vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: fatihsf - 20 Şubat 2009, 18:33:30

Başlık: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: fatihsf - 20 Şubat 2009, 18:33:30
Arkadaşlar öncelikle herkese iyi akşamlar diyorum. bundan yaklasık 1 ay once 2005 model yeni kasa polo 1.4 trendiline bir araç aldım. uzun sürüdir yazılarınızı okuyorum ve bende aranıza katılmaya karar verdim. Öncelikle herkesin konuya olan yaklaşımları vede seviyesinden ötürü ne kadar güzel bir sitemiz olduğunu günden günden daha iyi anlıyorum.
Gel gelelim sormak istediğim soruya.Malum arabam yeni vede ilk arabam.Afetimin benden önceki sahibi bayan. Ve malesef baskı balatasının yarı ömrünü neredeyse  yemiş araba daha 39binde. Şehir içinde 285krş yakıorum ve bu bana çok geliyor. Sanki daha az yakması gerekiyormuş gibi geliyor. Sizce normalmidir yoksa debriyaj baskı balatas değişirse yakıt tüketimi azalırmı.
bu arada boğaz kelebeğini daha yeni temizlettim ama benzin tüketimi azalmadı.
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: freegane - 20 Şubat 2009, 19:12:55
anladığım kadarı ile periyodik bakımını yaptırmışsınız. 285krş yakıyor demişsiniz bu da yaklaşık olarak 9,9 lt/100km yapar. Şehir içi tüketimi için biraz fazla. yalnız şuda var yakıt tüketimini belirleyen en büyük unsur kullanım şeklidir. Sakin kullanımda bakımlarını tamamlar baskı balatayıda değiştirirseniz 22-24 krş civarında yakacağını tahmin ediyorum. Tabi Polo'cu arkadaşlar bu konuda daha net bi açıklama yapar.
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 20 Şubat 2009, 19:34:46
öncelikle aramıza hoş geldiniz......
    aracınızın debriyajının yarı ömrünün bittiğini nerden anladınız..?
aracın bujileri 30000 km de değişmişmi?

boğaz kelebeğini ne için temizlettiniz.temizlettiğinizde adaptasyonu yapıldı mı?

     sadece cok yaktığını ve bir arıza olduğunu düşünerek mi temizlik işlemini yaptırdınız ve aynı nedenden dolayı debriyajın bitik olduğunu düşünüyorsunuz...eski kullanıcısın bayan olmasına mı bağlıyorsunuz.
 
   bir aracın çok yakmasında 2 sebeb değil bir çok sebeb vardır..ama  beraberce çözeriz merak etmeyin ...
    bir de en önemlisi aracın yakıtını nasıl hesapladınız ....
   ben bilmeyenler için   yazıyım.....
    1. işlem=aracınızın yakıt deposunu tam olarak doldurun..
    2.aracınızın km sini sıfırlayın.
    3.dilediğiniz kadar en az 100 km olacak şekilde aracınızı kullanın...
    4.sonra tekrar aracınızın deposonu tekrar tam olarak doldurun mümkün ise aynı pompadan.
   5.araca aldığınız  yakıtı (lt olarak yazın) not alın yakıt fiyatları her an değişebilir
       örneğin   150 km yol yapmışşınız aracınıza 13 lt tl karşılığı   30 tl yakıt aldınız diyelim  aracınız bu konumda   30/150=20 kuruş......


 siz de bu hesabı buna göre yapmadıysanız ışık hesabına göre veya ibreye göre yaptıysanız  ...işlemleri takip ederek   lütfen yakıtınızı hesaplayın....sonra tekrar görüşelimmmmm....
  
    
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: fatihsf - 21 Şubat 2009, 20:33:55
öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.

