İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - koug

Sayfa: [1] 2 3 4 5 6
1
Polo 6N / Ynt: ikaz lambası
« : 15 Ocak 2019, 17:27:30 »
Balatalarda sensör yok zaten, onu geçelim. El freni switchini kontrol ettim diyorsunuz ancak switch hep açık kalacak şekilde arızlanmış olabilir. Hidrolik seviyesini ölçmeye yarayan mekanizma da arızalanmış olabilir. Açıkcası swtichi hiç sökmedim ancak sökerek ve kablo bağlantısı ile girişleri birleştirerek denemenizi öneririm. Ben %90 switch de sorun var diyorum. Çünkü kapı switchleri de aynı şekilde arızalanıyor. Switch içine giriyor ancak tepe lambası açık kalıyor.

2
Polo 6N / Ynt: Sağ korno butonunun tırnaklar kırıldı
« : 16 Haziran 2017, 13:28:00 »
Sıfırını bulamazsın. Direksiyon ile birlikte satılıyor. Ya çıkmacılara gideceksin ya da benim yaptığım gibi fibercide tırnak yaptırtacaksın. 5 liraya tırnak yaptırttım 2 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Hatta orjinal halinden daha sağlam oldu.

3
Aracınızın aynısı bende var. Eğer ki lpg kullanıyorsanız 3 tırnak bujiyi önermem. O buji ile avansı tutturamıyorum. Size tek tırnak Bosch lpg bujisi öneririm.

http://www.bosch-automotive-catalog.com/tr/

Bu linkten kontrol edebilirsiniz. Orjinal 3 tırnak bujilere göre çok daha performanslı ve verimli çalışıyor ve daha uzun ömürlü.

4
Verdiğiniz Linkteki ürünü kullanmış biri olarak kesinlikle önermiyorum. İlk buji değişiminde paramparça oldu. Ben de geçen sene aşağı linkteki ürünü aldım. Lokma şeklinde ve 3 parçaya ayrılıyor. Yeni bir araç alırsanız ve buji lokma ölçüsü değişirse sadece ucu değiştirmek yeterli.

https://www.aliexpress.com/item/Spark-plug-socket-car-special-spark-plug-tools-wrench-the-disassemblability-capitellum-taojian-Free-shipping-versatility/32215862103.html?spm=2114.13010608.0.0.BvHlZF

5
Polo 6N / Ynt: bas belası aee motor
« : 10 Kasım 2016, 17:26:24 »
http://www.ebay.com/itm/VW-POLO-MK4-6N-94-99-DIZZY-DISTRIBUTOR-VOLKSWAGEN-GENUINE-030-905-205-AB-/361185411544?hash=item54185401d8:m:mgFdOTsDIerqnz4bL79FzkQ

Yukarı linkteki satıcıdan düzenli olarak alışveriş yaparım. Bazen kargoda ürünün kırıldığı bile oluyor ve hiç sormadan yenisini gönderiyor. Almak isterseniz kesinlikle öneririm. Arkadaşımın Golf' ü için çıkma hava yastığı, arka stop aldık. Maalesef çıkmacılar artık çakal oldu. O yüzden bu tarz alışverişlerimi hep bu satıcıdan yapıyorum.

6
Polo 6N / Ynt: bas belası aee motor
« : 09 Kasım 2016, 10:31:06 »
Öncelikle hayırlı olsun,

Daha önce bende barcha marka distribitör almıştım. Bu ürünü bana ispanya malı diye satmışlardı ancak maalesef öyle değil. Kalitesiz Çin malı bir ürün. Daha sonra İngiltere' den (Ebay) çıkma orjinal bosch distribitör aldım ve tüm sorunlarım ortadan kalktı. Öncelikle bu barcha marka distribitörü değiştirmenizi öneririm.

Siyah veya kırmızı enjektörler arasında hız farkı vardır. Bizim araçlarda ikisi de kullanılabilir.

Klima ve cam açtığınızda devir düşmesi ateşleme arızasına işaret ediyor. Muhtemelen orjinal distribitör aldığınızda güzel bir avans ayarı yaptırırsanız sorununuz çözülmüş olacaktır.

7
Polo 6N / Ynt: distribütör 0237521063 030905205AC
« : 27 Haziran 2016, 16:25:59 »
Aşağıdaki sayfadan aracınıza uygun distribütörü öğrenebilirsiniz.

http://www.bosch-automotive-catalog.com/tr/

Kodlara çok takılmamak gerekiyor. Avrupa, Amerika, Asya için farklı kodlar olabiliyor. Distribütör kapağı alırken hep Asya koduna göre alıyorum. Avrupa kodlu kapak 30 lira, Asya kodlu kapak 15 lira. Halbuki 2 kapak da bire bir aynı  ;D

8
Polo 6N / Ynt: Disk-Balata Değişimi Tavsiye
« : 10 Haziran 2016, 10:17:10 »
185/65/14 yanlış bir ölçüdür. Lastiklerimi değiştirdiğimde yanlışlıkla bu ölçü takılmış haberim yok. Orjinali 185/55/14' dür. Ancak 60/14 de sorun çıkmıyor. Bende de aynı sizinki gibi sürtme, hoplama ve zıplama yapıyordu. Lastiklerime bir baktım ölçü yanlış. Hemen gittim 60/14' le değiştirttim, bütün sorunlar bitti. Bu arada 65/14' de kilometre göstergesi de yanlış gösteriyor haberiniz olsun.

