İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - alperyüksel

Sayfa: [1] 2 3 4 5
1
Golf IV / Ynt: VEDA
« : 05 Haziran 2016, 19:32:25 »
İyi seçim . Hayırlı uğurlu olsun.Fotolarını da bekliyoruz...

2
Merhabalar.Aracım 2001 lpg siz 1.6 sr.Km 67 bine dayandı.Kullandığım yağ castrol edge 5w-40 tam sentetik ,5 bin küsür km de herhangi bir eksilme olmadı.Aracımın bakımlarını yapan ustamın söylemi mobilin daha iyi bir yağ olduğu yönünde ama ben vw'nin tavsiyesi olan castrolü tercih ettim ,yağ seçiminde şartname yi dikkate aldım ve kullanmış olduğum yağ bu şartnameyi taşıyor ve gayet memnunum. Bir ay içerisinde senelik bakım yaptıracağım ve yine aynı yağdan devam edeceğim.Araçlarımızın ,bakımlarını yaptırdığımız ve devrinde kullandığımız sürece öyle hemen pes edeceğini düşünmüyorum.
Herkes için iyi bir haftasonu olması temennisiyle hayırlı akşamlar dilerim...

3
Golf IV / Ynt: Yağ kaçakları ve conta değişimi
« : 21 Ocak 2016, 08:08:58 »
Herkese selamlar.
Öneriler için teşekkür ediyorum.Dediğiniz gibi denemekte fayda var.Denedikten sonra sonuçları yine buradan paylaşırım.


4
Golf IV / Yağ kaçakları ve conta değişimi
« : 16 Ocak 2016, 01:48:59 »
Herkese hayırlı geceler ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
Mesele şu ki bir süredir yağ dolum kapağının oralardan manifolda doğru yağ ilerlemesi vardı. Bu durum iyice artmış ve araç yere yağ damlatmaya başlamış. Lifte kaldırıp baktığımızda motorun alt kısımlarına yağ bulaştığını gördük. Aracımın bakımlarıyla ilgilenen ustam külbütör ve manifold contalarının değişmesi gerektiğini söyledi.Araçta gözle görülür bir yağ eksiltme şu an için söz konusu değil.Yetkili serviste orjinal conta fiyatının yaklaşık 150 Tl tuttuğunu öğrendim. Aracı hafta içi hiç kullanmıyorum hafta sonları gezinti amaçlı kullanıyorum pek fazla km de yapmıyorum. Bu arada araç 2001 akl lpgsiz.Bu tip bakım ve onarımlarda mevsim şartları özellikle motor aksamındaki conta değişim ve  ömrü açısından önemli olabilir mi yoksa çokta binilmediği ve genellikle araç yattığı için ve yağ eksiltmede söz konusu olmadığına göre havaların ısınmaya başladığı dönemi mi beklemek daha sağlıklı sonuç verir?
Bilgi ve tecrübesi dahilinde konuyla ilgilenip paylaşımda bulunmak isteyenlere şimdiden teşekkür ediyorum.
Mutlu bir hafta sonu geçirmeniz ümidiyle :)

5
Golf VI / Ynt: arac alicam lutfen yardim edin
« : 05 Aralık 2015, 01:25:03 »
Merhabalar. Bakımlı ,birinci sınıf bir dizeli çok da uygun bir fiyata vereceklerini sanmam. Diğer türlüsü zaten maddi ,manevi çok baş ağrıtır. Çünkü dizelin parçaları pahalıdır. Kaldı ki turbolu motorlar ne kadar seri ,güçlü araçlar olsa da 1.6 motora göre daha hassas daha dikkatli bir kullanım gerektirir. Birçok dizel araç ,yakıt ekonomisinden dolayı bir hayli yol yapmıştır ve birçoğunun ya km si ilerlemiştir ya da bazılarının km siyle oynanmış olma ihtimali de yüksektir. Bu durumlar 1.6 benzinli motor içinde bir bakıma geçerlidir aslında. Ama 1.6 benzinli bir aracın km si yüksek ve hırpalanmış bile olsa bu motoru tekrar bir düzene sokmak daha kolay ve daha masrafsızdır. Bazı kullanıcılar lpgli 1.6 motorun dizelden daha az yaktığını bile iddia ederler.
Bizler stabil kullanıcılarız. Her gün caddelerde sokaklarda başkalarıyla yarış halinde değiliz.Bizim gibi kullanıcılar için önemli olan kaliteyi ,konforu ve güvenliği ucuza getirmek.Bu açıdan bakarsak bence en uygunu lpgli 1.6 düz motor. 
Hakkınızda hayırlısı olsun.

