İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - erdem2179

Sayfa: 1 [2] 3 4
15
Aranıyor / golf mk3 gti bunlar lazım
« : 16 Mart 2009, 21:42:12 »
1. arka silgeç su atan ucundaki parça
2:sanırım ateşleme bobin,i     bunlar lazım arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler
 


17
Satılık / 5*100 vw jantı
« : 11 Mart 2009, 23:59:55 »
arkadaşlar jantlar temizdir 5000 km civarı yol yapmıştır.üzerinde 195-60-15 bridgestone b390 lastik vardır.fena değil ,arabama kendi 16 bbs jantlarını takacağım için satıyorum.
fiyat:1000 tl

18


19
Karşılaştırmalar / mk3 gti vs fiat bravo 2.0 20 v
« : 11 Şubat 2009, 16:17:25 »
arkadaşlar sürüş,performans,hız kısacası her yönüyle hangisi yorumlarınızı bekliyorum.bi arkadaşımda var baya iddalıda sizlerinde fikirlerini alayım dedim(  vw torpil yok ama önyargısız anlatabildim mi) tşk...

20
Otomobilim / mk3 gti yeni fotolar...
« : 11 Şubat 2009, 00:50:58 »



dogolf090aq8.jpg/1/w800.png[/IMG][/URL]f084ig4.jpg/1/w800.png[/IMG][/URL]

21
Genel / oto trafik genel bilgi...
« : 09 Şubat 2009, 19:03:54 »
--------------------------------------------------------------------------------

Sıkça Sorulan Sorular
100 ceza puanını dolduran sürücülere yapılan işlemler nelerdir?
1 defa ( 2 ) ay süre ile geri alınır.
2 defa ( 4 ) ay süre ile geri alınır.
3 defa ise sürücü belgeleri iptal edilir.
Bu durumda olan sürücü belgeleri hakkında 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 118.maddesinde belirtilen
1.kez eğitime gönderileceği belirtildiğinden şahıslar her hangi bir sürücü kursunda 40 saat eğitim görmeleri için gönderilir ve kurs gördüğünü belgeleyenlerin sürücü belgesi geri verilir.
2.Defa 100 puanı aşanların ise psikoteknik değerlendirmeye tabi tutulacağını ve bu muayene sonunda sürücü belgelerinin geri verilmesinde sakında olmayanların sürücü belgelerinin geri verilebileceğini belirtmektedir.

Bir yıl içinde 5 kez hız ihlali (Radar) yapanlar hakkındaki işlemler nelerdir?
Hız ihlalini 1 yıl içerisinde 5 kez ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri 1 yıl süre ile geri alınmaktadır.
Sürücü belgesi geri alınanlar ceza süresi sonunda psikoteknik değerlendirmeye ve psikoterapi uzmanının muayenesine tabi tutularak muayene sonunda sürücü belgesini geri almasında mani hali olmadığı anlaşılanların sürücü belgeleri kendilerine iade edilmektedir
Hız ihlallerinin hesaplanmasında 4550 sayılı yasanın yürürlüğe girdiği tarih olan 12.03.2000 tarihi öncesi ve sonrasındaki ihlaller birleştirilmeyecektir. Belgelerin geçici olarak geri alınmasında zaman aşımı süresi 4 yıl olarak belirlenmiştir. 5.Hız ihlalinden itibaren süre başlamaktadır.

Alkollü Araç Kullanmanın cezası nedir? Sürücü Belgeme ne kadar süreyle el konulmaktadır?
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 48/5 maddesinde alkollü araç kullananlar hakkında;

Taksi, dolmuş, minibüs otobüs, kamyon ve çekici gibi ticari amaçla yük ve yolcu taşımacılığı yapan sürücüler ile resmi araç sürücülerinin alkollü, diğer araç sürücülerinin ise kanlarındaki alkol miktarının 0.50 promilin üstünde araç kullanan şahısların sürücü belgesine el konulması gerektiğini belirtmektedir.
Alkolden dolayı alınan sürücü belgeleri ile ilgili olarak İçişleri Bakanlığının 15.11.2001 tarihli 0214 sayılı genelgesinde belirtilen şu hususlar uygulanmaktadır.

