vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: enderrimm - 28 Nisan 2009, 19:12:19

Başlık: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enderrimm - 28 Nisan 2009, 19:12:19
selam arkadaşlar,yine ben.ama bu kez farklı bir sorum olacak sizlere..arabam 2005 model dizel polo.1400 cc trendline..bu arabalarda kilometrede oynama yapılabiliyomu yani geri alma gibi arabam 75000 kilometrede,acaba gercek kilometredemi değilmi onu merak ediyorum.bu kilometrede olmasına rağmen cok hor kullanılmış.bu konuda bilgisi olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum...
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: nakres - 28 Nisan 2009, 21:23:11
merhaba
 km malesef düşürülebiliyor
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: amadeus - 28 Nisan 2009, 21:31:33
evet maalesef düşürülebildiğini bende duymuştum.
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: mustklc - 29 Nisan 2009, 10:51:58
evet maalesef düşürülebildiğini bende duymuştum.

bi yerde okumuştum. arabanın kmsi koltuklarından , vitez topuzundan pedalından belli olur deniyordu. aşınmışssa falan aslında km hakkında bir fikir verebilir. ama değiştirmişsse o ayrı. gerçi bazı şeylerin orjinalini bulması zor, değiştirmemiş de olabilir.
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: amadeus - 29 Nisan 2009, 11:39:17
bi yerde okumuştum. arabanın kmsi koltuklarından , vitez topuzundan pedalından belli olur deniyordu. aşınmışssa falan aslında km hakkında bir fikir verebilir. ama değiştirmişsse o ayrı. gerçi bazı şeylerin orjinalini bulması zor, değiştirmemiş de olabilir.

evet doğru ama bence 150.000 deki bi araba 50.000 e düşürülürse bu yolla anlaşılabilir. 15 yada 20 binlik bi düşürülme aşınmalardan anlaşılamaz gibi geliyo bana.  :-\
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: SPoRTeXHauST - 29 Nisan 2009, 12:47:41
Eğer aracın bakımları yetkili serviste yapılmışsa, yetkili servise son bakımının kaç km de yapıldığını sorabilirsin. yardımcı olacaklarına eminim.

km düşürme iğrenç bişeyde olsa, çok basit bir şekilde yapılıyor.

