg geçmesinde bir problem yok geçtikten sonra geri benzinede geçmiyor.yanlız birde şöyle birşey var araç diyelim ısındı ortalama 4 km de ısınıyor yani gösterge yükseliyor ama biraz devirli sürersem misal 85c den 80c ye düşüyor yada 100c den 80c lere.acaba diyorum termostat mı kaçırıyor.hararet müşüründe sorun var desem yüksek hararet müşürü ile hararet müşürü farklı yerlerde hararet 110c ye geldiğinde yüksek hararet lambasıda yanıyor fan müşürü ise zaten radyatörde onunda uçlarını kısa devre ederek denedik 1. kademe de 2. kademede çalışıyor  yani kademe rezistansıda sağlam.bu arada hararet 120lerde iken su kaynatmıyor baya bir sıcak ama kaynama yok hatta çalışırken genleşme tankının kapağı açıldığında su yükseliyor ama geri çekiyor bazen atıyor kaptan ama attıktan sonra çekiyor geri ustalar sıcakken normal böyle olması kapak açık diyorlar.farkındayım uzun oldu ama detaylı bir şekilde anlatmak istedim.yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.benim aklımda ki termosat yada şu lanet olası lpg sisteminin bir hatasından gibi.

2
Genel / Klima kompresörü kilitlenmesi hakkında.
« : 30 Nisan 2015, 12:07:02 »
Selam arkadaşlar geçen gün klimam çalışmadığı için bir klimacıya gittim önce gazının olmadığını söyledi sonra eline bir tornavida alarak klima kompresörünün kayışından itmeye çalıştı ve bu kompresör kilitlemiş hayırlı olsun dedi.bende o döndürmeye çalıştığın kayış kranga bağlı ve motor çalıştığında zaten dönüyor dedim oda yok bu kilitlemiş dedi ama benim içime sinmedi kilitlese bile arıza tespiti tatmin etmedi beni zaten kayış tahrikli.Eski aracımda yine kayış tahrikli  dönerken kompresör klimayı devreye aldığımda ortasındaki kasnağı da çevirmeye başlardı bunun kasnak yapısı daha farklı muhtemelen ayrıca tamir ederim olmazsa çıkmasını buluruz dedi ve ortalama 600 tl fiyat istedi.pistonlu tip bir kompresör tamir takımı olmadıkca zaten nasıl tamir edecekse..yorumlarınız nelerdir arkadaşlar? bunu nasıl test ederiz sanırım en güzeli sökülüp elle ve gözle bağımsız kontrolü.

3
Selam arkadaşlar sorumu genel bölümünden yazma sebebim vag dışı bir araç ile ilgili sorunumuz şu araçta tekleme var gaz verdiğim gazan daha az titriyor ve hem gazda hem benzinde (gazda daha stabil) araç rölantide çalışırken gaz verdiğimde devir hemen tepki vermiyor biraz daha pedala bastığımda birden yükselip geri düşüyor bu arada ayağım sabit ben biraz daha fazla gaz verdiğimde yine aniden yükselip düşüyor yani misal devir saatini 2000d/dk yapmak istediğiniz de sabitleyemiyorsnuz ama lpg de pedal daha tepkili tutulabiliyor ama yine ani yükselişleri var.rölantide gaz pedalına dokunmadan çalışırken devir saati sabit ve dalgalanma motor teklese bile yok lpg ye geçincede aynı sadece çok az devir yükseliyor lpg de.yolda giderken bir anormallik yok gibi yada hissedilmiyor.araç fiat grubunun tam enjeksiyonlu bir modeli hafta sonu obd ye bağlanacak bakalım çünki ilk kontağı çevirdiğimde enjektör lambası sönmüyor motor çalıştıktan sonra sönüyor normalde sönmesi lazım diye biliyorum bu yüzden benzin pompası rölesinden de şüpheliyim ama araç benzinde çalışıyor.ayrıca yüksek hızlara çıkmayı denediğimde (lpg deydi) yine enjektör lambası yanıyor ve yavaşlayınca sönüyor.sizlerle paylaşmak ön bir bilgi almak istedim şimdiden teşekkür ederim.

