Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - cetesk

Sayfa: [1] 2
1
Passat / Ynt: Passat turbo kesiyor
« : 04 Eylül 2014, 20:47:35 »
Eksozcu işini yaptı. Arıza maf sensöründeymiş. Bir daha yaparsa gel sensörü değiştirelim dedi Volkswagen ustası. Hatayı sildi bilgisayardan iş bitti.

2
Passat / Ynt: Passat turbo kesiyor
« : 03 Eylül 2014, 00:04:29 »
Doğrudur maf sensörüdür ismi  ancak gittiğim serviste kullandıkları cihaz orjinal cihaz hata vermiyor. İstanbul da doğuşa veya avek e gitmek işime gelmiyor. Çünkü bir varta akü değiştirdim 3 saat sürdü. Sabah ilk iş tekrar bağlatacam cihaza bakalım motor sarı ikaz ışığı neymiş.  Sonrada eksozcuya gidecem.

3
Passat / Ynt: Passat turbo kesiyor
« : 02 Eylül 2014, 22:13:35 »
arkadaşlar buradaki konuya bağlantılı olarak sıkıntımı aktarayım . Burada yorum yapanlar sıkıntımı çözer diye düşünüyorum. Benim sorunumu forumda biri daha dile getirmiş ama çözüm noktasını yazmamış. Aracım 1.9Tdi 130 bg triptonik 2004 model.  Aracım hafif rampalara gelince 100 km hızla giderken 90-80 km hıza düşüyordu. Son 2 gündür 2. viteste çıkılabilecek dik rampalarda 1500 devirin üstüne çıkmadığını farkettim. Üstelik tam gazla . Aha dedim turbonun işi bitti. Sanki arabada hiç turbo yok gibi hareket ediyordu. Düz yola çıktığımda ise hızını alınca araba normal seyrinde gidiyor ani gazlamalara tepkiyi çok geç veriyordu. Resmen yığılıyordu. Sabah aracımı semtimde bulunan bir ufak Volkswagen servise götürdüm. Orjinal el bilgisayarında turbo basıncını ölçtüler. Hiçbir arıza göstermedi. 1600 psi değerinde olaması gereken değerler 1475 gösteriyordu. Bu da gayet normal değerlermiş. Ben de eksoz da bir zırlama sesi olduğunu acaba katalizörün tıkalı olduğunu ya da katalizörün komple dağılmış olma ihtimalini gözönüne almamız gerektiğini ustaya söyledim. O da yapabilir önce bir eksozcuya baktır dedi . Ekzozcu abi zırlama sesi katalizörle turbo arasındaki parçanın dağılmış olduğunu ama bunun güç kaybına sebep veremeyeceğini söyledi . Hem onu değişelim hem de katalizöre bakalım dedi. Sökünce katalizörün sağlam olduğunu gördü. Katalizörün içine kompresörle hava bastı ve aradaki parçayı değiştirdi. Bu arada iş bitince motor Sarı ışık lambasını yaktı. Arıza verdi. Abi ışık önemli değil ben şuan lamda sensörünü çıkardım bir gez dolaş bakalım güç kaybı düzeldimi dedi. Gezdim değişik olmadı. Tekrar döndüm ekzozcuya hava filitresinin üstündeki lamda sensörünü yerine taktı. Benim yapabileceğim bu kadar dedi saat 9 a geliyor ekzozla ilgili sıkıntı olursa gel yarın dedi. Bindim eve gelirken baktım araba eski gücüne kavuşmuş. Şimdi bu araçtaki arıza lamda sensörümüydü ki değiştirmedim yerinden çıkardı taktı yoksa katalizöre hava bastı araç rahatladımı çözemedim. Şuan motor ışığı uyarı veriyor. Ekzozdan gelen zırlama kesilmedi ama motor eski gücüne kavuştu. Ben anlayamadım anlayan biri varsa yorumlarınızı bekliyorum acil şekilde...

