vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: sezar06 - 13 Şubat 2009, 20:07:58
-
arkadaşlar daha öncede bu sorunla ilgili bir konu açmıştım fakat tatamin edici bir cavap alamadım.sabahleyin arabamı çalıştırıyorum 500 metre gittitkten sonra otomatikmen benzinden gaza geçiyor ve hiçbir sorun yaşamıyorum taki arabayı stop ettirene kadar.stop ettirdin tekrar çalıştırdın rolantideyken gaz vermedigin zaman küt diye stop önceleri tüpten olacagını düşündüm arabayı sırf benzinde kullandım en az 4-5 kere stop sorunu yaşadım.sorun bugaz kelebeginde olabilir.ateşleyicide olabilir benzin pompasında olabilir.benzin pompası 6 ay önce değişti.ateşleyicide olsa gazdada yapması lazım.geriye bir tek bogaz kelebegi kalıyor.uzman arkadaşlarımdan yardım bekliyorum
-
sorunun cevabını vermişsin boğaz kelebeği :tamamdir
-
aynı sorun bendede var gazda stop etmiyor fakat benzindeyken rolantide duramadan anında stop ediyor. surekli gaz vermem gerekiyor. eger sorun boğaz kelebeği ise ozaman neden gazda stop etmiyor anlamadım. arabayı yazbaşı satmayı düşünüyorum yalnızca bu sorun yuzunden. herkes kafasına göre birşey söylüyor. hangi ustaya gitsem makineye bağlamak lazım diyor. makinede sorun çıkmıyor diyorum ozaman arabadada sorun yoktur diyorlar. ARACIM BENZINDE ASLA ROLANTİDE DURMUYOR nasıl sorun yok derler!!!
(sezar06 bu arada söylemeden edemiyeceğim yazarken "stop" diyebilirsin. "istop" yalnızca ilk harf olan "S" yi söylemek kolaylaşsın diye kullanılır konuşma dilinde bilgine."istepne","istop" gibi...)
-
o zaman benzin otomatiği olabilir.
-
arkadaşlar yalnız dikkatinizi çekecegim nokta rolantide dururken tam devir saati düşüp istop etmeye yaklaşıcagı araba titriyor fren pedalına sertçe bastırdıgım zaman tekrar rolanti kendini topluyor.başka örnek camı kapatırken elektrikli tabi butona basılı tutunca devir saati yine düşüyor.durdum direksiyonu fazla kırdım devir saati yine düşüyor bu sorunlar aküde bi sorun olabilirmi diye akla getiriyor bugaz kelebeginde sorun olsa gazdada stop sorunu yaşamam lazım degilmi.
-
sezar dostum TAMAMEN AYNI SORUNLARI paylaşıyoruz...ortak çözüm arayalım bence :)
benzin otomatiği benzin pompasımıdır?
eger öyleyse sezar06 yeni değiştirmiş. ayrıyetten öyle bir sorun olsa en azından tekleyerek falan stop ederdi. bendeki stop bir anda oluyor. bir anda akü ışığı yanıyor...
-
benzin otomatig ibenzin pompası daha temmuzda değiştirdim zaten ateşleyici ve otomatik arızalanmadan haber verir kardeş yarın bogaz kelebegini kendim temizleyecegim tek sorun ordan görünüyor eger düzelme olursa buraya yazarım.sendeki sorun lpg demi benzindemi eger lpg deyse ben ilk taktırdıgımda baya bisorun yaşadım.sorunun hava sensöründen oldugu anlaşıldı lpg hava sensörü 4.viteste giderken araba pat istop ediyordu arabayı 1 gün damlada bıraktım incelediler hava sensörünün arızalı oldugunu söylediler.o değişti sorunda bitti benim stop sorunum lpg den degil benzinle ilgili.
-
camı acarken devrin düsmesi konjektör arızasından olabilir şarz dinamosuna ait bi parcadır
-
yahu bir araç benzinde paso stop edip lpg de etmiyorsa boğaz kelebeği ile alakası nasl olabilirki ???