4
Audi / Fren diskleri değişimi sonrası..( yardım gerekli )
« : 21 Kasım 2012, 00:19:40 »
selamlar,aracımı aldığımda frenlerde bir gariplik vardı düzgün tutumuyor pedal bazen fazla yumuşuyor biraz hızlı iken fren pedalı sert ama yavaşken yada yavaş yavaş fren pedalına bastığımda hem frenler daha iyi tutuyor hemde pedal daha dozlamalı çalışıyordu bende bir frenciye gidp durumu anlattığımda usta fren disklerine bakıp bunlar bitmiş yenisi al gel demişti.(torna yapılıyor ama baya bitmiş değişmesi lazım dedi)bu arada fren hidroliğinde azalma yok.geçen gün aracın şase numarasına göre orjinal ölçülerinde 2 adet fren diski aldım ve ustanın yanına gittim usta diskleri değişti balataların durmumun iyi olduğunu söyledi.sökülen diskler gerçektende baya yıpranmış hatta bir tanesinde büyük bir çatlak ve kırık ve küçük yarıkcıklar vardı.işlem bitti ben yola çıktım bir frene basıyım dedim oda ne eskisindende kötü durumda frenler pedalın tepkilerinde hiç değişme yok hatta yavaş basınca bile daha düzgün olan frenler daha zayıf.birkaç kere denedikten sonra tekrar ustanın yanına gittim ve durumu anlattım aldığım cevap diskler yeni yüzeyleri kaygan,balatalarda eski diskin izleri çoktu ona alışmış freni fazla kullan bu ara alışır alıştıktan sonra düzelir şeklinde idi.kendisine diskleri takarken fren hidroliğinide değiştirmesini söylediğimde gerek yok eski araçlarda fazla değiştirmemek lazım şekinde anlam veremediğim bir cevap aldım.zaten aklım bu alışma işinede fazla yatmadı,tamam bir yerde olumlu ama eski disklerden gözle bile baya anlaşılacak seviyede kalınlık farkı var yenilerin yani daha kalın en azından eskisinden iyi olması gerekir diye düşünüyorum.acaba sistemde hava mı var? bu araçta westinghouse yok hidrolik sistem direksiyon pompasına bağlı.acaba frenlerde havamı var? nasıl alabilirim? yada neden böyle bir durumla karşı karşıyayım. baya uzun oldu okuyan ve cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

5
selam arkadaşlar bundan önce vw golf bölümünde benzinde problem yaşadığımı söylemiştim geçen gün şunu farkettim sizlerden bilgi almak istedim araçta mikserli mödülü LPG mevcut geçen rölanti ayarı yapmak istedim ama rölanti ayar vidası üzerinden ne açmam ne tamamen kapatmam sonucu değiştirmedi bende biraz araçtırdım vakum kaçağı yada LPG beyninin içindeki diyaframın özelliğini kaybetmesinden olabilirmiş.bunu öğrenince şöyle bir bakındım bu motorun üzerinden çıkan (silindir kapağı üzerinde) bir hortum var 3 yollu birisi direk yere gidiyor birisi kartere giriyor alttan diğeride rölanti ayarlayıcısına bu hortum da bazı yerlerinde yarıklar var ve oradan dışarı yağda atmış (karter havalandırma hortumu olması lazım) şimdi bu benim sorun kaynağım olabilirmi? çünki araç benzinde çalışmıyor çalıssada gaz vermek gerekiyor ayağını gazdan çekince ya hemen stop ediyor yada çok dengesiz çalışıyor LPG de giderken yolda düğmeden benzine aldığımda sorunsuz geçiyor ve araç yürüyor ama 5000d/dk. da kalıyor hangi viteste olursam olayım ve kırmızı ışıkta hada herhangi bir sebebden dolayı durur isem stop ediyor ve benzindede olsa direk gaza bile basmadan hemen çalışabiliyor ama bazende LPG ye almadan çalışmıyor.Tavsiyeniz nedir neden olabilir? Şimdiden teşekkür ederim.(resimde ekledim)

6
Audi / Kamber açısı hakkında..
« : 07 Haziran 2012, 20:28:19 »
Arkadaşlar aracın arka tekerleklerde sağ tekerlek düz sol tekerlek biraz dışa açık yani bildiğim kadarı ile negatif kamber durumunda.bilinçli olarak ayarlanmış değil benimde sonradan dikkatimi çekti.biraz araştırdım ve tutan kolların sanırım ayarı var(her modelde ayarlı tip mevcut değil hatta modifiye şeklinde kamber vermek için bu kolun sabit yerine ayarlısını takıyorlarmış)bendeki ayarlı tipe benziyor değil ise bile bu açı nasıl bozulur?yada nasıl düzeltebilirim?yarın bir ustaya göstermeyi düşünüyorum farkı bir ustaya bu durumunu fark ettiğimde göstermiştim lifte alıp baktı ve bu kolların değilmesi lazım dedi ama sanırım ayarlı ayarsız durumu hakkında bir bilgisi yoktu :-\

Sayfa: [1]