Benzin hesaplamasını depo ışığıyla yapıyorum yaklaşık 1000km dir.ışık yanınca benzin alıyorum tekrar yandığında aldığım benzini km e bölüyorum.
debriyaj baskı balatasını gittiğim servis söledi biraz sertleşme var cünkü kavramasıda yukarıda.Aracın eski sahibi acemi oldupğundan olablilir dediler. Bujiler 30bindeyken değişmiş elimde gönenden alınmış faturası var. Kullanım şeklime gelince ise izmirin sabah trafigi dur kalk cok oluyor bende sakin kulanıyorum.Bogaz kelebeğini genel bir kontrole götürmüştüm orda kirli olduğunu söylediler bende temizlettim adaptasyonda yapıldı.Ama boğaz kelebeğini temizletmeden once de aynı değerllerde yakıt tüketimim vardı.Şimdi nasıl bir yol izlesem bilemiyorum tavsiyeleriniz nelerdir??
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 21 Şubat 2009, 20:58:24
önemli değil her zaman..bizim meslekte kimse kimsenin yaptığı teşhise güvenmemesi gerekir.o yüzden ...debriyaj testini tarif etsem yaparsınız ama ne kadar bitik olduğunu anlamanız için tecrübe gerekiyor...neyse biz yinede yapalı en azında iyi mi yoksa çok kötümü diye fikir edinelim.
    yukarıdaki yakıt hesabını yapmanız gerekiyor ışıkla hesap hesap değildir.bir kere tam doldurun ...bakarsınız benzine zam gelir :) kar yaparsınız.
    sabah trafiğinden bahsettiğinize göre işinize aracınızla gidip geliyorsunuz  kış aylarındayız...aracınızın motor ısısı 80 e gelene kadar arac motoru zengin karışım dediğimiz modta çalışır zengin karışım modunda yakıt oranı daha yüksektir...
     işiniz ile evinizin arası örneğin 7  km diyelim bunun tahmini ilk 5 km sinde motorunuz ancak 80 dereceye gelir.....yani belli aralıklarla kısa kısa aracı kullanıyorsanır yakıt sarfiyatınız artması normaldir....
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: memsib - 21 Şubat 2009, 21:42:42
Merhaba arkadaşım.Öncelikle konu ile ilgili olarak daha evvel gittiğim bir usta arkadaşım bana debriyaj setinin otomatik gergili olduğunu ve de baskı balatanın aşındığını yakıt tüketimi artışı, debriyajın sertleşmesi ve de debriyaj pedalının daha yukarıdan kavramaya başlamasından anlaşılabileceğini söylemişti.<ben de bunların hepsi mevcuttu. :saygılar
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: freegane - 21 Şubat 2009, 22:00:34
bende de var aynı sorun,çok yukarıda kavrıyor ama yakıt tüketimimin aşırı artmış olduğunu zannetmiyorum. yinede değiştirecem :)
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 21 Şubat 2009, 22:23:34
debriyajın kontrolünü yazmayı unutmuşum.....vw araçların debriyajları diğer araclara nazaran yukarıda kavrar bunu da unutmadan söyliyim çünkü siz aramıza yeni katılmışsınız...
         aracınızı çalıştırın
        el frenini sonuna kadar çekin
         debriyaj pedalına basın
           4.vitese takın
          normal kalkış yaptığınızdan biraz daha fazla gaz vererek kalkış yapın..
        aracınız ,debriyaj pedalının kavrama noktasın da hemen stop ediyor ise debriyaj sisteminizde kaçırma yok.
           debriyaj pedalını tamamen bıraktığınızda stop ediyor ise debriyajınız çok sağlıklı değil kaçırma var.
           pedalı bıraktınız araç çalışmaya devam ediyor ise çekici çağırın  :)
      herşey normal ama debriyaj pedalınızın sert olduğundan şikayetçi iseniz o ayrı bir sorun hiç kimseye sorulmasına gerek yok o keyfi bir sorundur siz bilirsiniz...   




Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: fatihsf - 22 Şubat 2009, 19:57:03
benzine zamn gelmeden verdiğin tavsiyeyi dinlemeliyim o zamn :)
Geçenlerde şöle bir deneme yaptım.3.vitese taktım arabayı kaldırmaya çalıştım.Tak tuk die bir ses geldi hop stop etti.Ardından elfireni çekili haldeyken düz bir zeminde arabayı kaldırmaya çalıştım arabanın kıçı yere yakınlaşmaya başlıyor yani kalkmıyor.Bu denemeler senin için bir fikir verdi mi sayın Nakres?
Yeri gelmişken bir sorunumdan daha bahsetmek isterim.Aracı almadan önce salıncak fişeklerinin patlak olduğunu ilerde istersem değiştirmemin faydalı olacağını söylediler.Bende biraz titiz olduğum için değişssin dedim biraz masraflı oldu ama değişti.(özel servis) araçda hiç bir sorun yoktu kullanırken.Ancak son 3 gundur frene biraz sert bastığımda arabanın altından(ön kısım) takırdı sesi geliyor.Yani frene yükleniyorum gıcırdayan bir demir gibi bir ses geliyor. Korkmaya başladım umarım büyük bir sorun yoktur.
Son olarak bahtsız bedevi olan ben bugun sağ ön camın açılıp kapanmadığını farkettim düğmeye basıorum tık yok.Ama sol taraf çalısıyor.Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 22 Şubat 2009, 21:32:06
el freni çekiliyken biraz daha gaz verip debriyaj pedalından az daha ayağınızı bıraksaydınız sonuc için biraz daha bilgi sahibi olabilirdik.......
       1 pratik bilgi daha veriyim...debriyajı kaçıran bir aracın, seri kullanımında  vites geçişleri otomatik vites aracların vites geçişlerini andıran çok yavaş bir ivmelenme hissettirir....
  yani bir üst vitese geçtiğinizde verdiğiniz ilk gazı tam anlamıyla yemez....
        cam krikonuz için geçmiş olsun.. 
   bu konuda ancak sizin yapabileceğiniz kontrolleri yaptırabilirim  size burdan yardımda ancak bu kadar olabilir...
       sürücü tarafından baktınız çalışmıyor
       1--kontağınızı açın
2--- sağ kapı camının kendi anahtarı ile çalışıp çalışmadığını kontrol edin...
3--.sessiz bir ortamda kulağınızı kapı döşemesine yanaştırın anahtarı ac-kapa yapın.  tık-tık diye ses geliyor ise kriko motorunuz arızalı..
4.uzun basmalarınızda bastığınız kadar ses geliyor ise..problem mekanik..
5.hiç bir ses yok ise kapı menteşeleri nin arasındaki kapı tesisatını eliniz ile sallayın aynı anda anhtarı çalışır durumda tutun..genelde tesisat kopukluk  arızaları buralardan olur....
   aslında bu tür durumlarda ilk bakmanız gereken sigortadır ama trendlerde ayrı ayrı olup olmadı şu an aklıma gelmiyor  benim tesisat şemasına sizinde aracınızın sigorta tamlasındaki  yerleşim planına bakmanız gerekiyor:)forumda bilgisi olan arkadaşlar mutlaka vardır 
ön takımınızdan gıcırtı sesini viraj demiri askı lastikleri yapabilir onun konrolünüde  yazıyım
  aracınıza binmeden aracınızı sağ ön ve sol ön olarak
farların hizasından yani çamurluğun üzerinden aracı esneterek yapabilirsiniz aracınızı esnettiğinizde aynı gıcırtı sesini duyuyorsanız  viraj demiri askı lastikleriniz bozuk..cam krikosu ile birlikte sessiz bir yerde yapın..
         
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: mikail - 22 Şubat 2009, 22:08:42
hava filtresini dekontrol edin motora yeterli oksijen gidemez ise saglıklı bi yanmaolamıycagından araç yakıtı yakamadan dışarı atacaktır
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 22 Şubat 2009, 22:14:26
doğru söylüyorsun ama konuyu tamamen okumamış olduğunu düşünüyorum...yakıt sarfiyatı hakkında kitap bile yazılabilir...:)
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: mikail - 22 Şubat 2009, 22:17:32
haklısınız öyle bi göz gezdirip sazanlama atlar gibi msj attım iştee >:D
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 01 Mart 2009, 15:16:43
Merhaba arkadaşım.Öncelikle konu ile ilgili olarak daha evvel gittiğim bir usta arkadaşım bana debriyaj setinin otomatik gergili olduğunu ve de baskı balatanın aşındığını yakıt tüketimi artışı, debriyajın sertleşmesi ve de debriyaj pedalının daha yukarıdan kavramaya başlamasından anlaşılabileceğini söylemişti.<ben de bunların hepsi mevcuttu. :saygılar

Bende de hepsi mevcut ama balatamın daha ömrü var arabam 104.000de ilk sahibi bayan. Debriyajım kazık gibi oldu." Egzoslarım iyi durumda, Zamanında buji değiştiririm, Hava filtrem hep temiz ve yenidir, Güvenilir benzinlikten gaz ve benzin alırım" bunları yapınca yakıtım çok düşük. Yani debriyajım hala iş yapıyor. Ayrıca 1. VİTESTE kalkarken sıyırmayı ileri geri sallama halinde hissetmen lazım, Gaza bastığında arabanın bağırıp gitmemesi lazım. Bunlar varsa debriyajın bitik demek.