1.kez alkollü araç kullanmaktan dolayı alınan sürücü belgeleri büro amirliğimizde (3) ay süre ile muhafaza edilmektedir.
2.Kez alkollü araç kullanmaktan dolayı alınan sürücü belgeleri bu suçun aynı yıl içerisinde işlenip işlenmediği dikkate alınmadan ( 1 ) yıl süre ile muhafaza edilmektedir.
3.Kez alkollü araç kullanmaktan dolayı geri alınan sürücü belgeleri yakalayan birim tarafından Mahkemeye sevk edilmekte ve mahkeme kararına göre hareket edilmektedir. Mahkeme bu durumda olan sürücü belgelerine genelde ( 5 ) yıl süre ile ceza vermektedir.
Sürücü belgesine 1 veya 2 kez el konulan şahısların sürücü belgeleri iade edilirken bilgisayar kontrolü yapılarak başka bir suçu bulunmayan şahısların sürücü belgeleri iade edilir. 3 kez sürücü belgesinin geri alındığı tespit edilen şahıslarla ilgili olarak yine 2918 sayılı K.T. Kanununda belirtilen;
Sürücü belgelerinin 3.kez alındığı tespit edilenlerin psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri muayenesi sonrasında durumu uygun olanlara belgeleri iade edileceğinin belirtilmesi nedeniyle psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulmaktadırlar.


Fahri Trafik Müfettişi nasıl olunur? Aranan şartlar nelerdir?
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 4199 Sayılı kanunla değişik Ek.6. maddesi hükümlerine göre yayımlanarak yürürlüğe giren “ Fahri Trafik Müfettişliği Görev ve Çalışma Yönetmeliği ” nin 5 ve 6 ncı maddelerinde Fahri Trafik Müfettişi olacaklarda aranılacak şartlar ve müracaat şekli belirtilmektedir. Buna göre ;

1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
2. En az 40 yaşında olmak,
3. Yüksek okul mezunu olmak,
4. En az 10 yıllık sürücü belgesi sahibi olmak,
5. Asli kusurlu trafik kazasına sebebiyet vermemiş olmak,
6. Müracaat tarihinden geriye doğru toplam 5 yıl içerisinde, hakkında 100 ceza puanı uygulaması sonucu sürücü belgesinin geri alınmamış olması,
7. Kamu hizmetlerinden yasaklı olmamak,
8. Taksirli suçlar ve aşağıda sayılı suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolaylı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç, kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,
Şartlarına haiz bulunan kişilerden müfettişliğe istekli olanların 2 adet vesikalık fotoğraf, sürücü belgesi ile sabıka kaydını gösterir belgelerin birer suretini dilekçesine ekleyerek ikametgahının bulunduğu İl Valiliğine müracaat etmeleri gerekmektedir.

Trafik Kazalarına kim el koyar?
Trafik kazalarına; adli yönden gereği yapılmak üzere mahalli genel zabıtaca, kazanın oluş nedenlerini, iz ve delillerini belirleyerek trafik kazası tespit tutanağı düzenlemek üzere de trafik zabıtasınca el konulur. Trafik zabıtasının görevli olmadığı veya bulunmadığı karayollarında meydana gelen kazalarda trafik kazası tespit tutanağı mahalli genel zabıtaca düzenlenir ve bir örneği o yerin trafik zabıtasına gönderilir. Jandarma bölgesinde trafik kazalarına Jandarma trafik ekipleri el koymaktadır.

