vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf V => Konuyu başlatan: aspec - 30 Nisan 2009, 13:54:36
-
arkadaşlar arcın motor arıza lambası yanıyor servise götürdüm lambda sensörü arızalı dediler fiyatı 980 tl+kdv bosh car servise aradım 280 lira dediler.
forumda okudugum kadarı ile bu şekilde binmemim pek sorun olmayacagıymış aracı alalı 1 ay oldu bidebuna para harcamak istemiyorum. sizce ne yapmalıyım.
teşekkürler
-
hagisi arıza veriyor
bank 1 sonda 1 mi yazıyor.
-
hocam onu bilmiyorum. ama serviste yakıttan dediler veya arac yıkatırken egsoza su kaçmış olabilir dediler. ilgin için teşekkürler
-
servisi aradım enog sensörü dediler parça no 03c9070807d parça fiyatı 915 tl + 50 rl işçilik
-
arızanızı tespitten sonra sildiler mi?
-
hiç bir işlem yapmadılar. ne yapmam gerek??
nakres ilgin çok teşekkürler.
-
bence silsinler arıza belki geçici arızadır...
-
hafta sonu şaşmaz oto sanayiye gittim ve bu parçayı arştırdım. bosh bu parçayı üretmiyor. hurdacılar dan çıkma almamam gerikiyor oda güven vermiyor bende vw servis eskihisarda 915+işçilik %15 indirim yaşının 3 katı kampanyası ile yaptırmaya karar verdim.
ama hala aklımda soru işaretleri var sizlerin düşüncelrini ögrenmek isterim. ilginiz için teşekkürler.
-
Çok pahalı gerçekten.
Arızayı silmelerine rağmen tekrar mı yandı ışık?
-
Çok pahalı gerçekten.
Arızayı silmelerine rağmen tekrar mı yandı ışık?
evet arkadaşım 2 gün sonra tekrar yandı.
-
yetkli serviste de-gis-ti-rin.
evet arkadaşım 2 gün sonra tekrar yandı.
-
800 lira ya yetkili serviste 2 yıl garntili değiştirdim.(%15 inidirim yapıldı)
-
Hayırlı olsun.
İşi bilen birini tanıyorsan ona yaptıracaksın ya da gidip yetkili servise.
En iyisini yapmışsın.
Geçmiş olsun :)
-
aynı arızayı ben üç yıl çektim sildiriyorum tekrar yanıyor gitmediğim sevis kalmadı yetkili servisler dahil en sonunda tamamen göstergeden söktürdüm kurtuldum bu anlattıklarım tuhaf gelmesin en iyisi bu arabaları fazlaca kurcalamayın benim elimde eksantirik dişlisi.eksantirikzinciri.sigortatablası.beyinkontroltablosu.ısı.hararet.alcakbasınçsensoru.benzinpompası.benzinotomatiği yağpompası.ateşlemebobini dahasıdavarneyse bu parçaların nerdeyse tamamı sağlam :sevgi:ihtiyacı olana uygun fiyata garantili olrak gönderebilirim. :bekleriz:
-
gwçmiş olsun.. araç yeni olmasına rağmen böle bi sıkıntı ile karşılaşmanız hayal kırıklığı olmuştur...
geçmiş olsun...
-
FSI motorlarda bu sıkıntı çok yaşanıyor ne yazık ki :(
-
benim arabada aynı ışık 1seneden beri yanıyor.ustaya sordum hiçbişi olmaz sadece yakıtta çok az bi artış olabilir dedi.parçanın fiyatını da sormuştum bana serviste 300tl demişlerdi ama hiç uğraşmadım
aracım 2005 golf 1.6sr 102hp bu arada
-
Bosch carda ucuzmuş kendi üretimlerini bozuk olanın aoketine takıyorlarmış. Marka zaten bosch. Arkadaşın 400 tl lik lamdası orada 110tl imiş üstelik takıp adaptasyon yapmak onlara ait
-
Arkadaşlar 1.6 FSI 115 HP sahibiyim banada doğuş oksijen(lamba) sensörün ağrızalı dedi 5 ay bindikten sonra bosh marka aldım yaklaşık 10 gün önce 200 liraya taktırdım.Bugün shell den benzin aldım a.q lambası tekrar yandı arabada performans düşüklüğü falanda yok nedir bu lamba sensöründen çektiğimiz anlamadım gitti ya bu lambayı tamamen devre dışı bırakacağım yada arabamı bu lamba yüzünden satacağım kabak tadı veriyor oto boka lambamı yanar.Bildiğiniz boktan bir kablo o kadar para edecek bir şeyde değil yani >:(
-
Nakres o sadece uyarı gibi birşey diyor du, çalışmaya etkisi yokmuymuş neymiş buraya çağırsakta bilgilensek. hakikaten ne bu böyle FSİ de ki?
