İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - azap5555

Sayfa: 1 ... 36 37 38 39 [40]
547
Polo 6N / Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« : 27 Mart 2012, 21:44:31 »
ben de de 1800-2000 devir aralığında fevkalade silkeleme vardı.neyse uzatmayalım ustam sayesinde 250 tl ye temiz çıkma bosch bulduk.ben de de merak var ne var bu aletin içinde diye söktüm kırmadan, ama sökmesi çok zordur pilastik siyah motora giren parçayı kırabilirsiniz.alet edevat da var bu arada.neyse bu distrübütör bir mil ve elektrik fişiyle irtibatlı bir mıknatıstan ibaret başka bir numara yok, mıknatıs devir sayacı, motor beynine bilgi gönderiyor, diğer kısım bildiğiniz gibi elektrik dağıtıcı parça ve elektrik çıkışlı distrübütör kapağından ibaret.üzerindeki çin malıydı sökünce orjinaliyle aradaki kalite farkı belli oluyor.yenisi serviste 770 tl malum doğuş olunca 250 tl lik parça bu fiyatı buluyor.orjinali taktım avans ayarını da yaptım, şimdi saat gibi, çekiş de arttı nazar değmesin, yakıt da düşerse on numara oldu bu iş.

548
Polo 6N / Ynt: disbiritör acil yardım
« : 27 Mart 2012, 21:27:14 »
benim 99 1.6 aee de 1800-2000 devir arasında sürekli silkeliyordu.distrübüterden deyince ustam, yetkili servise sordum 770 tl dediler, magneti marelliymiş.bosch firması da üretimi durdurmuş yani tekel durumu var o yüzden bu kadar pahalı yoksa ederi 250 tl dir.magneti marelli nin diğer araçlara takılanlarından fiyatlarını biliyorum.doğuş 5 katını almadan bırakmıyor.neyse ustam bosch marka çıkma buldu 250 tl ye gayet temiz.kendim taktım hassas ayarını da yaptım.şimdi motor saat gibi, çekiş de arttı nazar değmesin bir de yakıt düşerse muhteşem olacak.

549
Polo 6N / Ynt: Motor
« : 13 Şubat 2012, 15:44:49 »
ben bu arabayla içi insan doluyken (çocuklar ve bir tane de bebek) yarım saat arayla viyadük üstünde iki kaza yaptım.ilkinde yarışan arabalardan biri sol ön tarafımdan (kaçla gidiyorsalar artık) çarptı, aracın önü havaya kalktı ve bariyerlere girip çıkmışım, araba emniyet şeridinde durdu motoru kapattım, indiğimde 30 mt bariyerleri yay şeklinde bükmüş ve 30 mt daha gittikten sonra durduğumu gördüm.bana çarpanların sağ tekeri kırıldı kaçamadılar.benim de bariyerlere çarpınca sağ amortisörüm kırıldı, ama kaportada çizikten başka birşey yoktu, bende şaşırdım.30 dk sonra reflektörü 100 mt geriye koyup, dörtllüleri yakıp emniyet almama rağmen gece 22.00 gibi yanımdan hızla bir araç koyduğum reflektörü ve su bidonunu hızını düşürmeden çiğneyip geçti ve bizim aracın sol arka tarafından çarptı, olay yeri aydınlık ve araç yanımdan geçmesine rağmen çok süratli olduğundan marka ve modelini dahi anlayamadım.araçta iki çocuk bir bebek ve bir kadın vardı, çarpmanın tesiriyle bizim araba havalandı ve topaç  misali olduğu yerde döndü, ben hemen çaresizlik içinde ölüleri toplamaya gittim, hepsi de şaşırtıcı şekilde arabadan ağlayarak çıktılar, ne ölü nede en ufak yaralı olmadı, ikinci çarpmada arabanın sol arka tarafı yok oldu, sol arka teker arka kapının altına girdi, ama hiçbir camı kırılmadı, insanların yaşadığı alan sapasağlamdı, darbenin şiddetinden sağ ön tarafta komşunun bebeği elinde olan hanımın koltuğu kırılarak geriye yattı, ama sıfır zaiyat, 98 model polo classic ilk arabamdı.

550
Polo 6N / Ynt: Polo 6n Yağ Lambası Sorunu
« : 05 Şubat 2012, 23:05:03 »
tıpa tıp aynı sorun bende de var.20 km gittikten sonra bunalık trafiğe girersem 90 hararette yağ lambası yanıyor, hararet 3 derece düşse sönüyor, benim de yağ pompası orjinaliyle değişti, bu durumda boşa değişti bir önceki de sağlammış.siz nasıl bir çözüm buldunuz, sorun neymiş, nasıl ve nerede tedavi ettirdiniz.

