İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - SPoRTeXHauST

Sayfa: 1 ... 57 58 59 60 [61]
841


Ne zaman koymuşum haberim yok valla ;) Bu başlığı görünce bi bakayım dedim, bu varmış :p

842
Genel / Ynt: Bugun otomobilime ne yaptim ? konusu...
« : 30 Aralık 2005, 13:45:25 »
arabamı yıkamaya bıraktım ve orda unuttum, gidip bakayım 4 saat oldu ;)

843
Sohbet / Ynt: Damardan VOSVOScu arkadaslar hosgeldiniz....
« : 24 Aralık 2005, 22:34:28 »
;) seLamlar ..

844
Otomobilim / Ynt: Audi'm 2
« : 11 Aralık 2005, 22:39:41 »
olm arabanın plakası o değil, delirme ;) D var, Almanyadamı araba ;)

845
Sohbet / Ynt: TESTERE 2 (SAW 2)...
« : 09 Aralık 2005, 11:46:09 »
1 e de gitmedim, 2 ye de kısmet olmadı. bi ara arkadaşlarla niyetlendik olmadı ;) perdeyi özledim, 9 aydır sinemaya gitmiyorum;)

846
Karşılaştırmalar / Ynt: Hangi Golf GTi....???
« : 19 Kasım 2005, 19:21:54 »
MK-I yada II gündeliğe zor gibi.. kapalı garaj + günlük kullanım için araç = MK-II ;)

847
Phaeton 3.0 TDI V6
Motor Gücü : 2967
Max Güç : 225.1 PS (222.0 bhp) (165.5 kW)@4000 rpm
Max Tork : 450.0 Nm (332 lbft) (45.9 kgm)@1400 rpm
0-100 Km/h : 9.1 s.
Son Hız : 234 km/h
Ağırlık : 2252 kg

 

Phaeton V6
Motor Gücü : 3189 cc
Max Güç : 240.3 PS (237.0 bhp) (176.7 kW)@6200 rpm
Max Tork : 315.0 Nm (232 lbft) (32.1 kgm)@2400 rpm
0-100 Km/h : 8.4 s.
Son Hız : 245 km/h
Ağırlık : 1995 kg

 

Phaeton V6 Automatic
Motor Gücü : 3189 cc
Max Güç : 240.3 PS (237.0 bhp) (176.7 kW)@6200 rpm
Max Tork : 315.0 Nm (232 lbft) (32.1 kgm)@2400 rpm
0-100 Km/h : 9.2 s.
Son Hız : 242 km/h
Ağırlık : 2035 kg

 

Phaeton V10 Diesel LWB
Motor Gücü : 4921 cc
Max Güç : 312.3 PS (308.0 bhp) (229.7 kW)@3750 rpm
Max Tork : 750.0 Nm (553 lbft) (76.5 kgm)@2000 rpm
0-100 Km/h : 6.9 s.
Son Hız : 250 km/h
Ağırlık : 2489 kg

 

Phaeton W12 4Motion
Motor Gücü : 5996 cc
Max Güç : 419.8 PS (414.0 bhp) (308.7 kW)@6000 rpm
Max Tork : 550.0 Nm (406 lbft) (56.1 kgm)@4700 rpm
0-100 Km/h : 6.1 s.
Son Hız : 267 km/h
Ağırlık : 2297 kg

848
Touareg V6
Motor Gücü : 3189 cc
Max Güç : 219 PS (216.0 bhp) (161.1 kW)@5800 rpm
Max Tork : 305.0 Nm (225 lbft) (31.1 kgm)@3200 rpm
0-100 Km/h : 9.9 s.
Son Hız : 206 km/h
Ağırlık : 2214 kg

 

Touareg V6 Automatic
Motor Gücü : 3189 cc
Max Güç : 219 PS (216.0 bhp) (161.1 kW)@5800 rpm
Max Tork : 305.0 Nm (225 lbft) (31.1 kgm)@3200 rpm
0-100 Km/h : 9.9 s.
Son Hız : 197 km/h
Ağırlık : 2229 kg

 

Touareg V8
Motor Gücü : 4172 cc
Max Güç : 309.2 PS (305.0 bhp) (227.4 kW)@6200 rpm
Max Tork : 410.0 Nm (302 lbft) (41.8 kgm)@3000 rpm
0-100 Km/h : 8.1 s.
Son Hız : 218 km/h
Ağırlık : 2250 kg

 

Touareg V10 Diesel
Motor Gücü : 4921 cc
Max Güç : 312.3 PS (308.0 bhp) (229.7 kW)@3750 rpm
Max Tork : 750.0 Nm (553 lbft) (76.5 kgm)@2000 rpm
0-100 Km/h : 6.7 s.
Son Hız : 229 km/h
Ağırlık : 2524 kg

849
Hava Soğutmalılar... / Kaplumbağanın Tarihi...
« : 19 Kasım 2005, 16:50:36 »

1935-36
Hitler'in "Halk Otomobili" talimatından sonra Dr.Ferdinand Porsche , V1 (sedan) ve V2 (cabriolet) modellerinin prototiplerini üretti.

1936, Subat
3 adet V3 (Karşılıklı yatay yerleştirilmiş, 4 zamanlı, 4 silindirli, mağnezyum alaşımlı hava soğutmalı motorlu) test için üretildi. (VOLKSAUTOS)

1936, 23 Aralık
Test otomobillerinin 30.000 millik deneme sürüşlerinin başarıyla tamamlanmasından sonra Mayıs 1937- Eylül 1937 tarihleri arasında 30 adet prototip, Daimler-Benz tesislerinde Type 30 adı ile üretildi. Üretilen otomobiller 985 cc, 24 HP'lik motora sahiptiler, 35 adet yatay ızgara arka pencere görevini yapıyordu ve kapılar ters yöne açılıyordu

1937, Kasım
Dr.Porsche, Amerikan Ford fabrikalarından Alman asıllı 24 dizayncı ve işçiyi transfer ederek Wolfsburg tesislerini kurdu.

