İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - aRIf

Sayfa: [1] 2
1
Audi / Audi B5 A4 Short Shifter Takilisi
« : 31 Mayıs 2008, 10:36:19 »
Audi icin Neuspeed ve B&M gibi sirketler var ss satan fakat fiyatlarini inanilmaz. $120 ile $200 arasinda degisiyor sadece siradan bir parca icin.
 
E-bay dan alip kullanan ve memnun kalan bir cok audi kullanicisini gordukten sonra bende $30 verip Audi icin bir ss aldim.
 
Gelenler kisaca bunlardi;

 
-vtes topuzunu saat yonunun zittina cevirerek yerinden cikariyoruz.
-vtes boot'unu derisini de yerinden cikariyoruz sadece 2 tane clips tutuyor cekerseni gelir.

 
-vidalari cikardiktan sonra plastik parcayi cekip yerindn cikarin, cikarirken dikkar edin cunku arkadasinda tutkallanmis sunger var ona zarar gelmesin.
-SImdi isin biraz zor kismina geldik

-Once bu iki vidayi cikariyoruz burada bir zorluk yok

SImdi isin zor kismi, aslinda o kadarda zor degil ama vida dusurmemeye dikkat edin. Bu vitesin, sanzimana baslantisini saglayan iki vida bunlarida yerinden dikkatlice cikarin. soldaki vidanin altinda metal bir parca var vidayi cikardikran sonra onun dusmemesine dikkat edin. duserse parcayi almaniz bayagi zor olabilir.
-Butun vidalari cikardiktan sonra komple vites parcasini yerinden cikarabilirsiniz.

-Vitesin yuvarlak kisminin etrafinda duran siyah metal halkayi dikkatlice yerinden cikarin sonra vitesi o metal parcadan ayirabileseniz yoksa yerinden cikaramassiniz.

-Vitesin altindaki diger metal parcayide yerinden sokuyoruz bu parca vitesle, sanzimani birbirine bagliyan parca.
-Sonra islemleri aynen gerisi geriye yapiyoruz yeni parcalar ile ve is bitiyor.
Hersey bittikten sonra sakina her vidayi siki siki yapip arabayi denemeyin. once birazcik bolluk birakin kendi rahatliginiza gore vitesi ayarlayin. en son butun vidalari iyiye sikin ve komple herseyi kapatin. bu islem basip geri vitese alma isinide yok ediyor bastirmadan geri vitese gecebiliyor araba.
 
Audi'nin normal vites araligi (3.ve 4.vitesler)

 
Short Shifter ile vites araligi (3. ve 4. vitesler)

 
 
Ben gercekten pisman oldum bu isi neden en basta yapmadim diye.
Araba kullanmaya ayri bir zevk getiriyor.
SIze tavsiyem bu isi sizde kendi arabaniza en kisa zamanda yapin veya yaptirin
Gercekten memnun kalacaksiniz. :)

2
Audi / Pistonlarin basincini olcmek
« : 31 Mayıs 2008, 10:34:07 »
Gecenlerde icime kurt dustu sanki arabada bir problem var gibi dedim o zaman bi olcelim bakalim pistonlarin basinci olmasi gerektigi gibimi yoksa pistonlarda problemmi var.
 
Bu teste "Compression Test" deniyor ingilizcede.
 
Sonucta araba olmasi gerektiginden cok daha guc uretiyor cok daha fazla basincla, ne olacagi ne yazikki supriz oluyor.
 
Motor ne sicak nede soguk olmali, eger araba park halinde ise o zaman 10dk falan calistirin soguk ve sicak motorda alinan veriler tam dogru olmayabilir.
 
Oncelikle arabanin buji kablolarini sokup, butun bujileri yerinden cikariyoruz.
Buji kablolarini bir yere deymiyecek sekilde guvenli bir sekilde bir yere baglayin/sabitleyin.
 
Injectorlerinde butun elektrik kablolarini cikartin yoksa test sirasinda devamli benzin basariz silindirlere. 4 silindirli araba icin 4 tane kablo cikarmaniz lazim genelde kablolarla enjectorler arasini ufak metal bir klips tutar onu cekip cikarin sonra kabloyu cekip cikarabilirsiniz.
 

 
Buda test aletimiz;

 
Sira ile pistonlara takiyoruz ve arabayi calisitiryoruz tabiki araba calismiyor ama devamli crank ediyor. 5-6 kere yapip en yuksek degeri not ediyoruz. Sira ile diger pistonlarada bakiyoruz. Testi 2 kere yapmanin faydasi var karsilastirmak icin. Bu testi yaparken buyuk ihtimal CEL (Check engine light) motor ariza isigi yanacaktir onuda sondurmeniz gerekecek genelde akuyu 30dk ligina sokmek bu sorunu cozer.
 