-
benzin filitresini değiştirdinizmi eğer içi dolmuş ise benzini çekmeyebilir.
-
arkadaşlar bugün şu meşhur bogaz kelebegini temizledim fişini çekmeden üst kısmı güzelce temizledim ama alt kısımlara elim ulaşmadıgı için bezi tornavidanın ucuna sarıp gezdirdim baya zift varmış bez kömür gibi oldu bi kutu spreyi bitirdim.ilk izledim devir saatinin düzene girmesi oldu stop sorununu yarın anlarım.benzin filtresini 1 sene önce değiştirmiştim dikkatimi çeken hava filtresinin girdigi küçük borunun agzı sapsarı yag tabakasıyla baglanmış.bu nedir anlamadım uzman arkadaşların bilgisini bekliyorum.bu sarı yag neyin nesi.
-
ozmo kardeş yardımını bekliyorum hava filtresini çıkardıgımda hava filtresine giren küçük boru sapsarı yag ile kaplanmış stop etme sorunu bundan kaynaklanabilirmi güzelce temizledim ama bu sarı yagın sebebi nedir
-
ozmoya sormuşsun benim cevabımıda uygun görürmüsün bilmiyorum fakat bende cevap vereyim. o boru karterden gelen boru. yag buharı filtreye gelliyor ve bir kısmı tekrar silindirlere giriş yapıyor ki motorun ömrü biraz olsun uzasın diye. özellikle lpg li araçların motor ömrünün kısa olmasının ilk sebebi yanmanın kuru olmasıdır bu buhar sayesinde biraz olsun uzuyor. fakat bunun yanında filtre ve kelebek oldukça yağlanıyor ve o yağlar kir tutuyor. borunun ucundaki ve filtre kutusundaki yağı temizleyebildiğince temizle. gerçi tekrar yağlanıcaktır fakat bahsettiğin kadar olması için en az 1-2 sene geçmesi gerekir. her filtre değişiminde temizlemende yarar var.
-
+1
-
dangerfield stop etme sorunu bundan olabilirmi birde arabam 98 polo hb motoru aft mi aee motormu cevap verirsen sevinirim
-
AEE motor 1.6 ise tabi
-
1.6 saol kardeş
-
bagaz kelebegi temizlendikten il izlenimim devir saati randumana girdi stop sorunu ortadan kalktı çekişte artış var.olumsuz olarak 1 viteste araba gaz yemiyor gibi
-
sat gitsin
-
arkadaşlar yalnız dikkatinizi çekecegim nokta rolantide dururken tam devir saati düşüp istop etmeye yaklaşıcagı araba titriyor fren pedalına sertçe bastırdıgım zaman tekrar rolanti kendini topluyor.başka örnek camı kapatırken elektrikli tabi butona basılı tutunca devir saati yine düşüyor.durdum direksiyonu fazla kırdım devir saati yine düşüyor bu sorunlar aküde bi sorun olabilirmi diye akla getiriyor bugaz kelebeginde sorun olsa gazdada stop sorunu yaşamam lazım degilmi.
sorunun boğaz kelebek açısının düşük olması ve haliyle içeriye girmesi gereken havanın girememesi ı ile yanma zamanını oksijen yetersizliğinden gerçekleştiremediğinden motor çevrimii tamamlayamayarak stop etmesidir...
yapılacak işlem boğaz kelebek temizliği ve adaptasyonu sorun devam eder ise
boğaz kelebeği kontrolleri sonucuna göre değişim yoluna gidilebilir...
aracta stop etme problemlerinde herkes hemen kelebekten bahsediyor oysa aynı arızayı yaptıracak etkenlerde vardır.. teşhisi vw ehli ustalara yaptırısanız boşa parça değişmemiş olursunuz ....
msn eklemek isteyen isteyebilir konularda yardımcı olabilirim değil ...
-
arkadaşlar yanlış yerden alıntı yapmışım pardon genel olarak yazdım....