9
Polo 6N / Ynt: POLOM HAKKINDA MERAK ETTİKLERİM
« : 23 Mayıs 2016, 09:46:37 »
Merhabalar,

Sorunlarınızı o kadar genel cümleler kullanarak anlatmışsınız ki, tam nokta atış arıza tespit yapmak zor. Bildiğim kadarıyla cevaplayayım;

1) Termostatın oturduğu plastik bir mekanizma var. Eğer ki bu mekanizma arızalandıysa termostat açık kalabiliyor. İsmi flanş' dı sanırım. Termostatın içine oturtulduğu bir parça. Piyasada uygun fiyatlı komple termostat kütükleri var. Topran marka ve fiyatları uygun. Keşke direk termostat kütüğü alsaydınız. Daha önce ben de aynı sorundan dolayı termostatımı değiştirmiştim ancak ustam termostatı düzgün takamadığı için değişen birşey olmadı. Sonra ustama söktürdüm ve kendim dikkatlice takınca sorun ortadan kalktı. Bence ustaya tekrar götürün bir baksın. En kötü komple kütük değiştirin.

2)Boğaz kelebeği, oksijen sensörü, lambda sensörü, buji v.s. v.s. Bunun çok sebebi var. Ancak benim ilk aklıma gelen map sensörü ve boğaz kelebeği oldu.

3)Sürten sol lastik ile sağ lastik arasında fark var mı? Yani biri daha dışarda veya biri daha çamurluğa yakın gibi.. Eğer ki iki lastiğin de duruş pozisyonu aynı ise, ben direk amortisör arızası diyorum.

4)O zırr ses benim aracımda da bazen kulağıma geliyor. Bir yerde birşey var ama ben hala bulamadım :) Bende sağ taraftan geliyor. Sanki bir vida metal yüzeyde titreme yapıyormuş gibi.

5)Sen aracı bir rot balans ayarına sok. Rotcuya arka tekerdeki sürtme sorunundan da bahset. O na da bakmış olur. Hem de ön takımın bir kontrolden geçer.

Vag-Com cihazı ile hata varmı diye baktırmayı da unutma.

10
Polo 6N / Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 06 Mayıs 2016, 12:13:48 »
Merhabalar,

Öncelikle bu sıkıntıda fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, benden size +rep  :tamamdir ;D

Yaklaşık 1.5 sene önce hiçbir arıza olmamasına rağmen, triger değişim yapılırken yenisini almıştım. Malum bizim afh motorlarda maf sensörünü sökmek tam bir eziyet. Üzerinden marelli çıktığı ve parçacım orjinali budur diye marelli verdiği için taktım. Eskisinde de yenisinde de VW işareti ve seri numaraları lazer ile yazılmış vaziyetteydi. Açıkcası bu aldığım çakma marelli ise, Çinliler kendilerini epey aşmış çakma ürün konsunda  ;D

İki sensörü de elimle inceledim. Marelli kesdinlikle bu konuda kara düzen bir sensör. facet çok daha kaliteli ve sensörün ucu kirlenmesin diye süper bir şekilde konumlandırılmış. Benim aracımda karter filtresi var ve yağ buharı emme manifoltuna girmiyor. Buna rağmen sensör kapkara kurum bağlamıştı. Açıkcası temizleyebilirdim ancak sizin de dediğiniz gibi marelli çok çabuk arıza yapıyor. Hatta ClubPolo sitesinde de bu konuya değinmişler. 90 lira için risk almak istemedim, çünkü her seferinde sök-tak parası verip aynı fiyata geleceğini düşündüm. Kendim uğraştım ancak çok kötü bir konumda olduğu için sökemedim.

Parçacıları gezdim ve bana topran kutusunda çin mali dandik sensörü satmaya çalıştılar. Hatta bir tanesi VDO kutusundan Çin malı bir sensör çıkarttı. Üçüncüsü ile zaten bu konuda tartıştık. Milleti düdüklemeye çok meraklılar. Çakma marelli sensörü gördüm, üzerine ''maralli'' yazıyordu  :bekleriz: Ve parçacı orjinal olduğundan o kadar emin ki, 2 sene içerisinde bozulursa getir yenisini verelim dedi. Yedek parça piyasası gerçekten içler acısı durumda..

Alt takımdaki tablaların orjinalini bulmak zaten tam bir mesele. Açıkcası bizim kasa araçların yedek parçalarını temin etmekte artık zorlanmaya başladım.

11
Polo 6N / Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 06 Mayıs 2016, 09:10:17 »
Hararet müşürü olmadığına eminim çünkü avometre ile değerlerine baktım  :tamamdir Hiçbir sapma veya düzensizlik yok.