 
Benim test degerlerim;
 
Parantez icindekiler ikinci testim
Ilk degerlerin biraz dusuk olmasinin sebebi bu isi ilk defa yaptigimdan cekindim, sonra dedim arif elini cekinden alistirma yap su isi dogru duzgun, ikinci testler daha gercekci oldu :)
 
| 0 | -> 175 (180)
| |
| 0 | -> 166 (170)
| |
| 0 | -> 164 (180)
| |
| 0 | -> 159 (186)
 
Arabanin orjinal degerleri yani fabrika cikis degerleri 10-13 bar yani 147-191psi. Eger pistonlarin basinci 7 bar veya 102 psi altinda ise o zaman problem var demektir. Benim degerler kisacasi benim eski arbanin hala fabrika cikis verilerinde calisitgini gosteriyor :) (Masallah diyelim)
 
Kendi arabanizin degerleri farkli olabilir tabiki endise etmeyin.
 
Benden bugunluk bukadar
 
Yapacaklara kolay gelsin :)

3
Gecen kis arabanin agriza isigi yanmisti, baktigimda cooling sensor yani radyator sensorunde hata veriyordu. Kisa yeni girdik ve hemen tekrar agriza isigi cikti. Bende artik degistimenin zamani geldi dedim.
 
Degistirmesi gercekten cok kolay cunku kolay erisilebilen bir yerde, bir karga burun ile butun isi yapabiliriz.
 
Isleme baslamadan once motorun soguk oldugundan emin olun!
 
Motora onden baktigimizda okun gosterdigi yerde biraz iceride

 
Buda nedere oldugunu daha iyi anlamaniz icin;

 
Sensoru tutan ufak plastikten bir klips var onu karga burun yardimi ile cekip cikarabilirsiniz, dikkat edin dusmesin yoksa bulmasi zor olabilir :)
 

 
Klipsi cikardiktan sonra sensor kablosunuda dikkatlice cikarin duz tornavida yardimci olabilir. Eski sensoru cikarttiginizdada sensor etrafinda olan plastik contaninda beraberinde geldiginden emin olun, motorun icine kacmasin. Daha sonra islemleri tersine tekrarliyarak yeni sensoru takabilirsiniz. Arabayi calistirip su falan akitmadigindan emin olun.
 
Sagdaki eski sensor (gordugunuz gibi metal kismi iyice kararmis) soldakide yeni sensor. Audi ve VW ailesinde sik ve tamiri kolay bir problem.
 

 
Kolay gelsin :)

4
Audi / Audi A4 B5 Krank Sensoru Degisimi
« : 31 Mayıs 2008, 10:31:24 »
Krank sensoru kisaca ECU'ya bujileri ne zaman ateslemesi gerektigini soyler. Eger bu parca arizali ise, mars basar ama araba bir turlu calismaz, benim cuma gunu basima geldigi gibi. Ufak bir arastirmadan sonra problemin krank sensoru oldugunu buldum, ve yenisi ile degistirdim. Degistirmek zor bir is degil ama pis bir is oldugu kesin. Krank sensorunun bir pisligi bazen motor ikaz isigini yakmamasi o zaman benim gibi deli oluyorsunuz 1-2 gun sorun nerde diye.
 
Krank sensoru yag filtresinin hemen altinda. Biraz gizlemis kendini daha once hic farketmemistim orada oyle bir sensor oldugunu yag filtresini degistirirken.
 
Ise antifiriz tankini yerinden sokerek basliyoruz, toplam 3 tane bida tutuyor, ve yildiz tornavide ile cikartabilirsiniz, tanki yan yatirmadan oncede altindaki sensor kablosunu cikartmayi unutmayin.
 

 
Tanki cikardiktan sonra manzara asagidaki gibi olacak. Bizim sokmek istedigimiz sensor, ortadaki krem renkli olan. Onu nazikce yerinden cikarip baglantisinida sokuyoruz. Sensorun kablosu 2-3 tane kelepce ile sIkIstirilmis onlarida yan keski ile sokmeniz lazim, gercekten zahmetli bir is cunku erismesi baya zor ve diger kablolarida yanlislikla kesmemeye cok dikkat edin yoksa isiniz uzar :)
 

 

 
Kabloyu takip ettigmizde sensorun yerini bulacagiz, daha once dedigim gibi yag filtresinin altinda, iste 1-2 resim tam olarak nerede oldugu ile ilgili
 

 

 
Sensoru bir hex vida tutuyor, asagidaki aletlerin biri ile cikarabilirsiniz ama baya zahmetli cunku cok genis bir alana sahip degilsiniz
 

 
Eski sensoru cikarip, yerine yenisini takiyoruz ve butun islemlerin testten yapip isi bitiriyoruz.
 
