1
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
2
Genel / Trafik Motor ve İlkyardım Görsel Eğitim Seti
« : 05 Mart 2009, 11:28:41 »
Trafik Eğitimi CD 2
KAVŞAKLARDA İLK GEÇİŞ HAKKI………00.27
KONTROLLÜ KAVŞAK………………..05:38
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ…………………12:15
DURMA DURAKLAMA PARK ETME KURALLARI.17:35
ARAÇLARIN IŞIKLANDIRILMASI……………..20:38
ARIZALI ARAÇLARIN İŞARETLENMESİ VE ÇEKİLMESİ……….23:40
TEDBİRSİZ VE SAYGISIZ ARAÇ KULLANMA YASAĞI…………27:38
SES CİHAZI KORNA MÜZİK VE GÖRÜNTÜ CİHAZLARI………..28:24
OKUL TAŞITLARI………………………………….29:40
YAY OKUL VE DEMİRYOLU GEÇİTLERİ…………………..30:31
ARAÇLARIN BOYUTLARI AĞIRLIKLARI YÜKLENMESİ…………32.19
OTOYOL KURALLARI………………………………..34:33
MTORSİKLET MOTORLU BİSİKLET VE BİSİKLET KURLLARI……35:32
ARAÇLARIN TESCİLİ VE MUAYENELERİ………………….36:31
SÜRÜCÜ BELGELERİ VE ÖZELLİKLERİ…………………..38:38
ARAÇLARDA BULUNDURULMASI GEREKLİ GEREÇLER………….42:00
TRAFİK KAZALARI…………………………………43:10
ASLİ KUSUR SEBEBLERİ…………………………….44:15
Trafik eğitimi CD 1
part 1: http://rapidshare.com/files/52823371/TrafikCd1.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52826190/TrafikCd1.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52829545/TrafikCd1.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52832596/TrafikCd1.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52835880/TrafikCd1.part5.rar
part 6: http://rapidshare.com/files/52820626/TrafikCd1.part6.rar
Trafik eğitimi CD 2
part 1: http://rapidshare.com/files/52722675/trafikcd2.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52726477/trafikcd2.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52735892/trafikcd2.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52730187/trafikcd2.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52732038/trafikcd2.part5.rar
İLK YARDIM EĞİTİMİ
İLKYARDIM………….00:46
KAZA İLE KARŞILAŞAN SÜRÜCÜ………02.50
İNSAN VUCUDU…………………..06:15
İLKYARDIM ARAÇ ÇANTASI………….08.37
SOLUNUM VE SUNİ SOLUNUM…………10:21
HOLGER NEİLSEN METODU…………..12:07
SİLVESTER METODU……………….13:02
KANAMA DURDURMA METOTLARI……….14:48
GEÇİCİ KANAMA DURDURMA METOTLARI…16:53
ŞOK VE BAYILMADA İLK YARDIM……..21:40
KALP DURMASINDA İLK YARDIM………26:25
YARALANMALAR…………………..31:03
KIRIK ÇIKIK BURKULMA……………33.22
SEDYE İLE TAŞIMA……………….38:24
DOKU VE ORGAN BAĞIŞI……………38.49
ZEHİRLENMELER………………….40:22
SICAK GÜNEŞ ÇARPMASI DONMA………43:19
SÜRÜCÜ OLABİLME ŞARTLARI………..44:42
part 1: http://rapidshare.com/files/52695860/ilkyardim.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52700454/ilkyardim.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52704067/ilkyardim.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52708314/ilkyardim.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52692239/ilkyardim.part5.rar
MOTOR EĞİTİMİ
CD 1
part 1: http://rapidshare.com/files/52241120/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52242034/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52848048/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52245114/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part4.rar
CD 2
part 1: http://rapidshare.com/files/52226296/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD2.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52229967/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD2.part2.rar
KAVŞAKLARDA İLK GEÇİŞ HAKKI………00.27
KONTROLLÜ KAVŞAK………………..05:38
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ…………………12:15
DURMA DURAKLAMA PARK ETME KURALLARI.17:35
ARAÇLARIN IŞIKLANDIRILMASI……………..20:38
ARIZALI ARAÇLARIN İŞARETLENMESİ VE ÇEKİLMESİ……….23:40
TEDBİRSİZ VE SAYGISIZ ARAÇ KULLANMA YASAĞI…………27:38
SES CİHAZI KORNA MÜZİK VE GÖRÜNTÜ CİHAZLARI………..28:24
OKUL TAŞITLARI………………………………….29:40
YAY OKUL VE DEMİRYOLU GEÇİTLERİ…………………..30:31
ARAÇLARIN BOYUTLARI AĞIRLIKLARI YÜKLENMESİ…………32.19
OTOYOL KURALLARI………………………………..34:33
MTORSİKLET MOTORLU BİSİKLET VE BİSİKLET KURLLARI……35:32
ARAÇLARIN TESCİLİ VE MUAYENELERİ………………….36:31
SÜRÜCÜ BELGELERİ VE ÖZELLİKLERİ…………………..38:38
ARAÇLARDA BULUNDURULMASI GEREKLİ GEREÇLER………….42:00
TRAFİK KAZALARI…………………………………43:10
ASLİ KUSUR SEBEBLERİ…………………………….44:15
