İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - mehmet ozenc

Sayfa: 1 2 3 [4]
43
Merhaba ;
Lpg bakımı denildiğinde genelde filitre değişimi akla gelir,oysa filitre değişimi bakım denildiğinde  en son düşünülmesi gerekendir.Kimi firmala bu bakımı 10.000 kimi firmalar 25.000 olarak ön görmüştür.Bu bakımlarda öncelikle lpg sisteminin gaz ve su bağlantıları kontrol edilmeli herhangi bir su ve gaz sızıntısı olup olmadığından emin olunmalıdır ,bu işlemden sonra aracın lpg kalibrasyonu muhakak kontrol edilmeli ve yol ayarı yapılmalıdır ; bu işlemler esaslı bakım işlemleridir ,filitrenin önemi bu işlemlerden sonra gelir.
Piyasada sizin de belirttiğiniz gibi farklı kalitelerde filitreler mevcut fakat benim tavsiyem her 10.000 km de bir bakıma gidilmesi ve filitrenin değiştirilmesi yönündedir.
Değişimini yaptığımız filitrelerde bazen kostik madde ve metal tozlarına şahit oluyoruz bu durumda müşteriye bilgi veriyoruz.
Enjektörlerin manifolta uzunluğunun önemini yeni nesil araç teknolojilerinden de anlayabilirsiniz.Firmalar neden fsı ,tfsı ,tsı ecobosst gibi direkt enjeksiyonlu motorlara geçiyor ? Çünkü yakıt yanma odasına ne kadar yakın mesafeden gönderilirse araçların yakıtı ve performansı o derecede daha iyi olur.Bu sebeble lpg dönüşümünde de manifolt mesafesi öenmlidir.


merhaba  usta hoşgeldin

   bir şeylar sormak istiyorum

  tartrini filtre değişimi 25000 km
  atiker filtre değişimi  10000 km

bunların filtrelerinin mikron değerlerini üzerinde göremedim farklar by yüzden mi kaynaklanıyor yok sa ticari mi..birde tartarini 25000 km de filtre değiştirdim sadece gazın gectiği yöde cok hafif bir renk değişimi vardı ...değişim yaptığınız filtrelerin durumuna baktığınız oluyormu...

   simit depo şamandıra ayarını tam olarak yapabilen bir meslektasınız ile karşılaştınız mı.:)?

    enjektörlerin manifolda olan uzaklığı fark edermi
merhaba  usta hoşgeldin

   bir şeylar sormak istiyorum

  tartrini filtre değişimi 25000 km
  atiker filtre değişimi  10000 km

bunların filtrelerinin mikron değerlerini üzerinde göremedim farklar by yüzden mi kaynaklanıyor yok sa ticari mi..birde tartarini 25000 km de filtre değiştirdim sadece gazın gectiği yöde cok hafif bir renk değişimi vardı ...değişim yaptığınız filtrelerin durumuna baktığınız oluyormu...

   simit depo şamandıra ayarını tam olarak yapabilen bir meslektasınız ile karşılaştınız mı.:)?

    enjektörlerin manifolda olan uzaklığı fark edermi

44
Merhaba ;
Duyduğunuz o ses şamandrada ve gaz valfinde bulunan selenoıd valflerın sesıdır ; sistem gaza geçiş anında bu valfleri açar ve gaz akışı sağlanır.Bu valfleri servisinizde kontrol ettiriniz ,sorun artarsa sistem gaza geçmeyebilir.

hoşgeldiniz

benim de bir sorum olacak, bir süre önce genel ve ağır bakımlar yaptırdım aracıma.

araç soğukken mesela sabah, lpg ye geçeceği sırada çıt diye ses gelir ama bende bu ses tııırrrrrrrrt şeklinde geldikten sonra çıt diyor.

bi yere mi zarar verdiler bir şeyi eksik mi taktılar bi tahmininiz var mı?

araç golf 4 sıralı sisteme sahip.