6
Geçmiş olsun. Neyse ki büyük bir sorun yaşamadan fark edip düzeltmişsiniz. Adınıza sevindim.Demek ki benzin kokusu aldığımızda ayrıca dikkat etmemiz ve anında müdahale etmemiz gerekiyormuş.
Hayırlı geceler...

7
Merhabalar. Çiğ benzin kokusu genellikle boğaz kelebeğiyle ilgili bir sorun olduğunda ortaya çıkıyor diye biliyorum.Tabi sorun boğaz kelebeğiyle ilgiliyse başka belirtilerde görülebiliyor rölanti dengesizliği gibi.Benim tahminim bu yönde. Sorunu çözdüğünüzde yapılanları buradan paylaşırsanız iyi olur.
Hayırlı geceler...

8

Aynını dün gösterdiğim vw ustası söyledi yalnız birde şöyle bir durum gelişti aracın komprosörünü ölçtük ve

1 Piston 12
2 Piston 12
3 Piston 12
4 Piston 10

çıktı siboplardan olma ihtimalide var ama sadece o devirde yaptığı için ondan ziyade bu ustada perçinden yapar dedi ve hiç belli olmaz bir anda şanzumandan olabilirsin dedi çünki kırılıp içine gidiyor dedi onun maliyeti 500 ü geçmez sibop olayıda 1000 lira ama bu usta bence önce şanzuman dedi motorun sağlıklı çalışıyor çünkü araç 136 binde orjinal km ve bakımları yağı bile 7 binde değiştiriyorum duman atma yağ eksiltme hiçbir sorun yok bir süre daha kullan dedi biraz daha artarsa şanzumana bakalım dedi usta.
Merhabalar. Şanzımanla ilgili maliyet eğer 500 tl yi geçmeyecekse şahsen ben büyük bir ihtimalle zaman kaybetmeden denerdim.Çünkü bildiğim kadarıyla çıkması bile 1 000 TL yi geçiyor ve garantisi de yok.Ancak Şanzımanla ilgili olarak 1.sınıf işçilik ve 1. kalite orijinal parça kullanımı önemli.Buna dikkat etmenizi öneririm. İşçilik ya da parça ile ilgili olası bir sorun masrafın ,emeğin ve zaman kaybının katlanması anlamına geliyor.
Sorunu çözdüğünüzde sonuçları buradan paylaşırsanız birçok kişi için bu tecrübe aydınlatıcı olabilir.
Hayırlı geceler...

9
Selamlar.
Sanki devir sensörü arızasına benziyor. Ancak başka birinin benimle paylaştığı bir tecrübesini anlatayım.Aracı 2000 bora manuelmiş ,2000 devir civarında araçta hafif bir silkeleme olurmuş.Bir süre aracını böyle kullanmış ancak bir gün durup tekrar kalkış yapmak istediğinde kalkış yapamamış.Şanzımanı indirdiklerinde ayna mahruti dişlisi denilen parçanın üzerindeki perçinlerin koptuğunu görmüşler ve şanzımanın revizyonundan sonra sorun ortadan kalkmış.Sensör arızaları bildiğim kadarıyla arıza tespit cihazlarında görülebiliyor ancak mekanik arızalar görülemiyor. Bence aracı önce bilgisayara bağlatıp inceletmek eğer sorun bilgisayarda görülmüyorsa mekanik aksama yönelmek daha mantıklı.Sonucu buradan bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.
Hayırlı cumalar...

10
Golf IV / Ynt: Arkadaslar acil yardıma ihtiyacım var
« : 29 Ekim 2015, 02:30:03 »
Hayırlı geceler.
Bence şartları zorlayıp orijinal parça taktırmak mantıklı.Çünkü diğer türlü 2 kere masraf ve 2 kere yorgunluk ihtimali daha fazla.

