Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - by_tata

Sayfa: [1] 2
1
Golf IV / Gaza basinca devir yukseliyor araba hizlanmiyor
« : 12 Temmuz 2016, 13:02:03 »
Arkadaşlar uzun yola ciktim 5 gün önce araba da epey yüklü tabi. Neyse araç sollayacagim tam 4.viteste 100km ile giderken yüklendim gaza kaciriyor gibi oldu hizlanmadi. Sonra dikkatimi cekti devir çeviriyor ama giz ibresi sabit. Bunu 3-4 kez yapti. 2 kere 4.  Viteste 1 kere 5.viteste 1-2 kez de 3. Viteste. Hizlanirken özellikle rampada daha yavaş hizlaniyor gibi ve araba daha gürültülü gibi. ama son hiza cikıista sorun yok 200km e cikiyorozel basinca. Şimdi turkiyedeyim ve pek sorun yok gibi basiyorum kacirma filan yok ilginç. ilk aklima gelen baski Balata. Var midir başka sebebi sizce ve her zaman yapmayisi nedendir. Maliyet ve marka ile ilgili de tecrübelerinizi paylaştırsanız memnun olurum .

2
Golf IV / Aracimdan gelen ilginc ses 2 :)
« : 02 Temmuz 2016, 10:14:57 »
Arkadaslar, tarif etmesi zor ama garip bir ses var.

İlk once asiri soguk olan havalar aniden isindi. Fabrika alarmi aniden otmeye basladi v.s Neyse sicaklardandir v.s dedik. Biraz yikadim yagladim simdi o sorun yok. Bu arada on kaputta arkadas sensor var, switch var dedi ama bence yok baktim baktim goremedim. Neyse ses su sekilde.

Araca biniyorum, calistiriyorum boyle sag arkalardan veya sag taraftan cok ince sivrisinek viziltisi kadar ince degisik surekli bir ses geliyor. Hoparlorden mi dedim ama degil cunku teyp kapali. Cok cok dikkat edilirse duyuluyor. Acayip birsey.

Dikkatimi ceken birde su oldu. Hanimin oturdugu kapi malum cok sert acip kapiyor kendileri :)

Temizlerken tutulan koldan ic taraftan bir tuttum komple panel geliyor kuvvetli cekersem. Herhanlde arkada tirnaklar v.s birseyler kirildi, bunu sesle alakasi olabilir mi acaba :)

cok ilginc.

3
Golf IV / fabrika alarmi kendiliginden otuyor
« : 21 Haziran 2016, 16:18:04 »
Arkadaslar,

ilginctir bugun bir yag kontrolu yaptim kaputu actim. Sonra bir alisveris yapip dondum. Park ettigim yerde bir baktim otuyor alarmi sasirdim :) Cok az duymustum sesini korna sesi :)

Gittik tek tek kapilari acip kapadim filan ama halen bir sure sonra basliyor otmeye nerede ne olmus olabilir? Kapi switch i mi sigorta mi fabrika alarminda mi nedir ki mevzu acaba ? Zaten alarm yok malum fabrika alarmi.

arac 99 highline.

4
Golf IV / ROT-BALANS ve Direksiyon Yumusakligi.
« : 03 Mayıs 2016, 10:56:04 »
Arkadaslar, selamlar

araca uzun zamandir bakmiyordum biraz bakim yaptim.

Sikayetim suydu: Arkada kut pat sert girisler, ozellikle egimli ve delikli yollarda. Onlerde yine ayni sekilde kuturdu patirti.

Degisen parcalar.

* Rot baslari
* Tabla burclari
* Dingil burclari (arka kopru)

Bu degisimlerden sonra arac gercekten sessizlesti ve yumusadi. Demek ki bakimli golfler hakketten yumusak o kadar da sert degil. Benim lastikler 15" bu arada DUNLOP yeni yazliklarimla gercekten iyi surus kalitesi yakaladim.

Gel gelelim bir tuhaflik mi desem yoksa normali mi bu anlamadim gitti ama tarif etmeye calisacagim.

Gariplik direksiyon ile ilgili. Eskiden daha sertti direksiyon. Manevra filan yapmak iskenceydi. Simdi nedense bakim esnasinda dikkatimi cekti oralarda biryerleri yagladilar filan ve rot basi su bu derken bakimda mi oldu. Yoksa rot-balanstami bir gariplik oldu cozemedim.