Bizimkiler otomatik gergi ve debriyaj azaldıkça pedal yukarı çıkar sertleşir. Ama iş yapmaya devam edemez demek değil.
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 01 Mart 2009, 15:30:41
benzine zamn gelmeden verdiğin tavsiyeyi dinlemeliyim o zamn :)
Geçenlerde şöle bir deneme yaptım.3.vitese taktım arabayı kaldırmaya çalıştım.Tak tuk die bir ses geldi hop stop etti.Ardından elfireni çekili haldeyken düz bir zeminde arabayı kaldırmaya çalıştım arabanın kıçı yere yakınlaşmaya başlıyor yani kalkmıyor.Bu denemeler senin için bir fikir verdi mi sayın Nakres?
Yeri gelmişken bir sorunumdan daha bahsetmek isterim.Aracı almadan önce salıncak fişeklerinin patlak olduğunu ilerde istersem değiştirmemin faydalı olacağını söylediler.Bende biraz titiz olduğum için değişssin dedim biraz masraflı oldu ama değişti.(özel servis) araçda hiç bir sorun yoktu kullanırken.Ancak son 3 gundur frene biraz sert bastığımda arabanın altından(ön kısım) takırdı sesi geliyor.Yani frene yükleniyorum gıcırdayan bir demir gibi bir ses geliyor. Korkmaya başladım umarım büyük bir sorun yoktur.
Son olarak bahtsız bedevi olan ben bugun sağ ön camın açılıp kapanmadığını farkettim düğmeye basıorum tık yok.Ama sol taraf çalısıyor.Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Fişeğin fiyatı 5tl Fabia da var aynı sorun demek sizin takımda onun gibi bizim kasalar daha sağlam. Öntakımda

Aks başı Problemi: Direksiyon tam sağ yapılıp arabayla daireler çizilir. Daha sonra tam sol ve aynı haraket yapılır. Eğer tıkırtılar varsa gelen tarafın aks başı bozulmuş.

Tabla burcu, fişek, rot mili arızası: Araçla bozuk yola girdiğinde direksiyona birşeyler çarpıyormuş gibi ses geliyorsa veya sağ veya sol taraftan benzer takırtılar anormal bir şekilde duyuluyorsa Tabla burcu, fişek parçalanmış olabilir Biri 5tl  diğeri 10tl. Veya rot mili boşluk yapmış olabilir Teknorot 28TL.

Tabla burcu ve fişek orjinal olsun yoksa sürekli değiştirsin zaten ucuzdur fiyatları. Denenmemiş yan sanayi sürekli baş ağrıtır. Rotmili Teknorot Nova ikiside idare eder fena değil. Tabla burcu eğer uyarsa GOLF ve JETTA nın kini taktır derim. Ağır araçlar olduğu için onlarınki daha dayanıklı. FABİA ya OCTAVİA A5 inkini taktık.

NOT: Servis sadece fişek ve tabla bucu değişmez komple değiştirir. 500tl çıkarırsa şaşırma. Dışarda yaptırırsan tabla burcunun tornacıda taktırılmasına dikkat et 5tl alıyorlar birşey değil.

 





Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 01 Mart 2009, 15:32:52
Tek tarafın Maliyeti komple yaklaşık:
fişek 5tl
tabla burcu 10tl
Rot mili  30tl1
tornacı 5tl
işçilik 35tl
TOPLAM 85TL             SERVİSTE 400-500TL
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 01 Mart 2009, 15:34:57
Ana sonuç bayandan araba alırken 500-1000tl indirilmeli. Tuhaf tuhaf arıza çıkıyor. İki arabam da bayandandı
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: polo35 - 07 Mart 2009, 11:39:42
debriyajın kontrolünü yazmayı unutmuşum.....vw araçların debriyajları diğer araclara nazaran yukarıda kavrar bunu da unutmadan söyliyim çünkü siz aramıza yeni katılmışsınız...
         aracınızı çalıştırın
        el frenini sonuna kadar çekin
         debriyaj pedalına basın
           4.vitese takın
          normal kalkış yaptığınızdan biraz daha fazla gaz vererek kalkış yapın..
        aracınız ,debriyaj pedalının kavrama noktasın da hemen stop ediyor ise debriyaj sisteminizde kaçırma yok.
           debriyaj pedalını tamamen bıraktığınızda stop ediyor ise debriyajınız çok sağlıklı değil kaçırma var.
           pedalı bıraktınız araç çalışmaya devam ediyor ise çekici çağırın  :)
      herşey normal ama debriyaj pedalınızın sert olduğundan şikayetçi iseniz o ayrı bir sorun hiç kimseye sorulmasına gerek yok o keyfi bir sorundur siz bilirsiniz...   