sayaç analog ise kadranın çıkarıldığı vidalardanda anlaşılabilir belki.
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: Halil Kara - 29 Nisan 2009, 13:45:45
Yetkili sevise aracının şasi numarasını sorgulat.Oradan bugüne kadar yapıldığı tüm bakımların km sini görebilirsin.Araç yetkili servise pek uğramadıysa en son uğradığı tarihin km sini alırsın ve ona göre aradan geçen zamanı da tahmin eder aşağı yukarı km sine bakarsın.
Örneğin ben araç alırken sorduğum bi passat bana 100 binde denildi.Servise telefon açtım adam en son 2006 yılında 135 bin km de bakıma girmiş ayrıca o bakımda kaza yapmış aracın 4 parçası değişmiş.Yıl 2009 yani aradan 2.5 sene geçmiş ve senede 25 bin km yaptığı hesaplansa bu araç en azından 60-70 bin daha yol yapmış.Orjinalde bu araç 200 bin km de olmasına rağmen 100 bin km düşürülmüş anlıyacağınız.Araç sahibine telefon açtım ve ağzıma gelen hertürlü şeyi söyleyip kapattım.Bu sadece bir örnek.Şu anda piyasada km si oynanmamış araç bulmak gerçekten çok güç.Ben hergün 4-5 araç sahibiyle görüşüp detaylı araştırma yapmama rağmen 1 aylık süreçte ancak buldum temiz ve düzgün bir araç.
İnsanların ar damarı çatlamış, ahlak, iş hukuku birşey kalmamış.Çok güvendiğiniz birisi dahi olsa araç alırken mutlaka yetkili servise götürüp 100 lira karşılığında detaylı eksper raparunu alınız, aracın her yerine baktırınız.
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enderrimm - 29 Nisan 2009, 17:33:35
Yetkili sevise aracının şasi numarasını sorgulat.Oradan bugüne kadar yapıldığı tüm bakımların km sini görebilirsin.Araç yetkili servise pek uğramadıysa en son uğradığı tarihin km sini alırsın ve ona göre aradan geçen zamanı da tahmin eder aşağı yukarı km sine bakarsın.
Örneğin ben araç alırken sorduğum bi passat bana 100 binde denildi.Servise telefon açtım adam en son 2006 yılında 135 bin km de bakıma girmiş ayrıca o bakımda kaza yapmış aracın 4 parçası değişmiş.Yıl 2009 yani aradan 2.5 sene geçmiş ve senede 25 bin km yaptığı hesaplansa bu araç en azından 60-70 bin daha yol yapmış.Orjinalde bu araç 200 bin km de olmasına rağmen 100 bin km düşürülmüş anlıyacağınız.Araç sahibine telefon açtım ve ağzıma gelen hertürlü şeyi söyleyip kapattım.Bu sadece bir örnek.Şu anda piyasada km si oynanmamış araç bulmak gerçekten çok güç.Ben hergün 4-5 araç sahibiyle görüşüp detaylı araştırma yapmama rağmen 1 aylık süreçte ancak buldum temiz ve düzgün bir araç.
İnsanların ar damarı çatlamış, ahlak, iş hukuku birşey kalmamış.Çok güvendiğiniz birisi dahi olsa araç alırken mutlaka yetkili servise götürüp 100 lira karşılığında detaylı eksper raparunu alınız, aracın her yerine baktırınız.
haklısınız,piyasa o kadar kötüki güzenılecek kimse kalmamıs.ben bu arabayı aldım.adamlar o kadar kalpazanki şerefsiz galerici,abi diyo katalizörü değiştirdim.oda benden olsun daha pazarlık etmeyin diyo.bırak katalizör değiştirmeyi icini boşalttirmış...neyse aldık sonucta artık araba benim.ayrıca halil kardeş ben siz arabalardan anlayan birisiniz piyasayı biliyosunuz anladıgım kadarıyla,ben bu arabayı 20500 liraya aldım.kaporta aksamında boya değişen yok,darbe yok.sadece ön ve arka tamponda boya var.oda zaten plastik aksam.yürürü cok iyi.kapılarda altında en ufak ses yok.araba yinede güzel yani.sizce bu fiyata bu arac nasıl.ben alalı yaklasık 4 ay oldu. arac 1400 cc 3 silindir dizel beyaz opak boya,sözde 72000 de :).):) bu fıyata bu araba sizce nasıl kazık yemişmiyim
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enderrimm - 29 Nisan 2009, 17:36:11
Eğer aracın bakımları yetkili serviste yapılmışsa, yetkili servise son bakımının kaç km de yapıldığını sorabilirsin. yardımcı olacaklarına eminim.

km düşürme iğrenç bişeyde olsa, çok basit bir şekilde yapılıyor.

sayaç analog ise kadranın çıkarıldığı vidalardanda anlaşılabilir belki.
yok arkadaşım bu arabanın km göstergesi dijital...
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: balaca - 30 Nisan 2009, 17:37:27
arkadaşlar dijital olanlarda düşürülüyormu düşürülüyorsa beyindende siliyorlarmı nasıl oluyor
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enise - 17 Mayıs 2009, 15:24:15
aracin km gostergesi dijital olsada burda 20 paunda dusuruyorlar ama arac belli bir yol kat ettikten sonra eski km degeri gei uzerine geliyor. yani 85000mph deki bi araci satin aldiktan biraz  sonra  bi bakmisinzki aniden 120000 mph ye cikmis.londrada yasiyorum ve kuzenim tamirci ondan duydum.