Bakimdan araci aldigimda bunu fark etmemistim sanki yine sertti direksiyon neyse. Rot balans icin goturdum yaptilar. Sonra bir denedim duz yolda v.s cok hafif saga cekme vardi ama oyle tam duz yol bulmak da zor oldugundan egimden ve ruzgardandir herhalde. Oyle bariz bir cekme yok cunku.

Ama sanki artik manevra v.s yaparken sag-sol daha fazla cevirmem gerekiyor direksiyonu ya da bana garip geldi alisamadim. Ama su varki direksiyon bariz yumusadi ya. Acaba rot balans mi yam ypailmadi gerektigi gibi. Yoksa tam mi yapmislar olmasi gerektigi gibi :) Sanki biraz bosluk varda ondan yumusamis gibi mi anlamadim gitti.


uzun oldu biraz ama umarim izah edebilmisimdir.

5
Oncelikle herkese selamlar,

uzun suredir takip edemedim forumu o yuzden boyle bir konu acma geregi duydum. Yoksa gecmiste konustugumuz konular idi lakin uzerinden 2-3 sene gecti ve bazi guncellemeler olmustur belki dedim.

3 sene once 10W 40 yag kullaniyordum ve Mobil 1 0W 40 ESP e gectim. İyi yagdi 500-1lt arasi birsey yakti tabi 10.000 km de ama normal herhalde.

Neyse sonra da aceleye geldi ve GM DEXUS2 5W 30 koydum parcacinin tavsiyesiyle. Bu yagi biraz daha fazla yakti bakiyorumda suanda min. seviyesinin oralarda belki de altinda. 5 lt den kalan yagi da zaman icerisinde ilave etmistim. Ama yag 15.000km cok rahat gider dendi. Bende 12.000-.13.000km civari kullandim ve degisim zamanim geldi artik.

Merak ettigim nasil bir yag koysam birileri israrlar 5W 40 dan sasma v.s diyor.

Mobil 1 ESP 0W 40  iyiydi ama sadece TR de var gibi sonra sıkıntı oluyor baska ulkeye gidince.
Mobil 1 New Life 0W 40 ise daha bir yaygin ondan mi koysam ?

5W 40 icin hangi marka v.s onerirsiniz ?

tesekkurler

6
Golf IV / Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« : 07 Şubat 2016, 11:48:35 »
Arkadaslar, asiri olmamakla beraber motor suyu eksiltiyor cok ilginc.

bu arada uzun suredir yoktum herkese SELAMLAR.

Arac 3 senedir bende. Aldigimdan beri hic ellememistim motor suyunu rengi ve seviyesi iyi durumdaydi. Hic hararet v.s sorunu yasamamistim. Arac isindiktan sonra soguma sorunu vardi ve termostati 3 sene once degistirince duzelmisti.

Lakin gecen uzun yolda aniden STOP yazinca ekranda sogutma sistemini kontrol et v.s diye. Tirtstim :) Kaputu acip baktim biraz eksilmis. 100-200ml birsey. Neyse tamamladim yola devam ettim. Yaklasik 1000km yol yaptim ve evime dondum. Cok az antifriz koyarak takibe basladim.

Sehir icinde yine gezinirken STOP yazinca ekranda yine kenara cektim baktim. Yine 100-200ml bisi ekledim.

İcimden bir ses klima ile alakali olabilecegini soyluyor klime derken AUTO mode degil normal kalorifer yani ECON modda kullanirim hep. Ve surekli kullanirim hemen hemen.

Yani hesap yapamadim ama son 2 ayda 200-300ml su eksiltmis olabilir.

NOT: Aracta LPG yok.

Ustaya goturecegim ama sizlere yine de danismak istedim.

7
Arkadaslar,

Gecen sene uzun yazismalar ve görüşmelerden sonra arkadaslarimizin tavsiyesiyle Mobil 1 0W40 ESP FORMULA koymuştum. 5 lt almistim yagi 4.4lt gibi bir miktar koyuluyor biliyorsunuz. Kalanini da o yil içerisinde ara ara ilave ettim ve bitirdim. Suanda yag seviyesine baktigimda sanki yine bir yârim lt veya belki daha az veya daha fazla bir acik gorunuyor eksik var.

1lt yag alip biraz ilave edeceğim ve ilk firsatta yagi degistirecegim ama biraz daha kullanirim diye düşünüyorum. Daha yeni 10.000 oldu birkaç bin daha gider herhalde.

Yag almak için yagciya gittiğimde 0W40 fazla yakar ayni yagin ESP FORMULA nin 5W30 olanini al dedi.  0W40 daha ince bir yag v.s dedi.

