İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - bunalan

Sayfa: [1] 2
1
Satılık / Polo Distribütör 6n 1995 - 1999 orjinal bosch
« : 13 Temmuz 2015, 09:11:10 »
Merhaba Arkadaşlar

Elimdeki Almanya'dan alınma sıfır orjinal distribütördür. Aşağıdaki linkte detayı bulunmaktadır. Forumdaki arkadaşlarımıza ikramım elbet olacaktır.

Yalnız sormak istediğim başka bir konu da var. Bu distribütör bizim polo AEA ve AEE dışında başka vw, seat, skoda modellerinde de kullanılabilir mi? Bu linkte uyumlu gibi gördüm. http://www.vehiclepartsdatabase.com/vehicles/allprivateroadvehicles/volkswagen/ventosaloon/16/aea/2298/distributors/bosch/0237521061

İlan Linki
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-polo-distributor-6n-1995-1999-orjinal-bosch-221414356/detay/


2
Polo 6N / Rölanti Dalgalanması Hk
« : 03 Temmuz 2015, 14:22:26 »
Arkadaşlar merhaba

LPG de sorun yok rölanti milim oynamıyor ama benzinde iken hem rolanti çok düşük seviyelerde hem de 700 ile 1100 arasında dalgalanıp duruyor(sanki gaza dokunup çekiyormuşum gibi).
Boşa attığım zaman stop edecekmiş gibi oluyor arada ediyor genelde etmeden geri canlanıyor dalgalanma devam ediyor.
Sorun distribütörden değil. Avans filan verdim değişmedi.

Balata spreyi alıp boğaz kelebeğini mi temizleyeyim yoksa LPG de milim oynamazken benzinde böyle yapmasının sebebi sizce ne olabilir?

3
Polo 6N / Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 19 Mayıs 2015, 15:27:48 »
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)

(Alıntıdır)


Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.


Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.


6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)



4
Polo 6N / Koltuk Döşemelerinin Sökülüp Yıkanması Hk.
« : 17 Kasım 2014, 00:13:18 »
Arkadaşlar merhaba,

Kirli durması ve can sıkıntısı yüzünden koltuk kılıflarını söküp yıkamaya karar verdim. Sökmek önce mantıklı gelmedi ama sonuçta üzerine dikmediklerini düşünüp dikkatlice sökmeyi başardım. Gerçekten beklediğimden daha kirli olduklarını gördüm. Hem kirli hem de yapış yapış şekilde siyah bir haldeler.

Ama nasıl yıkayacağım konusuna karar veremedim. Çamaşır makinesine atsam birleşme yerindeki uzun plastik kısmı kırılma, bozulmaya uğrar mı bilmiyorum. İlk başta üzerinden normal sıcak su tuttum fırça bile vurmadan çıkan kiri, lekeyi, yağı aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.

İkinci olarak yıkadıktan sonra kolay takabilecek miyim o biraz düşündürüyor. daha önce söküp takan var mı tavsiyede, öneride bulunabileceği şeyler olur mu?








5
Polo 6N / İbrelerin Sıfırlanması
« : 04 Kasım 2014, 22:18:36 »
Arkadaşlar merhaba
Ne yazaymı bilemedim bu nedir ya  :(  :o   ??? 

http://www.youtube.com/watch?v=Jwl7ILS5dPQ&feature=youtu.be

Uzun zamandır yüksek devirde kullanmadım diye 4. viteste 4000 devirde 5 km kadar kullandım sonra 5. vitese alıp normal devire düşüp devam ettim. bir süre sonra baktım hız, devir, ısı, benzin göstergeleri dipte. Araç stop etti zannettim ama araçta herhangi bir sıkıntı yok.

Çektim kenara boşta iken videoda görüldüğü gibi gaza basıyorum 3000 devirlere yaklaşınca tüm göstergeler sıfırlanıyor. Ayağımı gazdan çekiyorum sonra geri geliyorlar. Videoda daha anlaşılır haldedir.
Not: video süresince araç stop etmemiştir. Göstergelerden stop ettiği zannedilmesi.

6
Polo 6N / İlk Çalıştırmada Anlık Kesilip Gelme Hali
« : 13 Eylül 2014, 13:26:22 »
Merhaba arkadaşlar,
Son zamanlarda sabahları ilk çalıştırmamda araç soğuk iken videoda olduğu şekilde ilk birkaç dakika içerisinde 2 kez, 3 kez sanki araç kalbi duruyor sonra hemen geri diriliyor. Sonra bir daha yapmıyor. Bu nedir bilen, gören, başına gelen var mı önemli birşey midir?

Not: Araç lpg li ama bunu ilk çalıştığında olduğu için benzinde yapıyor bunu. hemen lpg ye geçirip denemedim yapıp yapmayacağını.