-
bogaz kelebeği ömürlü bir parça değişime zamanı geldimi değişmeli!ben değiştirdim her ne kadar değiştirmemek için her yolu denediysem de:)
-
arkadaşım her sayfaya kelebeği değiştirdiğini yazıyorsun fakat sorunlarının tamamen çözülüp çözülmediğini yazmıyorsun. hayırlı olsun.
-
:)çözüldü tabii ki!kasmayın değiştirin gurur meselesi yapmaya gerek yokmuş can
-
:)çözüldü tabii ki!kasmayın değiştirin gurur meselesi yapmaya gerek yokmuş can
Sevindim geçmiş olsun. Araştırmak doğru sen doğrusunu yaptın değiştirip kurtulamayanda var. Sorun tek bir noktadan kaynaklanmıyor. Benimki yavaşlarken stop ediyordu. Boğaz kelebeğinden taa hava filtresine yağ ulaşmış silince gitti SIFIR TL masraf yani. Öyle birşey olsaydı kafanı kafanı duvarlara vururdun.
-
tskler ama benimkisi belliydi kelebek yani!direksiyon kilitleniyordu artık stop ediyordu motor sogukken.şimdi tek sorun lpg ye geçeyimmi diye düşünüyorum?pololarda sorun olabiliyormuş ee benim gibi şanssız birinin başına da gelebilecekleri düşünün acvaba diyorum yaniİ?
-
arkadaşlar konuyu okudum ama sorun bogaz kelebegindemi şimdi bendede aynı sorun var temizledim o kelebegi ama stop sorunu devam ediyo motor ısının ca oluyo.gazda daha az ama benzinde cok daga sık yapıyo
-
dostm aynı sorun bendede vardı. kelebeği temizleyip adaptasyon yapınca kısmen duzeliyor gibi oluyor fakat duzelmiyordu. distributore baktırmanda fayda var. buyuk ihtimalle duzelecektir. (gazla olmuyor benzinde bendede çok stop ediyordu)
-
tşk ederim baktırayım bi daha öncekelebeği temizlemiştim düzelir gibi omuşta ama 1000 km olmadan yine başladı
-
özel servise götürdüm distribütöre baktı kapagını vb degiştirdi kelebegi temizledi ama rölantide boşta iken direksiyonu çevirince devir dalgalanıyo ve stop devam ediyo arkadaşlar başka fikir varmı acaba özel servisinden bişeyden anladğı yok bence
-
sadece temizlemeniz her zaman kafi gelmeyebilir adapte ettirmeniz gerekir.
-
bogaz kelebeği ile ilgili bir sorun oldugunu düşünmüyorum sadece direksiyon ceviriken veya pencere acıp kapatırken rolantide oluyo .kelebkle ilgigli olsa dalgalanma sürekli olması gerekmezmiydi
-
motorunuza ekstra yük bindiğinde yapıyor önemli değil...
-
ertugrul71 sanayidede, servistede önemli olmadığını söyleyen çok kişiyle karşılaştım. "tamam kardeşim önemli değilde, yapmasını istemiyorum" diyorsan eğer benim gibi. sana tavsiyem sanayide bir baktırman distributore. bu sorunumuzda ortaktı seninle. yalnızca stop ve rölanti düşüklüğü veya benzindeki stopu geçtim. camları açıp kaparken, geri vitese taktığımda veya direksiyonu tam sağ veya sol yaptığımda bazen o rolanti oynamasından stop bile ediyordu, eğer motor ısınmışsa yalnızca rolanti düşüp geri çıkıyordu. distributordeki problemi çözünce bende kesildi. seni tek noktaya yanlış bir şekilde yönlendirmek tabiki istemem. ama bendeki aynı sorunların distributorden kaynaklandığını ve avans ayarı ile çözüldüğünü bilmeni isterim.