Iste eski ve yeni sensorulerin resimleri
 

5
Audi / Audi A4 B5 Yag Basinci Gostergesi ve Sensoru takilisi
« : 31 Mayıs 2008, 10:29:26 »
Ne zamandir almayi dusunuyordum, cuma gunu arabanin yagini degistirirken bu iside halledeyim dedim ve Auto Meter'in yag basinci gostergesini ve sensorunu aldim.



Buda icinden cikan sensor. Sensorun baglantisinin arabanizin yag basinci sensoru ile ayni oldugundan emin olun.



Oncelikle yolu acmak icin antifiriz haznesini yerinden cikariyoruz.



Daha sonra arabanin orjinal yag basinc sensorunu bulmaniz lazim, audi'de hemen filtrenin ustunde. Yuvarlak ile cevrili olan yag basinc sensoru. Kare icinde olan yag isisi sensoru;




Eski sensoru yerinden cikardiktan sonra yerine yenisini takmadan once, size tavsiyen yeni sensore kablo baglantisini yapin. Cunku sensorun oldugu yer o kadar darki sensoru taktiktan sonra kabloyu takmaniza imkan yok.



Sensoru yerine taktiktan sonra;



Sensor kablosunu hemen cruise control kablosunun yanindan arabanin icine gecirdim.

Yag basinci gostergesinin cok goze batacak bir yerde olmasini istemedem onun icin zaten kullanmadigim hemen on panelin solundaki kalariforu soktum ve oraya yerlestirmeye karar verdim :)



Elimde tam bu is icin olan aletler olmadigi icin kesme isini yan keski ve ince duzeltmeleride yakma aleti ile yaptim. bu is cok zaman aldi aslinda ne istedigim kadar iyide olmadi, ama simdilik isimi goruyor.

Sonuc :)



Not: Orjinal sensorun devre disi kalmasi, gostergede yag isiginin yanmasina sebep olacaktir. Bu sorunu cozmek icin ufak bir adaptor var "T" seklinde ve orjinal sensorude baglamaniza yer oluyor. Ben o parcayi almadim ama eger gostergede yag isigini gormek istemiyorsaniz o zaman almanizi tavsiye ederim.

Herkeze kolay gelsin.

6
Audi / Audi A4 B5 Motor kapaginin sokulup temizlenmesi
« : 31 Mayıs 2008, 10:26:49 »
Uc asagi bes yukari yapilacak islemler diyer arabalardada ayni olacaktir. Resimdeki araba 98.5 Audi A4 1.8T.
 

Oncelikler coil'leri yerinden sokuyoruz. Bazi arabalrda coil buji ustunde degil o zaman sadece buji kablolarini cikarmaniz yetecektir. Ben bujileri cikarmadim cunku olurda icine yabanci bir madde dusmesin diye.
 
Sonra kapagi tutan butun vidalari sokuyoruz. 9+1. 9 tane vida kapakta 1 tanesinide baska bir boruyu tutuyor ama kapaga vidalamislar.

 
Kapagi soktukten sonra goreceginiz manzara asagi yukari bu olacak

 
Buda kapagin ici, ne kadar pis oldugunu siz tahmin edin artik.

 
Kapagi bir dis fircasi ve iyi bir motor temizliyicisi ile temizledim. Cok ugrasmadim ama eskisine nazaran baya temiz oldu o birikmis kurumus yag birikintileri nerdeyse kalmadi.

 
Kapagin icinin iyice kurudugundan emin olduktan sonra islemi tersine uyguluyarak yapagi geri takiyoruz. Bir noktaya dikkat etmekte yarar var. Hazir sokmusken kapagi size tavsiyem buji ve kapan gasketinide yani contalarida yenileyin sonra yag akitla problemi ile karsilasmamak icin.
 
Ugrasacaklara simdiden kolay gelsin :)

8
Gecen pazar bu bulusmaya katildik Columbusdan 8 araba gittik. Bulusma her ne kadar biraz siradan gecsede yolda gidis ve gelis cok zevkli oldu. Birisnde hatta polis esliginde gitmek zorunda kaldik

Resim cekiminden sonra Japon arabalarinin duzenledigi bir car show'unu bastik
50 tane alman gosteri otoparkini basinca millet bi anda ne oluyor gibisinden kaldi :D

Degisik eylenceli bir gundu, buyrun cektigim bazi resimler ve arkadsin yaptigi video.




















>>>>Video<<<<

9
Video / A4 Quattro Patinaj Ceker mi?
« : 30 Nisan 2006, 08:24:15 »
98 A4 Quattro 1.8T

Buyrun

5000 devirde biraktim debriyaji

Indirmek icin; (852Kb)
RapidShare Webhosting + Webspace


Online izlemek icin; (Biraz bekleyin lutfen)

         Funny Videos, Funny Pictures, Flash Games, Jokes      




Not: Standart debriyaj balatasi olanlar kesinlikle denemesinler!