551
Polo 6N / Ynt: kısa şanzıman
« : 05 Şubat 2012, 22:49:48 »
bu durumda uygun zamanda 5. vites dişlisini uzun oranlı dişliyle değiştirip 3000 devir 110 km elde edebilir miyim, yaklaşık maliyeti ne olur ve bu işi düzgün yapabilecek tamirhane tavsiyeniz var mıdır.

552
Polo 6N / Ynt: kısa şanzıman
« : 05 Şubat 2012, 03:18:49 »
geri vites dişlisi kırıktı usta şanzıman değişimine kadar götürdü 750 tl ye çıkma aldık, sonra baktım yeni şanzıman 3000 devir 90 yapıyor 120 yapması gerekirken, ilk başlarda gıcık oldum bu işe ama şimdi hoşuma gidiyor, ani hızlanma dehşet, 0-100 ölçmedim ama 8 saniye civarı sanırım bir ara ölçerim.en güzel yanı sağ şeritte hız denemesi gibi şeyler yapanları ekmek, pedala basınca hızlanma fevkalade ben bile şaşırıyorum 75 hp değil sanki 125 hp.ne şanzımanı taktılarsa artık.

553
40 tl ile 100 km yapabiliyorsanız ne mutlu size

554
benim de yağ lambası 20 km gidince ve bunalık trafikte yanıyor.hararet tam 90 iken yanıyor 85 e düşerse sönüyor, yağ pompası orjinal yeni değişti, yağda yeni, hiçbir şey anlamadım.bakalım ne olacak.

555
egsoz mueyenesini bilmem de, aracınızı ustalara fazla kurcalatmayın derim bu konuda çok kazık yediğim için söylüyorum.aracı bu işin uzmanı bir yerde bilgisayar kontrolüne sokun bakalım ne diyecekler.bu arada lambda arızasının bilgisayar kontrolünde bile çıkmadığını duymuştum.ayrıca devir dalgalanması devir saatinde görülüyor mu, ibre oynuyor mu, böyle yapmıyorsa dalgalanma olmayabilir.

556
bu durum lambda sensörünü işaret ediyor.benim egsozdan da benzer kokular geliyordu sanki benzin tam yanamamış gibiydi.lambda sensörünü kendim değiştirdim, bulmam zor oldu yetkili servis 420 dedi, maslakta vw yedek parçacıda 175 e aldım, şimdi egsoz temiz kokuyor, demek ki yakıt hava doğru ayarlanıyor şimdi.bir de hava filtresi temiz ve orjinal mi, bujiler yeni ve motora uygun mu.ayrıca şehir içi çok yoğun trafikte mi kullanılıyor, çok kısa mesafede mi kullanılıyor, dur kalk çok mu.bunlar 15 litreyi açıklayabilir.ama sorun lambda sensörü ile düşük devirde (2000 civarı) kullanımdan kaynaklı görünüyor, her vitesde 2500-3000 devir aralığında kullanmak lazım mümkün olduğunca.daha önce lambda sensörü değişmiş mi, değiştiyse kaç km de değişmiş.ufak devir dalgalanmasının yakıta çok bir etkisi olacağını sanmıyorum, bunu devamlı mı yapıyor.ilk çalıştırmadan bir kaç saniye sonra bir kere dalgalanıyorsa normal, kendini ayarlıyor.

557
arabayı her vitesde 2500-3000 devir aralığında kullanmayı dene.99 polo 1.6 75 hp var ilk başlarda 2000 devir civarında kullanıyordum tasarruf yapayım diye, tam tersi 60-70 kuruşa kadar çıkıyor böyle devirsiz kullanınca benim dediğim devirlerde dene farkı gör.sorun çözülmezse distrübütörüne baktır orjinal mı çin malımı, ateşleme bobinine baktır, en sonra lambda sensörü hiç değişmediyse 160.000 de bosch firması  değiştir diyor, başka sorun olduğunu sanmıyorum.bu arada zayıf bir ihtimal aracın şanzumanında dişli değişmiş veya komple şanzuman değişmiş olabilir, 5. vites 3000 devir kaç yapıyor, 120 yapması lazım, düşükse çok yakar, dediğim gibi olmuştur.

Sayfa: 1 ... 36 37 38 39 [40]