İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - mehmetcevahir

Sayfa: [1]
1
merhabalar arkadaşlar. nadir aralıklarla yaşadığım bir sorunumu kendi imkanlarımla çözüme kavuşturdum ve yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu yaşıyordum. özellikle durmak üzereyken vitesi boşa alıp frene bastığımda rolantide küçük bir dalgalanma oluyor ve stop ediyordu araç. bu sorunu çok nadir yaşamama rağmen çözümü için gitmediğim usta kalmadı. servis de dahil bir çözüm üretemedi bu soruna. kimisi lpg ayarlarından dedi kimisi boğaz kelebeği değişecek dedi. defalarca lpg ayarı yaptırdım. boğaz kelebeği temizletip adaptasyon yaptırdım, buji ve kablolarını değiştirdim, hava akışmetresini temizledim, yakıtı aldığım yerleri değiştirdim ama nadir olarak da olsa yapmaya devam etti. son olarak da kendim hava filitresini ve hortumunu sökerek boğaz kelebeğini balata temizleyicisi ile temizlemek istedim. hava filitresi hortumunu sökerken bu hortuma bağlı olan ve motor üst kapağına giren küçük hortumun körük kısımlarından çatlamış olduğunu farkettim. bu hortumun görevi motor üst kapağına ulaşan yağ buharını boğaz kelebine ve dolayısı ile yanma odalarına taşımak ve böylelikle hem havayı bir miktar ısıtmak hem de yanmanın gerçekleştiği odaları yağlamak. (dolayısı ile motorun ömrünü uzatmak) hortum kırık olduğu için ihtiyaç duyulandan daha fazla havayı dışardan alan boğaz kelebeği rolantiyi ayarlayamayarak stop etmesini sağlıyor aracın bunun farkına vardım. bu küçük hortumu bir elektrik bantıyla hava almayacak şekilde sardım ve yerine otutturdum. ve sonuç olarak stop etme sorunu ortadan kalktı ve araba rolantiyi daha stabil bir şekilde ayarlamaya başladı bilginize. ayrıca bu hortumun kırık olması dışardan kirli havanın girmesine ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor.  :tamamdir   aşağıda bu hortumun bulunduğu yeri görebilirsiniz.



2
Golf IV / Golf 4 el yapımı vites körüğü
« : 22 Nisan 2011, 10:48:09 »
Arkadaşlar malum vites körüğünün deforme olması golflerimizin klasik sorunlarından biri. Ben bu sorunu kendi imkanlarımla 2 Tl + 2,5 saatlik el emeği ile çözdüm ve süreci ve sonucu paylaşmak istedim. Yorumlarınızı bekliyorum.

Öncelikle vites körüğünü alt çıtasıyla birlikte esneterek tırnaklarını kırmadan söküyoruz. Araç içinde fotoğraf çekmem mümkün olmadı bu nedenle bundan sonrasını söktüğüm vites topuzu üstünde anlatacağım. Körüğü tamamen yukarı kaldırarak vites topuzunun alt kısmındaki sarı metal halkanın çıkıntılı yerine bir düz tornavida sokarak tornavidayı sağa ve sola avcumuzun içinde çevirerek plastik aksamlara da zarar vermedenesnetiyoruz. Tamamen sökülmesine gerek yok. Halka gevşesin ve rahatça dönsün kendi etrafında yeterli. Eğer yapamıyorsa güzel bir yankeski ile kesebilirsiniz bu halkayı. Zaten neden vidalı yapmadıklarını hala anlamış değilim. Kestiğiniz halka yerine vidalı metal kelepçelerden takabilirsiniz daha da iyi olur.
1.2.3. fotoğraflar

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Bu işlemi yaptıktan sonra bites topuzunu sağa sola çevirmeden direkt yukarı doğru çekerek çıkarmaya çalışın. Eğer çıkmıyorsa ya halkayı gevşetememişinizdir ya da sıkışmıştır. Dikkatlice esneterek çekin.

Vites topuzumuzu evimize götürüyoruz.  Sonra sarı halkayı topuzun etrafıdnan çıkarıyoruz:

Hizliupload.com

Bu işlemden sonra körüğün hemen dibinde bulunan plastik siyah halkanın arasını bir düz tornavida yoluyla kırmadan ayırıyoruz. Biraz sıkı şekilde geçirilmiş bir halkadır dikkat edin arasını ayırırken kırmayın. Halkayı tamamen topuzdan çıkarmanıza gerek yok gevşemesi yeterli.

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Bu işlemden sonra körük boşa çıkacaktır. Eski körüğünüzü topuzdan ayırabilirsiniz.