-
ertugrul71 sanayidede, servistede önemli olmadığını söyleyen çok kişiyle karşılaştım. "tamam kardeşim önemli değilde, yapmasını istemiyorum" diyorsan eğer benim gibi. sana tavsiyem sanayide bir baktırman distributore. bu sorunumuzda ortaktı seninle. yalnızca stop ve rölanti düşüklüğü veya benzindeki stopu geçtim. camları açıp kaparken, geri vitese taktığımda veya direksiyonu tam sağ veya sol yaptığımda bazen o rolanti oynamasından stop bile ediyordu, eğer motor ısınmışsa yalnızca rolanti düşüp geri çıkıyordu. distributordeki problemi çözünce bende kesildi. seni tek noktaya yanlış bir şekilde yönlendirmek tabiki istemem. ama bendeki aynı sorunların distributorden kaynaklandığını ve avans ayarı ile çözüldüğünü bilmeni isterim.
dediklerine katılıyorum illede yapmasın diyorsanız
tabiki önce avans ayarı yaptırmanız gerekecek avans ayarını kara düzen yaptırmamaya dikkat edin diagnos cihazları ile vw yetkili veya özel servislerinde yaptırın.
-
nakres ben boğaz kelebeğini değiştirdim malum ve distribütör de tamir edildi ve şükür ki sorunlarım ortadan kalktı fakat ilk çalıştırmada sabah rölanti 1000 devirin üstünde hatta 1200 devir ısınınca da 900 devire iniyor haliyle.ben biraz fazla olduğunu düşünüyorum.diagnos cihazını bilmiyordum.adını bilmiyordum yani.VW servisine gidip rölanti ayarını yaptırmak istiyorum dersem adamlar elle mi değil o aletle mi yaparlar yani?
-
nakres bide benim debriyaş bana normal geliyordu, binen usta ise debriyajın çok sert olduğunu baskı-balatanın değişmesi gerektiğini söylüyordu!adam haklıymış.uzunca bir süredir ben sert debriyajlı kullanıyormuşum arabayı.nerden anladın diyorsan geçenlerde benim polonun benzerine bindim ve debriyajına bastım yumuşacık, pamuk gibi!benimkisi onun kinin yanında çok sert ve iki kademeli gibi duruyor.yani yarıya kadar bastıktan sonra debriyajın sonuna doğru ayağım yavaşça iniyor.fazla yakıt yakmnasının da nedenlerinden biri olabilirmiş, usta öyle diyor.sence yolda kalırmıyım?ve değermi yakın bir zamanda değiştirmeye?teşekkür ederim
-
aracın zannedersem otomatik...
-
hayır 97 model polo
-
yukarıda 2 kez mesaj göndermişsiniz ...ben alttakini görmedim ...siz debriyajdan bahsetmişsiniz ben otomatk mi diye sormuşum kusura bakmayın ;D
diagnoz cihazı araç arıza tespit cihazlarına denir...
sizin için sadece avans derecesini gösterebilecek bir cihaz yeterli.....
debriyajınız size sert gelmiyor ise ve kaçırma yok ise değiştirmenin gereği yok ....debriyajınızın kontrolünü altta vereceğim linkten yararlanarak yapabilirsiniz..
http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/ynt-debriyaj-baski-balatasi-degismelimi-t8993.0.html;msg94997#msg94997
-
bende de aynı sorun oldu, sanırım sendekide aynı gaza basmayınca devir düşüp araba stop ediyor, devir saati düşük ve sütekli hareket halinde, ben hiç beklemeden ertesi gün arabayı sanayiye götürdüm, usta bana benzinin tamamen bitmesini bekleme depoda altta kalan pisliği araba çeker ve zamanla böyle olur dedi, sonra belli yağ gibi maddeleri araca döküp çalıştırarak aracı tamamen temizledi, şuan hiç bir sorun yok bana 100 tl ye patlamıştı, o civarda bir paraya sende halladersin burdan cevap bekleme servisede götürme sadece biraz pislik ve para sıkışmış :) kolay gelsin
-
benim aslında sorunum debriyaj değil vites!yani 1. vitese attığımda yani basitçe yukarı ittiğimde kolu vites bir boşluğa geliyor ve araba bağırıyor gitmiyor yani!bende bu yüzden 1. vitese geçirirken sola yani kendime doğru vitesi geçiriyorum ve boşlukta kalmıyor vites!debriyaj pedalımda sertmiş.sorun büyük olmasında.sadece baskı balata ile düzelir mi acaba benim sorunum?