4
Passat / Passat ön takım değişikliği
« : 26 Şubat 2012, 17:14:39 »
Arkadaşlar 2004 1.9tdi aracımın ön takımından sesler geliyor. Çukurlara girildiğinde duyduğum ses rahatsızlık verici. Malüm İstanbuldaki ara yollar köy yollarından daha beter. 2 ustaya gittim. 1.usta 12 parçadan oluşan tam takımı değiştir dedi Lemforder aliminyum setmiş. 3 bin tl cik dedi. Ben de yuh dedim doğal olarak üste 2 bin daha koyup doğan şahin alıp hafta içi o çukur senin bu çukur benim rahat rahat girerim dedim. 2. usta en çok aşınmış olan parçaları değiştirelim dedi hatta bazı rot ve rotil kollarını sıkıştırma tekniğiyle değiştirmeyebiliriz dedi. Masrafı daha düşük olur dedi. Ama 2 usta da şunu söyledi asla orjinal olmayan yan sanayi ürünü kullanmayalım çünkü 5 ay sonra yolda kalabilirsin  yan sanayi ürünle dediler. Senin ses veren ön takımın bile yan sanayi den iyidir dediler.Birde ön takımı tek tek değiştirmek mantıklı değil diyorlar. Aklıma yurt dışında parça uygun fiyatlardaysa ojinal olarak bir akrabayla getirteyim diyorum. Değerli fikirlerinizi bekliyorum.Yok mu bu işin sağlıklı ve ucuz bir yolu?

5
Passat / Ynt: Sizce değermi ?
« : 20 Kasım 2011, 23:47:51 »
Araç alırken mutlaka ve mutlaka her yerine baktır. Boya önemli değil. 2001-2005 passatların değeri düşmüyor. 2004 1.9 tdi  triptonik kullanıcısı olarak şehiriçi mazot tüketiminden memnun değilim. Çünkü aracın kasa 1.5 ton tam hızlanıyor ya bir çukur ya bir tümsek ya trafik ya  da ışıklar durmak zorunda kalıyorsun 14 litreye kadar çıkıyor tüketim 100 km de. Ama uzun yolda 7 lt.2010 da 32.500 e aldım Halen km 131binde . Şuan satsam 34.500 değeri var.Eğer yılda 30 bin km yapıyorsan ve uzun yol kullanıcısı isen tavsiye ederim.

6
Passat / Ynt: Araba neden SU akıtır???
« : 20 Kasım 2011, 23:29:20 »
Benim araç da 2004 passat ekim ayında aynı durumu fark ettim. 20 gün suyu takip ettim. Hortumdan sızıyor diye düşündüm ama değilmiş. Suyu klima suyu ile de karıştırma. Hemen ustaya götür çünkü benim ki devir daim dendi. 70 tl lik bir malzeme ama bana 650 tl ye maal oldu. 10 bine de maal olabilirdi. Motoru elime almaya 300 metre kalmıştı çünkü. Sanayiye giderken araç tamamen suyunu boşalttı. Usta geldi çekici ile aracı aldı devir daim ve triger setini komple değişti çünkü birlikte değişmezse ilerde trigeri de dağıtır ve motoru komple kaybedersin dedi. Umarım çoktan ustaya veya servise götürmüşsündür. Su akıtmaları ihmale gelmezmiş. Ancak şu var araçda su azalırsa sensörler hemen haber veriyor almanca olarak yazıyor düşük su seviyesi diye sakın üstüne yürüme.

7
Passat / Ynt: aracın içindeki ıslamlık
« : 13 Ekim 2011, 00:50:35 »
2 şekilde bu araçlar içeri su alıyor 1. si akünün altında tahliye delikleri yapraklarla tıkanıyor 2 dk işi bilen usta elini akünün ordan sokup contasını açıp boşaltıyor ve temizliyor. Diğeri de tavan açılır olan araçlarda ön kapıların menteşelerinin üstünde 1 er tane tahliye hortumları var uçları çamurla kaplanıyor gelen pislikler tıkıyor. Hortumu el yordamı ile sıktığınızda çamuru atıyor ve temizleniyor. Bu kadar basit bişey aslında.