1937 Aralık
Wilhelm Reutter seri üretim için ahşap modeli hazırladı (Type 38)

1938
Type 38 Volkswagen'in seri üretimi başladı. KdF Wagen (Kraft durch Freude = Eğlenceli Güç)
adını alan bu model gri-mavi renklerde, iki parçalı arka pencere Split Window) ve marşbiyelli olarak üretildi. Tamponları boyalı, fren sistemi mekanik ve elektrik sistemi 6 volt olan otomobiller 100 km/saat hız yapabiliyordu. Sedan ve Sunroof tipleri 990 RM, Cabriolet 1050 RM fiatla satıldı.

1939
Type 60 Volkswagen üretimi başladı. Motora elle yapılan yaz-kış hava ayarı kolu eklendi. Aynı yıl Nazi subayları ve politikacılar için Type 64 adı ile 40 HP'lik 210 adet özel üretim gerçekleştirildi.

1940
1940-1945 yılları arasında 50 adedi Daimler-Benz tesislerinde olmak üzere toplam 680 adet KdF üretildi. Askeri amaçlı araç üretimine ağırlık verildi (Type 82 Kübelwagen 52000 adet, Amfibik Type 166 Schwimmwagen 4WD 14000 adet). Aynı yıllarda Type 87 Kommandeurwagen (sunroof, 4WD), Type 92SS (SS birlikleri için) ve Type 230 Holzbrenners (Odun yongası ve kömür tozu ile çalışan) üretimlerinin yanısıra uçak parçaları, askerler için seyyar soba ve V1 roketlerinin imalatı yapıldı.

1944
İlk VW (1943 Model Type 82) Amerika'ya gönderildi.

1945
Savaşın bitmesinden sonra 1785 adet Type 60 üretimi yapıldı.

1946
10.000. VW üretildi.1131 cc, 25 HP motor kullanılmaya başlandı.

1948
20.000. VW üretildi.Aksesuar olarak küllük ve çakmak ilave edildi. Aynı yıl 4464 adet VW, Almanya dışına satıldı.

1949
Saat ve kapaklı torpido gözü ilave edildi. Daha fazla kromaj kullanıldı. Renk opsiyonları genişletildi. Haki,gri,mavi ve siyah olarak daha parlak renkler kullanıldı.

1950
KdF'lerin Amerika'ya ihracatı başladı.

1953
İki parçalı arka cam, oval cam ile değiştirildi.

1954
1192 cc, 36 HP motor ile Type 1200 modeli üretildi.

1957
Arka oval cam, köşeleri yuvarlatılmış dikdörtgen cama dönüştürüldü.

1958
Arka cam % 98, ön cam % 17 büyütüldü

1959
Lisans anlaşması ile Almanya dışındaki ülkelerde de seri üretim başladı.

1960
Günde 4000 adet VW üretim kapasitesine ulaşıldı.

1961, 5 Aralık
5.000.000. VW üretildi. Yan direklerdeki mekanik sinyal kolları lambalı olarak ön çamurluklara yerleştirildi. Benzin depo göstergesi ilave edildi.

1966
1285 cc, 40 HP motor ile Type 1300 seçeneklere ilave edildi.

1967
Elektrik sistemi 6 V dan 12 V'a çıkarıldı. Motor seçeneklerine 1493 cc, 44 HP ilave edildi (Type 1500).

1968
Arka stop lambaları büyütüldü. Geri vites lambası ilave edildi. Ön çamurluklar ve bagaj kapağı yuvarlatıldı. Farlar yere dik hale getirildi.

1970
Almanya dahil 20 ayrı ülkede üretime devam edildi. Ön cam büyütüldü. Motor kapağı alt ucu düzleştirildi. Kapağa havalandırma ızgarası kondu. 1285 cc Type 1302 (44 HP) ve 1584 cc Type 1302S (50 HP) üretimine başlandı.

1971
Yıl boyunca 1.291.612 adet üretim ile rekora ulaşıldı.

1972, Agustos
Ön cam bombeli olarak üretim başladı. Stop lambaları büyütüldü.(1285 cc Type 1303 ve 1584 cc Type 1303S)

1973, Agustos
Dinamo yerine alternatör kullanıldı.

1973-1974
Toplam 1.200.000 adet üretim yapıldı.

1978, 19 Ocak
US emisyon standartlarına uyamadığı için alınan üretimi durdurma kararı sonucu, Emden tesislerinde üretilen son VW, Wolfsburg müzesine kondu. Almanya üretiminin durdurulmasından sonra Güney Afrika, Brezilya ve Meksika'da üretimine devam edildi.

1981, 15 Mayıs
Dr.Porrek Wolfsburg tesislerini kurdu.

1987
Meksika Puebla tesislerinde 20.000.000.VW üretildi. 1984 yılına kadar 100.000 den fazla VW Avrupaya ihraç edildi

1992 23 Haziran
Brezilya, Uruguay, Peru ve Nijerya' da üretime son verildi. Sadece Meksikada üretim sürdürüldü.
Puebla'da 21.000.000. VW üretildi.

1994
Brezilya Sao Paulo VW tesislerinde üretim yeniden başladı. FUSCA adı ile 1285 cc ve 1584 cc motor seçeneklerinde üretimine devam edilmektedir.

vosvos.net

Sayfa: 1 ... 57 58 59 60 [61]