45
VWTR üyelerinin yeni yılını kutlar ;sağlık ,mutluluk başarı dolu bir yıl dilerim.

46
Güzel cümleleriniz için teşekkürler ,elimizden geldiğince bildiğimizi bildiğimiz kadar anlatarak  insanlara yardımcı olmak istiyorum.Umarım bir faydamız olur.LPG Sıralı Gaz hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ,soru ve sorunları olan tüm üyelerimiz burdan bize ulaşabilir.Selamlar...

sektörden birilerinin forumda olması insanları aydınlatması çok güzel.  Bizlerle değerli bilgilerinizi paylaştığınız
için teşekkür ederim. :)

47
Merhaba ;Evet  işe yarayan eski bir taktiktir :) Fakat enjektör hortumlarına zarar verebilirsiniz bunun yerine daha teknolojik bir yöntem olan BRC nın plug and drive programında testler bölümünde enjektörlerin çalışıp çalışmadığını anlayabilirsiniz.Selamlar...

Birde ne kadar mantıklı bilmiyorum ama geçenlerde arkadaşın tavsiyesiyle enjektör kontrolü yaptım ama nasıl ?

araç lpg ye geçince enjektörden emme manifolduna giden boruları pense ile sıktım araç sapıtınca enjektör sağlammış doğrumudur sizcede ?

48
Diğer markalarda enjektörün bir tanesi arıza yapsa komple değişimi gerekiyor ,BRC cmmon rail tipinde olduğu için tek tek değişimi mümkün fakat BRC enjektörünün arılanma ihtimalinin çok çok düşük olduğunu hatırlatmak isterim :)

teşekkür ederim, aracımdakilerde turuncu renkli  :saygılar Ve bu enjektörlerin tanesi 150 lira. Bazı markalarda takım olarak değişmesi dezavantaj sanırım. Ama BRC'de tek tek değişim imkanı bulunuyormuş.

49
Merhaba Hoşbulduk efendim ;

1)BRC Enjektörlerinin çalışan parçaları gaz ile temas etmediği için pis gazdan etkilenmezler ,ayrıca BRC enjektörleri bakımsızdır bu sebeble açılıp temizlenemez ; gerek de yoktur.
2)BRC PO Gazı tavsiye ediyor ama benim tavsiyem A Markası B markasından ziyade gazı aldığınız firmanın güvenilir olması ile alakalıdır.Çünkü bu işin hilesini sadece istasyon sahibi yapabilir (Dökme gaz kullanabilir ,sayaç ile oynayabilir ,kaçak gaz kullanabilir)
Sonuçta Gaz firmaları gazı Tüpraş tan alıp dağıtımı yapıyorlar ; güvenilir ve ucuz olan hangisi ise ordan almanızı tavsiye ederim.Selamlar...

Hoşgeldin hocam böyle bi başlık açıp tecrübelerini bizimle paylaştığın için öncelikle teşkkürler :)
Benim bi kaç sorum olucak.
1-) bende brc sıralı sistem var enjektörlere bakım yapılması gerekirmi (temizlik gibi) gerekiyorsa nasıl yapılır ve ne sıklıkla yapılması gerekir.
2-) Kullanılan gazın kalitesi illaki markalara göre değişiyordur. Siz hangilerini tercih ediyorsunuz.                

50
Buarada enjektör seçimi için aracın atmosferik ya da aşırı beslemeli olması ,silindir sayısı ve HP si dikkate alınır ve bu verilere göre silindir başına düşen güç miktarına göre enjektör seçimi yapılır.Selenoıd valfli enjektörlerde ise enjektör aynıdır fakat enjektör memesi bu verilere göre değişir.BRC yada Prins gibi elektronik enjektör kullanan sistemlerde enjektör memesi bulunmaz ,bu markaların kendilerine özel 3 tip enjektörleri vardır ve bu enjektörler yukarda belirttiğim gibi silindir başına düşen güç miktarına göre belirlenir.
Örnegin selenoıd valfli bir enjektör kullanıyorsanız ; 110 HP li bir araç için 2.00 lık nozzle kullanılacaktır.
110 hp lik araca BRC montajı yapılırken BRC turuncu enjektörler takılacaktır.Bilgilerinize...

51
Bu enjektörler içerisinde Keıhın ve BRC diğerlerinden ayrılır ; benim favorilerimdir.

52
bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
,
KEIHIN
Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır

53
Arkadaşlar Merhaba;

Lpg sıralı otogaz sistemleri hakkında bir çok forum sitesinde bilgimiz ve tecrübemiz dahilinde bilgiler vermeye çalışıyorum.Bundan sonra VWTR'de de lpg sıralı sistemleri hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ya da soru ve sorunları olan forum üyeleri ile bilgi paylaşımında bulunmak üzere burdayım.Herkese iyi forumlar...

Sayfa: 1 2 3 [4]