Maddi hasarlı trafik kazasına karıştığımızda ne yapmalıyız?
Eğer maddi hasarlı trafik kazasına karıştıysanız; trafik için ek bir tehlike yaratmayacak şekilde hemen durmak, trafik güvenliği için ışıklı işaret veya yansıtıcı cihazlar koyarak tedbir almak, olayı yetkili ve görevlilere bildirmek (154 Alo Trafik), Trafik Ekibi gelinceye kadar onların iznini almadan kaza yerinden ayrılmamakla v aracınızı yerinden oynatmamakla yükümlüsünüz.
Ancak, maddi hasarla sonuçlanan hazalarda; kazaya karışanlar olarak, yetkililerin gelmesine gerek görmez ve anlaşırsanız, durumu aranızda yazılı olarak tespit edip olay yerinden ayrılabilirsiniz. Bu şekildeki bir antlaşmayla olay yerinden ayrılmanız durumunda, kendi zararınızı karşılanacağınızı kabul etmiş sayılırsınız.
Araç İşletenlerin Hukuki Sorumluluğu ve Araç Sigortası :
Araç işleticilerinin sorumluluğu ile araçların sigorta ettirilmesi hususunda Karayolları Trafik Kanununun ilgili maddeleriyle ‘Kamu Araçları Garanti Fonu Yönetmeliği’ hükümleri uygulanır.
Zarar, Ziyan ve Dava Açma :
Trafik davalarına Trafik mahkemelerinde, bulunmadığı takdirde Sulh Ceza Mahkemesinde bakılır. Doğrudan doğruya sigortacıya karşı dava açıldığı gibi hukuk mahkemesine de dava açılabilir.
Sorumluluğunuz :
İşlettiğiniz bir motorlu araçla bir kişinin ölümüne veya yaralanmasına veya bir şeyin zarara uğramasına sebep olursanız motorlu aracın işleteni olarak bu zarardan sorumlu olursunuz.

 Yaralamalı Trafik Kazasına karıştığınızda ne yapmalısınız?

*Araç sürücüsü iseniz trafik için ek bir tehlike yaratmayacak şekilde durmak, trafik güvenliği için ışıklı işaret veya yansıtıcı cihazları koymak ve gereken tedbirleri almakla,
*Trafiği, can ve mal kaybını etkileyen, ölümlü , yaralamalı veya hasarlı kazalarda sorumluluğun belirlenmesine yarayacak iz ve deliller dahil, kaza yerindeki durumu değiştirmemekle,
*Olayın tarafları olarak, istendiğinde bir birimize kimlik bilgileriyle adreslerinizi vermek, sürücü ve kayıt-tescil belgeleri ile sigorta poliçelerini göstermek, bunlara ait tarih ve sayılarını vermekle,
*Olayı, yetkili ve görevlilere bildirerek (154 Alo Trafik), Trafik Ekibi gelinceye kadar veya görevlilerin iznini almadan kaza yerinden ayrılmamakla,
*Başında sahibi veya sorumlusu bulunmayan motorlu araç, taşınabilen veya taşınmayan mal ve mülke zarar vermeniz durumunda;
*Aracın, mal veya mülkün ilgilisini bulmakla,
*Bulunmadığı takdirde araçların ve zarar verilen diğer şeylerin görülebilen ve uygun yerlerine düşmeyecek, kaybolmayacak şekilde yazılı bilgi bırakmakla,

 Aracıma çarpıp kaçtılar ne yapmam gerekiyor? Aracın adresini kendim öğrenebilirmiyim?
Çarpıp kaçan aracın plakasını alınız, En yakın polis karakoluna müracaatediniz,Karakolun düzenleyeceği tutanak ile karşı tarafın sigortasından zararınızı tanzim edebilirsiniz.
Aracın adresini kendiniz öğrenemezsiniz, Adres tespiti ve karşı tarafa ulaşma vb. gibi işlemleri müracaat ettiğiniz karakol yapacaktır.

Aracım çalındı ne yapmam gerekiyor?
En kısa sürede aracınızın çalındığı bölgeden sorumlu polis karakoluna müracaat etmeniz gerekmektedir

 Trafik Kazalarında 8 de 8 kusur oranı var mıdır? Sürücü kusurları nelerdir?
Trafik Kazalarında 8 de 8 diye yada bunun gibi bir kusur oranı yoktur, Bu tip kusurları mahkemeler vermektedir.
1. Kırmızı ışıklı trafik işaretlerinde veya yetkili memurun dur işaretinde geçmek.
2. Taşıt Giremez’ trafik işareti bulunan karayolunda veya bölünmüş karayolunda karşı yönden gelen trafiğin kullanıldığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek.
3. İkiden fazla şeritli taşıt yollarında karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit veya yol bölümüne girmek.
4. Arkadan çarpmak.
5. Geçme yasağı olan yerlerden geçmek.
6. Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapmak.
7. Şeride tecavüz etmek.
8. Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak.
9. Kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak.
10. Manevraları düzenlenen genel şartlara uymamak.
11. Yerleşim birimleri dışındaki karayolunun taşıt yolu üzerinde, zorunlu haller dışında park etme ve duraklama ve her durumda gerekli tedbirleri almamak.
12.Park için ayrılmış yerlerde veya taşıt yolu dışında kurallara uygun olarak park edilmiş araçlara çarpmak.