yaklasik 2 ay once  2000 model polo 1.4e mk4 aldim aklima ilk gelen mph dogru olup olmadigiydi. servis kitabinda aracin bakimlari ve miles yazili oldugu icin icimiz rahat aldik

yeni arac alacak arkadaslar almadan once en servisle arac hakkinda kesinlikle gorusmelidirler bence bu sayede aracin bi sorunu varsada bilerek alirlar sonradan supriz olmaz

herkese kazasiz belasiz cezasiz surusler
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enderrimm - 17 Mayıs 2009, 16:00:15
aracin km gostergesi dijital olsada burda 20 paunda dusuruyorlar ama arac belli bir yol kat ettikten sonra eski km degeri gei uzerine geliyor. yani 85000mph deki bi araci satin aldiktan biraz  sonra  bi bakmisinzki aniden 120000 mph ye cikmis.londrada yasiyorum ve kuzenim tamirci ondan duydum.


yaklasik 2 ay once  2000 model polo 1.4e mk4 aldim aklima ilk gelen mph dogru olup olmadigiydi. servis kitabinda aracin bakimlari ve miles yazili oldugu icin icimiz rahat aldik

yeni arac alacak arkadaslar almadan once en servisle arac hakkinda kesinlikle gorusmelidirler bence bu sayede aracin bi sorunu varsada bilerek alirlar sonradan supriz olmaz

herkese kazasiz belasiz cezasiz surusler
teşekkürler cok aydınlatıcı oldun..benım anlamadıgım.madem gercek kilometre değerleri belli bir zaman sonra geri geliyorsa bu vw nin kendi yaptıgı bir özellik.madem bunu yapabiliyolar vw olarak,o zaman teknolojiyi biraz daha zorlasalarda bu km geri alma gibi bir iğrenclik hic olmasa.bizde kazık yemiş olmasak ne olur sanki
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: enver_54 - 18 Mayıs 2009, 10:50:59
türkiyede daha böyle bir sistem gelmedi keşke gelse km si ile oynanmı arabanın km tekrar orjinaline dönse ama malesef ki daha tr de böyle bir olay yok
km orjinalliğini sen en iyi ve en garanti şöyle anlarsın senin araba 70 binde ve baskısı değişmemiş olması lazım trigeri daha yeni değişmiş yada değişmesi lazım servise getir ve bunları göster baskısı değiştiğinde üzerinde fabrika  çıkışı baskısımı var bak
ikinci yöntem ise direksiyon vites topuzu koltuklar ve yürüyen aksamından km ile oynanıp oynanmadığını anlarsın
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: kesik44 - 18 Mayıs 2009, 11:27:03
Aslında her türlü kilometre düşürülebiliyor artık bayağıda kolay olmaya başladı bu işler ancak kilometre düşürme işlemi yapan yere götürdüğünüz zaman orası size düşüp düşmediğinide söyleyebiliyor olmalı ben böyle duymuştum ancak doğruluğundan emin değilim sadece duyduğumu paylaşmak istedim.
Başlık: Ynt: orjinalmi değilmi nasil anlaşılır..??
Gönderen: mbulur - 12 Haziran 2009, 22:34:56
 Herkese Selamlar,

Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır. Ayrıca yeri geldiğinde arabaya yeni veya daha düşük kilometreli arabadan çıkma direksiyon simidi, vites topuzu veya pedal lastikleri takılıyor.
Arabanın çeşitli yollardan trafikteki kayıtlarını değiştirip model yılıyla bile oynayanlar var!!! Bu işlem kolay olmadığı için değecek bir arabada olması lazım tabii. 2007 yılında bir Mercedes S serisinde karşılaşmıştım böyle bir olayla. Adam arabayı bir yıl önce 2005 model olarak almış (araba birçok S yada E serisi gibi galeri ithalatıydı) bir yıl güzelce binmiş e tabi araba 2007 yılında geldi 2 yaşına. Nasıl yapıyorsa bir yolunu buluyor ve arabanın trafik şubedeki kayıtları dahil 2006 olarak ruhsatını değiştiriyor. 2005 model araba oldu 2006 model eh kilometrede düştü. Ne oldu? Mercedes S 500 gibi bir arabaya 1 yıl hiç kayıpsız bindi.

5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

8)Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)