Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - SayKo_TR

Sayfa: [1]
1
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 20 Aralık 2019, 14:06:35 »
Tekrardan merhabalar,
Bugün öğlen arası bahsettiğim kontrolleri gerçekleştirip fotolar aldım.

Triger dişlilerini referans konuma getirmek için arabayı çalışmıyorken vitese alıp ittire çektire güç bela dişliyi referans konumuna getirdim. Dişlinin konum resmini çektikten sonrada distribütör kapağını açıp tevzi makarasının ve distribütrün referans noktasını gören bir resim aldım ikiside aşağıdaki gibi. Sizin gönderdiğiniz resimlere bakılırsa benim ayar baya bi kaçık... :) Galiba distribütörü önce söküp tevzi makarası konumunu ayarladıktan sonra yerine takarak sıfır noktasından 4 mm hareket ettirmem gerek.. :-\

Ayrıca milde boşluk olup olmadığını kontrol etmek için tevzi makarasından tutup sağa sola salladım varla yok arası bi hareket oldu 1 mm ya var ya yok, ama çekip ittiğimde baya hissedilir bi hareketi var 2 3 mm. Sizin yaptığınız gibi arka bölüme burç koydurarak boşluğu almam gerekir mi?






2
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 20 Aralık 2019, 09:17:09 »
Merhabalar konuyu hortlatıyorum ama, bugün 1996 Model Polo 6N 1.4 HB AEX Motor aracımda;
 * tevzi makarasında kararmalar, dist. soket uçlarının kapak içi kısımlarında meme yapma,
 * rölanti dalgalanmaları,
 * kalkışlarda yığılmalar,
 * fan, Hid. direksiyon vb. donanım devreye girdiğinde yük artışı olduğunda rölanti düşmesi

sorunların sebebini araştırmak için şüphelendiğim, avans ayarı ve distribütör milindeki boşluğu kontrol etmek istiyorum. Ettikten sonra da, tevzi makarası ve dist. kapağını, ardından da bujileri yenilemeyi düşünüyorum.. Bunları kontrol etmeden yenilersem, yeni aldıklarımı da mahvedecektir diye düşünüyorum.

Neyse asıl sormak istediklerim ise:
1-) Avans ayarı için referans noktaları gösteren resimlerdeki pozisyonu nasıl tutturacağız? Araç çalışmıyorken o triger dişlilerini çevirme şansımız var mıdır? veya tam o pozisyona nasıl getirile bilir?

2-) Tevzi makarasının takıldığı mildeki boşluğu nasıl kontrol edebiliriz? Elimizle tutup hafif sağa sola oynatmaya çalışınca boşluk olup olmadığını belli eder mi veya bunu öğrenmenin el yordamıyla yolu nedir?

Ayrıca dist. mil boşluğu ve avans ayarı ile ilgili paylaştıklarınız gerçekten çok faydalı olmuş. Allah razı olsun. İnş. benide bu gıcık durumdan kurtulmama vesile olur arabadan soğutuyor resmen..
Cevaplar içinde şimdiden teşekkürler... Herkese kazasız belasız arızasız günler.. :)


Sayfa: [1]