 İnternetten Trafik ceza puanımı nasıl öğrenebilirim?
www.egm.gov.tr adlı Emniyet Genel Müdürlüğümüz web sitesinden ceza puanınızı öğrenebilirisiniz.

İnternetten Aracımın borcunu nasıl öğrenebilirim?
www.gelirler.gov.tr adlı Gelirler genel müdürlüğü web sitesinden aracınızın borcunu öğrenebirsiniz.

Aracımı noter kanalı olmaksızın sattım, karşı taraf aracın devrini üzerine almıyor?
Trafik hizmetleri Başkanlığımızın 12.08.1999 Tarihli Noter satışı olmayan araçlarla ilgili yazılarında, Araçlarını noter satış senedi ile satmayan araç sahiplerinin dilekçe ile müracaatlarında ne gibi işlemin yapılacağı aşağıda açıklanmıştır;
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 20.Maddesinde; " Noterlerce yapılmayan her çeşit satış ve devirler geçersizdir." denilmektedir. Bu nedenle, noterler dışında aracı devir alanla satan arasında akdedilen ve el senedi olarak tabir edilen belgelerin tescil kuruluşlarımızca kabulü mümkün görülmemektedir.
Kanunun 20.maddesinde belirlenen şekle aykırı olarak "el senedi" ile yapılan satışa müteakip vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin önlenilmesi amacıyla aracın devri için noter satış senedi düzenlenmesi yönünde uyarılmaları, bunun mümkün olmaması ve alıcı şahsın noter satış senedi yapmaya yanaşmaması veya ilk sahibinin aracı devretmesini takiben bir çok el değiştirmesi durumunda konunun adli mercilere intikal ettirilerek bu makamların vereceği karara uygun hareket edilmesi gerekmektedir.

İkinci El Otomobil Alırken Dikkat Edilecek Hususlar:
Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını,ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi,çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
Otomobili mutlaka deneyin.Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin.Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
alıntıdır.

22
Genel / Formula 1'de 2009 taslak takvimi açıklandı.
« : 09 Şubat 2009, 18:47:32 »
Formula 1'de 2009 taslak takvimi açıklandı. Abu Dhabi'nin katılımıyla 19 yarışa yükselen sezonda Türkiye Grand Prix'si 9 Ağustos'ta koşulacak.

Formula 1 2009 sezonunda Abu Dhabi Grand Prix'si ile birlikte yarış sayısı 19'a yükseliyor.

Bu sene Mayıs ayında gerçekleştirilen Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'si, önümüzdeki yıl 9 Ağustos'ta sezonun 11'inci yarışı olarak koşulacak.

2009 sezonu önceki yıllara göre daha geç başlayıp daha geç sona erecek. Açılış yarışı 29 Mart'ta Avustralya'da yapılacak ve sezon 15 Kasım'da takvime yeni giren Abu Dhabi'de tamamlanacak.

2009 Taslak Takvimi

29 Mart - Avustralya (Melbourne)
5 Nisan - Malezya (Sepang)
19 Nisan - Bahreyn (Manama)
10 Mayıs - İspanya (Barcelona)
24 Mayıs - Monaco
7 Haziran - Kanada (Montreal)
21 Haziran - İngiltere (Silverstone)
28 Haziran - Fransa (Magny-Cours)
12 Temmuz - Almanya (Nürburgring)
26 Temmuz - Macaristan (Budapeşte)
9 Ağustos - Türkiye (Istanbul)
23 Ağustos - Avrupa (Valencia)
6 Eylül - İtalya (Monza)
13 Eylül - Belçika (Spa-Francorchamps)
27 Eylül - Singapur
11 Ekim - Japonya (Suzuka)
18 Ekim - Çin (Şangay)
1 Kasım - Brezilya (Interlagos)
15 Kasım - Abu Dhabi

23
Sohbet / eğer hala sizinleyse...
« : 09 Şubat 2009, 18:41:09 »
--------------------------------------------------------------------------------

1 yaşınızdayken sizi elleriyle besledi ve yıkadı. Bütün gece ağlayıp onu uyutmayarak teşekkür ettiniz.


