vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: cemdermen - 12 Mart 2009, 03:52:21
-
2006 VW Polo 1.4 Trendline ABS'li model aracım var(ikinci el) 27.000kmde...Aldığımdan beri 2500km yol yaptım...2 defa toplamda 1litre antifirizsiz su koymuştum....Önceden 2 kere su koymamın nedeni ise tam min ile max arasında kalması içindi, maxtan yukarı minden aşağı hiç düşmemişti.....Geçenlerde soğutma suyu seviyesi MIN altına inmişti, tekrardan su koymak istememiştim gittim VW servisinden 1.5 litre G12 plus pembe motor soğutma suyu aldım...G12 plus +25 -25 dereceye kadar koruma etkili sanırsam....
Yetkili servis motor suyu değişimi için VW Metal servisi 40 TL fiyat istedi, bende başka bir ustaya gittim 5 TL sına motor suyunu boşalttı(radyatörün motora giden kısmında kalın bi hortum var oradan boşalttı) ve 1.5LT G12 plus soğutma suyunu komple doldurdu..Seviye MAX çizgisinden yaklaşık 2 parmak üstündeydi.....motoru çalıştırdık bekledik biraz seviye aynıydı...neyse bunun üzerine 300-400km filan yol yaptım....bu gece kaputu açtım su seviyesine baktım MIN seviyesinden 1 parmak aşağı inmiş....
Yolda giderken sıklıkla hararet göstergesine bakıyorum 90da sabit kalıyor....İstanbul şehiriçinde POLO için hararet göstergesi 90 normalmiş forumda baya bi dolaştım....Kontağı çeviriyorum hararet direk 90da sabit kalıyor....Ne ileri ne geri hep 90
Usta motor suyunu koyduktan sonra 2 yıl değiştirmene gerek yok demişti...Azalma olursa su eklersin demişti....
Araç stop ettikten sonra, ya da otoparkta beklerken alttan su da kaçırmıyor....damlatma yok, bişi yok....
Acemilikte var fakat motorada yüklenmiyorum ki, yolda sakin sakin gidiyorum...Motoru iyi diye VW tercih etmiştim..
Daha önceden Murat 131'in contasını yakıp silindir bloğunu çatlatmıştım..Murat bile olsa dünya para motor masrafı...Motor suyu beladan başka bişi değil.....
Bu motor suyu seviyesi neden düşüyor?
-
sorun bende de vardı 2006 modelleri bilmiyorum ama 97 modellerde araba termostatınolduğu yerde plastik bir parca var onda sızıntı varmıs bende de devamlı eksiltme yapıyodu ama dediğin gibi arabanın altında görünmüyordu en sonunda o görünmeyen catlak tamamen catlayınca sorunu ortaya cıktı.araba motor suyunun gectiği boruları fln kontrol et iyice bence bide radyötörünü kontrol ettir ordan da kacırabilir.
-
servise ne şikayeti ile başvurdunuz??
motor soğutma suyunuzu değiştirdikten sonra termostatın açılması ve motor soğutma suyunun kendi kendine havasını alması için soğutma fanı devreye girene kadar araç çalıştırılır...
sistemin havasının çıkması ile birlikte sistemde bulunan havanın yerini soğutma suyu aldığından tekrar sıvı eklenmesi gerekmektedir.işlemler uygulanmadıysa ilk etapta minumuma inmesi normaldir....
sıvı eklenerek tekrar max seviyeye getirmişsiniz .....bundan sonrasında soğutma suyunuzda aşırı kayıp görürseniz.......
G 12 antifirizin özellikleri:
1-soğutmasuyu sistemindeki küçük kaçakları ve sızdırmaları kapatma özelliği.
2-kapatma yaptığı veya sistemin kaçırdığı yerde pembe renkte iz bırakarak kaçak teşhis kolaylığı...
motor üstünden gözle kontrolünü yapın kaçıran yeri göremezseniz...soğutma sistemi basınç testi yaptırmanız gerekecek.....
-
aracınızda lpg var mı
-
lpg yok...benzinli
yaklaşık 12 saattir kapalı otoparkta bekliyordu araç, az önce aşağıya indiğimde şöför tarafındaki sis farının altında ufak bi sıvı birikintisi vardı, tam radyatörün altına mı denk geliyor bilemiyorum...sanırsam kaçak yapıyor bi yerden :(
hararet hep 90, araç hareket halindeyken ara ara kontrol ederim
-
yalnız motor çalışma sıcaklığında iken su seviyesi biraz daha düşük görünür kapağını açtığınızda biraz yükselir bilginiz olsun..
birikintiye parmağınızı temas edip dilinize :p değdirdiğinizde şeker tadı alırsanız soğutma suyudur ;D
hijyen açısından sorun değil derseniz konrol edebilirsiniz ;D
-
sorun çözüldü sanırsam, ustaya gittim baya bi baktılar uğraştılar....müşürden su kaçırıyormuş
müşür ne demek bilmiyorum ama radyatöre giren bi boru gibi birşey var, tam girişinde sorun varmış.....hatta o kısım bembeyaz olmuş, oksitlenme yapmış...
yarın öğlen alırsın dediler aracı, umarım çözülür
cevaplarınız için çok teşekkur ederim
-
yukarıdaki mesajımda g 12 nin 2.özelliğinde belirttiğim bu sizin oksit dediğiniz izdi.....
su kaçağının giderilmesinin yarın öğleye kadar sürecek neyi varmış anlamadım :o...herhalde gerekli parça tedarik edilecek.......aracınızı sankoyamı bıraktınız.
müşürden kaçırıyor ise sadece bir origi(contası )var :(
neyse probleminiz çözülüyor gerisi mühim değil.
-
öğleye kadar giderilecek birşey yokta, aracı serviste bıraktım, sabah erkenden bakarlar umarım 11 gibide alırsın demişlerdi...su kaçağıda var zaten en iyisi ustanın yanında olması diye düşündüm :)
umarım çözerler, sinek ufak ama miğde bulandırır hesabı
-
bende triger seti ile beraber devirdaim değiştirmiştm.. ve sürekli araba su eksiltiyordu devirdaimden olduğunu anladım antifriz koydm ve şuanda hiç eksiltmiyor.. Nelere kadirsn antifriz :D