10
Video / A4'un Hizlanma 90km - 195km
« : 27 Şubat 2006, 17:02:28 »
Araba 19psi'da (1.31 Bar) calisiyor.
94 oktan (99 oktan Istanbula gore) benzin var.

Sabirli olun yuklemesi biraz surebilir.


         Funny Videos, Funny Pictures, Flash Games, Jokes      

11
Audi / Buyuk projeye adim adim
« : 20 Ocak 2006, 16:45:27 »
Evet arkadaslar... Buyuk bir tasin altina giricem gibi bakalim altinda kalkabilecemmi.
3-4 gundur Chicago'da bulunan bir Audi Tuning sirketi ile kontak halindeyim ve istedigim Turboya uygun en iyi programi buldum onlarda. Kullananlarin yorumlarini okudurm problemsiz calistiginida soylediler.

Su an audi forumundan 1-2 arkadasi ayarlayip bu turboyu kendimiz takmayi planliyoruz. Her ne kadar cok zor bir is gibi gorunsede 2-3 kisi olunca tek ihtiyaciniz sadece zaman.

Bir aksilik olmassa Alicagim Turbo Eliminator serisi Ball bearing 2871R. 400hp lik bir turbo, tabiki bunun yaninda bir cok parcada degisicek.

Bu turbonun bir alt modeli var 350hp lik olan Eliminator GTRS. Bu arkadas Jetta ile test yapmislar APR Stage III'e karsi. Kafa kafaya gitmisler yarim boy fark acilmis 60km den 160km ye kadar. Jetta dyno edilmis ve 267whp cikmis dynoda yani, 310hp gibi bir deger krankda.

Sanirim bir aklisilik olmassa ya Turboyu alicam burda takicaz arkadaslarla yada Chicago'ya gidip 1 gece orda kalip orta taktirticam turboyu bakalim sizi bilgilendiricem.

12
Audi / A4 B5 Borla Cat Back Resim & Video
« : 30 Aralık 2005, 20:23:24 »
Takirali 2 hafta kadar oldu sonunda resim ve video olayina girdim.





Videolar
Arabanin icinden
http://www.zippyvideos.com/3099787382914486/borlain/
Arabanin disindan
http://www.zippyvideos.com/8962272212914576/borlaout/

13
Audi / Hizi Dijital olarak Climate Control ekraninda gormek
« : 23 Aralık 2005, 19:42:36 »
Audi sahipleri bu bilgiyi mutlaka okuyun pisman olmicaksiniz

Sanirim isi bilgisayari yada turkcesi neyse iste sicaklik ayari yapan seyden varsa sizde elekctonik olani (yuh be ne anlatmaya calistigimi anlatamiyorum) climate control yani, o zaman bu mod'u yapabilirsiniz.

Bu mod Climate Kontrol ekranini hiz gostergesi olarak kullanmamizi sagliyor

1. Arabayi calistirin
2.Devirdaim (havayi icerde dolastiran tus) basili tutun ve ayni anda Yukari ufleme tusuna basin.
3. Climate controlun ekrani degisip ekranda "C1" yazicak
4. Isi kontol tusuna basarak "+" ekrandaki kodu "17" ye getirin (bazi modellerde 18'mis)
5.Devirdaim tusuna bir daha basin ve cod activ olacak.

Not: hiz 99km ye kadar sorunsuz gorulebiliyor, 99'u gecince bazi modellerde ilk hane yazmiyormus o zaman mesela 127km ile giderken ekranda sadece 27km gozukuyormus.

Climate control'u eski haline getirmek icin economy tusuna basin yada kontagi kapatin.

Bilgiyi daha yeni edindim isten cikar cikmaz denicem, sizde bir bakin derim.

Sanirim biliyorsunuzdur audi nin kumandasi ilede bir cok numara yapmak mummkun (camlari indirmek kaldirmak falan filan) Bu climate contorol ilede daha cok sey var onlarida koyacam.

14
Audi / A4'e Borla Cat Back Sistemi
« : 13 Aralık 2005, 18:31:58 »
Even sonunda dun, bekledigim sey oldu ve katalitik converter dan sonraki L seklindeki egsoz borusu koptu. Araba su an traktor gibi ses cikariyor  :D

Dun aksam Borla sistemi satin aldim 2-3 gun beklemem lazim bana ulasmasi icin. Cok iyi seyler duydum ve takildigim yabanci audi forumlarindada tavsiye edilen bir sistem. Kendi sitesine gore standart A4 1.8T de 15hp verdigini soyluyor ve kullananlarin yorumuna gorede belirgin bir performans artisi oluyormus. Sesini dinledim hos cok yuksek olmayan guzel bir tonu var. Bakalim Takildiktan sonra hem resim hemde ses eklicegim buraya.

Sayfa: [1] 2