Trafik eğitimi CD 1
part 1: http://rapidshare.com/files/52823371/TrafikCd1.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52826190/TrafikCd1.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52829545/TrafikCd1.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52832596/TrafikCd1.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52835880/TrafikCd1.part5.rar
part 6: http://rapidshare.com/files/52820626/TrafikCd1.part6.rar
Trafik eğitimi CD 2
part 1: http://rapidshare.com/files/52722675/trafikcd2.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52726477/trafikcd2.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52735892/trafikcd2.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52730187/trafikcd2.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52732038/trafikcd2.part5.rar
İLK YARDIM EĞİTİMİ
İLKYARDIM………….00:46
KAZA İLE KARŞILAŞAN SÜRÜCÜ………02.50
İNSAN VUCUDU…………………..06:15
İLKYARDIM ARAÇ ÇANTASI………….08.37
SOLUNUM VE SUNİ SOLUNUM…………10:21
HOLGER NEİLSEN METODU…………..12:07
SİLVESTER METODU……………….13:02
KANAMA DURDURMA METOTLARI……….14:48
GEÇİCİ KANAMA DURDURMA METOTLARI…16:53
ŞOK VE BAYILMADA İLK YARDIM……..21:40
KALP DURMASINDA İLK YARDIM………26:25
YARALANMALAR…………………..31:03
KIRIK ÇIKIK BURKULMA……………33.22
SEDYE İLE TAŞIMA……………….38:24
DOKU VE ORGAN BAĞIŞI……………38.49
ZEHİRLENMELER………………….40:22
SICAK GÜNEŞ ÇARPMASI DONMA………43:19
SÜRÜCÜ OLABİLME ŞARTLARI………..44:42
part 1: http://rapidshare.com/files/52695860/ilkyardim.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52700454/ilkyardim.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52704067/ilkyardim.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52708314/ilkyardim.part4.rar
part 5: http://rapidshare.com/files/52692239/ilkyardim.part5.rar
MOTOR EĞİTİMİ
CD 1
part 1: http://rapidshare.com/files/52241120/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52242034/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part2.rar
part 3: http://rapidshare.com/files/52848048/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part3.rar
part 4: http://rapidshare.com/files/52245114/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD1.part4.rar
CD 2
part 1: http://rapidshare.com/files/52226296/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD2.part1.rar
part 2: http://rapidshare.com/files/52229967/Surucu.Kursu.Motor.Egitimi.CD2.part2.rar
4
Genel / Motorlu Taşıtlar Vergisini Bir Alt Basamaktan Ödeme İmkanı
« : 21 Ocak 2009, 17:41:54 »MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİNİ BİR ALT BASAMAKTAN ÖDEME İMKANI
Aracın modeli, silindir hacmi vs. göre belirlenen motorlu taşıtlar vergisinde rakam 36 TL başlıyor ve 10.988 tl’ye kadar çıkıyor.Bu konuda herkes bilgi sahibi değil sadece Şükrü Kızılot’un yazdığı bir bilgilendirme yazısı var.
KONU: MTV’yi bir alt basamaktan ödeme imkanı.
Konuyu basit örneklerle açıklayalım.
Örnek 1- Araç 1998 model jeep cherokee 4.0 sport
2009 yılı motorlu taşıtlar vergisi 4000 silindir hacmi olduğu için
http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
vergi :3500-4000 silindir hacmi 7-11 yaş karşılığı 4422 tl
yapacığımız işlem araç bedelinin %5’ini bulmak,
http://www.tsrsb.org.tr/tsrsb/Kasko%20Deger%20Listesi
araç bedeli 24.231 %5 1211 tl vergiden 4422 tl küçük olduğu için
bir alt basamaktan 3000-3500 silindir hacmi 7-11 yaş 2998 ödenecek.
Kazanç:1424 tl
BU İŞLEMİ YAPABİLMEK İÇİN VERGİ DAİRESİNE SİGORTA ACENTENİZİN DÜZENLEYECEĞİ BELGEYLE BAŞVURMANIZ GEREKİYOR.
Hesabınızı yapın. Eğer ki araç kasko bedelinin % 5′i ödeyeceğiniz yıllık MTV tutarından düşükse hemen şimdi sigorta acentenizi arıyorsunuz ve konuyla ilgili formu doldurup size ulaştırmasını söylüyorsunuz.
ALINTIDIR..
5
Genel / Araç muayenesine girecekler dikkat!
« : 23 Aralık 2008, 16:56:42 »
Türkiye'de araç muayene istasyonları özelleştikten sonra kontroller artık özel sektöre geçti. Eskisi gibi 5 dakikada muayene olma devri de son erdi...
Yeni sistemle 10 ayrı nokta kontolü yapan TÜVTÜRK yetkilileri, uygun olmayan birçok aracı da geri çeviriyor. Hatta öyle ki, araçların neredeyse yarısı ilk kontrolden geçemeyip geri dönmek zorunda kalıyor.