Sizce 0W40 tan mi devam etmeliyim yine MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 mu ?

8
Golf IV / Gaz pompalarken patlatma yapiyor...
« : 02 Ekim 2014, 18:27:56 »
Arkadaslar, daha once de yapiyordu ama bir sure kesilmisti bugun tekrar duyunca artik cozum aramaya karar verdim.

Simdi, arac kalkista v.s rolantide bazen gazi hizli sekilde pompaladigimda, hareket halinde 2.viteste devam ederken mesela yine gaza yuklendigimde pompaladigimda onden kaputtan pat die ses geliyor. Genelde 1 kere pat yapiyor.

Bu patlama sesi nereden geliyor olabilir sorun nerede soyleyebilecek var mi ?

Bunun kotu benzinle v.s yakitla alakasi olabilir mi acaba?

9
Golf IV / Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« : 25 Eylül 2014, 15:16:39 »
Arkadaslar,

Bugunlerde hava sıcaklıkları dustu tabi yazlik lastikler yetersiz kalmaya basladi ve biraz aracta sertlesme soz konusu. Yani biraz bununla alakali oldugunu dusunursek bunun disinda ne vardir diye bugun bir servise gittim.

Araci kaldirdilar baktilar iste on tekerleklere v.s tasiyicilara z rotlari v.s herbirseye. Bir sıkıntı olmadigini sadece su asagida resimdeki parcalari sag-sol olarak degistirirsek iyi olur dedi. Sanırsam rot başları. Cabuk yipraniyor bunlarda dedi ozellikle cok cukurlarda ve bozuk yollarda kullanildiginda.

Sizden ricam bu parca tam olarak ne ise yariyor degistirdikten sonra ne gibi fark hissedebilirim ?

Sıkıntım ve sikayetlerim sunlar :

1- Arac biraz egimli kaldiginda yaptigim manevralarda aracin orta ve arka kismina dogru hafif gicirtilar geliyor.
2- On takimlardan biraz oncekinden daha fazla ses geliyor. Ozellikle su kaldirim tasli yollara girdigimda tıkır tıkır tıkır mekanik sesler geliyor onden.
3- Cukurlara sert girmesini zaten gectim amacim gelen tıkırtılari biraz kesmek.
4- Sanki eskiden o kadar direksiyon titremiyordu simdi daha fazla titresimleri hissediyorum yoldaki. Asfalttaki o ufak tırtıkları uzun yolda v.s daha fazla hisseder oldum. Direksiyondayken elim sanki onceden hic hissetmiyordum.

Belkide kisliklara gecince sorun kalmayacak ama yine de sormak istedim.



Tavsiyeleriniz nelerdir fuzuli masraf yapmadan degistirebilecegim birseyler var mi sice?

10
Golf IV / Golf IV ile PASSAT kıyaslama ve degerlendirme...
« : 09 Eylül 2014, 22:07:38 »
Arkadaslar,

golften sonra olaki bir daha VW tercih edersem audi ve bmw olmazsa eger. Su kasa passatlari begeniyorum. Camurluklari v.s golf 4 gibi sisme ve arka kismi v.s epey andiriyor. Icerisi zaten hemen hemen ayni golf ile.



Rica etsem bu araci kullanan veya bilgilerine sahip olan. Kronik sorunlari v.s bagaj hacmi, arka kismi mesela golf 4 gibi dar midir degil midir. Kıyaslama yapacak olursaniz ne sekilde artilar ve eksiler bulabilirsiniz iki arac arasinda. Tabi alirsam artik TDI olur o kesin de. Bircok sıkıntı sanirsam ayni ornegin;

* viraj demir lastikleri gicirtisi
* yine golfteki gibi iceriden gelen sesler
* golten daha ustun diye biliyorum konfor olarak, oyle ani cukurlara girildiginda dan dan diye vurmaz diye dusunoyrum 17" jant var ama.

Motordan cok kasa ve surus olarak merak ediyorum nasil bir arac diye.