merhaba benim debriyajımın sert olduğunu söyledi ustam.ama gaz ve fren pedalından inanın 5 kat daha yumuşak!acaba normalden yukarıda mı kavrıyor demek istedi?
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 07 Mart 2009, 11:44:20
yukarı daki kontolleri yapın size sert gelmiyor ise sorun yok...yukarıdaki kontrollerde ki sonuç önemli.normalden  çok yukarıda kavrıyor ise sonu zaten kontrolde kaçıracaktır....
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: polo35 - 07 Mart 2009, 11:51:40
valla ben 2. vites ile kalkabiliyorumsanırım 4. viteste de kalkabilirim ama dediklerinize göre umarım araç kalkmaz
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 07 Mart 2009, 13:11:07
kontrol esnasında aracınızın kalkıp kalkmamaması değil stop edip etmemesi  değerlendirilir.
   kontrol esnasında el freninizi tam çekin..
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: cemdermen - 18 Mart 2009, 19:27:00
konu başlığıla biraz alakasız olcak ama...

eğer eğim az ise hafif kaydırma yaparak ya da debriyajı kavratıp kaydırmadan gazlayıp kalkıyorum... :tamamdir

ama diyelimki şişhane bayırından taksime tırmanıyorum....çiçekçilerin oradaki dik yokuşta debriyaj kavrama noktası arabayı sabit tutmaya yetmiyor, ayrıca debriyaj dahada yukarda kavrama alıyor, bu noktada rölanti devri yetersiz olduğu için ayağımı frenden çekip gaz pedalına götürene kadar geriye kayma yapıyor ya da stop etmekle bu eylem sona eriyor...

şimdi benim baskı balatada sorun var diye mi dik yokuşta araç kavrama noktasında bekleme yapmıyor...yeniletsem her yer dik yokuşta araç sabit durur mu?

yoksa düz vitesli araçlarda, el freni kullanmadan ve kaydırma yapmadan bu hadikap nasıl atlatılır?

hill holder teknolojisi 2006 pololara takılabiliyor mu?

nakres iyi bir yöntem anlatmış 4. viteste kalkmayı deneyip stop etmekle balata ömrünü test etmek, güzel bilgi paylaşımı fakat aracı zorlamaya kıyamıyorum ki   :D
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: nakres - 18 Mart 2009, 20:56:52
konu başlığıla biraz alakasız olcak ama...

eğer eğim az ise hafif kaydırma yaparak ya da debriyajı kavratıp kaydırmadan gazlayıp kalkıyorum... :tamamdir

ama diyelimki şişhane bayırından taksime tırmanıyorum....çiçekçilerin oradaki dik yokuşta debriyaj kavrama noktası arabayı sabit tutmaya yetmiyor, ayrıca debriyaj dahada yukarda kavrama alıyor, bu noktada rölanti devri yetersiz olduğu için ayağımı frenden çekip gaz pedalına götürene kadar geriye kayma yapıyor ya da stop etmekle bu eylem sona eriyor...