Anlatmaya çalıştığım şey videoda 1. 16. ve 42. saniyelerde bariz belli şekildedir. Videoyu marşa bastıktan 3 saniye sonra çekmeye başladım.

http://www.youtube.com/watch?v=IsvHxRWFVpU&feature=youtu.be

7
Polo 6N / Sıcak hava borusunun yerine takılan kutu
« : 04 Kasım 2012, 00:14:42 »
Arkadaşlar rastgele yurtdışındaki bir polonun fotoğraflarına bakarken bu fotoğraf dikkatimi çekti. Sıcak hava borusunu söküp yerine bir kutu monte etmiş. Sırf kapatmış olmak için olsa o kadar uzun bırakmazdı kısa kesip kapatırdı. Ses ile ilgili birşey mi acaba ya da sırf böyle merak edilsin diye mi yapılmıştır  :D


8
Polo 6N / Polomu Vurdum (Radyatör fanı hk. önemli )
« : 27 Mayıs 2012, 16:50:51 »
Arkadaşlar gün boğaz köprüsünde trafikten dolayı eklenen ek şeritte giderken karşıdaki çelik halatlı bariyere diklemesine vurdum. Çok şükür önce Allah'ımın sonra emniyet kemerimin sayesinde boyun ve sırtımdaki ağrılarla atlattım(Ağrılar darbeden kaynaklıdır diye düşünüyorum gitmedim bir doktora).

Aracın durumu gördüğünüz gibi içinde bir sorunu olduğunu sanmıyorum vurduğumda hala çalışıyordu 5 dk sonra denedim tekrar çalıştı. Yalnız radyatör veya borusu delindi suyu aktı çünkü. Ama tampon, parçaları, sol sinyal, sol far, taput, çamurluk görüldüğü gibi.

Servise çektirdim ama daha ustamla görüşmedim ne yapaylım ne edelim diye.
Farları angel filan mı alsam yoksa sıfır bir takım 165 tl ye hella far gördüm nette birinde onu mu alsam yoksa çıkmamı arasam.
Tampon da aynı şekilde sıfır almaya değer mi çıkmamı arasam karasızım.
Ya da sizlerde elinde olan varsa sizlerden mi temin etsem, oto 2000 gibi yerlere mi gitsem bilmiyorum.



9
Son yapılan istanbul buluşmasında bir arkadaş vardı benim kırık aynayı görünce kendisinde fazla sol ayna olduğunu, bana verebileceğini söylemişti.  ;) O zaman nedense ne numarasını ne de ismini aldım. Şimdi ayna beni değiştir diye boynu büyük duruyor hergün.   :(

Şimdi beni duyuyor mu ve ayna hala elinde midir acaba o arkadaşımızın? :)

10
Arkadaşlar az önce (merak edip) hava borularını söktüm. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim yerde bir tane termostatla karşılaştım. Dışı filan bayağı paslanmaya yüz tutmuş yeşilimsi bir haldeydi. Sanırım o termostat sıcak soğuk hava karışımını ayarlıyor(yanılıyorsam düzeltin). Yani devreye girdiğinde egzostan aldığı sıcak havayı azaltıp veya kesip dışarıdan soğuk hava alıyor.

Sorum şu şimdi bu termostatın çalışıp çalışmadığını(ki dış görünüşüne göre uzun zamandır el atılmamış) nasıl anlayabiliriz. Bu termostat bozuk olduğunda bir sorun yaratır mı? Sonuçta çalışmazsa sürekli olarak aldığı havanın büyük çoğunluğunu az önce yanan sıcak hava olacaktır. Sıcak havada yanma daha çabuk olacaktır ama oksijen miktarı temiz havada daha fazla olacaktır.

Ya da hiç bunlara girmeyip yenisini mi alsak yoksa pek te dikkate alınmayacak bir parça mı bu konuda bilgisi olan arkadaşlarımız ne derler?  :)


(Fotoğraf alıntıdır, temsilidir)

11
Polo 6N / AEA (Tek nokta) motor ne kadar yakıyor?
« : 24 Ocak 2012, 22:19:47 »
Arkadaşlar ilk aldığım günden beri en büyük sıkıntım araç çok fazla yakıyor. LPG ayarıda yaptırdım dikkatli ve sakinde kullanıyorum. Ama hiçbir zaman LPG de 30 kuruştan aşağıya düşmedim. Sürekli depoyu full dolduruyorum, km tutuyorum o yüzden ölçümlerim net. Burada herkes 25 kuruşları yazınca içim cız etmiyor değil. 50 tl lpg ile 170 km yi gördüğümde mutlu oluyorum. Buradaki diğer 6N'lerle kıyaslayamıyorum. Çünkü benim aracın motoru AEA motor. Tek nokta. 96 ve üstleri gibi çok nokta değil. O yüzden buradaki başka AEA motor 6N'i olan var mı sizlerin yakıt durumu nedir bilgi verebilir misiniz?