Hizliupload.com

Körüğün alt kısmında bulunan dikişleri sökerek esnek yayı körüğün içinde çıkarıyoruz çünkü bu yay dikeceğimiz körük için lazım olacak. Bu arada körük içinden lastik yerine böyle bir yay çıkması beni oldukça şaşırttı ve almanlar bu işi biliyor cümlesini tekrar kurmama neden oldu  :)

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Daha sonra körüğün ek yerlerinden bir tarafının dikişlerini kesiyoruz ve körüğümüzü açıyoruz. Döşemecilerden bulabileceğimiz suni derinin üstüne kestiğimiz körüğü koyarak aynı epatlarda çizimini yapıyoruz. Burda dikkat etmeniz gereken şey bütün kenarlardan ne olur ne olmaz diye birer santim daha keniş çizmenizdir aksi halde kestiğiniz deri yetmeyebilir. Bu arada ben bu parça deri için 2 tl verdim  ;D

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Hizliupload.com

Daha sonra kestiğimiz deri parçasını iç tarafı dışa gelecek şekilde ortadan ikiye katlıyoruz ve birleştirdiğimiz kenarlarını dikiyoruz. Bu dikiş makinede çok daha sağlam kolay ve güzel olabilir ama bende dikiş makinesi olmadığı için tam 2.5 saatimi almıştır. Bilginize. Ama ben böle şeylerde sabırlı olduğumdan benim için sorun olmadı hem de tamamen el işi oldu. Bu açıdan da bakmak lazım.  ;D

Hizliupload.com

Dikiş işi bittikten sonra vites topuzumuzuhuni biçiminde geçiriyoruz körüğümüze ve körüğümüzün dar ucunu plastik halkanı arasına geçirip plastik halkayı yerine körüğün kenarları üstüne baskı yapacak şekilde sıkıştırıyoruz.

Hizliupload.com

Sonra diğer eski körükten söktüğümüz çelik yayı körüğün geniş olan alt kısmının içine don lastiği gibi dikerek yerleştiriyoruz.

Hizliupload.com

Diktiğimiz yay körüğün alt kısmını büzecektir.

Hizliupload.com

Ve işte yeni körüğümüz montaj için hazır hale gelmiş oldu. Sabırlı ve emek isteyen bir çalışmanın neticesinde bence ortaya güzel bişey çıktı. Ne dersiniz ...

Hizliupload.com

Son olarak da vites topuzunu yerine oturtturduktan sonra metal halkayı bir kerpeten yardımıyla çıkıntılı yerinden sıkıştırın. ve sonuç:

Hizliupload.com

Hizliupload.com







3
Merhabalar 1998 model 1.6 comfort aracımla ilgili bir sorunum var. Aracım düşük devirlerde biraz geç toparlıyor hızını. Ancak belli bi devirin üstünde rahatlıyor. Ama bunun bi standardı yok bazen yüksek devirlerde de bu sorunu yaşıyorum. Gaz pedalı biraz geç tepki veriyor anlayacağınız. seyir halindeyken herhangi bir tekleme yok ancak sanki bana motor nefes alamıyormuş gibi geliyor. devirleri rahat bi şekilde yemiyor. çekişten düşüyor. bazen de bu sorular tamamen yok oluyor ve araba devirleri su gibi içiyor. Arabada değişen parçaları söyleyeyim. Bujiler buji kabloları filitreler yeni. boğaz kelebeği 2006 yılında yenilendi ve en son 4 000 km önce temizlendi. sanki hava akışmetresi sorunu olabilir düşüncesindeyim ama bi işlem yapmadım bu konuda henüz. katalizörün tıkalı olması yada lamda sensörleriyle bir ilgisi olabilir mi diye de düşündüm ama tam olarak teşhis edemedim. ha bu arada araçta landirenzo lpg sistemi var ancak sorun o değil çünkü bu sorunu benzinde de lpg de de yapıyor. fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