2 yaşınızdayken size yürümeyi öğretti. Size seslendiğinde odadan kaçarak teşekkür ettiniz.


3 yasınızdayken size özenle yemekler hazırladı. Tabağınızı masanın altına dökerek teşekkür ettiniz.


4 yaşınızdayken elinize rengârenk kalemler tutuşturdu. Evin bütün duvarlarına resim yaparak teşekkür ettiniz.


5 yaşınızdayken siz i cici kıyafetlerle süsledi. Gördüğünüz ilk çamur birikintisine atlayarak teşekkür ettiniz.


6 yaşınızdayken okula kadar sizinle yürüdü. Sokaklarda 'GITMIYCEEEEEEEM' diye ağlayarak teşekkür ettiniz.


7 yaşınızdayken size bir top hediye etti. Komşunun camini kırarak teşekkür ettiniz.


9 yaşınızdayken size dualar öğretti, siz her seferinde unutarak teşekkür ettiniz.


11 yaşınızdayken sizi arkadaşınızla sinemaya götürdü 'Sen bizimle oturma' diyerek teşekkür ettiniz.


12 yaşınızdayken zararlı TV programlarını seyretmenizi istemedi. O evde değilken hepsini izleyerek teşekkür ettiniz.


19 yaşınızdayken okul masraflarınızı karşıladı, sizi arabayla kampusa götürdü ve eşyalarınızı taşıdı.


Arkadaşlarınız alay etmesin diye kampus kapısında vedalaşarak teşekkür ettiniz.


21 yaşınızdayken iş hayati ve kariyerinizle ilgili size fikir vermek istedi. 'Ben senin gibi olmayacağım' diyerek teşekkür ettiniz.


22 yaşınızdayken kep giyme töreninizde size gururla sarıldı. Avrupa seyahati için para isteyerek teşekkür ettiniz.


25 yaşınızdayken düğün masraflarınızı karşıladı, sizin için hem mutlu oldu hem çok duygulandı. Siz dünyanın bir ucuna taşınarak teşekkür ettiniz.


30 yaşınızdayken bebek bakimi hakkında size akil vermek istedi. 'Artik bu ilkel yöntemleri bırak' diyerek teşekkür ettiniz.


40 yaşınızdayken sizi arayıp bir akrabanızın doğum gününü hatırlattı. 'Anne işim başımdan aşkın' diyerek teşekkür ettiniz.


50 yaşınızdayken o çok hastalandı, hafta sonunda onu görmeye gittiğinizde mutlu oldu.
Ona yaşlıların çocuk gibi nazlı olduğunu söyleyerek teşekkür ettiniz.


Derken bir gün..... o öldü. O güne kadar onun için yapmadığınız ne varsa, o anda kalbinize bir yıldırım gibi duştu....

VE BİR HİKAYE:

'Evin telefonu sabaha karşı üç buçukta çaldı. Uyku sersemi adam telefonu açtı.
Telefondaki ses annesine aitti.
Telaşlandı, korktu başlarına bir şey mi gelmişti?
Annesi 'nasılsın oğlum iyi misin?' diye sordu.
Oğlu şaşkın bir ifadeyle 'iyiyim anne hayırdır bir şey mi oldu siz iyi misiniz ?' dedi.
Annesi 'biz iyiyiz bir şeyimiz yok sadece sesini duymak istedim' dedi.

Oğlu da 'anne bunun için mi aradın saat sabahın üçbuçuğu yarında konuşabilirdik' diyince annesi de 'rahatsız mı ettim oğlum?' dedi.

Oğlu 'evet anne rahatsız ettin' diyince annesi

'30 sene önce sen de beni bu saate rahatsız etmiştin oğlum, doğum günün kutlu olsun' dedi..

EĞER HALA SİZİNLEYSE, ŞİMDİ ONU HER ZAMANKİNDEN DAHA COK SEVİN
__________________

24
Golf III / nerden giriyo bu su...
« : 09 Şubat 2009, 17:19:52 »
arkadaşlar izmire kuvvetli yağmur yağdığından bugün arabamın sağ ön paspasında baya bi su vardı kapıdan ve lastiklerinden almamış başka nerden alır bu suyu deli olcam teşekkürler...