Bakımı var ama duruma göre detaylı bakım yaptırmak istiyorum. LPG ci yeğenim var o da bana o kadar yakmaması lazım dedi ama kaputu kaldırdığında tek nokta olduğunu gördü o an sesi kesildi. Bunlar yakabilir bu kadar dedi ama yinede getir bujilere bakalım dedi. Buji aralığı ayarlanabiliyor o mesafeyi bazen kısa tutuyoruz dedi. Ama daha elim değip götüremedim.

O yüzden buradaki başka tek nokta AEA motor olanlar kendi fikirlerini ve yakıt değerlerini belirtirlerse çok sevinirim.

12
Polo 6N / Ön cam havalandırması yetersiz - Buğu
« : 19 Ocak 2012, 00:30:43 »
Arkadaşlar ön cam kışın klima çalıştırmazsam kullanılamaz derecede buğu yapıyor. Klimayı açmazsam sadece cama hava veren havalandırma deliklerinin biraz üst tarafındaki buğular gidiyor sadece ama tabi o şekilde araç kullanılamıyor. Elimle kontrol ettiğimde çok fazla hava veremediğini düşünüyordum ön havalandırmaları kapatmayı düşünüyordum. Ama bugün başka bir poloda baktım onun cam önündeki havalandırmalardan çıkan hava miktarı benimkinden neredeyse 3 kat daha fazla. O yüzden ön tarafı kapatsam bile pekte bir etki etmediğini gördüm. Ama sadece önlere verdiğim zaman gayet hızlı bir hava çıkışı mevcut.

Diyorumki acaba havayı bölmelere aktarırken cam kısmına yönlendiren yerde bir sorun olabilir mi? Bunu nasıl kontrol edebiliriz ya da biz edebilir miyiz kolay bir yerde midir? Korkuyorum bu buğu yüzünden bir gün kaza yapacağım ya da tehlike atlatacağım. :(

13
Polo 6N / Emniyet Kemeri Temini hk.
« : 13 Aralık 2011, 10:07:34 »
Arkadaşlar merhaba,
Bu ay sonuna doğru muayene var, şuan eksiğim var mı pek bilmiyorum kontrol edeceğim ama en önemli engel şoför tarafındaki emniyet kemerim çalışmıyor. Mekanizmanın içerisindeki sarılı olan şerit dağıldı sanırım o geri sarılıp toplanmıyor.

O yüzden en acilinden emniyet kemerine ihtiyacım var. Tofaştan filan uyduruluyormuş ama ben orjinal olması taraftarıyım. Bunu nereden ne şekide temin edebilirilim. Bir sürü çıkmacı gezdim bulamadım.  :(

Bu konuda elinde olan, çıkmacı tanıyan, bilen varsa veya başka bir şekilde yardımcı olabilecek arkadaşımız var mı? Hem muayene için hemde güvende yolculuk için emniyet kemeri şart. Aracım 95 model 6n hb tek kapı.

14
Polo 6N / 10 bin bakımdan sonra benzinde kesilme sorunu :(
« : 20 Kasım 2011, 19:48:46 »
Arkadaşlar merhaba,
Dün 10 bin olan bakımını yaptık. yağ ve su değişti, yağ filtresi, hava filtresi takıldı, termostat değiştirildi (bozuktu) klima borusu patlaktı kaynak yapıldı gaz basıldı herşey güzeldi ya da dün sorun vardı ben farketmedim.

Yalnız belirteyim aşağıdaki sorun sadece benzinde iken oluyor LPG de hiçbir sorun yok tıkır tıkır çalışıyor rolantide bile kımıldama olmuyor.
Bu sabah farkettim benzinde çalışırken zorlandı sonra çalışınca rolantide stop etti. Şaşırdım LPG yi kapattım benzinde denedim rolantide dengesizlik oluyor hatta stop ediyor. Gaza basıyorum 3000 devire çıkıyor basılıyken birden kesilip 2000'e düşüyor yolda giderken inanılmaz tekleme oluyor. Birara sanki gaza basmıyormuşum gibi oluyor yakıt kesilip birdaha veriyormuş gibi. biraz gidince rolantide lpg ye göre düşük çalışıyor gaza basıyorum fırlıyor sonra birden kesiliyor gibi oluyor. Oysa dünkü bakımdan önce böyle birşey yoktu. Boğaz kelebeğinden ateşlemeden filan olsa LPG de en ufak bir oynama yok. Yalznız sabah binince farkettim sanki akü sökülmüş gibi saatler sıfırlanmış ara kilometre sıfırlanmıştı. Acaba bununla bir alakası olabilir mi saşırdım. Tek aklıma gelen benzin pompasıydı depoyu yarıya kadar doldurdum yine aynı sizce nedendir? Olağan mıdır bakımdan sonra olması birkaç gün içinde düzelir mi acaba? :(

Sayfa: [1] 2