4
sonunda eski bir golf 3 yeni bir golf 4 kullanıcısı olarak döndüm. golf 3 ve 4 arasındaki farkları merak eden arakadaşlar için bu konu başlığını açtım. golf 4 ümü aldım lpg taktırdım ve geldim istanbuldan sivasa arkadaşlar. lpg markası olarak landirenzo yu tercih ettim. tercih sebebim aslında hem fiyat olarak diğer italyan sistemlerden daha uygun olması hem de italyan marka olması. 1350 tl ye 10 taksit imkanı ile bağladılar ve simit tüp taktırdım. şimdi gelelim golf 3 ile aralarındaki artılarına ve eksilerine:
öncelikle iç ve dış görünüm itibari ile daha yeni daha modern bir görünüme sahip golf 4. içine bindiğiniz zaman günümüz arabalarından konsol olarak çok büyük farklarının olmadığını görmek daha yeni bir arabaya biniyormuş hissi veriyor insana. halbuki diğer arabam olan golf 3 de 1998 model olmasına rağmen daha çok 1990 lı yıların arabalarından çok ayırt edilmiyordu bu anlamda diğerlerinden. göstergeler ışıklandırmalar geceleyin çok hoş duruyor golf 3 e göre. dört hava yastığı olması, direksiyon yükseklik ayarı ile birlikte derinlik ayarı da bulunması koltuklarının daha rahat oluşu ve genel olarak seyir halindeyken içeriye daha az ses alması daha konforlu bir sürüşü beraberinde getiriyor. direksiyon golf 3 e göre biraz daha yumuşak. yol tutuşu olarak ise süspansiyonların biraz daha yumuşak olması konfor açısından artı fakat ani hareketlerde ve virajlarda golf 4 195*65*15 lastiklerle biraz fazla yaylanıyor ve yatma eyilimi gösteriyor. bunların dışında iç aksam olarak golf 4 te çok fazla ayrıntıya yer verilmiş. torpido lambası, arka yolculara ait tercihli tavan lambaları, bagajda bulunan 12 v çıkışı, far yükseklik ayarları, elektrikli aynalar, amortisörlü motor kaputu, silecek fasıla ayarı, dört cam otomatiği, kapı kilitleme düğmesi, otomatik cam güvenlik kilidi, ön ve arka kol dayamaları, yine ön ve arakada bardaklıklar, kapı içlerinde bulunan aydınlatma ışıkları, yine güneşliklerde bulunan ve güneşlik aynalarının kapaklarının açılması ile yanan aydınlatma lambaları, dört disk freni, evrak gözlerine sahip torpido bölmeleri ile donanımlı bir arabada olduğunuzu anlıyorsunuz. gelelim motor kaputunun altına. öncelikle motor üstüne yerleştirilmiş plastik kapak motor kısmını daha şık gösteriyor. performans konusu ise diğer saydığım özellikler kadar fark oluşturmuyor golf 3 e göre. özellikle kısa mesafelerde şehir içinde golf 3 le golf 4 hemen hemen aynı performansa sahip. ama uzun yolculukta golf 4 ivmelenme olarak biraz daha iyi diyebilirim. zaten araçların beygir güçleri aynı sayılır. farklı olan tork değerleri. golf 3 3500 rpm de 140 nm tork üretirken golf 4 148 nm torka ulaşıyor. sonuç itibari ile son olarak şunları söyleyebilirim. eğer 12000 ila 15000 tl paranız var ise ve illa da golfe binmek istiyorum diyorsanız ki "bu foruma üye iseniz zaten golfe binmek istiyorsunuzdur" golf 3 sport 1.6 aft derim. ama eğer 16000 tl ile 20000 tl arasında bir bütçeniz varsa kesinlikle golf 4 derim. saygılarımla... :tamamdir

5
Golf IV / Aranıza yeni katıldım. Yardımcı olur musunuz!
« : 07 Şubat 2011, 09:47:26 »
arkadaşlar merhabalar. MK III 'ümü satarak MK IV e geçiş yaptım. araç hakkında yorumlarınızı bekliyorum ve bir de anadolu yakasında bu araçlara LPG montajını en iyi yapan yer neresi kadıköy göztepe taraflarında bildiğiniz yerler varsa lütfen paylaşın. teşekkürler.

Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998 Model 17.000 TL Sahibinden satılık ikinci el

6
Golf III / Anadolu yakasında expertiz ?
« : 03 Şubat 2011, 09:21:34 »
Arkadaşlar İst. Anadolu yakasında şöyle ayrıntılı expertiz yapan bildiğiniz güvendiğiniz bir yer var mı? Göz kararıyla değil işini cihazlarla teknik olarak yapan bir yer?