25
Jetta V / jetta midline
« : 05 Şubat 2009, 16:34:48 »
arkadaşlar bugün dayım 2006 model jetta midline araba aldı fiyat 26750.ben golfçü olduğum için sizlere sormak istediğim fiyat nasıl birde bu araç nasıldır.özellikleri nelerdir yardımcı olursanız sevinirim...teşekkürler...

26
Genel / yol dostu bilgiler...
« : 03 Şubat 2009, 17:12:30 »

Gündüz, farlarınız da yolunuz da hep açık olsun! Yalnızca görmek için değil, 'görülmek' için farlarınızın gündüz açık olması gerekir.


Çünkü farlarınız açık olduğunda, önünüzdeki, arkanızdaki ve karşınızdaki sürücüler tarafından fark edilmeniz çok daha kolay. Yapılan tüm araştırmalar.


Sollamak ya da sollamamak: Hayati bir karar!

Doğru yerde, doğru zamanda, doğru hızda, doğru viteste sollamak!

Yapılması gereken bu. Çünkü sollama, özellikle uzun yolda, sürücünün yapacağı en zor manevralardan biri.

Sollanan aracın yapacağı ani hareketlerin, sollayanı zor durumda bırakabileceği mutlaka hesaplanmalı.

Ayrıca, özellikle bozuk, yokuş aşağı ve virajlı yollarda kesinlikle sollama yapılmamalı; uygun yol durumu beklenmeli.

Sürücü, sollama manevrası yapmadan önce aynalarını kontrol etmeli, arkasından da sinyal vermeli. Daha sonra da, aynaları tekrar kontrol ederek trafiğin uygunluğuna göre sollama yapılmalı.

Takip mesafesi nedir, nasıl ölçülür?

Uzun yolda, önünüzdeki araçla aranızdaki mesafe, takip mesafesidir.

Ölçmek için önünüzdeki aracı, yol kenarındaki sabit bir objenin (mesela bir yol levhası) önünden geçerken izleyin. Sizin, bu objenin yanından, en erken iki saniye sonra geçmeniz gerekir. (Saniye ölçmek için kullanılan en bildik yöntem 'bin bir, bin iki' şeklinde sesli olarak saymaktır.)

Sabit objenin yanından daha kısa bir süre içinde geçerseniz, önünüzdeki araca gereğinden fazla yakınsınız demektir.

Unutmayın;
arka camları görüşe olanak sağlamayan araçlarla aradaki takip mesafesi, alışıldığı gibi 2 saniye değil, 3-4 saniye olmalı. Kötü hava koşulları için de bu durum geçerlidir.

Hava yastıkları, hayat kurtarır
(Doğru kullanıldığı takdirde!)

Hava yastıklarının ortalama ağırlık ve boydaki yetişkinleri korumak için tasarlandığı bilinmektedir.

Bu durumda, olası kaza durumları düşünülürse, 10 yaşından küçük çocuklar kesinlikle ön koltukta seyahat etmemeli; hava yastıkları, mutlaka emniyet kemerleri ile birlikte kullanılmalı.

Suların yarattığı tehlike: Aquaplaning.

Uzun yolda mutlaka karşılaşılan bir tehlike: Yoğun yağmur suları, yolun bir bölümü üzerinde birikebilir, hatta yolu tamamen kaplayabilir.

Yüksek hızlarda bu yüzeylere girildiğinde, aquaplaning yani 'su yastığı üzerinde kızaklama, kayma' ile karşılaşmanız çok normal.

En doğru yöntemler, yağmurlu havalarda önde uzanan yolun çok iyi belirlenmesi, hızın azaltılması, takip mesafesinin arttırılması. Ayrıca, ani yavaşlamalarda arkadan gelen araçlar, mutlaka dörtlü flaşörler yakılarak uyarılmalı .

Hatalı ve eski lastik kullanımı, otomobilinizin karakterini değiştirir.

Farklı basınç değerleriyle şişirilmiş, dişleri aşınmış, yanakları yıpranmış ya da cinsleri farklı lastikleri bir arada kullanmanız, özellikle virajlara girildiğinde otomobilinizin ön ya da arkasının kaymasına, patinaj yapmasına, direksiyon hakimiyetinizin azalmasına neden olur.