İşte TÜVTÜK'ün açıklamasına göre araç muayenesinde kontrol edilen noktalar ve dikkat edilmesi gereken hususlar şöyle:
KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR
1-Fren Tertibatı: Fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.
2-Direksiyon Sistemi: Direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.
3-Görüş Şartları: Aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.
4-Aydınlatma Sistemi: Tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.
5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi:
6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.
7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.
8-Gürültü Kirliliği: İstasyonlarda gürültü seviyesi kontrolleri gerçekleştiriliyor.
9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.
10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.
ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER
Tüm araçlar için;
- Ruhsat
- Fenni Muayene İzin Belgesi
- Trafik Sigortası
- İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet.
- Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
- Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
- Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacak.
Yeni sistemle 10 ayrı nokta kontolü yapan TÜVTÜRK yetkilileri, uygun olmayan birçok aracı da geri çeviriyor. Hatta öyle ki, araçların neredeyse yarısı ilk kontrolden geçemeyip geri dönmek zorunda kalıyor.
İşte TÜVTÜK'ün açıklamasına göre araç muayenesinde kontrol edilen noktalar ve dikkat edilmesi gereken hususlar şöyle:
KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR
1-Fren Tertibatı: Fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.
2-Direksiyon Sistemi: Direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.
3-Görüş Şartları: Aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.
4-Aydınlatma Sistemi: Tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.
5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi:
6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.
7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.
8-Gürültü Kirliliği: İstasyonlarda gürültü seviyesi kontrolleri gerçekleştiriliyor.
9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.
10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.
ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER
Tüm araçlar için;
- Ruhsat
- Fenni Muayene İzin Belgesi
- Trafik Sigortası
- İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet.
- Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
- Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
- Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacak.
7
VW Yetkili, Özel Servisleri ve Diğerleri... / Batman vw servis hizmete açıldı
« : 19 Kasım 2008, 23:36:56 »8
Genel / Seat Leon hakkında yardımcı olurmusunuz ¿
« : 17 Eylül 2008, 21:12:54 »
merhaba arkadaşlar.Bir araba almaya karar verdim fakat aklımda soru işaretleri kalmasın diyorum sizlerinde görüşü benim için önemli.leonu test etmedim ama opel biraz sert süspansiyona sahip onu biliyorum.Benim amacım fazla yüksek bir model almamak.mesela 1.6 102 hp stylance olabilir. modifiye ağırlıklı düşünüyorum onun için leon yada astra tercihimdir Leon ağır basıyor tabi. sizler ne derseniz ¿ renk konusunda da kararsızım (leon için) beyaz yada sarı düşünüyorum.saygılar
9
Sohbet / Trafikte bayan şöför nasıl anlaşılır ? :)
« : 27 Ağustos 2008, 14:51:15 »Siz arkadasınızdır, arabanızın ön tamponuna daha üç metre vardır. Var gücüyle basar kornaya 'yer ver' diye. Hemen içeri bakınız..
Sonuç: Yüzde 93 kadın, yüzde 7 yaşlı bir amca....
-Önünüzden dönecektir. Ya hızla dönüp arka lastiği kaldırıma çıkarır ya da çok geç kalır , geri çıkması gerekir. İçeri bakınız.
Sonuç: Yüzde 94 kadın, yüzde 6 acemi erkek...
-Bayırda durmak zorunda kalmıştır. El freniyle kalkacaktır, etrafta bir lastik ve balata kokusu, kırmızı bir duman yayılır. Hemen içeri bakınız.
Sonuç: Yüzde 96 kadın, yüzde 4 acemi erkek....
-Yeşil yanar, orta şeritte bir Polo hareketsizdir. Ayna başında faaliyet vardır. Hemen içeri bakınız.
Sonuç: Yüzde 99 kadın, yüzde 1 direksiyon başında vefat etmiş bir erkek...
-Durmuş bir işinizle uğraşıyorsunuzdur. Yanınızdan fırkateyn geçecek kadar yer vardır. Uzun bir kornayla irkilirsiniz. Hemen içeri bakınız.
Sonuç: Yüzde 80 kadın, Yüzde 15 polis, yüzde 5 acemi bir erkek...
-Sol şeritte 40 kilometre hızla bir Clio gitmekte, şeridi ortalamakta zorlanmaktadır. Herkes bu arabanın sağından geçmektedir.
Sonuç: Yüzde 95 kadın, yüzde 1 sürücüsüz otomobil prototipi, yüzde 4 acemi erkek...
-Araba geri geri park edecektir. Lakin içindeki bünye, direksiyonu hiç hareket ettirmeden, ileri geri yapıp uygun pozisyonun kendiliğinden geleceğini ummaktadır. Süzün içerisini , süzün süzün korkmayın, sizi görmez!
Sonuç: Yüzde 99 kadın, yüzde 1 acemi erkek...
Şimdi bu istatistikler tamamen dalgamı yoksa içinde gerçekler de varmı %98gerçekler % 2 dalga...