11
Golf IV / Araci stop edince direksiyondaki titreme...
« : 22 Ağustos 2014, 18:41:45 »
Arkadaslar, az once kisa mesafe bir yere gittim araci stop ettim. İste farlari v.s kapatirken muzigi kapatmaya calisirken fark ettim ki direksiyon titriyor. Nerdeyse motor calisiyormus gibi daha fazla bir titresim hatta. Sanki boyl motor durmamis birseyler sıkısmıs gibi ilginc :)

Neyse baktim anahtar da duz yani gercekten kapatmisim motoru tekrar calistirdim panikle baktim sıkıntı yok calisti duzeldi ve titreme gecti neyse. Dondum eve tekrar stop ettim baktim yine bir titreme direksiyonda sonra fark ettim ki fanlar caliisirken oluyor bu titreme. Biraz bekledim fanlar sustu titreme de gitti. Actim kaputu baktim kucuk fan calisiyor ilginc geldi buyuk calismadan kucugun calismasi. Bir cali parcasi ile azicik dokundum buyuk de calismaya basladi. Acaba bisiyler mi sıkıstı filan buyuk fanda mi gidici anlamadim gitti. Suanda ikiside calisiyor zaten biliyorsunuz kucuk fani yeni degistirdik.

Bu stop ettikten sonraki titresim tam olarak neyden ve nereden geliyor olabilir fikirlerinizi bekliyorum. Aracta kontagi kapattigimizda gerceklesen islemler sirasiyla nedir ne sıkısıyor veya titretiyor olabilir araci boyle ?

12
Arkadaslar, araca alarm taktirmak zorundayim habire elleyip duruyorlar bir yerlerini. Suanda otoparka cektim. Otopark derken acik alan aylik belli bir ucret oduyorsun park ediyorsun v.s Eve de yakin alarm taktirana kadar orada tutmayi dusunuyorum. Sinyal vs. caliyorlardi simdi de sokmus on plakayi birakmis yerde yamuk yumuk ilginc. Ne amacla soker gel de anla. Herhalde arkayi da sokecekti ama vakti olmadi panikten birakti kacti :) Biri artik biliyor alarm yok diye aracta oynayip duruyor. Burada tum araclar alarmli benimki haric :) VW malum fabrikasyon bir alarm koymus. Sadece isik yaniyor. 2 senedir 1 kere alarm ses duydum :)

Simdi araca normal alarm mi taktirmaliyim yoksa fabrikasyon mu ? Sadece 1 kumandali anahtarim var. Sanirsam fabrikasyon icin 2 tane olmali. Bana detayli bilgi verebilecek arkadaslar varsa memnun olurum. Nelere dikkat etmeliyim secerken ve taktirirken.

13
Golf IV / Kapi acildiginda benzin pompasinin benzin cekmesi...
« : 10 Ağustos 2014, 16:38:26 »
Arkadaslar, 15 gun once akuyu degistirdim. Turkiye`de takan usta takarken eski akuyu direk cikardi sonra yeni akuyu takti. Burada forumda hatirliyorum da akusuz kalmasin arac v.s gibi bisiyler deniyordu yanlis hatirlamiyorsam. Bende bunu degistiren kisiye soyleyince bu araclarda gerekmiyor dedi. Hatta biraz akusuz kalmasi daha iyi hata v.s varsa silinir dedi. Nasil bilgisayari bazen resetliyorsun aracta da gerekli dedi neyse. Geleyim konuya.

Daha once aku degisiminden once sofor kapisini acgitimda bariz duyuyordum hemen benzin cekerdi. Zıııınn diye benzini cekisini duyardim. Aku degisiminden sonra biraz bu islem kafasina gore olmaya basladi. Mesela gecen gun kapigi acmistim 5dk sonra filan cekti benzini. Az once mesela arac hic 5 gundur dokunulmamisti. Calistirmak icin gittim. Actim kapiyi yine ses yok. Kontak verdigimde cekti bu sefer.

Normalde her seferinde sofor kapisini acinca direk cekmesi gerekmiyor mu ilginc. Var mi bu konuda bilgisi olan ?

14
Golf IV / Kac litre sanzıman yagı?
« : 08 Temmuz 2014, 21:30:59 »
Arkadaslar, aradim forumda ama bulamadim. Zaten bir calisiyor bir calismiyor aradiginizi bulmak da iskence. Yakinda konusuldu diye hatirliyorum ama yine de yeni konu acayim dedim.


GOLF IV 1.6 SR icin sanzıman yagi : mobilube 1 shc 75w-90 deniliyor. Ama kac litre 2 mi 2.2 mi ? Tam olarak kac litre yag almamiz lazim degistirmek icin.

Degistiren ve faydasini gormus arkadaslar var mi ?

Motor yagini degistirecem de degistirmisken sanzıman yagini da degistirsem mi bilemedim. Soguklarda vites, tutukluk yapiyor bazen. Arabayi calistirmadan yerinden oynamiyor beton gibi cakiliyor filan. Cok iyi bir yag diyorlar sanzıman icin rahatlatiyormus biraz sozde.

Sayfa: [1] 2