Sorun çözülmüştür. Sıkıntının emme manifoltundaki map sensöründen olduğunu farkettim. Fişini çıkartınca sorun ortadan kalktı. Piyasada hep yan sanayisini bulabildim. Sadece bir yerde Facet marka buldum. Taktık ve sorun çözüldü. İşi ilginç tarafı yaklaşık 1.5 sene önce orjinal marelli ile değiştirmiştim bu sensörü. Yalnız marelli ile facet arasında tasarım farkı olduğunu farkettim. Facet markasında sensör plastik kollar ile tepeye sabitlenmiş ve sensörün sadece yarısı uç kısıma erişiyor. Marelli ise tam kara düzen tasarım.

Aynı zamanda dolu katalizöre de çare bulduk. İçi boş susuturuculu, katalizör görünümlü bir egzoz takıldı.

Hazır elim deymişken takur tukur ses yapan ve vik vik öten parçaları da değiştirdim. Amortisör kafaları febi marka ile, prizdirek bilyaları meyle markası ile değiştirildi. Tablalar ve körükler de orjinal markalar ile değiştirildi.

Bugün araca bindim tıkır tıkır maşallah. Gerçi o kadar parayı ben de yesem, ben de tıkır tıkır olurum heralde :)

Teşekkürler.

12
Polo 6N / Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 03 Mayıs 2016, 09:14:39 »
Geçen sene değiştirmiştim gerçi ama ben emme manifoltundaki oksijen sensöründen (MAF) şüpheleniyorum. Bu akşam fişini çekip deneyeceğim.

Hararet müşürü diyorsunuz ancak o müşürün zaten 2 tane çıkışı var. Biri gösterge biri ecu. İkisine de gelen veri sorunsuz. 92 dereceye kadar araç ısınıyor, sonra fan açınca 88 dereceye iniyor. Herhangi bir dengesizlik gözlemlemedim. Belki de kısa devre v.s. yapıyordur ben göremiyorumdur. Bu akşam manifolttaki sensörün fişini çekip test yapacağım. Eğer tahminim doğru çıkmazsa hemen yeni bir tane hararet müşürü alıp dener, sonucu buraya yazarım.

13
Polo 6N / Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 01 Mayıs 2016, 14:42:50 »
Cevabınız için teşekkürler ancak hararet müşürüm sağlam. Geçen sene febi taktırmıştım. Vag-Com'dan da takip ettiğime göre doğru değerler veriyor. Göstergemdeki değerler de doğru. Açıkcası şu an için hararet müşüründen dolayı bir tereddütüm yok.

14
Polo 6N / Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 01 Mayıs 2016, 12:35:20 »
Merhaba arkadaşlar,

Sorunuma çok acil çözüm arıyorum, sizin de fikirlerinize ihtiyacım var. Aracımda motor ısındıktan, özellikle trafikte dur kalk yaptıktan sonra baş gösteren bir sorun var. Son 2 aydır gözlemliyorum ve neresi arızalı acaba diye düşünerek ve arızalı olduğunu düşündüğüm parçaları test ederek bugüne kadar geldim. Ancak maalesef arızalı parçayı bulamadım.

Sorun : Trafikte dur kalk yapıyorum ve özellikle motor tam sındıktan (2 kere fan açıp kapattıktan) sonra, gaza bastığımda gaz kesme ve daha da ısındıktan sonra stop etme sorunu var. Stop ettikten sonra 4-5 kez marşa basıp gazı pompalamam gerekiyor. Ancak aracım soğuk havalarda veya motor fazla sınımadan ilerlerse hiçbir sorun yok. Ne zaman motor tam ısınıyor o zaman gaza bastığımda araç gitmiyor hatta neredeyse duracak kadar yavaşlıyor. Gazdan ayağımı hafif kaldırdığımda tekrar yola devam ediyorum.

-Buji, buji kabloları ve bobinde sorun yok eminim.
-Vag-Com' da hata kodu vermiyor.
-Distribütör sağlam. Kapak ve tevzi yaklaşık 4 ay önce değişti (Bosch marka)
-Boğaz kebeleği kesinlikle sağlam
-Hem lpg' de hem de benzinde yapıyor (Hatta 1 haftadır full benzinde kullanıyorum dün yine yaptı)
-Enjektör temizleyici atıldı ve emme mafioltu temizlendi ama çözüm olmadı

Artık katalitik konvektörden şüphelenmeye başladım. Yarın egzozcuma götürüp göstereceğim. Neden sadece motor ısınınca gaz kesiyor anlamadım. Gaz kesme işlemi olduğunda vag üzerinden kontrol ettim, enjektör süresi 1.72ms civarına düşüyor. Gazdan ayağımı hafif çekiyorum ve araç düzeliyor. Isınınca hangi parça arıza verebilir ki? Acaba katalitik konvektörün içi dolu ve ısınınca sorun yaratıyor olabilir mi diye düşünüyorum.

Sizinde fikirleriniz var ise, yardımlarınızı bekliyorum.. Saçma olabilir diye düşünmeyin her fikre açığım  ;D

Sayfa: [1] 2 3 4 5 6