Ayrıca, unutmayın: Lastiğin en büyük düşmanı fazla ısıdır. Fazla ısıya da dışarıdaki havanın sıcaklığı değil, lastiğin içindeki düşük hava neden olur.

Yolculuk yakında bitiyor.
Aman gevşemeyin!

Özellikle yaz aylarında yapılan yolculuklarda sürücülerin varacakları yere yaklaştıklarında sabırsızlandıkları, hızlarını arttırdıkları gözlenir.

Ayrıca, yolculuğun sonuna varıldığından, dikkat azalmış, yorgunluk ortaya çıkmıştır. Bu gibi durumlarda en iyisi, varılacak noktaya az bir süre kala mola vermektir.

Ön camınız kırıldı ya da çamur sıçradı... Telaşa gerek yok.

Eğer ön camın birdenbire kırılması sonucu görüşünüz kısıtlanmışsa, derhal sağ sinyal verin ve mümkün olan en hızlı biçimde yavaşlayarak güvenli bir yerde durun. Aslında öndeki aracın niteliğine ve duruma göre, çamur sıçrama olasılığını önceden saptamak mümkündür. Bu durumda tedbir olarak, silecek ve su fıskiyesini önceden çalıştırın.

Durup dururken tehlike yaşamayın.

İyi fren yapmak için, fren pedalına basın ve sonra ayağınızı pedalın üstünden yavaş yavaş çekerek freni gevşetin. Bu, tekerleklerin yeniden dönmesini ve dönerek yavaşlamasını sağlar. ABS; fren sırasında tekerleklerin kızaklanmasını önleyen ve size manevra imkanı veren bir sistemdir. Ancak lastikleriniz iyi durumda değilse ve havaları eksikse, ABS görevini yerine getiremez. ABS kullanımı, normal fren kullanımından farklıdır. ABS'de tehlike anında fren pedalına sonuna kadar basmak, yavaşlama ve durma sağlanıncaya kadar pedaldaki basıncı düşürmemek gerekir.

Sis yoğunlaşıyor... En iyisi hiç ısrar etmemek.

Sisli havalarda yol sınırı belirsizleşir. Yolun nereye gittiğini anlayamayız. Çift yönlü bölünmemiş yol kısımlarında giderken, yolu belirlemek için asla orta çizgileri takip etmeyin: Karşı yönden gelen bir sürücü de aynı şeyi düşünmüş olabilir. Ayrıca, ön camlarda oluşan su taneciklerine karşı, silecekleri sık sık çalıştırmanız gerek. Aslında en iyisi, sis varsa yola hiç çıkmamak. Güvenli bir yer bulun, zaman geçirin. Bırakın sis biraz dağılsın.

Doğru oturuş, doğru direksiyon tutuşu.

Önce omuzlarınızı koltuğa yaslayın. Omuzlarınızı koltuktan ayırmadan, sağ elinizi direksiyonun en üstüne (saate göre 12 yönünde) uzatın. Bileğiniz bu noktayı rahatça kavrasın. Koltuk ayarınızı bu oturuşa göre yapın. Sonra da kollarınızı saate göre 09.15 konumuna getirin.

Bu, doğru tutma biçimidir. Üstelik böylece sürüş sırasında daha az yorulursunuz.

Flaşörlerin asıl görevi nedir?

Dörtlü ikaz lambaları, halk arasındaki deyişle flaşörler, karşılaştığınız bir tehlikeyi arkadan gelene bildirmek için kullanılır.

Bu ikaz lambalarının tünellerde ya da sisli havalarda yakılması yanlıştır. Gün içinde kısa farlarınızı, sisli havalarda ise sis lambalarınızı yakmanız gerektiği düşünüldüğünde, bu farların sizi zaten yeterince görünür kılacağı açıktır.





27
Sohbet / eyüp abi geçmiş olsun...
« : 12 Ocak 2009, 00:01:08 »
eyüp abi ( bugia35 ) burun ameliyatı olcaktı inşallah sorunsuz geçmiştir çok geçmiş olsun abi...

28
Aranıyor / golf 3 gti ön panjur logosu
« : 10 Ocak 2009, 22:00:27 »
golf 3 gti aracım için ön panjur ( gti ) logosu alacağım elinde olan varsa sevinirim. kırmızı olan...

Sayfa: 1 [2] 3 4