-
bu lamda sensörü çıkartılıp temizlenip tekrar taklılabilirmi?
-
Bende de Golf V fsi var. Aylar önce arıza lambası yanmıştı ve araba teklemeye başlamıştı, bobin sorunu olduğunu hemen anladım (önceki Focus'umda da aynısı olmuştu çünkü). 2 bobini değişmiş ve sorun çözülmüştü. Usta, "97 oktan kullan"; "95 kullanma" demişti.
97 oktan kullandığım sürece (Beykent'teki Fullpet'ten aldım sürekli) bir sorun yaşamadım ama bir hafta kadar önce yanlışlıkla 95 oktan aldım (Shell'den aldım; öncekini de Shell'den almıştım, Shell'den sonra olması tesadüf de olabilir bilemem) ve bir süre sonra arıza lambası yandı (tam olarak depo bitip de tekrar 97 oktan benzin almamın 2. günü idi). Bayrama denk geldiği için ve arabada bir şey hissetmediğim için uğraşmadım, bir hafta boyunca arıza lambası yanık halde devam ettim. Sonra yine aynı ustaya gidip lambayı söndürdük. Oksijen sensöründe sorun var gibi görünüyormuş ve yine 95 oktan benzinden kaynaklandığını söyledi usta. Ertesi gün yine yandı. Usta bu kez, "birkaç hafta böyle kullan, geçme ihtimali var, yoksa bakarız" dedi. Ayrıca 95 oktan kullandığımda arabada gaza yüklenildiğinde şakırtılar (avans vurması sanırım) geliyor, 97 oktanda bu, çok az oluyor. Yani 97 oktan istiyor araba.
-
Egr ye bağlantı borularını bakır rengi olan temizletip o ışığı tekrar görmeyen FSi ciler var. Sensörden değil ışık kirlenen borudan oluyormuş. Önce sensör değiştirmişler olmamış temizlikle düzelmiş
-
Arkadaşlar 1.6 FSI 115 HP sahibiyim banada doğuş oksijen(lamba) sensörün ağrızalı dedi 5 ay bindikten sonra bosh marka aldım yaklaşık 10 gün önce 200 liraya taktırdım
Çevreye Duyarlı Olmakta Önemli Tabi :)
Günümüz araçlarda yanma odasına giren hava-gaz karışım oranları mümkün olduğnca optimum seviyede tutularak, emisyonlar azaltılır. Bu aracın motor devri göz önüne alınarak yanma odasına alınan hava ve yanabilecek yakıt miktarı hesaplanarak, bilgisayar kontrollü olarak işletilir. Bu sayede zararlı olan yanmamış gaz miktarı azaltılmış olur.Daha sonra katalitik konterverde bu gazlar çeşitli reksiyonlara girerek neredeyse tamamen zararsız hale getirilerek atmosfere salınırlar.
Bir otomobilden çıkan gaz emisyonları şunlardır:
Nitrojen Gazı(N2) – Atmosferdeki havanın %78′ini oluşturan bu gaz, direkt olarak dışarı atılır. Zararsızdır.
Karbondioksit Gazı(CO2) – Yanma sonrası oluşan ürünlerden birisidir. Karbon atomları havadaki oksijenle birleşerek oluşur. Havada %21 oranında bulunur. Fazlası zararlıdır. Oksijeni tutucu özelliği olduğundan fazlası oksijenin yayılmasını ve havada hissedilmesini engeller.
Su Buharı(H2O) – Yine yanma sonrası oluşan ürünlerden birisidir.Hidrojenin oksijenle kimyasal bağ yaparak su buharı oluşturması şeklinde gerçekleşir. Zararsızdır.
Yukarıdakiler temel gazlar olup doğrudan dışarı atılırlar. Katalitik konverterin devreye girdiği ve engellediği gazla ise şunlardır:
Karbonmonoksit(CO) – Renksiz ve kokusuz çok zararlı zehirli bir gazdır.
Hidrokarbonlar ve Uçucu Organik Bileşikler(VOCs) – Yanmamış yakıt ve dumanı oluşturan buharlaşmış gaz parçacıklarından oluşurlar. Zehirleyici etkileri vardır.
Nitrojenoksit(ler)(NO ve NO2 şeklinde iki tip olup NOx olarak gösterilirler) – Havadaki kirli sis bulutu ve asit yağmurlarının kaynağıdır. İnsanların sinir sistemi ve mukus zarları üzerinde etkili ve zararlıdır
Sonuç Olarak O sensör sizin katalitik Konvertörünüzün çıkışındaki gazın normal olmaması yada sensörün doğru ölçüm yapmaması ile alakalıdır araca daha büyük bir sorun kesinlikle ve kesinlikle yaşatmaz sadace eğer sensörünüz bozulduysa konvertör çalışmaz havayı kirletirsiniz bukadar
kafaya takacak bişey değil içiniz rahat olsun