Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - ugurtelefon

Sayfa: [1]
1
Polo 6N / Bosch Distribitör mil boşluğu tamiri
« : 01 Ağustos 2015, 10:54:30 »
Bir süre önce 6N AEE polomda sıkıntı yaşamıştım. Sorunun Distribitörden kaynaklandığı ortaya çıkınca Resul kardeşimin (speddtstop) yardımlarıyla,sağolsun uygun fiyatlı çıkma bulup işimizi gördük.

O zamanki sıkıntı;
Araç yolda giderken aniden stop ediyor, kendi kendine tekrar çalışıyor, kalp durması gibi.
Arıza kaynağı;
Distribitör içindeki krank konum sensörü, bir kaç tane getirttim ama uymadı. İllaki orijinal istiyor.

Taktığımız çıkma distribitör milinde de boşluk vardı. Öyle 4-5 ay kullandım, işimi gördü.

Bu boşluk olunca çıkan sorunlar;
aracın avansı tam tutmuyor.
kalkışlarda biraz yığılıyor,
tevzi makarasının ateşleme yapan uç kısmı kısa sürede kararıp meme yapıyor, bu kez teklemeler başlıyor.
temizliyorsun, kısa sürede tekrar meme yapıyor.
araç rolentideyken cam düğmelerini sonuna kadar basınca, kalorifer fanını açınca, teyp sesini fazla açınca,uzuanları çakınca,motor devri düşüyor bazen de toparlayamayıp motor stop ediyor.

Bende elimdeki eski kendi distribitörüme bir operasyon yapayım dedim.
Distribitördeki boşluk motora giren tarafta oluyor çünkü o bölge alüminyum. Arka kısım yani kapağa bakan kısım gayet güzel, boşluk yok.
Buraya burç yapılabilecek kadar etli malzeme var, yani ortam uygun gördüm

Sanayide biraz araştırınca, GRAFİTLİ BURÇ dedikleri bir şey ile karşılaştım. Uzun ömürlü, ısındığında kendini yağlayan bir maddeymiş.
Güzel bir ustaya burç yaptırdım, sağolsun 20TL ile işi yaptı. Tamircime gidip 2 distribitörden 1 tane yaptık.
Taktık, geçici bir avans ayarıyla dün 80km yol yaptım. Bahsettiğim sıkıntılar kaybolmuştu.

Tek sorun şimdilik arabayı bayır aşağı viteste saldığımda çekip bırakıyor. Halbuki ilk avans ayarında bu sorun yoktu.
Akşam geç saat olduğundan ince ayar yapamadık. Az biraz avans oynanacak. O zaman umarım bu da gidecek.


Öncesi



sonrası

   

2
Polo 6N / 6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 10:37:45 »
Merhaba arkadaşlar
2003 yılından beri kullandığım 96 model AEE motor 1,6HB polom var

Son zamanlarda baş belası bir arıza ile uğraşıyorum.
Araç yolda giderken stop ediyor, her devirde yapıyor, mesela 3,000-3,500 devirde seyir halinde giderken stop edip, bir kaç saniye sonra vurdurarak tekrar çalışıyor.
Araç LPGli, lpg fişini çektim yine aynı, benzinde ve lpg de aynı hata var.ç
Kablo fiş ne varsa kontrol ettik, durum aynı.
Tamire motor yapımına aynı araçtan gelmiş, onun distribitörünü benim arabaya taktık, 2 gün kullandım, araba oldu mermi gibi. Rampa çıkışları bile süper değişti.
Bu kez ben distribitöü ele aldım, kapak tevzi makarası komple değiştirdim, (orjinal bosch marka)
Rolentideki teklemeler gitti, çekiş arttı.Ama stop etme kesilmedi.
Ne zaman yapacağı belli olmuyor.

Bu kez içerideki Hall sensöründen uyuz oldum, internetten bulup kargo dahil 45 TL verdim getirttim.
Ama ne yazıkki yan sanayi çıktı, daha beter oldu. Tekrar eskiyi geri taktım.
Burçlarda ve milde önemsenmeyecek kadar boşluk var.
Oem kodu 0237 521 061 ve 030 905 205AB  yazıyor.

Yenisi çok paraymış, çıkmalarda güven olmuyor, internetten çıkma alamam, bulunduğum ilçede hurda veya çıkma satan da yok.

Sayfa: [1]