11
Golf IV / Ynt: Switch mi yoksa başka bir sorun mu
« : 24 Ekim 2015, 21:42:01 »
Öncelikle bildirimler için teşekkürler.
sağ sol okuma lambası düğmeleri çalışır durumda.Sigorta ihtimalide olabilir ama anlamadığım için sigorta kutusuna dokunmadım.Önümüzdeki 29 ekim tatilinde baktıracağım.Önemli ve aciliyeti olan bir arızaya işaret ediyorsa yaptıracağım ,ancak basit bir arızaysa yani sırf lamba yansın diye de masrafa gireceğimi sanmıyorum.Çünkü aydınlatma düğmelerine bastığımda zaten çalışmakta.Sorun sadece kontak anahtarını çıkardığımda ya da kapıyı açtığımda yanmaması.
İlgilenenleri yine bu bölümden yazarak bilgilendireceğim.
Herkese hayırlı geceler :)

12
Golf IV / Switch mi yoksa başka bir sorun mu
« : 18 Ekim 2015, 13:13:27 »
Herkese hayırlı pazarlar.
Sorun şu:Normalde kapıyı açtığımda ya da anahtarı kontaktan çıkardığımda tavan lambası yanardı.Ancak bu günlerde kapıyı açtığımda kapı aydınlatmaları yanmasına rağmen tavan aydınlatması yanmıyor anahtarı çıkardığımda da tavan lambası yanmıyor.Bununla ilgili olabilir mi bilmiyorum ama geçtiğimiz günlerde immobilizer arızası vermişti.

Geçen sene buna benzer bir sorun switch değişimi ile halledilmişti.O arızada kapı ve tavan aydınlatması yanmıyordu ancak kontak anahtarını çektiğimde tavan aydınlatması yanıyordu.Bunda ise aydınlatma kapı ile değilde tavan aydınlatması ile ilgili ve immobilizer arızasından hemen sonra ortaya çıktığı için pek bilemedim doğrusu.

Siz bilgi ve tecrübe sahibi olan değerli dostların bu durumla ilgili bir tahmini var mıdır?
İlgilenen ve paylaşımda bulunacak olanlara teşekkürler...

13
Golf IV / Ynt: Sizce değer mi?
« : 19 Temmuz 2015, 13:56:06 »
Ben de pasific kullanıcısıyım ve arabama gayet de meraklıyım.Ben performans açısından değerlendirdim biraz.Kozmetik konuda r32 den sonra en güzel görüntüye sahip olanıdır bence de  :) Şimdi siz kendi aracınızı satıp mı almayı düşünüyorsunuz,takas vb. gibi durumlar mı olabilir.Şimdi piyasa öyle bir hal almış ki 30 un altı pasific bulmak zor.E tabi insanlar da piyasaya bakıp yükseltiyor.Madem golf 4 tutkunu ve pasific seviyorsunuz,fiyatı biraz daha aşağı çekebilirseniz çekin derim. :tamamdir
Merhabalar.Kendi aracımı satıp da almayı düşünüyorum.İstenen fiyat değerinin biraz üstünde gibi geliyor bana.Bakalım hafta içi sahibiyle konuşmayı düşünüyorum Hayırlısı neyse o olsun...
İlginize teşekkürler.

14
Golf IV / Ynt: Sizce değer mi?
« : 18 Temmuz 2015, 15:56:51 »
Model yüksetlmek için belki dicem ama sizin aracın da km si çok iyiyimiş gerçekten.Arada dağlar kadar da model farkı yok.Ben olsam aynı kasa yerine farklı kasaya yönelirdim(Bütçenizi bilmiyorum)Peformans açısından eğer pasific in kondisyonu iyiyse sizinkinden biraz daha iyi olabilir ancak çok da fazla beklentiniz olmasın.Ben olsam aynı kasayı almazdım.Ya biraz daha koyup golf 5 lere bakın ya da kendi aracınıza bişeyler yapın derim ben.Mesela kozmetik olaylarını halledin görsel olarak,bikaç parça ile performans iyileştirmesine girebilirsiniz.Ha bir de şöyle de bir durum var,baktığınınz pasific ne alemde bakımları vs. nasıl?Aracı bş kullanma imkanınız varsa çıkın bi dolanın çok beğenirseniz alın,yoksa değmez 30bin tl ye.O kadar konuştum ama karar sizin sonuçta  :)
Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum size.Benim şöyle bir özelliğim var golf 4 tutkunuyum başka bir seçenek düşünemiyorum bu bahsettiğim araç dönüp bakanı bir daha dönüp baktıran bir estetiğe sahip ve son derece bakımlı ,titiz kullanılan bir araç.Kendi aracımı bu araçla değiştirmemi düşündüren tek sebep kozmetik nedenler başka değil. Şunu da özellikle belirteyim ki hem kendi aracımın hem de diğer aracın km sine adım ve soyadıma emin olduğum kadar eminim.

Sayfa: [1] 2 3 4 5