şimdi benim baskı balatada sorun var diye mi dik yokuşta araç kavrama noktasında bekleme yapmıyor...yeniletsem her yer dik yokuşta araç sabit durur mu?

yoksa düz vitesli araçlarda, el freni kullanmadan ve kaydırma yapmadan bu hadikap nasıl atlatılır?

hill holder teknolojisi 2006 pololara takılabiliyor mu?

nakres iyi bir yöntem anlatmış 4. viteste kalkmayı deneyip stop etmekle balata ömrünü test etmek, güzel bilgi paylaşımı fakat aracı zorlamaya kıyamıyorum ki   :D


  yokuşun dikliğine göre ayağınızı fren pedalından çekip gaz verene kadar geçen sürede çok kısa bir süredir  bu süre içerisinde siz gaz pedalına basana kadar gecen sürede aracınızn geriye kayması bir fizik kuralıdır ancak gaz verdikten sonra motor devri yüksek olduğu halde aracınız geriye kayıyor veya ileriye çok az hareket ediyor ise kavramada kaçırma var demektir....

 yazdığım kontrol ile kavramanızda kaçırma yok ise zaten hemen stop edecektir ....aracınıza  zarar verecek bi bir durum söz konusu değildir.
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: ceeeeets - 07 Ekim 2009, 08:22:04
merhabalar ben de aranıza yeni katıldım,polo ailesine de tabii.. arabam 2000 model 1.4 trident,benzinli.bu benim ilk arabam ve ilk soforlüğüm...o nedenle debriyaj yukarda mı kavrıyo asagıda mı onun farkına varamıyorum:)ancak sert oldugunu ve beni yordugunu soyleyebilirim.ayrıca arabayı biraz kullandıktan sonra 1 ve 2. viteslerde inanılmaz zorlanıyor hatta bazen 1. vitese cok zor geciriyorum.ama3-4-5 de hic sorun yok.acaba tam basmıyormuyum diye dusunuyorum ama o zaman diger viteslerde de sorun olmazmıydı...usta ve oto yıkamadan balatalar bitmiş dediler.ancak sürücu kursundaki ogretmen arkadas balataların o kadar sıkıntıntılı olmadıgını bunun baska nedenleri de olabilecegini soyledi.
NAKRES arkadasım senin testini de okur okumaz denedim.kavrama noktasında istop etmiyor ama tam cektigimde istop ediyor.bana tavsiyeleriniz olabilir mi acaba. sorunum sadece balatadan mıdır?bu arada balatalr degisirken bunlarda marka falan oluyor mu onemli mi yani.tavsiye edebileceginiz bi marka varmı. ya da ustaya ozellikle soylemem gereken bişeyler var mı???simdiden cok tesekkur ederim ilgilenen arkadaslara.iyi gunler dilerim...
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 08 Ekim 2009, 16:44:58
160tl shacs+75tl debriyaj teli al Değiştirderim. Anlattığına göre bitik yada çok azalmış. bende yazın 112.000kmde değiştirdim. Belim ağrıyordu valla. 4.vitese ve 1e çok zor geçiyordu. Şimdi tertemiz geçişleri. Baya bi yumuşadı. Ama debriyaj teli yaylı olduğu için çok çok yumuşak olmuyor ama hiç yormuyor. Yinede renolardan filan yumuşak.  Ben arkadaşlarımın  50000de fabiasını 10.000de golfte kullanıyorum ara sıra. onlarınki hidrolik o kadar yumuşak olmuyor. Onlar kadar yumuşak debriyaj başka bir araçta görmedim zaten. Luk markada 170tl
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: ceeeeets - 12 Ekim 2009, 14:25:03
debriyaj telini degistirdim.birazcık yumsadı.ama bu sefer yukardan kavramaya basladı.ustanın dedigine gore baskı balata degisince daha da yumsayacakmıs, ustelik kavrama noktası biraz daha asagıya da inermis:) gusel haber bunlar.umarım baska sorun olmaz.cunku daha dun sag on cam acılmamaya basladı:) hayırlısı bakalım...
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: 06onur - 12 Ekim 2009, 17:28:46
Kurma plastiği var bir daha kurdur istersen. Aşağı inebilir. Ama otomatik ayarlar çok aşağı inmiyor diye  biliyorum
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: ceeeeets - 13 Ekim 2009, 09:57:41
ok bi daha gostereyim bakaylım.tesekkurler...
Başlık: Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
Gönderen: ceeeeets - 31 Mart 2010, 10:28:59
arkadaslar debraj baskı balata degiştireyim dedim 250 parçalar, işçilikle toplam 400 fiyat çıktı :-\ normal midir sizce de?
ben 250 ye hallederim diye düşünüyordum :D
bu arada ben debriyaj telini daha 5 ay önce değiştirmiştim.bu fiyatın içinde bu da var mıdır??? eger oyleyse 75 tl falan daha aşağı inmesi gerekir o zaman.