-
ozaman vites kol mekanizmanı ve ayarını kontrol ettirmen gerekiyor anladığım kadarıyla 1.vitese geçmiyor.
-
bırı banada yardım etsın yoksa satıcam ensonunda okadar bıktırdı benı durmalar teklemeler falan :'( :'(herbıden aglıycam artık yaaaa sınırımden
-
aynı sorunlar bendede var arkadaşlar kader ortagıyız açıklamak gerekirse sorunları
1:marşa basınca çalışır çalışmaz stop ediyor çalıştırmak için marşa bastıgımda stop edene kadar yükselen devirden yararlanarak arabayı hareket ettiriyorum gider vaziyetteyken kontagı acıp kapatıyorum 3-4 defa ancak motor çalışıyor tabi buda içimi yakıyo
2:rolanti dengesiz iniyor çıkıyor
3:rolanti kendi kendine yükseliyor,bazen 2000-3000 devirlerde bazen seyir halindeyken ayagımı gazdan çektigimde araçta gereginden fazla çekiş oldugunu hissediyorum ve debriyaja bastıgımda 5000-6000 devirlere kadar yükseliyor rolanti
4:ayagımı gazdan çektigimde devir yavaş ca düşüyor fakat yüksek gaz verip bi anda gazı bırakınca devir hızlı düşerek stop ediyor
5:benzin enjektörüm bozuk dolayısıyla lpg de oluyor butun bunlar
Arabanın bogaz kelebeginde gaz kaçagı vardı ve ben gaz kelebegını soktum saanayıden conta alıp taktım,gaz kelebegını temızledim,bujileri degiştirdim,buji kablolarını degiştirdim,hararet müşürünü dehiştirdim ama orj degildi müşür bu işlemleri yaptıktan sonra sorunlar tam olarak çözülmedi ama bi nebze daha azaldı gibi oldu veya bana öyle geldi psikolojikmen ama şuan yine aynı sorunlar devam ediyor şimdi
bu gizemli arıza neyden kaynaklanır?araç 1.8 tek nokta enjeksiyon lu vento 95 model?ben aracın potansiyometre ve rolanti valf inin soketlerini soktum haliyle bu durumda adaptasyon ayarı gerekırmı?daha dogrusu bu arabada adaptasyon ayarı varmı??
-
bu arada arabayı bilgisayara baglattıgımda lambda sensörü arızalısı veriyodu ve bu arıza silinemedi sensörün arızası bukadar sorunu tetiklermi?
-
güncel
-
bence motorda muşur var sıcaklık sensörü deniliyor ufak bi parça o muşur arızalanmışsa ondan kaynaklanıordur. birde tamircinize bunu sorun. motorun üzerindeki sensör. bendede aynı sorunlar oldu aracım çalışmıordu herkes bogaz kelebegi veya şamandıra dediler ama 15 tlye muşuru değiştirdim ve tüm sorunlarım çözüldü.aracım stopda etmior rolantidede çalışmıor aracın verimliligi arttı. sizde o parçaya dikkat edin derim.parça takıldıktan sonra bilgisayardan adaptasyon yaptırmanız. lazım oda 20 tl. toplam 50 tlye bitior bilginize...aracım golf 4 2001
-
reedmon verdigin bilgi için teşekkür ederim.ben müşürü degistirdim fakat orjinal degil bunun içimn arıza tekrar ediyodur diye düşünüyorum ayrıca ventolarda adaptasyon ayarı yapılıyormu?adaptasyon ayarı yapılıyorsa yaptırmadıgım için sorun devam ediyor olabilirmi?yoksa ben adaptasyon ayarı yaptırmadan önce orjinal müşür temin edeyimmi?