7
Golf III / aaah ah dostlar bir çare bana! :)
« : 19 Ocak 2011, 13:45:18 »
arkadaşlar bildiğiniz gibi arabamı satmıştım yakın zaman önce ve hemen sırf ayağımı yerden kessin diye 5000 tl civarlarında araç bakmaya başlamıştım. onca arabaya baktım bir türlü doğru dürüst bir araba bulamadım. skodalardan tut 85 model renolara kadar baktım ama yok kimisine biniyorum dakka 1 gol 1 marş basmıyor kimisine biniyorum gaza basınca 4000 deviri geçmiyor öksürmeye başlıyor motor. ya tamam golften beklediklerimi beklemiyorum 5000 tllik arabalarda ama kardeşim en azından yolda da bırakmasın beni değil mi. hülasayı kelam bir türlü doğru dürüst bir araba bulamadım. ben de bir delilik edip tekrar golf 3 lere bakmaya başladım  :D çevremdekilerin gözünde remen deliliyim artık. ve daha da pişmanım arbamı sattığıma artık. golf 3 ünü satmaya karar verenlere tavsiyem gerçekten paraya çok sıkışmadıysanız arabanızı satmayın üzülürüsünüz ve hiç bir arabdan bu arabadan aldığınız keyfi alamazsınız derim  ;)

8
Golf III / Arabamı sattım :(
« : 04 Ocak 2011, 20:08:59 »
 bu gün arabamı sattım ve çok tuhaf bir şekilde kendi kendime soruyorum şimdi. iyi de neden diye... zaten alan kişi de bunu bana sordu. sahi böyle bir arabayı neden satıyorsunuz diye. inanın mantıklı bir cevap veremedim. çok garip hissediyorum şu an  :-[ paylaşmak istedim.

9
Golf III / LPG'de soğuk havalarda ve yüksek devirlerde tekleme
« : 27 Aralık 2010, 11:50:15 »
Bir sorum daha var  :melek: Aracım soğuk havalarda yüksek devirlerde özellikle 120 km nin üstüne çıktığı zaman lpg'deyken tekleme yapıyor ve gaza yüklendiğimde sanki gaz yetmiyormuş gibi gaz yemiyor. o esnada hemen benzine alıyorum hiç bir sorun kalmıyor araba atılıyor. bir ustaya gittim yol ayarı yapılacak dendi. araç seyir halindeyken laptopla gaz ayarı yani. başka bir ustaya gittim daha arabayı çalıştırmadan kaputu açtı ve beyne giden su hortumlarını kontrol etti ve direkt bana bu borular yanlış bağlanmış dedi. beyne giden sıcak su hortumunun yedek su kabından geldiğini halbuki direkt motordan gelmesi gerektiğini bu nedenle de gaz beyninin motora gazı tam ısıtamadan vediğini. soğuk gazın belli devirlerde teklemeye neden olduğunu söyledi. söyledikleri mantıklı geldi. ne dersiniz bu usta doğru söylüyor olabilir mi? arabamı bu ustaya emanet edebilir miyim  :bekleriz:

10
Golf III / Golf 3 Sport Direksiyon Sertliği
« : 27 Aralık 2010, 11:38:03 »
arkadaşlar merhabalar. bir sorum olacak. benim arabanın direksiyonu diğer arabalara kıyasla baya sert. başka bir sport arabaya binmediğim için normal kabul ettim şimdiye kadar ve öle kullandım. ama başka bir arkadaşım da arabaya binince bunun direksiyonu çok sert dedi. kafama takıldı. direksiyon hidrolik yağına baktım normal. direksiyondan herhangi bir ses de gelmiyor. v kayışı da yeni değişti. nedeni ne olabilir. bilgilerinizi de paylaşırsanız sevinirim.

11
Golf III / Benzin ikaz lambası yanmıyor?
« : 24 Ekim 2010, 18:30:16 »
Arkadaşlar merhabalar. Bir süre önce1998 Golf Sport 1.6  alarak aranıza katıldım ve araba sürmeyi yeniden sevmeye başladım  :tamamdir Zira araba sürmeyi yeniden bir zevk haline getirdi bu araç bende. İlk ehliyeti aldığım zamanların hevesiyle geçiyorum direksiyona. Bitmeyen vites aralıkları gerçekten çok hoşuma gidiyor hele 102 hp lik Aft motordan gelen ses büyük bir keyifmiş gerçekten. Yalnız küçük bir sorunum var. Benzin ikaz lambası çalışmıyormuş bunu geçenlerde yolda kalınca anladım  :t neyseki en yakın istasyona 200 metre vardı zor da olsa şişeyle benzin alabildim kendilerinden ve yoluma devam edebildim. :) Size sorum benzin ikaz lambası bu araçlarda nerde yanıyor tam olarak nerede olduğunu bilmiyorum hiç yanmadığı için. Bu lambaya ait bir sigorta var mı yoksa sadece lambası mı geçmiştir çünkü gösterge çalışıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Yardımcı olabilirseniz ayrıntılı bilgi bekliyorum çünkü bu işi kendim halletmek istiyorum malum bulunduğum yerde doğru dürüst bir usta yok arabamı acemilerin ellerine teslim etmek istemiyorum.

Sayfa: [1]