8
Passat / Ynt: kaputta vernik atması
« : 09 Eylül 2011, 17:23:28 »
Benim 2004 passat ta vardı aynı sorun. arabanın her yanında vardı servise götürdüm. Dedilerki garanti kapsamında Almanya ile yazışacağız.Onay verirlerse ücretsiz boyarız ama zaman alır. Bende kendi beklemedim kendim boyattım tavan dahil. Şimdi satarken diceklerki niye boyandı bu araba bende her yerin fotosunu aldım. Anlıyacağın vernik atığının çaresi yok.

9
bayramda karadenizi gezdim 2004 1.9 tdi triptonik passat  675 tl mazot yaktım 2700 km yol yaptım.25 kuruşa geldi.
100 ile 200 km arasında hız yaptım. Dağ yollarında da gezdim. Anladığım kadarıyla devamlı 100-110 km hızla otobanda 950 km yapıyor.

10
Bende de otomatik 1.6 99 golf vardı. 100 km de bağırma yapmazdı. Ancak 4000 devirden sonra motor bağırırdı ancak hız 140 civarında olurdu. Şu an 19 tdi triptonik passat var 190 da bile bağırmıyor. Bence aracınız da sıkıntı söz konusu. Bunun sebebi şansımanda bir tırnak var diyorlar bu tırnak kopuk olduğunda araç bağırır ama gitmezmiş.2 sebebi motorla araç kabini arasındaki motorun sesini içeri vermemesi için konulan yalıtım malzemelerinin sökük olup olmaması. Tavsiyem size 4 vitesli şanzımandan vazgeçmeniz. Ben triptoniğe geçtim rahat ettim.210 km de giderken golfün 120 de çıkarttığı sesi bile vermiyor. Üstelik daha gaz ver giderim diyor.Vites atışaları sizin gaza ne kadar yüklenmenizle alakalı sakin kullanımda 4 vitese 70 km hızla giderken atıyor.

11
Passat / Ynt: 2004 tdi passat manul yakıt bilgisi
« : 28 Temmuz 2010, 17:34:02 »
2004 tdi triptonik şehiriçi 360 kuruş şehirdışı 200 kuruş yakıyor Ama zorlamazsan fazla. Kullanım çok önemli.

12
aracın kasası yürüyeni motoruna baktırdım boyasıda dört dörtlük yapılmış. cezbetti nedense araba boyasının vernik atmasını düşünmedim bile en fazla 1500 düşüğüne satarım dedim 118 binde araç çok az var dizel.

13
2004 tdi comf.triptonik 118bin km aldım. Fiyat 32500.-tl aracın üzerinde vernik atıkları vardı.Servise götürdüm fabrika hatası dediler.10 yıl paslanmazlık garantisi varmış. Ancak Almanya ya durumu bildirirsek belirli yazışmalardan sonra ücretsiz aracınızı boyayabiliriz dediler. Ben de 4-5 sene binmeyi düşündüğüm için aracı kendim boyattırıyorum. Almanyayı beklersek çok bekleriz çünkü. 10 yaşında olunca aracda boya olması sorun olmaz diye düşünüyorum.Araç orjinal lacivert renkte içi bej tavan açılır mevcut. ayrıca 4 adet orjinal jant ve lastik.10 lu cd kutusu ve amfi fiyata dahil.Aracın boya masrafını da satıcı üstlendi. Umarım pahalı almamışımdır. Golf den sonra bu araç bakalım sürüş keyfi verecek mi? bekereci de mevcut araçlar biraz pahalı geldi.

14
Arkadaşlar bütçeme uygun düşen eski kasa onlar zaten dsg şanzıman değil bildiğim kadarıyla. Galericilerden araştırmam sonucu 2004 comf.triptonik lacivert içi sarı bir arac buldum.33bin diyor.6 lı cd +amfi 4 adet jant ve 4 lastik  fiyata dahil. şuan aracın üstünde 225 45 17  jantlar var. Birde 2001 lacivert bir araç buldum bunun da içi dışı temiz bunada son 26 bin diyorlar. Bu aralar fiyatlar çok yüksek.İki araç da orjinal. Highline bulamadım henüz.Mukayese de edemiyorum şuan çünkü çok araç baktım kafam karıştı. 2004 model 25 bine bile var ama araba dökülüyor.

Sayfa: [1] 2